Emre Keskin

Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu

Bu konuda 316 ileti var

Merhaba arkadaşlar,

2011 Mayıs ayında severek aldığım ve bugüne kadar severek kullandığım Mazda ile ilgili başımdan geçen bir problemi sizinle paylaşmak istiyorum.

Dediğim gibi aracımı 2011 Mayıs ayıda aldım ve aldıktan birkaç ay sonra o zamanlar fazlaca önemsemediğim yokuş kalkışlarında baskı balatadan gelen bir ses beni rahatsız etmeye başladı. Ben de 2 gün önce Ankara’da Diyarbakır’a yola çıkacağımdan Ankara MEB Başayar’a aracımı götürdüm. Hem silecek takımını değiştirmek hem balans ayarı yaptırmak hem de bu baskı balata durumunu göstermek için servise gittim. Usta ile ufak bir test sürüşü yaptıktan sonra o sesi usta da fark etti. Ve şimdilik herhangi bir problemin olmadığı ancak balataların bitmeye başladığı 50.000 km bakımında değiştirilebileceğini söyledi. Ben de ertesi gün Ankara’da Diyarbakır’a yola çıktım. Bu arada arabamın ne kavramasında ne gidişinde ne de debriyaj sertliğinde herhangi bir problem yok. Neyse Aksaray’a kadar hiçbir sıkıntı yaşamadı. Aksaray’da mazot alıp tekrar yola çıktım. Tam 2. Vitese geçerken vitesi değiştiremedim. Diğer vitesleri denedim ama nafile. Hemen kenara çekip aracımı stop edip vites değiştirmeyi denedim. Arac vitese stopda iken geçiyordu. Vitesi 1 e atıp aracı çalıştırdım ki daha ayağımı debriyaj pedalından çekmeden araç hareket etmeye başladı. Ciddi bir problem ile karşı karşıya olduğumu fark ettim ve hemen yol yardımı aradım. Bana çekici gönderdiler ve Konya servise gittik. Bu arada saat 3 olmuştu ve benim mutlaka o gün Diyarbakır’da olmam gerekiyordu. Neyse il bakışlarında baskı balatanın sıyırdığı, debriyaj merkezinde problem olduğu ve bilyaların dağıldığı söylendi ve yaklaşık 1200 TL lik bir masraf olacağı ve eğer garanti kapsamı dışında tamir edilecek ise çekici parası da bana charge edilecekti. Bu arada ben Ankara’da baskı balatayı değiştirseydim bana en fazla 500 Tl ye mal olacaktı. Neyse şanzıman indirildikten sonra yoğun bir telefon trafiği başladı. Ben de bu arada MEB Başayar’ı aradım ve durumu anlattım. İlk seferinde bana böyle bir durumun olmasının mümkün olmadığı o gün baktıklarında herhangi bir problem olmadığını ve durum karşısında ne diyeceklerini bilemediklerini söylediler. Ben 2. Kez onları aradığımda servis müdürü ile durumu tartışıp bana geri döneceklerini söylediler ama asla bir dönüş olması. Konya’daki telefon trafiğinden sonra servis müdürü tüm arızanın garanti kapsamında yapılacağı, araç onarılana kadar yerine verilecek 3 günlük ikeme aracının onarım süresince uzatılacağını söyledi. Bu beni açıkçası çok rahatlattı. Aksi takdirde hem 1200 + TL hem çekici parası hem de Diyarbakır’a devam etmem için araç kira bedeli bana yansıtılacaktı ki bu beni çok zor duruma düşürecekti.

Kiralık araç da sağlandıktan sonra akşam 7 de tekrar yola çıktım ve sabaha karşı 3 de Diyarbakır’a ulaşabildim. Benim için kabus gibi bir gündü. Gerçekten teknik bir sorun varmış ki gerçek nedenini bayramdan sonra öğreneceğim garantiden tüm masraflarım karşılanıyor.

Kendi şirketimde daha önceleri Toyota’da mekanik arkadaşla konuştuğumda, Toyotalarda da bir zamanlar böyle bir problem olduğu ve müşterilerinin bu şikâyetle sürekli servise geldiklerini ve Toyota nın bu durum için bir genelge çıkarıp bu tür şikâyetle gelenlerin arızalarının garanti kapsamında değiştirdiklerini söyledi.

Umarım çok sevdiğim arabamın arızası tam anlamı ile giderilir ve tekrar aracıma tutku ile bağlanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracım 2012 dizel mazda 3. Dün itibarı ile aracımda sizin bahsettiğiniz sorunun aynısı oldu. Araç vites değiştirmiyordu. Aracımı Adana Mıçı servise götürdük. Sağolsun Müdür Melih Bey gerekli ilgi alakayı gösterdi. Fakat arızanın tam nedeni tespit edilemedi. Bugün tekrar haberleşecez Melih Bey le. Fakat bana geçici araç sağlanmadı. Bu size özel bir durum mu yoksa mazda nın böyle bir hizmeti mi var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normal şartlarda mazda yolculuk sırasında 3 günlük araç otobüs bileti yada konaklama sağlıyor zaten. Ancak 3 günden sonrası için Konya servis müdürü uzattırabiliri demişti. Aracımı almaya gittiğimde göreceğiz bakalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Benimde baskı balatada surunum var. Arabayı aldığımda geri vitese geçmekte zorlanıyordu. 45 bin km baskı balata bitmiş. Geçen hafta bir sorun olduğunu anladım. 3 ve 4. vitesde giderken gaza bir anda sonuna kadar bastığımda devir saati bir anda 2 bin devirden 4 bin devire çıkıyor. Motor bağırıyor sonra bir anda 2 bin devire düşüyor. Sonra hızlanmaya başlıyor arabayı servise götürdüm usta hiç bir sorun yok hatta motorun sağlam olduğunu gösterir dedi. Bana pek mantıklı gelmedi söylediği. Aynı serviste başka ustayla deneme şürüşü yaptık baskı balatan bitmiş dedi. 750 tl fiyat biçti şimdi kime güvenecem bilmiyorum. başka sorunmu var acaba başka servislerde ne kadar baskı balata değişim fiyatı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende öyle bir sorun yok... sevinmeli mi üzülmeli mi anlamadım... kafam karıştı... yani 2011 touring dizel ve 2012 imressive dizel var. boyle bir sorun yok... hatalı parça mı aceba... neyse kısmet bakalım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşcilikle birlikte 750 tl fiyat çıkardılar. 375 baskı balata 375 işçilik fiyatı. Servis dışında başka baskı balatayı bulabilirmiyim. Serviste pahalı oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımın arızası tespit edildi. Baskı kısmında arıza varmış ve değiştirilmesi gerekiyormuş.

Aracım daha 25000 km de. Böyle bir arıza yapması bence  mazda kalitesi ve sorunsuzluğuna yakışmadı.Ayrıca servis tarafından parçanın en erken haftaya perşembe geleceği belirtildi. Bu da benim yaklaşık 2 hafta araçsız kalacağım anlamına geliyor. İkame araç hizmeti de bulunmuyor. Kalitesine ve sorunsuzluğuna güvenerek aldığım ve severek kullandığım mazdam ile mağdur oldum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Muhtemelen bendeli sorun da aynı. Çünkü balatalar henüz iyi durumdaydı. Yarın Konya'ya aracımı kısmetse almaya gideceğim. Kesim sorunu o zaman alacağım. Bu arada mazdaya parçalar perşembeden perşembeye geliyormuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vallahi arkadaşlar aynı sorun bende de olabilir. Şimdi ben, uzun süre otomatik vites Honda kullandıktan, sonra Guzu'ya geçtim. Yokuşlarda ve hafif meğillerde 1.viteste yada geri viteste tırmanırken garip bir ses geliyor arasıra. Bende debreyaja iyi basmadığımı yada çabuk çektiğimi düşünerek  yokuşlarda sürekli el freni ile kalkıyorum. El freniyle kalktığım zamanlar hiç bir sorun yaşamadım. İşin ilginci her yokuşta ve meğilde olmuyor bu dediğim. Debrayaja alışamadığımı düşünerek dik yokuşlarda el freniyle kalkıyorum genelde. Bu şekilde el freniyle kalkmalarımda hiç karşılaşmadım bu sorunla sesle.

6 aylık bakım geldiğinde şikayetimi dile getirecektim. Ama baktım aynı şikayetlere ait konu açılmış.

Ben de fırsat bulup yazdım. Servise bakıma gittiğimde ne çıkacak bakalım.?

Bu konuyu tutup, Mustafa abinin açtığı konuda paylaşmışım. Vallahi bu gün ateşim çıkıp iniyor, farkında değilim bu konuda paylaşıyorum diye yazmışım. Aynısını burayada kopyaladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 gün önce Ankara'dan Konya servisi aradım ve parçaların geldiği ve aracın toplanmaya başladıklarını söylediler. Ben de Ankara'dan Konya'ya yola çıktım ben gisene kadar araç toplanır Konya'da kiralık aracı teslim eder oradan da kendi aracımla Diyarbakır'a yola devam ederim diye düşündüm. Neyse Konya'ya vardığımda aracımı topluyorlardı. Bütün herşey bittikten sonra aracı çalıştırdılar bi baktılar ki debriyaj hala ayırmıyor ve viteslere geçmiyordu. Mazda merkezle ford ile yapılan görüşmelerde baskının 2 çeşiti olduğu bir tanesinin revizyonlu olduğu ama her iki parçanın da seri numarasının aynı olduğu söylenmiş. Ustanın Mazda merekz ile parçayı isterken özellikle belirtmesine rağmen revizyonsuz parça gelmiş. Bu durum ford'da da meydana gelmiş bir durummuş. Velhasıl aracım yapılamadı ve hala Konya'da. Benim de o gün Diyarbakır'da olmam gerektiği için otobüse atlayıp yola devam etti. Muhtemelen bir 10 gün daha aracım orada kalacak. Düştüğüm durumu düşününce inanasım gelmiyor. Daha 1 senelik arbamın beni soktuğu duruma bakar mısınız. Şimdi aracım onarıldıktan sonra tekrar Konya'ya gitmek zorunda kalacağım ve nasıl giderim bilmiyorum. Çünkü özel sektörde çalışıyorum ve sürekli izin almak çok zor oluyor. Bizler hafta sonları 7/24 çalıştığımız için hafta sonu şansım da yok. Çok zor duruma düştüm çook. He bir de unuttum söylemeyi. Bu arad tesadüf eseri servis başka bir arızayı da tespit etti. Debriyaj pedalının yayı yerinden çıkıp saç kısmına sıkışmış. Eğer araç onarılıp bu şekilde yola çıksaymışım çok ciddi problemlerle karşılaşabilirmişim. Neyse herşeyde bir hayır vardır diyerek bekleyeceğiz. Ama inanın çok soğudum arabamdan ve ileride de aynı sıkıntıları bana yaşatmayacağımdan da emin değilim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada kiralık aracı teslim ettim ve 720 TL ödedim. Fatura Mazda'ya kesildi. Bakalım Mazda bana ne kadarını geri iaede edecek. Servis müdürü hepsini iade edeceklerini söyledi ama çok inansım gelmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim de aracım yapıldı. Yarın teslim alacam. Emre Bey in verdiği bilgi ile revizyonlu takılıp takılmadığını sordum. Revizyonlu olduğu söylendi. Aracım yaklaşık 7 gündür serviste ve ben işime araçsız gitmek zorunda kaldım. Arıza benim neden olduğum bir sebepten olsa bunu anlarım. Fakat garanti dahilinde yapılan bir arıza nedeniyle araçsız kalmam tam bir firma ayıbı. İşim gereği sık sık firma araçlarına biniyorum. Çoğumuzun beğenmediği fiat linea da bu arıza 190000 km de çıktı ve serviste 1 günde yapıldı. Şimdi parça hatalı olabilir felan diye yorumlar yapılacak. Forumda ki çoğu kişi de inanılmaz bir marka sempatizanlığı var. Sanki mazda kendilerinin. Bir tüketici olduklarını ve daha iyi, kaliteli hizmeti hak ettiklerini unutuyorlar. Koşulsuz memnuniyeti ben saçma buluyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servisten, mazda iletişimden ikame araç istedim. Ama böyle bir hizmet olmadığı söylendi.

Marka sempatizanlığı bence gereksiz. Saygı duymanızı  bekliyorum. Kaldı ki zaten param olsa BMW ve Mercedes e binerim. Marka kötü diye bir ifade de kullanmadım. Daha fazla müşteri memnuniyetinden bahsediyorum. Tam tersi Adana Mıçı Servisden gayet memnunum. Zaten servisi incelemeden araç almam. Bilinçli bir müşteriyim.En iyisinin bende olduğunu düşünme hatalı bir düşünce. Siz duyun sempatinizi. Duyma diyince duymayacak mısınız? Koşulsuz olun. Kaliteyide beklentiniz kadar alırsınız ve gelişme ilerleme de olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servisten, mazda iletişimden ikame araç istedim. Ama böyle bir hizmet olmadığı söylendi.

Marka sempatizanlığı bence gereksiz. Saygı duymanızı  bekliyorum. Kaldı ki zaten param olsa BMW ve Mercedes e binerim. Marka kötü diye bir ifade de kullanmadım. Daha fazla müşteri memnuniyetinden bahsediyorum. Tam tersi Adana Mıçı Servisden gayet memnunum. Zaten servisi incelemeden araç almam. Bilinçli bir müşteriyim.En iyisinin bende olduğunu düşünme hatalı bir düşünce. Siz duyun sempatinizi. Duyma diyince duymayacak mısınız? Koşulsuz olun. Kaliteyide beklentiniz kadar alırsınız ve gelişme ilerleme de olmaz.

Mazda'nın sorunsuzluğu ile ilgili hiç bir araştırma yaptınızmı ? Autobild testlerinden haberiniz varmı ?

Saygı duymanızı bekliyorum diyorsunuz. Kimse size saygısız yada seviyesiz bir yaklaşımda bulunmadı.

Siz saygı duyulmaktan çok, herkesin sizinle aynı fikirde olmasını bekliyorsunuz.

Param olsa Bmw ve Mercedes'e binerim demişsiniz, konuyla ilişiğini pek anlamadım.  Bu bahsi geçen araçlarda, baskı balata sorunu olmuyormu, yada servis ve müşteri hizmetleri dört dörtlükmü ?, bu markaların araçları kul yapısı değilmi ?

Eniştem Bmw'de çalıştığı için servis ve satış sonrası müşteri hizmetlerini çok ama çok iyi biliyorum. Aynı şekilde 1998 yılından bu güne kadar çalıştığım şirkette patronum ve eşi Mercedes kullanmakta. O kadar çok şeye tanık olmuşumdurki. Yolda kalmalar, yakıt deposuna su sızması vs......sonuç itibari ile herşey kul yapısı...aracı almadan önce size Cenneti vaad ederlerler, sonra cehennemi yaşatırlar. Bu durumlarda para varsa huzur var.......:)

Büyük olasılıkla aynı sorun benim otomobilimde de var. Ne yapmalıyım şimdi hayıflanmalımıyım. Dahan önceki Megane II aracımı aldığımın ertesi günü, Direksiyon pompası arızalandı. Henüz 20 Km'de filandı düşünün. Ne oldu garantiden değişimi yapıldı, işlem bitti. Sonuçta bir çözümü var. Bizim şirket araçları Toyota Corolla. Garantiden değişen şanzumanmı dersiniz, motormu dersiniz yok yok..Ama halen Toyota kullanıyoruz. Kaldıki şirket 1985 yılında kurulmuş Toyota kullanımı o yıllardan başlıyor.

Apple markası, dünya devi bir marka bir firma. Ürünleri yok satıyor. Günler öncesinden sıralara giriliyor.

Gelelim Türkiye servis hizmetlerine. Tam bir facia diyebilirim, kırk dereden su getirtiyorlar. Türkiye'deki bu müşteri hizmetleri peki bu markaya leke düşürüyormu? Asla, aksine her geçen gün müşteri kitlesi artıyor.

Mazda evet Türkiye'de bayağı bir sıkıntıları var. Mazda'nın Türkiye macerasını hiç araştırdınızmı ? Geçmişten bu güne yaşanılanlar sıkıntılar, problemler.... Mermerler Holding'ten kalan izler.......

Herkesin beklentileri, bakış açıları, düşünceleri farklıdır. Asıl buna saygı duymak lazım değilmi ?

Ufuk Değirmenci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BMW ve Borusan'ı bana da sorabilirsin. Elimde bir yazılar var, aklın şaşar! Birgün görüşürsek, belki basar getiririm.

Arkadaşlar, bazı küçük Japon markaları sadece Avrupa'da yaygın bir teknoloji olan dizel motor ve ilgili donanımı ile ilgili mecburen büyük Avrupalı veya Amerikalı ortaklaklıklar kurarak almak zorunda kalıyorlar. Mazda da bunu Ford'dan tedarik ediyor. Toyota, Honda gibi büyük Japon üreticiler gecikme pahasına kendileri üretiyorlar. Ancak onlar da bile sıkıntılar olmadı değil. Örneğin; Nissan gibi bir firma bile Renault'dan tedarik ediyor.

Neden? Çünkü sadece Avrupa'da satabilecekleri bir motoru üretmek onlar için ekonomik değil. Tabi ki, bu aldıkları teknolojik parçaların ne sıkıntısı olursa, aynen kendilerine de transfer olmuş oluyor.

Bu açıklamalarım tabi ki, bu olayın çok can sıkıcı ve üzücü olduğu gerçeğini değiştirmez. Mazda'nın parçayı nereden aldığı da müşterileri ilgilendirmez. Sonuçta insanlar bu markaya güvenerek alıyor ve hizmet bekliyor. Ancak gerçekleri bilmeniz açısından yazdım bunları...

Bir diğer gerçek ise, Japon araçlarının sorunsuzluk yüzdelerine, hiçbir Amerikalı ya da Avrupalı markanın ulaşamadığı gerçeğidir. Hele ki, BMW, Mercedes, VW... Benim 6 aylık BMW ile başıma neler geldiğini yazsam, şaşkınlığa uğrarsınız...

VW deki DSG kavrama sorunları, Mazda'dakinin kaç katıdır kimbilir? Kendinizi çok fazla da üzmeyin, otomobilinizden soğumayın, her otomobilde olabilecek şeyler bunlar. Mazda'nın sizde geçireceği hayatı boyunca sizi diğer markalardan çok daha az üzeceği inancındayım. En azından istatistikler böyle söylüyor...

Mazda'nın sorunsuzluğu ile ilgili hiç bir araştırma yaptınızmı ? Autobild testlerinden haberiniz varmı ?

Saygı duymanızı bekliyorum diyorsunuz. Kimse size saygısız yada seviyesiz bir yaklaşımda bulunmadı.

Siz saygı duyulmaktan çok, herkesin sizinle aynı fikirde olmasını bekliyorsunuz.

Param olsa Bmw ve Mercedes'e binerim demişsiniz, konuyla ilişiğini pek anlamadım.  Bu bahsi geçen araçlarda, baskı balata sorunu olmuyormu, yada servis ve müşteri hizmetleri dört dörtlükmü ?, bu markaların araçları kul yapısı değilmi ?

Eniştem Bmw'de çalıştığı için servis ve satış sonrası müşteri hizmetlerini çok ama çok iyi biliyorum. Aynı şekilde 1998 yılından bu güne kadar çalıştığım şirkette patronum ve eşi Mercedes kullanmakta. O kadar çok şeye tanık olmuşumdurki. Yolda kalmalar, yakıt deposuna su sızması vs......sonuç itibari ile herşey kul yapısı...aracı almadan önce size Cenneti vaad ederlerler, sonra cehennemi yaşatırlar. Bu durumlarda para varsa huzur var.......:)

Büyük olasılıkla aynı sorun benim otomobilimde de var. Ne yapmalıyım şimdi hayıflanmalımıyım. Dahan önceki Megane II aracımı aldığımın ertesi günü, Direksiyon pompası arızalandı. Henüz 20 Km'de filandı düşünün. Ne oldu garantiden değişimi yapıldı, işlem bitti. Sonuçta bir çözümü var. Bizim şirket araçları Toyota Corolla. Garantiden değişen şanzumanmı dersiniz, motormu dersiniz yok yok..Ama halen Toyota kullanıyoruz. Kaldıki şirket 1985 yılında kurulmuş Toyota kullanımı o yıllardan başlıyor.

Apple markası, dünya devi bir marka bir firma. Ürünleri yok satıyor. Günler öncesinden sıralara giriliyor.

Gelelim Türkiye servis hizmetlerine. Tam bir facia diyebilirim, kırk dereden su getirtiyorlar. Türkiye'deki bu müşteri hizmetleri peki bu markaya leke düşürüyormu? Asla, aksine her geçen gün müşteri kitlesi artıyor.

Mazda evet Türkiye'de bayağı bir sıkıntıları var. Mazda'nın Türkiye macerasını hiç araştırdınızmı ? Geçmişten bu güne yaşanılanlar sıkıntılar, problemler.... Mermerler Holding'ten kalan izler.......

Herkesin beklentileri, bakış açıları, düşünceleri farklıdır. Asıl buna saygı duymak lazım değilmi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman ilk Kahve ve Donught buluşmasında, okuruz Mustafa abi. :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okuduğunu anlayamamak ve konuları birleştirememek de bir sorun İlhan Bey.

Ufuk Değirmenci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Marka sempatizanlığı ile ifade etmek istediğimi de mesajlarınızla gösterdiniz. Hemen bir aşırı savunuculuk, diğerini kötüleme, ötekileştirme vb. Mazda  benim değil, sizin de değil Japonların. Biz tüketiciyiz. Şahsen ben kaliteli ve güvenli hizmet isterim. Burası bilgi yarıştırma yeride değil ki: Şunu biliyor musun? Bunu araştırdın mı? vb gibi komik sorular soruyosunuz.Neyse konuyu uzatmayalım. Başınıza benzer bir sorun gelirse ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.