kuzey81

Buji Kablosu Yanması

Bu konuda 71 ileti var

S.A Merhabalar aracımın buji kablo ve bujileri yeni değişmişti SEIWA marka kablo 50 tl piyasadaki japon 25 tl de buji takımI..Şimdiii bujiye giren kablonun uçunun bitiminin oradan içten kablo yanmış bir takım daha aldım foto ile göstermek isterdim geç oldu..tüp beyni arızalı tüpü değiştiricem parçacı tüpte kuru çalışıyor benzinde kullan arada dedi ama motorda 2.0 motor, çok sıcak oluyor anlıyamadım bu bujileri takarken bir ölçme biçme varmı ?yakıt bitirmiş arkadaşım o zorlarmı rolanti yüzünden elektirik kaçağı kablonun içini o denli kömür edermi? Birde 350 tl bütçeye tüp ne marka ve ne şekil tüp takıyım..SAYGILAR  :nazar::( 91 2.0 SEDAN

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle sormam gerekn şu orjinal buji kablolarını neden değiştirdiniz eğerki ölesine bakım olsun diye yaptırsanız hemen geri onları takınız bu arada buji olarakta sizin aracınıza en uygun kodda buji kullanmalısınız japon olması bişeyi değiştirmez buji olarak.

1.8 DOCH Full Enjeksiyonlu Motor

NGK (BKR5E11),(BKR6E11),(BKR7E11) - NİPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11),(K22PR-U11)  Katalitik Konvektörlü Model

NGK (BKR5E),(BKR6E),(BKR7E) - NİPPON DENSO (K16PR-U),(K20PR-U),(K22PR-U) Katalitik Konvektörsüz Model

bu bilgilere göre bujinizi belirleyiniz gerçi bu kodlar 1.8 DOCH Full Enjeksiyonlu Motor

bu motora göre ama sizinkinede uygundur. kolay gelsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinalmi bilmiyorum daha önceki kabloda tamirat vardı ,önceki kablolar elektrikçe kalmıştı ,ama arkadaşım aracımı yakıtsız çok yormuş  rolanti bozulup kaçırmışta olabileceği aklıma geldi ???  bu hafta yeni tüp takıp deniyip bujileri belirliyip dönüş yapayım,teşekkürler hayırlı cumalar abi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanada hayırlı cumalar kardeşim yan sanayi ürünler malesef iş görmüyor  :nea:  hele hele elktrik aksamı çok hassas yani orjinal kullanırsan kabloları vede dediğim bujileri alırsan bir kaç bin  km ye kalmadan zaten yakıttan amorti edersin , önerim bu kolay gelsin  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

s.a abim manifold'dan gelen sıcaklıktan eridiğini anlamış bulunmaktayız ortadaki iki buji kablosu sıcak alıyor belki egzoz tıkalıdır dedi baktıramadım , onların bulunduğu yere sac ile kaynak yapmayı öneriyor usta peki bu seferde sac ısınıp sıcaklığını vermezmi  ... orjinal kablo ucu demirlimi oluyor ne kadardır ezberinde varmı abim , nerelerden temin edebilirim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

normal şartlarda zaten manifolddan mandalla uzak duruyor kablolar. buna rağmen kabloyu erittiyse siz buji kablosundan çok bu aşırı ısınmaya baktırın. egzos sistemini bi incelettirin. eğer dediğim gibi kabloları manifolddan uzak tutan mandal yoksa manifolda değip erimiş olabilir. bende birkez olmuştu buji kablosu değmiş erimişti. ama kablo sağlamda içi yanmışsa bobin yada distrübütörde bişey olabilir fazla akım gönderiyordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş zaten normalde manifoldun üstünde bir koruma sacı olması gerekir eğer yoksa  çıkarılmış demektir temiz ediniz takınız. sonradan uydurma işler olmaz. çıkmacılara falan bakın vardır muhakkak.

[smg id=8002]

mevcut fotodaki sac eğer varda halen buji kablolarını yakıyosa bir sorun var egsoz sisteminde demektir, katalitik konvektör varsa eğer arızalı olabilir , ustanın bakması gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

s.a no fear abi dediğin gibi kallanizlimi ısı geçirmeyen bir şey bulunuyormuş (parçası) kayseriden ve istden baktırıyorum abi varya forum olmasa laradayım sanayi 60 km hep sıkıntı !!!  ustanın yapacağı uydurma sacdan ne kadar randıman alınırmış kafayı meşgul edermiş sağol abim..///PALANTİR337 Arkadaşım  mandal var aradan sac olmadığı için sıcak geliyor ,sac problemi çözüldükten sonra etüt edicem bir keresinde dıştan çok ısınıp kablonun dibinden tutup çekmek yerine kablonun üstünden çekip çıkarmıştım ,kablonun üst ile dibinin "arasından" eriyip ayrıldı ..sac takıldıktan sonraki aşamalar neler kaydedeceğine bakalım teşekkürler cümleten hayırlı günler.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

umarım sorun çözülür vede parça bulunur , sizede hayırlı günler. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende de sac yok :) alınca ne kadar olduğunu yazarsan bende öğreneyim. bi eksik daha çıktı arabada hayırlı olsun :) bide bursada çıkmacılar var onlara ve mersine baktır. ben pm atayım tellerini...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki ne demek, haber alır almaz  mesajlaşırız..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sacı taktıktan sonra hava filtresiyle sac arasına yanmayan ısıya dayanıklı hortum takın motor manifolttaki sıcak havayı hava filtresine emer araç lpg de daha iyi yakıtı yakar benim de yoktu bu akşam halletttim hatta hava filtresindeki sıcak hava girişinin sarmal yayı kırıktı tamir ettim çalıştı hortumda  çokta güzel durdu. en yakın zamanda fotoları bırakırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

s.a şimdilik egsoz değişti tıkalı, çürük egsoz buda tıkalı olunca yukarıya yüksek ısı veriyor ..kabloların yanmaması için ekstra fan düğmesini açık tutuyor motoru soğuk tutmaya çalışıyorum buda 50 kuruş yakmasına neden oluyor 2.kabloları yakmamak için manifolt contalarını değiştiricem manifold sacının orjinalinde arabada olması gerekiyormuş!!!sac araştırması yapıcam ..nedeni tek birşeye bağlayamasamda gerekli  hususların bir arada olması gerekiyor  ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

s.a. aynı sorun bende de vardı. manıfold contasını yerli aldım ve sacı çok inceydi.kablolarım yanmaya devam ediyordu (eksoz sistemi yeni). accent 1,6 motorun buji kablosunu taktım.bu buji kablosunun takılan yeri çok sert bir madde olduğu için sıkıntıyı çözmüş oldum.manıfold contasını tayvan malı takın ve manıfolddan kaçırma yapıyormu kontrol ettirin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam, buji kabloları kaçırmaya başladı, tekleme var, distribuyor den değil, bujiler yeni değişti, 1,5 sene önce almıştım servisten ama 6 ay garantili dediler. ayrıca araçta lpg varsa garanti dışı kalır dediler. buji kabloları serviste 180 tl... kabloların tamiratı mümkünmüdür ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabada LPG varsa bence riske girme. Allah korusun yangın bile çıkartabilir o kaçaklar. Tamir etmek yerine acil değiştirmeni tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Hayır , yenisini alman gerek, 180 tl orijinal kablo için ideal bir fiyat, bence orijinal al.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Burak

araç düşük devirde tekleme yapıyor, bujiler yeni değişti, ama hala tekleme var, distributor de değildir, arıza yapsa araç çalışmaz. en sona buji kablosu kalıyor. hemen alayım o zaman ya, yangın çıkmadan :)

@Nofear

evet en mantıklısı. ama lpg olduğu için her sene almak gerek zannedersem  :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      LPG olduğu için hersene alman gerekemez, şu anki kablolar kaç km de ve menşei ne ??? orjinalmi, yan sanayimi ??? orijinal bir buji kablosu lpg de sıkıtı çıkarmaz bildiğim kadarıyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.