iksir

Kontak Sorunu (323 99)

arkadaşlar 99 madem 323 aracımda kontak problemi yaşıyorum,

kontağı çevirdiğimde, torpidonun olduğu yerden TIK diye bir ses geliyor, motorda dönme hareketi, yada başka hiçbir ses olmuyor, fakat belki 100. denemede araç sanki hiçbirşey yokmuş gibi çalışıyor,

bu deneme sayısı bazen 100 bazen 50 oluyor, bazende parmaklarım yoruluyor ve vazgeçiyorum, hatta bazı günlerde hiç problemsiz çalışıyor, ama son bir haftadır hiçbir şekilde çalıştıramıyorum,

göstergeler ve diğer elektriksel aksamda hiçbir sorun gözükmüyor,

acil yardımınıza ihtiyacım var, çünkü aracın düşük devirlerde tekmeleme yapmasından dolayı tamire götürmem gerekiyor,

konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ederim,

iyi forumlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tık sesi dahil hiç ses yok ise  kontak içinde optikmiydi neydi öyle bişey varmiş  problem ondan dolayı olmakda imiş buna elektrikçiler bakıyormuş bende birinden duymuştum.

Oda aynı sorunu yaşıyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim tahminim şöyle. kontak termiti sıkıntılı sizde. termitte hafif bi temazsızlık var. direksiyon kutusunun altındaki kapağı söküp, ordan kontak termiti rahatlıkla görülebiliyor. kontak termiti kontak tarafında değilde, kontağın istikameti doğrultusunda kapı tarafında kalıyor. yani anahtarınızı 15 cm boyunda düşünün. tam kontağa taktığınızda anahtarın ucunun olabileceği yerde kontak termiti. ona bastırarak çalıştırmayı deneyin, eğer çalışıyorsa termitte temazsızlık vardır. plastik kelepçeyle sıkıştırıp öyle de kullanabilirsiniz eğer durum böyleyse.

başka bi sorun varsa bilemiyorum artık. ben bunu gördüğüm için paylaştım. sizdeki de aynı problem olabilir diye düşündüm. umarım faydalı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar yardımınız için teşekkür ederim,

sayın ferdist tavsiyenizi yarın uygulayacağım, hatta üşenmezsem birazdan gidip uygulayacağım, telefonda görüştüğüm bir ustada sizin söylediğinizi söyledi,

ama bi elektrikçi hiç kontrol etmeden kontak tamamen değiştirilcek dedi, hakkaten korktum,

tekrar teşekkürler,

konu hakkında farklı bir fikri olan arkadaşım olursa yardımlarını rica ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

termiğe bastırarak çalıştırmayı denedim ama olması,

acabela termik tamamen arızalı olabilirmi?

su durumda aracımı en azından tamirciye götürmek icin yada götürürken stop etmesi durumunda çalıstırabilmem icin tavsiye edebiloceğiniz bir seyler varmı?

yardımcı olabilicek arkadaslara tesekkur ederim şimdiden

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence bu durumda yapmanız gereken japon tamircisine gitmek. orjinal termiti bulamazlar belki ama çalıştıran bir termit bulurlar büyük ihtimal. çalıştıran diyorum çünkü buldukları termit işe yaroyor ama mazdanın orjinal termit yerine tam oturmuyor. bu şekilde bulup denersiniz yerine takmadan, sadece kabloları takıp. çalışırsa sizin termit tamamen değişecek demektir. mazda servisinde falan vardır belki bilmiyorum. yok termit taktığınız halde çalışmıyorsa sorun başka olabilir. Ama benim tahminim termit sorunlu.

ustalar genelde şu değişecek bu değişecek diye yaklaşıyorlar. ama bazen sorun küçük bir çabayla da çözülebiliyor. Aracınızla detaylı ilgilenecek tek kişi de sizsiniz. anlarsanız bi yere zarar vermeyecekseniz siz de çözüm bulabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 99 madem 323 aracımda kontak problemi yaşıyorum,

kontağı çevirdiğimde, torpidonun olduğu yerden TIK diye bir ses geliyor, motorda dönme hareketi, yada başka hiçbir ses olmuyor, fakat belki 100. denemede araç sanki hiçbirşey yokmuş gibi çalışıyor,

bu deneme sayısı bazen 100 bazen 50 oluyor, bazende parmaklarım yoruluyor ve vazgeçiyorum, hatta bazı günlerde hiç problemsiz çalışıyor, ama son bir haftadır hiçbir şekilde çalıştıramıyorum,

göstergeler ve diğer elektriksel aksamda hiçbir sorun gözükmüyor,

acil yardımınıza ihtiyacım var, çünkü aracın düşük devirlerde tekmeleme yapmasından dolayı tamire götürmem gerekiyor,

konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ederim,

iyi forumlar

sorun kontak termiğinden çıkmazsa; marş motoru, marş motoru rölesi veya marş motoru tesisatında problem var bence...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar hem kendi araştırmalarım hemde sizlerin tavsiyeliyle neredeyse emin olduğum termik kaynaklıklı sorunu termiği değiştirerek çözdüm,

termiği yansanayi  ile değiştirdiler, özellikle sordum orjinalini bulamazmıydık diye ama olumsuz yanıt verdiler, aslında bu parçayı yakında yurtdışından gelicek olan abime getirtebilirdim ama acele olduğu icin bu duruma katlandım

fakat benim söyleyeceğim daha önemli bisi var, ben kontağı ilk gösterdiğimde elektrikci bana komple kontak değiscek dedi,  ki sözde cok iyi bi oto elektrikçi,  ne demek komle kontak, öle kolaymı, malesef günümüzde ustalar onarımdan çok parça yenileme yoluna başvuruyorlar, herhangi bir yerden şikayetçi oldugunuzda orda tamamen bi değişime gidilmesi yoluna başvufuyorlar, nasıl olsa işçilik aynı, üstelik alanında uzmanlaşmış bir usta bulmak çok zor, elbette çok hassas çalışan ve işinin ehli ustalarımızda var ama sayıları az,

aracımda düşük devirlerde tekmeleme sorunu var şu anda,  bunun icinde detaylı bi arastırma yapıyorum, burdan bi arkadaşımızın önerdiği bi usta ile telefonda görüştüm adam isinin ehli birine benziyor,  ona gitmeyi düşünüyorum, ama aracımdaki sorunu tam olarak anlayıp ona göre hareket etmek istiyorum,

mazdanın iyiliğinide kötülüğünüde mazda kullanan bilir, o  yüzden herkeze tavsiyem şu: burada sorununuzu paylaşıp sizi anlaysn insanlardan tavsiye alın öncelikle, ben faydasını gördüm

herkeze teşekkür ediyorum

maybat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorununuzu hallettiğinize sevindim. geçmiş olsun.

Ben termiti sormak istiyorum. nerden kaça aldınız diye?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim,

termiğin fiyatını net bilmiyorum, şöyleki: işi yapan adam kendine 10 lira yazdırdı, termiği kartaldan alıp getirdiler, ordan kaça aldıklarını bilmiyorum, ben özel serviste yaptırdım ama mazda servisi değil, ustanın kendine yazdırdığı foyat dışında ürünün kendi fiyatı üstüne işletmenin kendi karınıda üstüne koyduğunuda tahmin ediyorum, saatlercede bekledim, keske direk kartala gitseymisim, zaten pendikte oturuyorum,

ben acelem olduğu için bu duruma katlandım ama birdahaki herhangi problemde daha ayrıntılı araştıp daha bilinçli hareket edeceğim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bu işlemi nerede yaptırdın fiyatıda bilse idik iyi olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

termik iscilikle birlikte 100 liraya maal oldu, yansanayi bi ürün icin fazla

ama ben esenlerde adem usta ile tanıştım, aracımda dusuk devirlerde tekmeleme sorunu vardı, burdan bi arkadasımız aracılı ile adem usta ile temasa gectim, adem usta mazdaya oldukca hakim, cikda sistemli calısıyor, sorunum çözüldüğü gibi aracımda bilgim ve farkındalığım dışındaki diger eksiklikleride  öğrendim

herkeze tavsiye ederim, cok sevdiğim mazdamdan  soğumustum nerdeyse,  ama ustanın bilgi ve sistemli calısma sekliyle tekrar ısındım aracıma,

herkezede tavsiyemdir mazdanızı seckin ustalardan baskasına gostermeyiniz, servisler bile yetersiz kalıyor bazen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşım bende de 99 model 323 var düşük devirde tekleme sorununu ve aynı zamanda vites değiştirtirmek için devrini bulması normalden daha uzun sürüyordu.3-4 tamirciye gittim biri enjektör değişecek diğeri bobin ve buji kabloları değişecek yani anlayacağın hepsi farklı bir yöntem söyledi bende internette yaptığım uzun araştırmalar sonucu kendim enjektörleri söktüm ve ikinci enjektörün içinden çok küçük çapta çay tortusuna benzer birşeyler çıktı bunları kompresörde basınçlı hava ile temizledim ve 2 saat kadar balata temizleme spreyinde beklettikten sonra yerlerine taktım ve şu an öyle bir sorunum kalmadı hatta sabahları çalışması dahi değişti. bilemiyorum ama sende bir kontrol et inşallah çözülür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

enjektör olayı resimli olsa idi daha iyi olurdu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar

İKSİR arkadaşımızın karşılaştığı sorunun aynısını bende yaşadım geçenlerde.kontağı çevirince tık diye ses geliyor ama araba çalışmıyordu.sanayide bir elektrikçi kontağı defalarca aç kapa yaparak aracın çalışmasını takip ettikten sonra kontak termiti arızalı dedi.anahtarı kontağa takınca bir temassızlık oluyormuş.bana anahtarı kontağa takınca biraz aşağı yukarı hareket ettir dedi.bende öyle yaptım çalışmayan araç çalıştı.sanayide bu arızayı yapacak ustayı buldum.durumu anlattım cumartesi olduğu için yoğun olduğunu hafta içi herhangi bir gün gitirmemi söyledi.işlem uzun sürüyormuş.ben bir türlü fırsatını bulup gidemedim.

Ama sanki gitmeme de gerek kalmadı.anahtarı kontağa takınca marş yapmadan önce kadranın sağ alt kısmında anahtar şeklinde yanan bir ışık var onun sönmesini bekliyorum.söndükten sonra marş yapıyorum tık sesi geliyor elim kontakta çalışana kadar bekliyorum) ve araç 1-2 saniye sonra çalışıyor.şimdi hal böyle olunca acaba termit gerçekten arızalı mı yoksa aracın arahtarını tanımasından mı kaynaklanıyor?

Sonuç

1 - araba her halükarda çalışıyor

2- japon arabaları biraz hassas olduğu için bizmi biraz aceleci davranıyoruz.

3-elektrikçiye ilk gittiğimde arcın aküsüne de baktılar ve akünün voltajının 2-3 volt düşük olduğunu söylediler.aküyü de yatırma fırsatım olmadı ama sorun da çıkmadı.acaba kontak aküden dolayı mı geç alıyor.

4- 1999 323 famlia kadranın sağ alt tarafındaki anahtarlı simgenin anlamı nedir acaba ?

ARKADAŞLAR YORUMLARINIZI VE TAVSİYELERİNİZİ BEKLİYORUM SELAMLAR

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı sorun ile ilgili 28.01.2013 tarihinde " start problemi" başlığı ile açmıştım kontağa sert yapınca problem çözülüyor bizim kontağa da bi 100-150 lira sıkışmış demek. Parçayı nerden temin edebileceğimiz konusunda da yardımcı olabilseydi iiydi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ANAHTARLI SİMGE İMMOBİLİZERİN SİMGESİ. ARAÇ İLK ÇALAŞTIĞINDA YANIP 1-2 SANİYEDE SÖNER.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşadığım benzer sorunun sebebinin elektrik iletimi ile ilgili olduğunu söyleyerek elektrikçi bir role koydu araç şimdilik sorunsuz ilk seferde çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu termit sorununuza bir çözüm. izmirde bi mazda parçacıyla tanıştım. kontak termiği var dedi. 70-80 tl de fiyat vermişti sanırım. pahalı diyebilirsiniz ama zaten yok piyasada pek. ayrıca bizim diğer parçaları da gayet uygun fiyata buldum. üstelik japon çıkmacılar da çok var. (izmir 3. sanayi)

post-8274-141695292492_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.