emregc

Mercedes Benz - A Serisi

Mercedes-Benz'in C sınıfındaki yeni modeli A-Serisi, markanın yıldızı olacak. Otomobil özellikle güvenlik ekipmanlarıyla göz dolduruyor. Güvenlik önlemleri tamamen güncellenen yeni A-Serisi, kendi sınıfında, arkadan çarpma riskini azaltan fren destekli ve radar temelli çarpışma uyarı sistemine standart olarak sahip olan tek otomobil. 'Çarpışmayı Önleme Yardımcısı' adı verilen bu sistem, dikkati dağılmış olabilecek sürücüyü tanımlanmış engellere karşı uyarmak için görsel ve işitsel uyarılar veriyor. Gerekli freni yapabilmek için Acil Fren Desteği'ni hazırlıyor. Bir kazanın 'Geliyorum' dediği an ile darbe anı arasında geçen saniyelik sürede yolcuları en iyi şekilde korumak için gerekli önlemleri alan PRE-SAFE yolcu koruma sistemi bu segmentte ilk kez yeni A-Serisi’nde sunuluyor.

Nedir Pre-Safe

2002 yılında Mercedes-Benz PRE-SAFE® sistemini ilk tanıttığında birinci amaç, bir kazanın meydana gelmesinden hemen önceki saniyelerin çoğu zaman boşuna harcanması sorunu ile mücadele etmekti. Mercedes-Benz’in isteğe bağlı bir donanım olarak sunduğu PRE-SAFE® güvenlik sistemi bu süreyi etkin bir şekilde değerlendirebilmektedir.

Kritik sürüş durumlarında PRE-SAFE® araçta bulunanların yaralanma riskini azaltan önleyici güvenlik sistemlerini aktif duruma geçirir. PRE-SAFE®, sürekli olarak ESP® ve BAS da dahil olmak üzere çeşitli sistemlerden gelen sensör verilerini izler ve örneğin aracın önden kayması / arkasını bırakması durumuna veya acil durumda yapılan frenlemelere tepki verebilir.

Sistem, kritik bir sürüş durumu algıladığında kemer gerdiriciler aktif duruma geçirilebilir, elektrikle ayarlanabilen hafızalı ön yolcu koltuğu (isteğe bağlı donanım) çarpışma anı için daha güvenli bir konuma getirilebilir ve sunroof (isteğe bağlı donanım) otomatik olarak kapatılabilir - hepsi de bir saniyenin kesri kadar bir zamanda.

Fiyatlar:

http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/a-class/w176/configurator/configurator_w176.html?tp_ccci=/dsc_tr/globalsessionid/DSC_tr68363134303C6268FF3A545253050900/dsc_locale/tr_TR/appId/DSC_tr/siteLocale/tr_TR/P3501ViewBean.jam1%3bjsessionid=0000UC7QWVt_gIrp26w6AZROelG:16pcreldu#motorisation_tag

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mercedes'in satışlarını ayakta tutan model C180 idi. Şimdi alternatif bir model daha getirilmesi iyi oldu. Bmw 1 serisi için 1,6 Dizel motor seçeneği sunmuştu, ona rakip olacaktır. Aynı şekilde Yeni motora sahip 3 serisinde 1,6 Benzinli ve otomatik vites seçeneği sunulmuştu.

Mercedes A serisini ben beğendim, paylaşım için teşekkürler Emre.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hemen sorum gelsin Emre, 116 mı MB A Serisi mi?

BMW 116'yı geçen ay test etmek nasip oldu,  çok keyifli ve performanslı bir araç olmasına rağmen ben Mercedes A serisi derim çünkü yeni  bir tasarım ve Mercedes bu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bmw 1 sersisini bende kullandım. Otomobil tasarımı şekli şeması güzel hoş, ama genç adam otomobili. İçi çok basık, torpido çok küçük, stepnesi yok, bagajdan yer kazanmak için. Arkada oturanlarda pek rahat değil. Genç ve bekar adam otomobili derim, bu modele.

Mercede A serisini tek geçerim bende.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bu almanların alayından sıkılıyorum. Farkllı olanlar beğenimi kazanıyor sadece. A serisi de farklı ve güzel olmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu ilk çıkan modeliyle geyik testini geçemeyip devrilen, daha sonra otomobil dergilerinin bu teste yoğunlaşarak çok düşük hızda bile devrilebildiğini tesbit ettikleri, Mercedes'in sattığı tüm modelleri geri çağırdığı ve ESP'yi standart hale getirerek bir miktar emniyetli hale getirdiği otomobil mi bu?

Bence de güzel bir otomobil olmuş, sonuçta her rakam 1'den büyüktür. (sıfır hariç)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orta sınıf için üretenlerin işi daha da zorlaştı çünkü bu tip arabalar Mercedes , BMW ye ulaşmayı kolaylaştırırken orta üst sınıf araçların müşterilerini çalabiliyor..  Toyota Avensis alacağına Mercedes A serisi alabilir müşteri mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mercedes, BMW gibi otomobillerin tek sorunu satın alma fiyatı değil, Emre. Bu otomobiller yıllar yılı öyle bir kitleye hitap etti ki ülkemizde, çevrendeki her insan sana parayı havadan kazanıyormuş muamelesi yapıyor. Mesela ilk servise girdiğinde anlıyorsun ki, sana müşteri değil, yolunacak kaz muamelesi yapılıyor. Tüm ışıklarda dilenciler/tinerciler özellikle senin camına yapışıyor. Otopark görevlisi, yıkamacı vb. verdiğin bahşişi en az ikiye katlamanı bekliyor, yoksa surat ediyor. Komşular bu kim ki bu yaşta Mercedes'e biniyor, kesin ihale işi yapıyordur, tarzında bakıyorlar sana vb...

Bak sana bir örnek vereyim. Yıl 2010, ay Ocak, kışın en soğuk zamanı. BMW 5.25 aracımın kalorifer rezistansı bozuldu, araç içinde donarak ilerliyorum. .........BMW yetkili servisine girdim hemen. Dediler ki; randevusuz almıyoruz. Dedim ki, bari arızayı tesbit edin de, randevuyu parça elinizde varsa alayım. Araca hiç bakmadan, kalorifer rezistansıdır, 800 küsür TL tutar dediler. Dikkat et, adam arızayı araca binmeden tesbit ediyor, demek ki bilinen bir hata... Çıkarken yol kenarında bir başka BMW servisi var ama özel. Bir uğrayayım bakalım dedim. Aynı tesbiti yaptılar ve parça da hazır, isterseniz siz bir çay içerken takalım dediler. Ben orjinal parça haricinde istemediğimi söyleyince, parçayı incelemem için bana verdiler, tamamen orjinal üzerinde BMW döküme baskı logosu olan bir parçaydı, ben de yapın dedim. İş bitti, kasaya gittim. 600-700 öderiz diye beklerken, işçilik dahil 175-TL aldılar.

Ben de bu konuda çok hikaye var ama özetle diyebilirim ki; Mazda herşeye rağmen iyidir.

Orta sınıf için üretenlerin işi daha da zorlaştı çünkü bu tip arabalar Mercedes , BMW ye ulaşmayı kolaylaştırırken orta üst sınıf araçların müşterilerini çalabiliyor..  Toyota Avensis alacağına Mercedes A serisi alabilir müşteri mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın abi Mercedes'i taşıyabilmek de önemli, bakım-tutumu , temizliği birinci sınıf olmalı... Konuşman , havan ona göre olacak, İçine düzgün kıyafetle de bineceksin, aracın içinde dikkat çekmeyeceksin :) ...

Ve tabi bunları yaparken kasmayacaksın, yani rahatın bozulmayacak ki araç mutlu etsin...

Yoksa Mercedes'e binicem diye insan rahatından ödün verirse bir anlamı olmaz ona sahip olmanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu ilk çıkan modeliyle geyik testini geçemeyip devrilen, daha sonra otomobil dergilerinin bu teste yoğunlaşarak çok düşük hızda bile devrilebildiğini tesbit ettikleri, Mercedes'in sattığı tüm modelleri geri çağırdığı ve ESP'yi standart hale getirerek bir miktar emniyetli hale getirdiği otomobil mi bu?

Bence de güzel bir otomobil olmuş, sonuçta her rakam 1'den büyüktür. (sıfır hariç)

abi o önceki kasa olmasın ? bu da mı devriliyormuş ?

Bazısı arabanın sadece motor gücünden ve fiyakadan ibaret olduğunu sanıyor. öylesini alıp abbas challange'a götüreceksin :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlis anlasilma olmasin, Fatih. Yukarida ilk modeli demistim zaten. Ben guncel modelde de boyle bir sey olacagini sanmiyorum. Mercedes bu konuda tecrubelendi. Vurgulamak istedigim, uretim hayatina boyle buyuk ve olumcul bir hatayla baslayan kac model var? Hani BMW, Mercedes ne uretirse uretsin, sanki kesin cok ustundur diye ezbere bakan arkadaslar var ya? Onlar icin bir hatirlatma yaptim.

abi o önceki kasa olmasın ? bu da mı devriliyormuş ?

Bazısı arabanın sadece motor gücünden ve fiyakadan ibaret olduğunu sanıyor. öylesini alıp abbas challange'a götüreceksin :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu çarpışma testleri bana göre pek güvenilir değil. Gerçek hayatta çünkü bu tür kazalar yapmıyoruz. Üstteki video güzel örneklemiş. Önceki testler aracın ortasından olurdu, biraz yana kaydırdılar mı bak neler oluyor.

Çarpışma testleri tabiki yapılsın, firmalar yine güvenlik önlemleri geliştirsin ama bir de gerçek var ki, normal hayatta yapılan kazalar ile bu kazaların arasında ciddi farklar var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fuarda Mercedes A Serisini de inceledim. Dış dizayn olarak, şık bir otomobil. Kokpit için aynı şeyi söyelemeyeceğim. Güzel değil ama kötüde değil. 7-8" bir ekran koyumuşlar, sonradan kondurma gözü yoruyor. Ama Mercedes bu sınıftaki açığını, bu modelle giderir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.