sga

DSC Işığı 10 Saniye Yanık Kalıyor

Mrb arkadaşlar. Bu konu daha öncesinde tartışılmış. Ama cevaplar tatmin etmedi beni. O yüzden tekrar yeni konu açtım. İki hafta önce de yapmıştı bugün de yapınca biraz tırstım. Neyse sorunumu anlatayım. Arabayı çalıştırıp park yerinden çıktıktan sonra Aynı yolda 2 viteste giderken göstergenin tam ortasındaki kayma ışığı 10 sn gibi sürekli yanıyor. Yani patinaj atarken yanıp sönmesi gibi değilde sürekli yanık kalıyor. Sonra sönüyor. Aynı yolda aynı yerde yaptı ikisinide. Yol kilit taşı birazda bozuk yol. Ondanmı acaba? Yoksa debriyaj baskı balatam son günlerini sayıyor bunun bir etkisimi? sistem arızası mı? Lastik basınç sensör uyarı ışığı gibimi acaba lastik havası inmesi ile sensör arızasında farklı uyarılar vermişti.  Yani arıza varda o yüzden mi sürekli yanık uyarı veriyor. Yorumlarınızı bekliyorum. :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tekerlek ölçüsünde değişim, düşük veya fazla hava ile kullanım, debriyaj sıyırması gibi sebepler dsc lambaaının 10sn gibi sürelerle yanık kalmasına neden olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastiklerde sorun yokta dsc motordanmı ölçüyor. Her tekerleğin dönmesine göre değilmi? Tekerleklere bağlı değilmi. Onlarla alakası olsa patinaj çektiğini sanıp yanıp yanıp söner. Ama benimkinde ışık sürekli yanık kalıyor. O yüzden diyorum elektronik arıza olmasın diye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mrb arkadaşlar. Bu konu daha öncesinde tartışılmış. Ama cevaplar tatmin etmedi beni. O yüzden tekrar yeni konu açtım. İki hafta önce de yapmıştı bugün de yapınca biraz tırstım. Neyse sorunumu anlatayım. Arabayı çalıştırıp park yerinden çıktıktan sonra Aynı yolda 2 viteste giderken göstergenin tam ortasındaki kayma ışığı 10 sn gibi sürekli yanıyor. Yani patinaj atarken yanıp sönmesi gibi değilde sürekli yanık kalıyor. Sonra sönüyor. Aynı yolda aynı yerde yaptı ikisinide. Yol kilit taşı birazda bozuk yol. Ondanmı acaba? Yoksa debriyaj baskı balatam son günlerini sayıyor bunun bir etkisimi? sistem arızası mı? Lastik basınç sensör uyarı ışığı gibimi acaba lastik havası inmesi ile sensör arızasında farklı uyarılar vermişti.  Yani arıza varda o yüzden mi sürekli yanık uyarı veriyor. Yorumlarınızı bekliyorum. :tey:

Aynı sorun bende de oluyor ama hep değil bazen tabi sorun mu başka bir şey mi bilemiyorum ama ben bazen deniyorum özellikle araç dik böyle nasıl anlatayım aracı zorlucak dengesini bozucak yerden çıkınca ilk çalıştırmadan sonra öyle yapıyor veya sulu bir yere girince veriyor bazen ama sürekli yapmıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı durum benim araçta da var evin önündeki yokuştan inerken yokuşun sonuna kadar yanık kalıyor sonra sönüyor.yol epey bozuk.Hafta sonu başayerdeydim orada da sordum anormal bir durum olmadığını söylediler.İşin ilgin tarafı aynı yokuşu çıkarkan hiç yanmıyor sadece inerken yapıyor başka da hiçbir yerde öyle bir durum söz konusu değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı sorun bende de oluyor ama hep değil bazen tabi sorun mu başka bir şey mi bilemiyorum ama ben bazen deniyorum özellikle araç dik böyle nasıl anlatayım aracı zorlucak dengesini bozucak yerden çıkınca ilk çalıştırmadan sonra öyle yapıyor veya sulu bir yere girince veriyor bazen ama sürekli yapmıyor...

Bu anlattığınız şartlarda asıl "DSC" ışığı yanmazsa sorun var demektir!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu şartlarda diyorsun ama yol düz bir yol eğim yok sadece biraz bozuk kilittaşından yapılmış. Daha bozuk yollardada kullandım hiç olmadı. Tuhaflık o yola hergün giriyorum ama iki defa aynı yolda aynı yerde yaptı. Artık ne algılıyorsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende de oluyor ve dediğiniz gibi, bozuk bir sokaktan geçerken 10 sn. kadar yanıyor sonra da sönüyor. hep aynı sokaktan geçerken yapıyor, başka bir yerde hiç olmadı. ışık yanmadığı zaman merak ediyorum, neden yanmadı diye:) arabayı ilk aldığım zamandan beridir de yapıyor, 30000 km oldu. o yüzden merak etmeyin, bir sorun yoktur heralde... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu şartlarda diyorsun ama yol düz bir yol eğim yok sadece biraz bozuk kilittaşından yapılmış. Daha bozuk yollardada kullandım hiç olmadı. Tuhaflık o yola hergün giriyorum ama iki defa aynı yolda aynı yerde yaptı. Artık ne algılıyorsa.

Dikkat ederseniz "SeRcAn35" arkadaşımızın mesajından alıntı yaparak, bu yorumda bulunmuştum Yani mesajım sizin için değil, "SeRcAn35" arkadaşımız içindi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu anlattığınız şartlarda asıl "DSC" ışığı yanmazsa sorun var demektir!!

Neden ? Merak ettim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan bey kusura bakmayın. şimdi servisteyim ordan yazıyorum. baskı balatayı değiştiriyorum. dsc yide sordum bakacaklar. akşama ne olduğunu yazarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden ? Merak ettim :)

Abi Sercan'ın verdiği durumlar zaten sistemin devreye girmesi gereken durumlar gibi geldi bana, tabi sistem hakkında bildiği kesin bilgilerden ziyade çalışma mantığını biraz yorumlayarak böyle bir kanıya vardım bende;

Aynı sorun bende de oluyor ama hep değil bazen tabi sorun mu başka bir şey mi bilemiyorum ama ben bazen deniyorum özellikle araç dik böyle nasıl anlatayım aracı zorlucak dengesini bozucak yerden çıkınca ilk çalıştırmadan sonra öyle yapıyor veya sulu bir yere girince veriyor bazen ama sürekli yapmıyor...

1-özellikle araç dik böyle nasıl anlatayım aracı zorlucak dengesini bozucak yerden çıkınca

*DSC zaten böyle durumlarda müdahale etmek için tasarlanmış olmalı diye düşünüyorum.

2- ilk çalıştırmadan sonra

*Motor soğuk olduğu için rölanti devrini yüksek tutuyor bu sırada normal alışık olduğumuz gaz debriyaj kombinasyonunu kullanırsanız, özellikle de yokuş yukarıysa araç patinaja girmeden müdahale edeceği için yanabilir

3-sulu bir yere girince

*Sulu bir yere girince tekerleklerde ki kuvvet dağılımı su birikintisine giriş açınıza, giren tekerlerinize, giriş hızınıza göre değişeceği için araç otomatik olarak bunu dengelemek için yine sistem devreye girebilir... (hidroplaning)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba ben 2011 model mazda 3 aldım dsc tuşuna basıp kendim lambayı açık şekilde bırakıyorum. yanlış yapıyorum galiba ne yapmam lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben dscnin yandığını hiç görmedim ama asr lambasını çok gördüm. bmwde de aynı .dtc hiç yanmıyor asr lambası yanıyor.

merhaba ben 2011 model mazda 3 aldım dsc tuşuna basıp kendim lambayı açık şekilde bırakıyorum. yanlış yapıyorum galiba ne yapmam lazım.

dsc kapalı araç sürüyorsun sana sınırlı kayma sağlar.ışık yanmayacak şekilde kullanmanızı tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düğmeye basarak kullanmak, sistemi kapatmak demektir. Bu tarz acaba'lar yaşıyorsanız, kullanma klavuzunu baştan sonra bir okumanızı öneririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi Sercan'ın verdiği durumlar zaten sistemin devreye girmesi gereken durumlar gibi geldi bana, tabi sistem hakkında bildiği kesin bilgilerden ziyade çalışma mantığını biraz yorumlayarak böyle bir kanıya vardım bende;

1-özellikle araç dik böyle nasıl anlatayım aracı zorlucak dengesini bozucak yerden çıkınca

*DSC zaten böyle durumlarda müdahale etmek için tasarlanmış olmalı diye düşünüyorum.

2- ilk çalıştırmadan sonra

*Motor soğuk olduğu için rölanti devrini yüksek tutuyor bu sırada normal alışık olduğumuz gaz debriyaj kombinasyonunu kullanırsanız, özellikle de yokuş yukarıysa araç patinaja girmeden müdahale edeceği için yanabilir

3-sulu bir yere girince

*Sulu bir yere girince tekerleklerde ki kuvvet dağılımı su birikintisine giriş açınıza, giren tekerlerinize, giriş hızınıza göre değişeceği için araç otomatik olarak bunu dengelemek için yine sistem devreye girebilir... (hidroplaning)

DSC sadece tekerlekleri değil, firen sistemi ve direksiyonun açısından aldığı bilgileri de değerlendirip devreye girmesi lazım bildiğim kadarı ile, sanki elektriksel bi sorun, zaten düzgün giden bi araçta devreye girse aracı yoldan çıkarır. bi kez başıma gelmişti kurtköyde trafiğin sıkışık olduğu bir an kalkış yaptığım bir anda araç aniden sola sıçradı. deneyimli ustalar daha iyi bilir tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı olay bende de oluyordu.Evin 50 mt ilerisinde hafif yokuş bir bölümde yanıyordu.Fakat bu olay kışın çalıştırdıktan sonra oldu hep.Havalar düzeldi,motoruda ısıtıp yola öyle çıkıyorum.Daha sonra aynı yerde yanmadı hiç,olimpos yolunda baya bi yaktım o ışığı orası ayrı :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSC sadece tekerlekleri değil, firen sistemi ve direksiyonun açısından aldığı bilgileri de değerlendirip devreye girmesi lazım bildiğim kadarı ile, sanki elektriksel bi sorun, zaten düzgün giden bi araçta devreye girse aracı yoldan çıkarır. bi kez başıma gelmişti kurtköyde trafiğin sıkışık olduğu bir an kalkış yaptığım bir anda araç aniden sola sıçradı. deneyimli ustalar daha iyi bilir tabi.

bahsettiğiniz olay benimde başıma geldi araç birden sağa atmıştı kendini neye uğradığımı şaşırdım fakat aynı sorun bi kere başıma geldi dahada tekrarlamadı arada sapıtıyor sanrım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bahsettiğiniz olay benimde başıma geldi araç birden sağa atmıştı kendini neye uğradığımı şaşırdım fakat aynı sorun bi kere başıma geldi dahada tekrarlamadı arada sapıtıyor sanrım :)

Arada bir yakmamız gerekiyor heralde,diğer türlü kendi yakıyor,sen yakmazsan ben yakarım hesabı :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.