clashasan

Motor Rektifiye

Bu konuda 34 ileti var

Merhaba arkadaşlar aracıımın motorunu yaptırmam gerekiyor arkadaşımın 90 model mazda 323 ü vardı motor rektefiye yaptırdı hiç memnun kalmadı pişman oldu tekrar yaptırmayı bile düşünüyor bende korkar oldum ankarada motor rektefiye önereceğiniz usta varmı yoksa tüm motor rektefiye yeciler anlarmı mazdadan ?

Edit : Başlık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor rektefiyesi çok hassastır iyi bir usta olursa yapılabilir ama mazda dan anlayan bir usta bulursan daha doğru olur ankaradaki arkadaşlar umarım cevap yazarlar 323 bölümünden bir bakın bir ara bir kaç mazda ustası ismi geçmişti ankara için eminim bulursun. geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankarada 323 aracını yaptıran olmamış herhalde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şaşmazda Şeref Oto'yu tavsiye ederim. Ömrümde gördüğüm en iyi ustalardan biri diyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar motoru açtırdım ustanın dediği piston yatak sarmış dedi motor üst kapak taşlanacak siboplar değişecek blok gömlek geçirilecek pistonlar ve segmanlar , triger  çonta  takımı bujiler motor yağı ve radyatör ( radyatörde çatlak vardı tamiri yerine değiştirelim dedi )alınacak dedi bu işlem için sizce ne kadar masraf cılkar ustanın işçiliği hariç ne tutar bilgi verirseniz çok mutlu olurum çok kazık yemek istemiyorum fiatta en azından bilgim aolsun istiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yan sanayi

conta 80

Piston segman 220

ana yatak 50

kol yatak 35

kenr yatak 20

Triger set 60

Motor yağı 60-70 tl

Taşlamacı 500 alır herhalde (Emin değilim)

Kolay gelsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın clashasan ustaya söyle elinden geldiğince sorunsuz orjinal parçaları değişmesin geri kalanıda servisten al yoksa randıman alamazsın , ayrıca sübap takımıda değişebilir , zaten conta takımını kesinlikle orjinal öneryorum , yani demek istediğim şu, tümünü yan sanayi ile değişeceğine gerekli olanları , mecburi olanları, orjinali ile değiş, haa eğerki binici değil satmayı düşünüyosan en ucuz vede en uygunundan yaptır, önerilerim bunlar.

geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın clashasan ustaya söyle elinden geldiğince sorunsuz orjinal parçaları değişmesin geri kalanıda servisten al yoksa randıman alamazsın , ayrıca sübap takımıda değişebilir , zaten conta takımını kesinlikle orjinal öneryorum , yani demek istediğim şu, tümünü yan sanayi ile değişeceğine gerekli olanları , mecburi olanları, orjinali ile değiş, haa eğerki binici değil satmayı düşünüyosan en ucuz vede en uygunundan yaptır, önerilerim bunlar.

geçmiş olsun.

Sen binici değilsen bile yine de hakkaniyetli düşün ve uygun olan şekilde yaptır... Satın alan kişi arkandan bıdı bıdı yapmasın...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen binici değilsen bile yine de hakkaniyetli düşün ve uygun olan şekilde yaptır... Satın alan kişi arkandan bıdı bıdı yapmasın...

;)

        sayın domestos benim sözümü alıntı yaparak gene ilginç bir yorumda bulunmuşsunuz , benim önerim binici değilsen, hakkaniyetsiz şekilde davran değil dikkat ederseniz,yani bir hakkaniyetsizlik önerisinde de bulunmuyorum, ne diyorum orada, öncelikle serviste orjinal parça kullanmasını öneriyorum ha binici değilse yan sanayi kullanarakta, ucuza yaptırabileceğini anlatıyorum ki bu hakkaniyetsizlik değil mantıklılıktır ki yan sanayi parçaların hemen hemen hepsi aynı kalitede uzak doğu yapımı , aksi halde satacaksa tümünü servisten yaptırmasının bir mantığı olmaz o külfetide üstleneceğini sanmam kimsenin,

        sayın domestos sizden ricam benim mesajlarımı kendinizce yorumlayıp alıntı yaparken yanlış anlamalara mahal vermemek üzere önce bana sorunuz ben açıklayayım veya siz açıklama yapınız, beni uydur gaydır yaptır sat gitsin demiş durumuna düşürmeyiniz ,sonra ben açıklama yapmak zorunda kalıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        sayın domestos benim sözümü alıntı yaparak gene ilginç bir yorumda bulunmuşsunuz , benim önerim binici değilsen, hakkaniyetsiz şekilde davran değil dikkat ederseniz,yani bir hakkaniyetsizlik önerisinde de bulunmuyorum, ne diyorum orada, öncelikle serviste orjinal parça kullanmasını öneriyorum ha binici değilse yan sanayi kullanarakta, ucuza yaptırabileceğini anlatıyorum ki bu hakkaniyetsizlik değil mantıklılıktır ki yan sanayi parçaların hemen hemen hepsi aynı kalitede uzak doğu yapımı , aksi halde satacaksa tümünü servisten yaptırmasının bir mantığı olmaz o külfetide üstleneceğini sanmam kimsenin,

        sayın domestos sizden ricam benim mesajlarımı kendinizce yorumlayıp alıntı yaparken yanlış anlamalara mahal vermemek üzere önce bana sorunuz ben açıklayayım veya siz açıklama yapınız, beni uydur gaydır yaptır sat gitsin demiş durumuna düşürmeyiniz ,sonra ben açıklama yapmak zorunda kalıyorum.

Ben o yorumdan uydur gaydır sat anlamı çıkardığım için öyle yazma gereği hissettim, çünki böyle bir şey başıma geldi ve çektiklerim nedeniyle kişinin hakkında hiç iyi niyetli temennilerim olmadı...

Sen de; böyle bir söyleminin (uydur gaydır) olmadığını yazdın, kendince sorun çözülmüş oldu...

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorun yok zaten , yanlış anlamaya mahal vermemek üzere bende açıklama yaptım,

eyvallah kardeş , bendende saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ustada contayı orjinal önerdi conta takımını orjinal taktırdım ama halen maliti konusunda konuşmadık motor bitince çıkacakmış

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:), pistonların çin malı yan sanayilerinin 4 tanesi 130-220 Tl arası iken orjinalinin tanesi 250 tl civarıdır.Sekman takımı yan sanayi 40-80 Tl iken, orjinali 800 Tl civarıdır. Kol, kol yatağı yan sanayi takılsada o kadar sıkıntı oluşturmaz. Subaplara gelecek olursak öncelikle kadehlerde sıkıntı yoksa elini sürmesinler, yan sanayisi çok sıkıntı çıkarır, devir daim pompası- yağ pompası illaki değişmeli, devirdaime bişey demem ama yağ pompası kesinlikle orjinal olmalı ve bulamıyorsan temizletip eskisini kullanmalısın. Bu arada pistonlarında hasar oksa yada gömlekte aralık genişlememişse sakın ha sakın yan sanayi piston işine girişme, hatta genişleme yoksa sadece sorunlu pistonu servisten al tak keza yanlış bilinenin aksine tek piston satılmaktadır servislerde. 4 defa motor yaptırdım, iyi öğrettiler bunu:). Contanın orjinali olursa iyi olur. Gelelim rektifiye işine; bence en önemli 2. iş rektefiyeciye ait piston sekman takma işini bi zahmet ustan yapsın ve yağ yakarsa ben rektefiyeciyi değil seni tanırım demesini bil.Triger seti japon olsun mutlaka. yada al sana güzel bir alternatif sunatım; git Ankarada Ostime pert olmuş yada kazalı bir araçtan al tak düşük kilometreli bir motoru ve emin ol hepmizden daha akıllı bir iş yapmış olursun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

al sana güzel bir alternatif sunatım; git Ankarada Ostime pert olmuş yada kazalı bir araçtan al tak düşük kilometreli bir motoru ve emin ol hepmizden daha akıllı bir iş yapmış olursun.

Mazda için bundan daha mantıklı ve kolay seçenek olamaz zaten...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru söze ne denir:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar motor bitti 2900 tl masraf çıktı  daha henüz aracı almadım aracın çalışmasını dinledim beni huzursuz eden bir şeye takıldım rolantide çalışırken 10 sn de bir motora ekstra güç biniyormuş gibi motor yığılma yapıyor ve tekrar düzeliyor. ustaya sorduğumda karbüratörden hava alıyor olabilir ondan yapar dedi sizce olabilirmi yoksa bir sebebi varmıdır ?

Arkadaşlar ayrıca usta motor yeni olduğundan biraz yüksek devirde kullanmamı önerdi motorun açılması için  gerçeklik payı varmıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:), extradan hava alıyorsa rolantide bu sıkıntı yaşanabilir doğrudur. Ancak farklı bir soruna da işaret edebilir, al böyle kullan tekrar bakarız safsatasına sakın aldanma adam gibi sana tıkır tıkır çalışır halde  teslim etsin. Sen sıkıntısını anlattın, aldı yaptığını söyleyip senden 2900 Tl alıyorsa arabayı verdiğinde olmayan bir sıkıntıyla arabayı teslim almamanı öneririm. Tekrar ediyorum sen o parayı sorunu çözülsün diye verip o parayı verdin kardeşim.Gelelim yüksek devir olayına; benim bildiğim yeni yapılan motorda ilk 1000 km civarı arabanın pistonları alışsın diye yüksek devirde araç sıkıştırılmaz aksine 100 km nin altında hızlarda araç kullanılır ve o 1000 km de aracın yağı değiştirilir, olası tortulardan motor arındırılır. Ustana mutlaka bu aracı yaptın kaç km motor garantisi veriyorsun diyede sor.(En az 20.000 km olmalı bence). Son bir not; değişen tüm parçalarını geri iste ve nelerin  değiştirildiğini kontrol et, bu güven güvenmeme meselesi değildir; dişinden tırnağından arttırıp bu parayı verdin kardeşim. Kazasız belasız kullanman dileklerimle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:), extradan hava alıyorsa rolantide bu sıkıntı yaşanabilir doğrudur. Ancak farklı bir soruna da işaret edebilir, al böyle kullan tekrar bakarız safsatasına sakın aldanma adam gibi sana tıkır tıkır çalışır halde  teslim etsin. Sen sıkıntısını anlattın, aldı yaptığını söyleyip senden 2900 Tl alıyorsa arabayı verdiğinde olmayan bir sıkıntıyla arabayı teslim almamanı öneririm. Tekrar ediyorum sen o parayı sorunu çözülsün diye verip o parayı verdin kardeşim.Gelelim yüksek devir olayına; benim bildiğim yeni yapılan motorda ilk 1000 km civarı arabanın pistonları alışsın diye yüksek devirde araç sıkıştırılmaz aksine 100 km nin altında hızlarda araç kullanılır ve o 1000 km de aracın yağı değiştirilir, olası tortulardan motor arındırılır. Ustana mutlaka bu aracı yaptın kaç km motor garantisi veriyorsun diyede sor.(En az 20.000 km olmalı bence). Son bir not; değişen tüm parçalarını geri iste ve nelerin  değiştirildiğini kontrol et, bu güven güvenmeme meselesi değildir; dişinden tırnağından arttırıp bu parayı verdin kardeşim. Kazasız belasız kullanman dileklerimle.

aynen katılıyorum , geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya uzun bir aradan sonra mudahil oldum ancak konu sahibi arkadaşla benzer bir derdim var :D miras gibi babadan oğula kalan bir araçım var dedemden kaldı ve babam satmaya yanaşmıyor arabdan genel olarak memnunum mazda 323 87 model konforlu rahat ve güzel bir araç ancak motordan yatak sesi geliyor arabalardan da pek anlamıyorum. Kısacası bende sağlam güvenilir bir usta arıyorum ve yardımlarınızı bekliyorum. Yoksa bu gidişle hem kazık yiyeceğim hemde sorunum tam olarak çözülmeyecekmiş gibi geliyor. Normalde ben motosiklet hastası biri olarak tüm tamirlerini hemen hemen kendim yaparım ama söz konusu araç olunca biraz korkarak yaklaşıyorum. Eğer sağlam bir usta bulursam motosikletimi satıp tamir masrafını bununla karşılayacağım. Bu yüzden sanırım bu bende baskı olusturuyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.