serkandr

Akülerin ömürleri

Merhaba sevgili mazda severler

ben 2010 yılı mart ayından beri mazdacıyım ve umarım öyle kalırım

benim danışmak istediğim konu mazdalarda akülerin ömürleri ne kadardır.

Bu sabah araçın direksiyonuna geçtiğimde tık sesi ve motor çalışmıyor, abs ve motor bloğu ışığı yanıyor. Yol yardım olduğu için hemen aradım, servisten tanıdığım Sezer bey geldi ve akü basmmıyor dedi. ARAcından takviye kablosunu çıkardı, aynen çalıştı.

Ben daha önce toyotada 6 yılda ve opelde 5 yılda akü bitmişti. 2.5 yılda akünün bitmaesi bende soru işareti oluşturdu.

MAzdalarda ve diğer araçlarda akü ömrü ne kadardır?

Oto elektrikçisine şarj ettirsem bu aküden verim alabilir miyim?

Şimdi,den bilgili arkadaşlara teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Serkan kardeş. Önce arabalarımızın ikiz  kardeş olduğunu belirterek başlıyayım. Benimki de 3 mart 2010 çıkışlı.Herhalde İstanbulda  garajda beklerken yan yana uzun süre durmuşlardır.Benim aküde şimdilik bir sorun yok.Son kış , soğuk havalarda bazan 2-3 marşta çalıştı. E

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl oldu bilmem, mesaj yarıda gidiverdi. Buradan devam edeyim bari.

Eyvah akü gidiyo dediğim oldu.

Yazını yazalı 3 ay olmuş.Bir çaresi bulunmuştur sanırım.Bildiğim kadarıyla akü, jantlar,lastikler  3 yıllık garanti kapsamına sokmuyorlar. Aküyü imalatçı firmayla ayrıca görüşmen lezım. Bazıları 5 yıl garanti veriyor. Sen ne yaptın. Garanti kapsamında değiştirebildin mi. yoksa kim uğraşacak deyip yenisini mi aldın?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akünün erken bitmesine bir diğer etken de;

Araca sonradan bağlanan ses ve görüntü sistemi varsa, montajı yapan kişiler işin kolayına kaçarak kontak anahtarından değil de doğrudan bağlantı yapıyorlar, bu durum zamanla aküyü bitiriyor.

Başıma geldiği için biliyorum.

Önce elektrikçi akünün kaçak yapıp yapmadığını kontrol etsin, eğer kaçak varsa sıfır akü normal olarak 2 yılda bitiyor.

Kaçağın nereden kaynaklandığı bulunarak çözüme kavuşturulduğunda normal bir akü ömrü 4-5 yıldan aşağı olmaz.

Kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim şimdiye kadar piyasadan aldığım garantileri hep 2 yıldı. Hala öyle. Şarjlı pil kullandığınızı düşünün, bir süre sonra performansı düşüyor pillerin. Akülerde de öyle.

Araştırmadım ama kulaktan dolma olarak şu bilgiye sahibim, 2 seneden sonra çoğu akünün performansı düştüğünden, elektonik parçalara zarar verme olasılığı artıyor.

Geçende bir tanıdımın 2005 model diğer marka (mazda ve diğerleri :D) aracının yağ pompasının elektronik kart kısmı arızalandı, yetkili servis akünün verimsizliğinden kaynaklandığını söylemiş ve yurtdışından orjinal parçayı 1300tl ye getirtmişler.

Sizin de aklınızın bir köşesinde bulunsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim şimdiye kadar piyasadan aldığım garantileri hep 2 yıldı. Hala öyle. Şarjlı pil kullandığınızı düşünün, bir süre sonra performansı düşüyor pillerin. Akülerde de öyle.

Araştırmadım ama kulaktan dolma olarak şu bilgiye sahibim, 2 seneden sonra çoğu akünün performansı düştüğünden, elektonik parçalara zarar verme olasılığı artıyor.

Geçende bir tanıdımın 2005 model diğer marka (mazda ve diğerleri :D) aracının yağ pompasının elektronik kart kısmı arızalandı, yetkili servis akünün verimsizliğinden kaynaklandığını söylemiş ve yurtdışından orjinal parçayı 1300tl ye getirtmişler.

Sizin de aklınızın bir köşesinde bulunsun.

Zayıf akünün muhakkak etkisi vardır ancak, bu tür arızalara doğrudan etki yapacak olan şarj'ın yeterli olmaması olabilir... Araç çalıştıktan sonra akü devreden çıkıyor ve şarj olayı devreye giriyor çünki...

Aşırı soğuk ortam yoksa, aküde kaçak yoksa, rutin araç çalışıyorsa, şarj sağlıklıysa akü ömrü rahat 4-5 yıl olur.

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        akü mevzusunda,oto elektrikçisi son noktayı koyar.  Şarjı boşalmışsa şarj eder, şarj tutmuyosa zaten akü bitiktir.

        Yağ poması mevzusu çok ilginç, normalde akü zadece marş dinamosunu çevirir, oda volanı ve de motor çalışır, motor çalışmasa bile motorun hareketi esnasında, yağ pomasıda hareketli durumdadır, farketmişsinizdir yağ lambası ,araba çalışmasa bile söner,ama pompaya ve devresine ne gibi zarar vermiş anlamadım ,bu dönme vede çalışmama esnasında olanlar olmuş sanırım. çok gıcık bir arızaymış. :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        akü mevzusunda,oto elektrikçisi son noktayı koyar.  Şarjı boşalmışsa şarj eder, şarj tutmuyosa zaten akü bitiktir.

        Yağ poması mevzusu çok ilginç, normalde akü zadece marş dinamosunu çevirir, oda volanı ve de motor çalışır, motor çalışmasa bile motorun hareketi esnasında, yağ pomasıda hareketli durumdadır, farketmişsinizdir yağ lambası ,araba çalışmasa bile söner,ama pompaya ve devresine ne gibi zarar vermiş anlamadım ,bu dönme vede çalışmama esnasında olanlar olmuş sanırım. çok gıcık bir arızaymış. :(

Benim arabamda elektronik devre yok :), analog sistemlere bir zarar gelmez, en fazla çalışmaz yetersiz geldiği için. Ne demişler; elektroniği bilen, elektronikten kaçar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracının yağ pompasının elektronik kart kısmı arızalandı, yetkili servis akünün verimsizliğinden kaynaklandığını söylemiş ve yurtdışından orjinal parçayı 1300tl ye getirtmişler.

Sizin de aklınızın bir köşesinde bulunsun.

yetkili servisin arızayı bi yerlere bağlama çabalarının sonucunda söylediği bir şey olduğunu düşünüyorum, tamamen mantıksız.

Ne demişler; elektroniği bilen, elektronikten kaçar.

bu yazdığınıza da katılamayacağım :)

iyi tasarlanan her elektronik sistem, mekanik sistemlerden daha kullanışlı ve daha uzun ömürlüdür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1- arabayı çalıştırıp 2-3 km gidip stop edip, sonra o 2-3 km'yi geri gelip, yani kısa mesafe kullandıktan sonra stop ederek,

2- evin önünde arabanın yerini beğenmeyerek arabayı çalıştırıp, 10 metre kenara çekip stop ederek,

3- sürekli çalıştırıp stop ederek,

4- kontağı uzun süre marş pozisyonunda tutarak

akünün canına okursunuz...

peki neden??

marşa ilk bastığınız anda aküden maximum seviyede akım çekilir ve bu da akünün aşırı deşarj olmasını sağlar. siz tutup da 2-3 km gidip arabayı stop ederseniz akü tam anlamıyla şarj olmaz. bunun üstüne akü daha tam şarj olmamışken ikinci marşı yapıp tekrar o 2-3 km'yi geri gelirseniz akü daha da çok deşarj olur. bunun üstüne deşarj olmuş aküyle arabayı park edip 3-5 gün yatırırsanız akü tamamen boşalır, giderek de ömrü kısalır...

ikinci bir husus da akü rolanti de tam kapasite şarj olmaz. her aracın belli bir tam şarj devri vardır. yanlış hatırlamıyosam aracım olan mazda 6'da bu devir 1600 d/d. motor bu devrin üzerindeyken akü tam şarj olur. hani şu yatan arabalarının aküleri boşalmasın diye, gidip rolantide 2-3 dakika aracını çalıştırıp da akünün şarj olduğunu sanan arkadaşlar için bu uyarım 8) yani aracı şarj olsun diye hiç çalıştırmayın daha iyi :hi:

sonuç o ki, kısa mesafe kullanılarak tam şarj olmayan akülerin ömrü daha kısa olur. akünün ömrünün uzun olması için sürekli tam şarjlı olarak bekletilmesi gerekir. bunun içinde aracı ortalama 2000 d/d üzeri devirli kullanarak 10-15 km yol yapılması gerekir. bu şekilde akünün ömrü daha uzun olacaktır...

:hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iyi tasarlanan her elektronik sistem, mekanik sistemlerden daha kullanışlı ve daha uzun ömürlüdür.

Görüşünüze saygılıyım, benim kendi yaşadıklarım doğrultusunda analog sistemlerle kendimi daha güvende hissediyorum. Elektronik sistemler mekanik sistemleri kontrol ederler, elektronik olarak tasarlanınca mekanikten sıyrılmış olmuyorsunuz, ama elektronik sistem bozulunca mekanik sistemin çalışmasını da etkiliyor. Analog olarak tasarlanan efsane Rus uçağı Mig29 bunun en güzel örneği. Elektronik sistemler yer kazandırırlar ve maliyetleri çok düşüktür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah bit demezse, akü bitmezmiş! Allah rahmet eylesin... Önemli olan akünüz bittiğinde o güne kadar aküyü nasıl kullandığınıza pişman olmamak ve hesabını verebilmektir...

Zayıf akünün muhakkak etkisi vardır ancak, bu tür arızalara doğrudan etki yapacak olan şarj'ın yeterli olmaması olabilir... Araç çalıştıktan sonra akü devreden çıkıyor ve şarj olayı devreye giriyor çünki...

Aşırı soğuk ortam yoksa, aküde kaçak yoksa, rutin araç çalışıyorsa, şarj sağlıklıysa akü ömrü rahat 4-5 yıl olur.

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

diğer yorumlarda belirtildiği gibi aküde bir problem olduğu muhakkak. Benim guzunun aküsü fabrika çıkışlı ve de şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam mazda severler ve kullananlar,

konuyu başlatırken mazdamdan  beklemediğim bir olayla karşılaştığım için sizin bilgilerine başvurmak istemiştim. Geç de olsa yararlı bilgiler yazan herkese teşekkürler.

Benim akü tamamen kullanıcı hatasından (yani bizim ufak oğlandan :)) kaynaklanıyormuş. Bizim velet arka aydınlatma ışığını açık konuma getirmiş, bende arabadan inerken farketmediğim için 36 saat boyunca ışık yanık kalmış ve akü bitmiş.

Mazda clubda konuyu paylaştıktan sonra oto elektrikçisine gittim, tabi gitmeden önce 15-20km kadar yol yapmıştım. Aküyü ölçtüler ve daha ömrünün dolmadığını, sarja gerek olmadığını belirttiler. Zaten o zamandan beri (yaklaşık 4 aydır) hiç problem yaşamadım.

Tüm arkadaşlara tavsiyem araçtan inerken kontağa bağlı olmayan elektrik aksamının açık kalmamasına dikkat etmeleri :)

bir de arabayı çalıştırırken tüm elektrik aksamnın kapatılması (farlar gibi), akü ömrünü uzatır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Serkan kardeş. Önce arabalarımızın ikiz  kardeş olduğunu belirterek başlıyayım. Benimki de 3 mart 2010 çıkışlı.Herhalde İstanbulda  garajda beklerken yan yana uzun süre durmuşlardır.Benim aküde şimdilik bir sorun yok.Son kış , soğuk havalarda bazan 2-3 marşta çalıştı. E

sana da selam Hüsnü abi,

ben de çok memnun oldum benim mazdanın ikizinden bir mazda severle tanıştığıma :)

Bursa'da bir tane daha benim aracın aynısından mevcut.

Soğukta falan daha benim ki problem çıkarmadı.

selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımın orjinal aküsünü 7 yaşında bitirdim oda xenon farı açık bıraktığım içindi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımın orjinal aküsünü 7 yaşında bitirdim oda xenon farı açık bıraktığım içindi

Sağlıklı kullanımla standart akülerin kullanım ömürleri 5-6 yıl olabiliyor... Sizin maşallahınız varmış.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet :D xenon olmasaydı 1 yıl daha giderdi diye düşünüyodum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.