Nej

Arabam silindir contası patlattı.

Merhaba arkadaşlar forumda yeni sayılırım  :) ilk kez konu açıyorum arabam silindir contası patlattı ve 2 piston çalışmıyor devir daim motorun içerisine su karıştırıyormuş motorda üfleme var dedi sanayideki usta. Öte yandan yıllarca Bulgaristan'da Mazda servisliği yapmış tanıdığım bir ustam var. Ben aracımı devirli kullanırım bana bu arabayı kolay kolay öldüremezsin demişti bu kullanımına rağmen. Onunla konuştum sadece kapak contası al değiştiririm dedi. fakat arıza uzun süredir varsa arac yeni piston takımı isteyebilir mi ? ve çelik conta varmış devirli kullanımlara daha dayanıklıymış bundan mazda 323 91 model Hb için varmı dır? varsa nereden  bulabilirim iyi akşamlar herkese :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başına böyle bir olay gelmiş yokmu yardım edebilirmisiniz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 çok iyi bilmem ama söylediklerin biraz karışık.Conta nın yanması ile üflemenin bir alakası yok.Sadece conta yanmışsa önemli değil.Bence doğru dürüst bir amirciye muayene ettir aracı ondan sonra tekrardan sorununa göre haberleşiriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında bende anlamış değilim bir ustaya götürdüm üfleme var dedi sat bu aracı dedi önceden sorun yoktu fakat şimdi daha da ilerlemiş olmalı ki araç titreyerek çalışıyor. Başka bir ustaya götürdüm hiç bir şey yok dedi sadece conta değişecekmiş. Kimse tam bir bilgi vermedi aracın 2 pistonuna su giriyormuş yarın sabah yaptırmaya gideceğim mazda dan anlayan eski bir usta yapacak yarın sizi haberdar ederim. beni korkutan motorun ömrünün bitmesi :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

conta dan ötürü su kaçırır ve anormal çalışır.Ama motor rektefiye isterse,o kötü !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gün aracım  oldu. Çok anlıyorum diyen ustamın yüzünden aracımın silindir kapağı komple değişti yaklaşık tüm maliyetler ile 2 bin lira harcadım. 10 gündür arabasızım. Ve hiç alışkın olmadığım bir şey

arkadaşlar siz siz olun herkese elletmeyin bu aracı ben Edirne'nin Uzunköprü ilçesinde yaşıyorum.

Ve emin olun kocaman  sanayide 2 tane usta toplarım dedi açılmış motoru toplayacağı için 2 kat para aldı nasılsa bana muhtaçlar düşüncesi. Arabam şimdi kız gibi bir de karbüratör de

bir arıza çıktı onuda yeni alacağım usta hatası yüzünden 10 günde gitmediğim gezmediğim semt kalmadı İstanbul'da bir çıkmacı'dan aldım ve kapak gerçekten çok temiz ve iyi çıktı.

Subap ayarı avans ayarı her şeyi yapıldı.

Ustanın hatası ise hiç bir sıvı conta sürmeden kapağı oturttu sertçe sıktı somunları ve çalıştırıp contanın alışmasına müsade etmedi git gez araba hazır dedi. Ertesi gün tüm antifriz bitmiş radyatörüm 2 litre su almıştı ve her yerden bem beyaz bir duman çıkıyordu babama gösterdiğimde adam delirdi. Haliyle bende o akşam ustayı aradık usta 2 ayağını ve kalçasını kırmış yaşaması bir mucize imiş yani başka ustaları gezdik 2 tane yaparım diyen çıktı ve 400 tl aldı sadece toplamaya ama işçiliği muhteşemmiş. Az sonra aracımın yanına gideceğim :) arabamın olduğu gün babam beni aradı tabii biraz sert bir şekilde :) adama ummadığı zamanda 2 bin lira para harcattım. Araban olmuş bu hali ile sakın hızlı gitme dedi :) 1 saat sonra kavuşacağım bakalım neler değişmiş :) İyi forumlar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi geçmiş olsun, inşallah bir daha böyle masraf çıkartmaz. 2 silindir çalışmıyor deyince; yeni golfte de sabit devirde kullandığın zaman 2 silindiri kapatıyormuş, keşke elletmeseydin:))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.Motor conta yakınca yağ suya karışır ve bujiler de ateşleme yapmamaya başlar.Silindirler de tam yağlama yapmaz.Egzostdan da yağa karışan su buhar olarak çıkar.Radyatördeki suyu eksilttiği gibi pistonun aşınmasını hızlandırır.Motor açılmışken piston ve sekmanı da kontrol ettirseydin iyi olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımı aldım her şey çok iyi avansı yeni yaptırdım :) fakat karbüratör hava alıyormuş araç 7000 devirden sonra gitmiyor eskiden 8.500 falan yapıyordu 8000 geçiyordu :) onuda çıkma alacağım herhalde motorum çok sağlammış az daha arabayı elimden alıyordu ustam zorla vermedim ama :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun.seni hikayeni okuyunca benim mazda323 geldi..motor kapağını değiştirmiştim bende..aman dikkat et artık eskisi gibi hız yapamayacaksın belli bir süre...ben sattım aracı yeni bir mazda aldım...ama gözüm hala mazda 323 te...:/((

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

7000-8000 devir ne demek RX-8 mi sandın 323'ü?Biraz sakin kullanmak gerekli 323'te.Özellikle conta değişiminden sonra kullanılan parçalar orjinal olmayınca sıkıntı çıkarabiliyor.Karbüratör için tamir yerine çıkma karbüratör almak en iyisi bence.Orjinalden şaşmamak lazım.Ben hala tamire verdiğim paraya acıyorum geçen sene 130 tl idi. 250tl ye çıkma karbüratör almaya razıyım şimdi.Karbüratörün hiç düzeni kalmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kapağı aldığım yere sordum bana 150 tl ye bırakacağını söyledi bakacağız artık. Sıkıştırmadan da gitmiyor şimdi bi deneme yaptım karbüratörü hava almasa daha iyi gidecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun dar zamanda çok badireler atlatmışsınız bende eski bir 90 model taunus kullanıcısı olarak aynı sorunlar olmasada arabama baktıracak usta bulamayınca işin başıma kaldığını anlayıp oturup arabanın huyunu suyunu kullanma klavuzu tamir kitabına kadar temin edip okuyarak öğrenmiştim ve motorcuma aracın ayarlarına kadar herşeyi kendim söyler ona göre yaptırırdım başında durarak

kazasız belasız gezmeler.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.