ibrahim626

Aracımda Bazı Sorunlar Var.

Bu konuda 36 ileti var

herkese merhaba ,93 model mazda 626 sahibiyim ( yaklasık 2-3 haftadır :) ) ve aracımda birkaç sorun olduğunu farkettim :-[ bunlar hakkında tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

öncelikle aracın benden önceki sahibi orjinal filtreyi söktürüp açık hava filtresi taktırmış, ve aracımda gaza bastıgımda "fısss fıss " diye ses geliyor.

ikincisi enjeksiyonlu araca normal lgp sistemi taktırmış ( hala onu kullanıyorum)ustayla görüştüm bence sıralı sistem lgp taktırma pek randıman alamazsın diyor ama ben karar verdim sıralı sistem takıracagim ve yakıt bana aşırı fazla geldi 30 tl 'lik lgp ile max. 100 km yol gittim bi gaz ayarı yaptırdım şimdi 30 tl ile 65 km gidebiliyorum  :'( bu bana hiç normal gelmedi :( ustaya gittim beyin arızalı dedi ayar tutmuyormuş

sonrasında ise el fireni lambası sürekli yanıyor aynı zamanda washer lambası da sönmüyor suyunu kontrol ettim yinede söndüremedim  :-[ son olarak da  fanı açtıgımda torpido gözünün altından soğuk hava üflüyor ve kalerüfer çok az üflüyor bunlar hakkında görüşlerini merakla bekliyorum iyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1- En kısa zamanda açık hava filtresinden kurtul ve orijinal sistemine dön... Yoksa akışmetre sorunu yaşaman kaçınılmaz olur...

2- İkinci aciliyet ise aracın enjeksiyonlu olduğu için sıralı sistem lpg montajı yaptırman...

3- El freni lambası fren sistemindeki problemi ikaz eder... Balataların bitiyor olabilir, hidrolik yağı azalmış olabilir, kontrol ettir.

4- Kalorifer sistemini usta bir elektrikçiye kontrol ettir. Hatta şimdilerde kalorifer sisteminin giriş çıkışlarına bağlanan bir makina ile ön taraf sökülmeden de sıkıntılar giderilebiliyor... İyi elektrikçilerde bu makina var diye biliyorum.

Göstergede yanan ışıklar için küçük bir ihtimal ise ön göğüslükte sistem arızası olabilir... Yani arıza olmadan ışıkların yanması sistemsel bir elektrik arızası sonucu da olmuş olabilir, bütün bunlar ihtimal dahilinde sen öncelikle iyi bir elektrik ustası bul, çoğu sorununa çözüm getirecektir...

Geçmiş olsun, kolaylıklar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

açık hava filtresi varken, gaza basınca fıssss fıssss sesi alman normal. hava emilen havanın vakumlama sesi o...

el freni lambasının sürekli yanması el freni müşüründen de olabilir. ayrıca sizin aracınızda durum farklı mı bilmiyorum ama fren balataları veya hidrolik seviyesi azaldığında etrafı kesik kesik çizgilerle çevrilmiş yuvarlak bir işaret yanar. bu işaret şu an da universaldir ve dünyanın neresine giderseniz gidin bu şekildedir. ama dediğim gibi eski araçlarda durum farklı olabilir...

kalorifer sistemi için ise; eğer torpidonun altından hava üfürmesi varsa, mevcutsa eğer ya polen filtresinin kapağı açık kalmıştır yada kalorifer motoru gevşeyip yerinden çıkmıştır. çevirerek veya tırnaklarını yerine oturtarak sorun giderilebilir. birileri tekmeleyip kalorifer kazanını da kırmış veya çatlatmış olabilir :boks: :boks: :boks: ama olmamıştır galiba böyle bişey :nea: :nea: :nea:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevaplariniz için çok teşekkürler sanayi yolu göründü artik birde benzinde kullanırken aşırı tekleme yapıyor bazen 2500 rpmde bile stop ediyor.itekleyerek gidiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizin acil meseleniz fren sisteminin kontrolü, balata-hidrolik-merkez, hepsinin kontrolü gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cevabınız içi cok teşekkürler hidrolik seviyesi normal çıktı ama ön balatalar özellikle sol ön bitmi diskide bayağı derin çizmiş sorun o ,komple takım değişecek artık.

Birde bu benzinde tekleme olayı ise büyük ihtimal ya motor hava alamıyor boğuluyor yada aşırı hava gidiyor boğuluyor, lgp'de de gayet güzel çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cevabınız içi cok teşekkürler hidrolik seviyesi normal çıktı ama ön balatalar özellikle sol ön bitmi diskide bayağı derin çizmiş sorun o ,komple takım değişecek artık.

Birde bu benzinde tekleme olayı ise büyük ihtimal ya motor hava alamıyor boğuluyor yada aşırı hava gidiyor boğuluyor, lgp'de de gayet güzel çalışıyor.

Öncelikle mazda'nı bozmayacak iyi bir usta bularak işe başlaman en mantıklısı bence.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet asıl mesele gerçek ustayı bulmakta, Sanayide Şansımı deneyeceğim artık  :D birde mazdanın hava filtre kutusunu nerede bulabilirim , aracımda açık hava filtresi var 17 litre lpg ile 100km anca gidebiliyorum:( çok acil değiştirmem gerekli internette cok aradım ama bulamadım , sanayiye de çıkamadım :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer tüketiminiz şehir içi ise 4-5 litre fazla tüketmiş gözüküyorsunuz yok şehir dışı ise 10 ltr fazla tüketim söz konusu vede hava filtresi bu kadar tüketime sebep olmaz. fazla tüketimin bir çok önleme yöntemi vardır.

1- distiribütör tırnakları vede tevzi makarası çapak ve pas varsa temizlenmeli zımparalanmalı ve kontak spreyli sıkılmaldır.

2- buji kablolarınız iyi olmalı ve ateşlemede kaçak yapmamalıdır.

3- Hava filtreniz orjinal vede temzi olmalı 10.000de bir yağla beraber yenilenmelidir, basınçlı havayla temizleme işlemi sağlıklı değildir çünkü basınçlı hava hava filtresinin gözeneklerini şişirir vede özelleğini bozar.

4- aracınızın kullanması gereken kodda buji kullanmalısınız. sizin arazınız NGK BKR5E-11 kullanır.

5- aracınızın sübap ayarları düzgün olmalıdır sıcak motora hem emmeler hemde eksozlar olmak üzere 30 filer ayar yapılmalıdır.

6- Egsoz sisteminiz temiz olamlı vede susturucuların tıkanık olup olmadığı kontrol edilmelidir.

7- LPg ayarınız iyi olmalıdır.

8- aracınızı çalıştırdıktan sonra motor ısınıncaya vede lpg beyni yakıtı iyi yakmaya başlayıncaya kadar hareket edilmemelidir aksi halde lpg beyni soğuk iken vede motor soğuk iken aşırı gaz ve yüksek devir motora hasar verecek vede çok miktarda çiğ yakıt atacaktır.

9- motorunuzun yağı bulunduğunuz bölgenin hava şartlarına göre seçilmelidir.

    kolay gelsin. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim cevaplar için , yarın eski karadüzen sistem sökülüyor ve yeni sıralısistem lgp taktırıyorum inşallah yolda kalma korkusuda biter artık  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gelişmeleri yazmayı unutma. kolay gelsin, bari kaliteli bir lpg sistemi tak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba, Aracımı niyahet bugün teslim alabildim  :) akşama kadar test ettim ve gayet guzel oldu sıralı sistem , çekişde sıkıntı yok yakıt olayı iste tarihe karıstı gibi 20 liralık lpg ile 45 kmnin üzerine çıktım hala bitmedi hala bi 5-10 km gider gibi  :tey: ama adamlar lpg sistemini takarken birhata sonucu gösterge paneli iptal oldu sanırım bir elektrik problemi suan hiç bir gösterge sistemi çalışmıyor  :'( araç içindeki sigorta kutusunun oralardan biryerden sanırım sorun , kurtuldum derken tekrar sanayi yolu göründü.açık hava filtresinide güzel bir temizletirsem daha da iyi olur performans.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba, Aracımı niyahet bugün teslim alabildim  :) akşama kadar test ettim ve gayet guzel oldu sıralı sistem , çekişde sıkıntı yok yakıt olayı iste tarihe karıstı gibi 20 liralık lpg ile 45 kmnin üzerine çıktım hala bitmedi hala bi 5-10 km gider gibi  :tey: ama adamlar lpg sistemini takarken birhata sonucu gösterge paneli iptal oldu sanırım bir elektrik problemi suan hiç bir gösterge sistemi çalışmıyor  :'( araç içindeki sigorta kutusunun oralardan biryerden sanırım sorun , kurtuldum derken tekrar sanayi yolu göründü.açık hava filtresinide güzel bir temizletirsem daha da iyi olur performans.

Hayırlı olsun, kazasız günler... Ancak; açık hava filtresini orijinal hale getirmen uzun vadede sana sorun çıkartmaz.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler, Filtre hakkında bakalım gösterge paneli düzelince bir km-yakıt hesabı yapacağım , eğer aşırı bir artış söz konusu değilse açık hava filtresini  kullanmaya devam edeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler, Filtre hakkında bakalım gösterge paneli düzelince bir km-yakıt hesabı yapacağım , eğer aşırı bir artış söz konusu değilse açık hava filtresini  kullanmaya devam edeceğim.

Yakıt tüketiminden ziyade; ileri dönemlerde hava akışmetre arızasına sebebiyet veriyor diye bir yerlerde okumuştum...

Bu yüzden uyarı yapma gereği hissetmiştim. Tercih sizin tabiki de...

Orijinal akışmetrelerin fiyatları da aracın  beşte biri kadar sanırım,  bilginize.

:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, hangi marka Lpg kiti taktırdınız acaba? Bir kaç sene önce benimde bordo sedan 93 model 626 vardı, İzmir den almıştım. Zavoli lpg kit vardı üzerinde 265000 km de idi, saat gibi çalışıyordu. Bugün sahibinden com. da gördüm satılık. Taa Gaziantep e gitmiş emektar, içim bir tuhaf oldu. Çok kral arabaydı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolun atiker marka taktırdım , su an anladım ki arabamın motorunda hiç bir ayar yok , arabayı aldıgım adam motora revizyon yaptırmış, yapan kişi güzel yapmış yağ yakma duman atma performans kaybı yok farklı bir ses yok ama aşırı bir yakıt artışı var ,benzinde de denedim gazda da denedim hemen hemen aynı yakıyor araba , lpgde ise güzel tarafı performansta sıkıntı olmadı hala güzel , gaz kokusundan kurtuldum :)Sanayide hiç bir motorcuya güvenmiyorum o yüzden hafta içi arabayı orjinal mazda servisini bırakacağım ve bütün motor ayarlarını kontrol ettireceğim tek seferde kurtulmak istiyorum artık.yinede eski sisteme göre biraz tasarruf sağladı sıralı sistem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle bin, Allah kaza bela vermesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yakıt tasarrufu ile alakalı konu başlıklarına bakmanı öneriyorum eminim faydalı olacaktır 323 bölümünede bakabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolun atiker marka taktırdım , su an anladım ki arabamın motorunda hiç bir ayar yok , arabayı aldıgım adam motora revizyon yaptırmış, yapan kişi güzel yapmış yağ yakma duman atma performans kaybı yok farklı bir ses yok ama aşırı bir yakıt artışı var ,benzinde de denedim gazda da denedim hemen hemen aynı yakıyor araba , lpgde ise güzel tarafı performansta sıkıntı olmadı hala güzel , gaz kokusundan kurtuldum :)Sanayide hiç bir motorcuya güvenmiyorum o yüzden hafta içi arabayı orjinal mazda servisini bırakacağım ve bütün motor ayarlarını kontrol ettireceğim tek seferde kurtulmak istiyorum artık.yinede eski sisteme göre biraz tasarruf sağladı sıralı sistem

Hayırlı olsun, kazasız günlerde kullanın... Gelişmeleri buradan paylaşırsanız tecrübe edinmiş oluruz sayende.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.