Badilcan

Psa Dizel Motor

Bu konuda 21 ileti var

Arkadaşlar bu soruyu teknik bilgiye fazla sahip olmayan biri olarak soruyorum.

Forumdan okuduklarım kadarıyla Mazda3 araçlarında bulunan dizel motorlar Ford da kullanılan Psa motorlardır. Hatta Citroen ve peugeot da bu motoru kullanıyor diye biliyorum. Aklıma takılan soru Mazda özellikle sorunsuzluğu açısından diğer markalardan ayrılmaktadır. Peki Ford ile aynı motoru kullanan Mazda3 motor daki sorunsuzluk konusunda diğer markalardan ayrılabilirmi.Psa motor diğer tüm markalarda birebir aynı kalitedeki parçaları mı kullanmaktadır? Yoksa Mazda nın kullandığı motorda farklılıklar varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir markayı daha ilave edeyim, Volvo'da 1,6 Dizel PSA motoru kullanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu markaların, uzun yıllardır ortak tercihlerinin PSA motor olmasının sebebi, sorunsuzluktan dolayı.

Aynı şekilde Opel Astra ve Corsa'da kullanılan 1,3 Dizel motorla, Fiat Linea, Punto'da kullanılan 1,3 dizel motorlar aynı firmanın. General motorun ürettiği ortak motoru kullanıyorlar. Aynı PSA motor gibi bu motorda uzun süreçte sorunsuz, problemsiz motor. O yüzden bu markalar, uzun süredir dizel motorda maceraya atılmadılar.

Mazda'nın PSA motoru tercih etmesinin sebebide, sorunsuzluk olduğu gibi eski Ford ortaklığındandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan bey burda tamda aklıma gelen Mazda3 ün dizel motor olarak diğerlerinden bir farklılık sunmamasıdır.Motor sorunsuzluğunda bahsi geçen markalarda Mazda ile eşittirler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorunsuzluk diyince aklınıza motor gelmesin, araanın yürüyen aksamı, kapı camları, kilitleri elektroniğide buna dahil..Mazda'nın kalitesi bu ayrıntılarda, özenli işçiliğinde gizli...

Zaten modern motorlar alıp başını gidiyor yıllardır 100.000 km tık yok çoğu markada, turbo vs arızaları oluyor o da kötü kullanımdan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı ortak PSA motoru kullandıkları için, diğer markalarla arasında çok fazla farklılık göstermiyor.

Bu ortak motora sahip araçların motor güçlerinde ufak farklılıklar göstermekte. Örneğin benim otomobilin motor gücü 115 HP, aynı motora sahip bir başka marka model araç 105 - 109 yada 115 Hp üstü gibi güce sahip olabiliyorlar.

Ortak parçalardan örnek verecek olursam, benim aracın hava filtresi Ford Focus ile aynı. Bakımda hava filtresi değişirken, hava filtresi Ford yazan karton ambalajın içinden çıktı.

Ama Mazda Dizel skyactive motorda devrim yaratacak farklılıklar göstermektedir. Düşük hacimli skyactive dizel motor olurmu, ve ülkemize gelirmi orasını bilmiyorum. Şu an için sadece 2,2 skyactive dizel motor var diye biliyorum. Bilirkişi arkadaşlar bu kısma ilave yaparlar elbet :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor bloğunun veya büyük bir kısmının aynı olması herşeyin birebir aynı olduğu anlamına gelmiyor. Mesela ECU, yakıt sistemi v.b.  Bu tarz farklılıklar da markaların kendi ar-gelerinde geliştirdikleri şeylerden kaynaklanıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emre'ye katılıyorum. Motor teknolojisi konusunda markaların tamamı çok yol kat etti. Özellikle dizel motorlar konusunda Fransızlar gayet iyi. Nissan gibi büyük bir Japon markası kendi üretmek yerine, Renault dizellerini kullanıyor. Ve hatta İnfiniti gibi sıradışı bir modelde kullanılan V6 3.0 litre turbo dizel bile Renault yapımı. Dizel motor Fransızların iyi yaptığı ve üzerinde uzmanlaştığı nadir konulardan biridir. Bu sebeple dizel motorun hiç popüler olmadığı Amerika'dan çıkan Ford'un, yine dizelin hiç kullanılmadığı Japonya'dan gelen Mazda'nın, dizelden adeta nefret edilen İsveç'te üretilen Volvo'nun böyle ortaklıklara gitmesi doğal. Bu üreticiler kendileri için ekonomik olmayan dizel üretmek yerine, sorunsuzluğu kanıtlanmış bir Fransız üreticiden alıyor. Fransız da imalat adedini katladığı için imalat maliyeti düşüyor.

Günümüz modern otomobillerine bakarsanız, genel arıza istatistiklerinin motor harici elektrik, elektronik ve mekanik donanımlarda yoğunlaştığını görürsünüz. VW'nin TSI motorları hariç, büyük bir süregen motor sıkıntısı duymadım son zamanlarda. (yakıt kalitesinden kaynaklananlar hariç) Bizim şirkette 3 adet Renault Kangoo 1.5 dci araç var. 2'si 200.000 sınırında, biri geçti bile, henüz motorla ilgili hiçbir arıza yok. Ama diğer aksamlarda oluyor tabii...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor plastik kapağının rengi ve dizaynı da farklı olabiliyor.

Motor bloğunun veya büyük bir kısmının aynı olması herşeyin birebir aynı olduğu anlamına gelmiyor. Mesela ECU, yakıt sistemi v.b.  Bu tarz farklılıklar da markaların kendi ar-gelerinde geliştirdikleri şeylerden kaynaklanıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor plastik kapağının rengi ve dizaynı da farklı olabiliyor.

O kadar olsun abi, Mazda'da kaputu açınca PEUGEOT yazısını kim görmek ister ? :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O kadar olsun abi, Mazda'da kaputu açınca PEUGEOT yazısını kim görmek ister ? :D

Aslında söylemek istediğimin özeti budur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunlara alışacağız artık. Ben kaputu açınca Subaru yazıyor.

O kadar olsun abi, Mazda'da kaputu açınca PEUGEOT yazısını kim görmek ister ? :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunlara alışacağız artık. Ben kaputu açınca Subaru yazıyor.

E doğal, arıza yapan aracın kaputunu açıyorsun hep :P:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, kaputun altından sürekli bir ses geliyor. Nasıl tarif etsem bilmiyorum ama sanki bir motor çalışıyormuş gibi...

E doğal, arıza yapan aracın kaputunu açıyorsun hep :P:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iran yapımı samad araçların motorunda bile aynen peugeot amblemi vede yazısı var 307 benzinli motoru kullanılmış :D adamlar yedek parça sorarken peogeot olarak soruyorlar. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru. Ancak Samad için Peugeot motoru kullanmak bir gurur meselesidir. Özellikle söylerler bunu. Ssanyong da bazı modelleri için Mercedes'in eski bir motorunu kullanıyor ve bunu gururla söylüyorlar. Ancak arkadaşımızın söylediği, Mazda'da Peugeot motoru kullanılıyor diye gurur duyulacak mı? Bence hayır! Mazda Peugeot'dan çok daha kaliteli ve sorunsuz bir marka. Bu konuya sadece ekonomik anlamda zorunlu ve mantıklı bir işbirliği olarak bakmalıyız. Ayrıca daha önce dediğim gibi, Fransızların nadiren iyi yaptığı şeylerden biridir dizel makina. Ancak dizel makinanın çevre aksamı için aynı şeyi söyleyemem. Bakınız, baskı/balata sorunları...

iran yapımı samad araçların motorunda bile aynen peugeot amblemi vede yazısı var 307 benzinli motoru kullanılmış :D adamlar yedek parça sorarken peogeot olarak soruyorlar. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

japonların zaten dizel motorla fazla bir ilgileri olmuyor. japonyada dizel araç samıyorlar gibi bir şey. eh mazda daha çok amerika, avustralya gibi ülkelerde sattığı için olsa gerek sadece avrupa pazarı için de bir dizel çıkarma derdine düşmüyor. biraz da köşeler kapılmış. peugeot, fiat ve vw gruplarının motorları o kadar yaygın ki onlarla rekabet edecek düzeyde bir fiyata satmaları imkansız gibi. bir de tabi motor hacmi meselesi var. bu motor hacmine göre vergilendirme saçmalığı yüzünden ellerindeki dizelleri de buraya getirmiyorlar. mesela mitsubihni'nin avrupada 1.8 litrelik 150 hp'lik dizel motoru var. daha önce dendiği gibi honda'nın da 2.2 lik dizel motorları var. ama adam tutup sırf bizim pazara (ki rakamları da ortada) 1.6 dizel motor üretmesinin bir anlamı kalmıyor. şimdiki çabalar da yeni nesil dizelde çığır açıp psa gibi grupların pazarına dalmak olacak gibi. ford bir atak yapmadığına göre yarın mazdanın motorları volvo ve ford araçlardaz kullanılırsa iyi kar elde  ederler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda' nın Ford yada Volvo ile bir bağlantısı yok artık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

pek de iyi olmayan ingilizcemle okuduğum bir makalede; anladığım kadarıyla mazda yetkilisi, geleceğin benzinli motorlarının, dizel motorlar gibi ateşleneceğinden bahsetmiş. HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) ismini vermişler, belki de japonların dizel motor üzerinde uğraşmamalarının nedeni, bu yönde ilerleme katetmek istediklerindendir.

Surprisingly, Mazda is passing on today’s popular trend of downsized, turbocharged engines—say, a 1.4-liter turbo instead of this 2.0-liter. The company says the next generation of gasoline engines, which will employ HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition)—essentially firing a gasoline engine like a diesel, without using the spark plugs—will erode the benefits of downsized engines

http://www.caranddriver.com/news/mazda-skyactiv-g-and-skyactiv-d-engines-news

hatta mercedes bir konseptinde ismini "DIESOTTO" koyduğu bu motorlardan kullanmış, motor; sabit hızda veya düşük devirlerde bujileri kullanmayıp, dizel motorlarda olduğu gibi yakıtı sıkıştırarak patlatıyormuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda' nın Ford yada Volvo ile bir bağlantısı yok artık...

canım eski dost düşman olmaz o manada dedim aslında.  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.