By_HMTR

Motor sıfırlama

Merhaba arkadaşlar. Uzun süre modifiye işlerine ara verip kendi işlerimle ilgilendikten sonra tekrar döndüm. Hepinizi çok özledim. Toplantıya gelemediğim için de üzgün olduğumu belirtmeliyim. Yüz yüze tanışmayı çok istiyordum fakat nasip değilmiş.

Şimdi lafı fazla uzatmadan sizlere sormak istediğim ve danışmak istediğim bir husus var.

90 model 323 hb sahibiyim. Aracımın motoru uzun zamandır yarımdı. Yani usta öyle söylemişti. Fakat aracımın mıtoru 1 ay kadar önce bitmiş. Yine bunu usta söyledi. Zaten çekiş gücü çok düşük bu belli ediyordu da maddi sıkıntılardan dolayı doğru bildiğimi göz ardı edip resmen kaçıyordum ve sonunda aracım şu anda YAĞ yakıyor.  :'(

Usta Konya'da aracın motoruna sekman atma işine 800 ile 1000 tl arası fiyat biçti. Fakat hiç mi hiç öyle bir niyetim olmadı. Komple motoru sıfırlatmak niyetim. Fakat ona da 2000 tl fiyat biçti. Nedense duyuyorum şehir dışından Ankara'dan İstanbul'dan falan motor yaptıranları 1500 tl gibi fiyatlar uçuşuyor dillerde. Nedense başka bir konu da Konya'da Mazda kullanıcısının sayısı da gözle görülür derecede azdır. Buna müteakip araçtan anlayan usta bozuntularının da sayısı öyle pek fazla değildir. Şimdi Ankara'ya gidebilirim bunu baştan söyleyeyim.

MazdaClubTR olarak bana fiyatta makul işten anlayan ve MazdaClubTR üyesi olan bizden biri olan bir usta istiyorum. Dediğim gibi Ankara'dan olursa gidebilirim. Konya olursa daha bi memnun olurum ama Konya'dan çıkacağını pek sanmıyorum. Cevaplarınızı bekliyorum. Acele etmiyorum çünkü maddi durumum hala pek müsait değil. Maddi durumum müsait olunca bu işi halledicem lakin hepinizin fikirlerini almak benim için bir şereftir. Hepinize şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm bende 3 sene önce ankara şaşmaz sanayide sıfırlattım 323ümü.motor kapağı değişti.yalnız benmi 323 1.8 enjeksiyonlıydu. şaşmazda ali usta var aksaraylı.soyadını bilmiyorumm.adam söktü parça buldu taktı bana 1000tl gibi bi masrafı olmuştu..imkanın varsa tavsiye ewderim.yer olarak tam bilmiyorum ama postaneyi geçiyoruz karşısında japon parçacı var...kolay gelsinn....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor yaptırma öle ezbere olmaz önce bir açılır ona göre belirlenir ne gerektiği ama komple motor yaptıracaksan gömlekler , segmanlar, gerekirse pistonlar, sübap takımı, conta takımı , triger, değişir vede üst kapak taşlama gerekebilir rektefiyecide , fakat dediğim gibi hepsi değişmeyedebilir açılıp balkılması gerekir. çok geçmiş olsun bu arada bu araçların taivan malı yan sanayisi mevçut tüm parçalarının çoğuna göre hesaplıdır ama ne kadar verimli olur bilemem internetten araştır muhakkak raslarsın , bi daha sölemek istiyorum problemsiz orjinal parçaları değişme geri kalanı yaptır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece segman ile olmaz. yarım motor tabir edilen şeyden verim alamazsın.

piston, gömlek, segman, ana yatak, kol yatak, gerekiyorsa krank, gerekmiyorsa krank taşlama, supaplar, supap gaydları/fincanlar(?), egzantrik(ler),yağ pompası (motor yapacaksan mutlak gerekli), üst kapak (taşlatmayı tavsiye etmem zira sıkıştırma oranın farklılaşır), tüm bilya ve contalar ve triger seti, tüm rekorlar, kablolar vb. gerekli

sanırım aklıma gelenler bunlar. yağ pompası, krank ve üst kapağa dikkat. fazla taşlanan üst kapak sıkıştırmayı değiştirir bu da avansı ve harareti getirir diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

krankta boşluk yok ise değişmez ki krangada rektefiyeci bakar, yağ pompasıda sorunsuz ise değişmez , ama taşlamaya rektefiyeci karar verir eğer gerek görürse taşlanır , veya taşlanmaz ama fazla taşlanırsa yanma odası daralır buda problemlere yol açar, onun ayarını rekyefiyeciler bilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor yağ akıtıyor. Krankta bir problem var mı bilmiyorum. Lakin şanzuman vites geçişlerinde çok yumuşak ve sünük. Yani nasıl anlatayım sizlere seri vites atmak isteseniz atamazsınız. Vites araları çok acayip açık. Eski kasa şahinlerde bile bu kadar vites boşluğu yok. İkinci vitese geçerken motor çok sarsılıyor. Bu performansın sıfıra indiğinden olabilir. Fakat şanzumanın kesinlikle elden geçmesi gerekir. Pistonları yatakları zaten değiştireceğim. Kapak taşlama işini pekte anlayamadım. Motor kapağı dıştan görünüşte normal gibi ama içini oymuş olabilir gibi bir mantık mı var burada? Taşlama veya değiştirme olayını araştırırım fakat koskoca kapak pek te ucuza mal olacağını zannetmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor yağ akıtıyor ama nereden alttan akıtıyosa krnk keçesi değişecek demek onun içinde şanzıman iner, taşlama dedikleri olay şudur, kapak o kadar hassasdırki bloğa tam olarak oturmalı yani hiçbir şekiilde yamukluk olmamalı yoksa conta bir işe yaramaz vede mevcut görevini yapamaz, rektafiyeci bu birbirine oturan yüzeyi siler vede tam pürüzsüz oturacak şekile getirir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demek istediğinizi anladım. Fakat harbiden bu işi kime yaptıracağıma halen karar veremedim. Benim istediğim olurcu adam olmayacak. Motoru komple elden geçirecek. Hatta öyle ki motor kapağını falan boyatacağım. Renkli. Modifiye gibi bişey fakat motorun orjinalliğine hiç dokunulmadan dış modifiye. Olurcu adam derken de şunu kast ediyorum. Adam arızayı biliyor ama idare eder diyor. Komple bakım yap dedik buradaki birine şu an arabayı çalıştıramıyorum. Marş motoru dönmüyor. Kömür bitmiştir dediler. Sanayiye de götüremedim çünkü vaktim hiç yok. Yani adam olur ya idare eder işte derse ben o adama komple motorumu emanet edemem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok doğru düşünüyorsun.Önce ustanın iyisini bulmak lazım.Yedek parçaları da mümkün olduğunca orjinal kullanmak gerekli.Ben 3 sene önce rektefiye yaptırdım.Ama şimdiki aklım olsa hiç uğraşmazdım.1-2 aşağı fiyata satıp yapacağım masrafı da üzerine ekler ve yenisini alırdım.Eski arabanın zamanla masrafı çoğalıyor.Yine de sen bilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşım:

Sana Mazda 323 practicaya Edirnede yaşadığı halde İstanbuldaki iyi bilinen bir ustaya 2 defa motor yaptırtan ve sonundada edirnede bir başka ustaya tekrar sekman attrıp kırlılan pistonunu değiştirmek zorunda kalmış biri olarak yazıyorum:). Mazda araçlarda yan sanayi malzeme kullanmak orjinal dişinin yerine kaplama diş yaptırmaya benziyor. Keza araç illaki bir yerinden sıkıntı çıkartıyor ve artık sürüş keyfin veya mazda sağlamlığına sürüş keyfine olan inancın kalmıyor. Gideceğin uzak mesaelerde ya  yolda başıma bişey gelirse ne yaparım korkusuyla yaşamaya başlıyorsun. Bana siteden önerilen ve gerçekten güven veren bir eski mazda servis ustasına lpg taktıktan sonra beliren yağ yakma problemi nedeniyle motor yaptırmaya karar verdim. Bundan 3 sene önce yan sanayi parçalarla 2500 tl civarında ücret ödedim. Araba nerdeyse 1 ay istanbulda kaldı ekstra bir sürü sorun çıktı. Burda tekrar hatırlamak istemeyeceğim bir çok sorun yaşadım. Aracı o haliyle satmak istemediğim için en son Edirnede bir ustaya tekrar götürdüğümde yan sanayi pistonlardan birinin piston eteği kırdığını ve motor çalışırken karterdeki kırık parçanın çarpması neticesinde sebebini ancak karteri açtığımızda bulduğumuz sesle sonlandırdığımı, 3.kez motor yaptırıp benden bu kadar diyerek arabayı Renault servisinde kardeşime dizel bir araç alırken takasa vediğimizi üzülerek anlatıyorum. Benim nacizane tavsiyem eski araca motor yaptıracaksan illaki orjinal parça kullanacaksın, yok yan sanayi kullanacaksan o parayı aracının üztüne ekle o kadarlık sıkıntısız bir araç al derim. Benim ilk gittiğim Mazda ustası orjinal parça olmadan arabaya elimi sürmem demişti; bende ne olacak ki demiştim, ancak 8000 tl lik arabaya 7000 tl üzerinde para harcayınca adamı şimdi çok iyi anlıyorum:(. Sana örnek olrak şöyle söyleyeyim: Practicanın sekman+piston ücreti serviste 1750 tl iken ben 3. kez yaptırdığımda yan sanayi için 180 tl verdim. Aradaki fiyat farkı bile orjinalin aslında ne demek olduğunu çok iyi anlatıyor. Ben ne olursa olsun yan sanayi kullanıp bu araca bineceğim diyorsan mutlaka şehrindeki bir ustaya yaptır ki ekstra sorunlar için bari benim gibi bir kaç bin tl de benzin parası vermeyesin.:). Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç yağ yakıyorsa rektefiye mi olması lazım.

benim araca bir kaç ay önce açık yağ eklemiştik. yağ lambası yanmaya başladı. yağ bitmiş. gidip lpg li araca uygun yağ aldım. onu ekledik. bakalım şimdi ne olacak. bir de rektifiye olması gerektiği nerden anlaşılır. benim lantisi bir kaç usta gördü. sadece üst kapağın açılması gerektiği ama acelesinin olmadığı söylendi. üst kapak ücreti de 1000 tl dendi. ben şimdi sıralı sistem lpg taktıracağım. olurda ilerde rektefiye ye sokarakenjektörler sökülecek muhakkak. lpg ye bir zararı olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yağ yakıyor denilince yağın motorda yandığı anlamı çıkar sizin yağ eksilmenize motorun yakmasımı sebep oluyor acaba ??? eğer öyleyse haklısın motor istiyor demektir yoo motor yağı farklı yerlerden kaçırıp eksiltiyorsa motorda bişey yok demektir. öğneğin krank keçesi, blok kapağı contası, eğzantrik tarafı krank keçesi, distribötör keçesi gibi yerlerdene yılların vermiş olduğu yogunluktan vede yıpranmadan araçlar yağ kaçırabilir bu keçeler vede contalar değişir sızıntı biter. iyi incelemek gerek araç çalıştığında vede gaz verildiğinde mavi veya koyu renkli bir duman çıkıyor vede egsozdan yanık kokusu geliyosa yağı motor yakıyor demektir aksi halde sorun  yok demekttir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nooofear haklı; önce bi yağı nerden eksilttiğini bulun,sibop lastikleri eğer yağ kaçırma söz konusu değilse en olası etkendir. Tanıştığım bazı ustalar motoru sökmeden sibop lastiklerini değiştirebiliyor. becerikli biriyse işçilik masrafını epey azaltıyor. Motorun yağ yaktığını yağ çubuğunu motor çalışırken çekerekte anlaman olasıdır. Çubuğu çektiğinde motor çalışırken dışarı üflüyorsa motorda sıkıntı vardır, yada daha bilimsel olanı her pistonun basınçlarının ölçülmesidir.(kompresyon testi)..Ustaya güvenerek motor yaptıracaksan ya orası bir servis olmalı ki hesap sorabilesin yada usta kardeşin falan olmalı:). Bu arada yarım motor yaptırmak çok geçici bir çözümdür, çoğu zamanda sorun bi süre sonra tekrar başlar çünkü bozuk düzende sağlam çark olmaz. Lpg ye gelince: asıl sorunu Lpg taktıktan sonra yaşamaya başlar mazdacılar. Bu konuya dair epey açılmış konu başlığını sitede bolca bulabilirsin. Benim tavsiyem yemini veremiyeceğin eşeğe binme, ben illada Mazda diyorum, arabam  otomatik vites mazda 3; şu ara 12.2 litre şehir içi benzin yakıyor ama arabayla ilgili kafamda ufacık bir sıkıntı yok...Ustalarla çene çalmaktan iyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

500 tl mekanik işçiliği alıyorlar 400-500 tl rektefe taşlama v.s. işlemler tutuyor. toplam işçilik 1000 tl tutuyor

piston takımları 100 lirayda var 150-200 liraya japon malıda var

segmanlar 50 ila 150 lira arası değişiyor

subaplarad 100-200 arası değişiyor

düz vites ise baskı balata şanzıman yağı değişebilir

otomatik vitesde ise sadece yağ ve yağ filtresi değişebilir otomatik viteslerin baskı balatası yağdır  :D

yataklar ucuz 15-40 tl arası ama 3 çeşit yatak var ana yatak kol yatak kenar yatak

takım conta gerekli taiwan malı yerine bulabilirsen erling marka al pahalı olabilir 200 lira felan ama bidaha kolay kolay conta yakmazsın

triger kayışı gergisi direksiyon ve sarj dinamo kayışlarıda değişirse iyi olur

4-5 tane balata temizleme spreyi gerekir arabanın durumuna göre parça artar

üst kapak gitmişse çıkmasını 500 liraya bulursun sıfırı 2000 tl

yaklaşık 2000-3000 liraya mal olur

arabayı 1000 tl aşağı fiyatı sat daha iyi yani

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.