eraydogan38

Karbüratör arızası :(

Arkadaşlar arabayı geçenlerde benzinde çalıştırmak istedim ama benzinde çalışmadı.İçinde benzin olmaya bilir dedim.Benzin aldım 30tl lik gene tık yok.Gittim özel servise karbüratör kurumuş dediler sürekli gazda kullanıldığı için dediler ve bide karbüratör hava alıyormuş.Servis karbüratörcüye gönderdi karbüratörcü 3 saatlik işinin olduğunu ve 300 tl borcumun olacağını söyledi.Arkadaşlar karbüratörcünün dediği doğrumudur yani yaptırayımmı karbüratörü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karburatörün gördüğü arıza ya göre değişir de,yinede çok geldi bana,çıkma karbüratör alsan takma dahil,200 250 tutuar.bence biraz dolaş sor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar araştırdım sahibinden sitesinde 350 tl sıfır ayarında karbüratör var.Cumartesi günü inşallah yaptırmayı düşünüyorum araştırıp yaptıracağım karbüratörü.Sonucu sitede paylaşacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çıkma karbüratör en mantıklısı bence.Ben geçen sene yaptırdım karbüratörü 130tl. vermiştim.İlk başlarda iyiydi ama sonradan otomatik jikle takılmaya başladı.En son geçen hafta gittiğim de usta onu da yaptı da sorun kalmadı.Fakat arabanın eski çekiş gücü kalmadı bence.En iyisi orjinali diyorum.Yine de sen bilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar arabayı geçenlerde benzinde çalıştırmak istedim ama benzinde çalışmadı.İçinde benzin olmaya bilir dedim.Benzin aldım 30tl lik gene tık yok.Gittim özel servise karbüratör kurumuş dediler sürekli gazda kullanıldığı için dediler ve bide karbüratör hava alıyormuş.Servis karbüratörcüye gönderdi karbüratörcü 3 saatlik işinin olduğunu ve 300 tl borcumun olacağını söyledi.Arkadaşlar karbüratörcünün dediği doğrumudur yani yaptırayımmı karbüratörü?

kardeş yeni sanayide karbüratörcü selçuk var kime sorsan gösterir gidersen dişci yolladı de 100 tl ye sıfır gibi yapar... ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar Önereceğiz Bir karbüratörcü var mı Rolanti oynama yapıyor .Dedikleri karbüratör sökülecek bir yer varmış cevizlibağda orta parça işlem görecek yaklaşık 250 TL DİYORLAR

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Sanırım boğaz kelebeğinden bahsetmişler, ama asıl öğrenmek istediğim rölanti dalagalanması derken devir saatine bağlı olarak aracın motor sesi değişiyosa rölanti sorunudur yooo sadece devir saati oynuyosa sorun elektronik kaynaklıdır,

      Ben rölanti problemi için önerimi şöyle yapacam hiç karbüratörü söktürmeden bogaz kelebek miline bakınız, boşluk olup olmadığını kontrol ediniz, eğer normalse güzelcene karbüratörün tüm dış mekaniğini bir temizleme spreyiyle yıkayınız tüm vakum valflerini hortumlarını çıkarıp takarak çalışıp çalışmadıklarına bakınız, kalitelibir pas sökücü ve yağlayıcı ile bu dış makanikleri yağlayıp özellikle de bogaz kelebek milini,  yağlayıcının ince püskürtme çubuğunu takarak mil yuvasını yağlayınız, karbüratörün emme manifolduna oturduğu bölümünden hava alıp almadığını hava filtresi sökükken elinizi karbüratörün ağzını kapatarak deneyiniz, hava alma yok ise zaten araç stop eder gibi olacaktır, beraberinde karbüratörün tüm dış makaniğinin vede vakumlayıcıların doğru çalıştığından emin olunuz.

    Sorun lpg veya benzinde farklımı yoksa aynımı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan Bey çok iyi anlamıyorum .Oynama yapıyor, motor sesi değişiyor.  Hem benzinde hemde Gaz da bu sorun var Tamirci  ayar vidasının orta bir yer gösterdil bak takılıyor dediğiniz gibi kelebek mili orda boşluk var.  bunu tamir etmek gerek dediler 2 karbürtörcüye gösterdim ikiside aynısı söyledi.;mazda yı gören tamirci şekil değiştiriyor sanki bu araba uzaydan geldi. Onun için mazda dan analayan birini bulmak istiyorum karbüratör olsa bile ilginiz için teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Sayın asahin76x hiç canını sıkma moralinide bozma, milde aşırı bir boşluk yok ise sorun olmaz, ama kelebeğin takılmasının bu probleme sebep olduğu aşikar,  benim önerilerim zaten kelebeğin problemini gidermek için, ayrıca bu probleme sürekli lpg kullanımıda sebep oluyor,  bilindiği üzere lpg kullanınca karbüratör devre dışı olur yani sıvı yakıtı alakadar eden bazı aksamlar  çalışmaz , sadece gaz teli , bogaz kelebeği vede manifold devrededir ve uzun süre lpg kullanımı bu aksamların kurum bağlamasına vede takılmasına sebep olur, normalde benzin kullanılsa bu olmaz çünkü benzin çok iyi bir temizleyicidir. Siz dediklerimi uygulayınız vede bir süra benzinde kullanınız , tani 150-200 km kadar, tahminimce hiç sökmeye gerek olmadan araç düzelecektir zaten  bir risk yok , çok çok alacağınız 2 kutu temizleyici kimyasal 20 tl, pas sökücü yağlayıcı 10 tl,  bide kullanacağınız benzin, oda zaten normal kullanım sayılır.

    Adem usta bu konuya bakarsa eminim gerekeni söyleyecektir, zaten sizde istanbuldasınız bence adem ustayla görüşünüz kendisi siteye takılan vede bir çok arakadaşa yardımcı olmuş iyi bir mazda ustasıdır.

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=profile;u=1397

http://mazdaekinci.com/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adam  uçmuş. Karbüratörün kuruması ve hava alması nedeniyle benzinde  çalışmama gibi bir sorun olması normal, ama 300 tl gibi bi tutarla karbüratör bakımı yapılması  normal değil. ben 180 tl ye karbüratörü sıfırladım adeta ve üstüne sibop sente ayarı yaptırdım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.