hydr

Zorunlu Trafik Sigortasında Yeni Dönem.

  Zorunlu trafik sigortası önceden olduğu gibi (bazı temel değerlere göre standart ücret) standart olmayacakmış. Bazılarını süpriz tutarlar bekliyor, kaza yapanlar, tecrübesiz sürücüler faturayı biraz kabarık ödeyecek.

      Sigorta şirketleri zorunlu sigortadan zarar ettiklerini söylüyorlardı, onlar için yapıldı sanırım, vatana millete hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu zaten böyle idi sanırım 2 sene oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektriği birileri kaçak kullanır fatura bize çıkar, birileri vergisini kaçırır geriye kalan vergi bizim cebimizden tamamlanır...

Birileri olmayan kaza için arabasındaki hasar için sigortadan para alabilmek için; akrabasıyla, eşiyle dostuyla anlaşmalı trafik tutanağı düzenler, sigorta şirketinin zararını biz öderiz.

Çünki; burası Türkiye... Yapanın yanına her zaman kâr kalan dolandırıcılar-kanunsuzlar-korkusuzlar ülkesi.

Maalesef.

:nea:

:sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunda iyi adama giren çıkan yok... kusurluya prim fazla, iyi şöföre prim az... kaskoda böyleydi, trafik de serbest tarifeye geçeli 2 sene kadar oluyor ama uçurum farklar çıkmıyordu.

işin özü al benim trafikten muhabbeti de bitmiştir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hafta sonu otomobil sektöründe çalışan Eniştemle muhabbet esnasında, trafik sigortası konusu geçti. Çalıştığı firma 2012 Yılında, sadece Anadolu Sigorta şirketinden, 3 Milyon TL hasar bedeli tahsil etmiş.

Geçtiğimiz yağan karda servise gelen kazalı araçların haddi hesabı yoktu dedi. Konuyu nereye getireceğim yeni dönemdeki trafik sigortaları el yakacak gibi görünüyor. Konuyla ilgili gazetede yer alan haberi paylaşıyorum.

Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Recep Koçak, son 6 yılda trafik sigortasında 2.8 milyar TL zarar edildiği, toplanan primin hasarları karşılamaya yetmediğini belirterek, 2013’te başta prim artışı olmak üzere bazı önlemlerin alınacağını söyledi. Koçak, ticari sigortalarda da zarar edilmeye başlandığını açıkladı.

SİGORTACILAR, 2013’de başta trafik ve kasko olmak üzere, ticari sigortalarda da primleri artırmaya hazırlanıyor. Bir süredir özellikle zorunlu olan trafik sigortasında ciddi zarar eden ve 2012’de primleri yükseltmelerine rağmen yine de zarardan kurtulamayan sigorta şirketleri, 2013 yılında trafik sigortasında primleri yeniden artıracaklar. Aynı şekilde son iki yıldır ticari ve sınai sigortalarda da ciddi hasar ödeyen, bu nedenle de sigorta yaparken temkinli hareket eden sigortacılar; yeni yılda, sanayi kesimine yönelik sigorta poliçelerinde de fiyatları yükseltecekler.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Recep Koçak, son 6 yılda sigorta şirketlerinin trafik sigortasından 2.8 milyar TL zarar ettiğini, 2012’nin 9 aylık döneminde ise şirketlerin 652 milyon TL zarar açıkladığını belirterek, 6 yıldır bu zararın sigortalılara yansıtılmadığını söyledi. Koçak, trafik sigortasında alınan primlerin ödenen tazminat ve giderlere yetmediğini ifade ederek, “Alınan her 100 lira karşılığında, 105 lira tazminat ödüyoruz. Bunun üzerine giderleri de koyduğunuzda bu rakam 135 liraya çıkıyor” dedi.

PRİM ARTIŞI KAÇINILMAZ OLDU

Recep Koçak, trafik sigortasında zararın nedenlerine de değinerek, şunları söyledi: “Trafik kazalarında tedavi giderlerinin Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından ödenmesine yönelik kanunda değişiklik yapıldı ve iki yıldır şirketler, trafik sigortası primlerinin yüzde 10’unu SGK’ya devrediyor. Bunun dışında, Yargıtay Hukuk Daireleri ile mahkemelerin aldıkları, sigorta tekniğine uymayan kararlar ve yargıya intikal eden dosyalarda vefat tazminatının hesaplamasındaki farklı kriterler, zararı daha da arttırdı. Ayrıca, maddi hasarlı kazalarda tarafların kendi aralarında anlaşarak, tutanak tutmalarına yönelik düzenleme sonucu artan tazminat talepleri de zarara neden oluyor. Bir de yedek parça ve tamir fiyatlarındaki artışlar var. Tüm bunlar trafik sigortasının sürdürülebilirliği açısından başta prim artışı olmak üzere bazı önlemlerin alınmasını kaçınılmaz hale getirdi.”

Ayakta durmak zorundayız

Recep Koçak, trafik sigortasında primlerin bundan sonra da artacağını vurgulayarak, “Eğer havuzda yeterli prim toplanamazsa primler yükselir. Şunu da söyleyeyim, artık zararın dibe vurduğunu görüyoruz, bundan ötesinin olacağını tahmin etmiyorum. O nedenle de 2013’ün farklı olacağını düşünüyorum. Bunun işaretlerini da almaya başladık. Şirketler hem risk seçiminde dikkatli davranıyor, hem de primleri artırıyor” dedi. Recep Koçak, sigortalıya hizmet verebilmek için sigorta şirketlerinin ayakta durması gerektiğine de dikkat çekerek, şunları söyledi: “Sigorta şirketlerinin karlı olması lazım ki, hizmet verebilsin. Çok büyük karlar da hedeflemiyoruz. Dünya ortalamasına baktığımızda yüzde 5’i, yüzde 10’u geçmez. Bizim hedeflediğimiz de bu rakamlar.”

Ticari sigortalarda önlem alacağız

RECEP Koçak, sınai ve ticari sigortalardan da zarar ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Son iki yıldır ciddi hasarlar oldu. 2011’de aldığımız primin üçte birini hasar olarak ödedik, 2012’de durum daha da kötü. Yangın sigortalarında sektörün teknik karlılığı 2011’in 9 aylık döneminde yüzde 7 iken, bu yılın aynı döneminde eksiye dönerek, yüzde 3 zarar edildi. Bu nedenle de şirketler dikkatli olmaya başladılar. Sigorta yapmıyor değiliz ancak, istediğimiz asgari şartlar var. Mesela, sigortalanacak tesiste, sigorta yokmuş gibi önlem alınmasını istiyoruz. Tedbir alınmadığı sürece risk artıyor. ‘Hiçbir tedbir almayayım, sigorta yaptırayım, sigorta şirketi düşünsün’ demek doğru değil. Hasar olmayacak gibi önlem alınıp, sonra sigortaya başvurulması gerekir.”

Kâra geçmek zorundayız

AKSİGORTA Genel Müdürü Uğur Gülen, 2013’de sigorta primlerine zam olacağını belirterek, şöyle konuştu: “2012’de doğru risk seçimi ve doğru fiyatlama yapmaya başladık. 2013’de de aynı durum devam edecek. Sektör olarak büyüme sorunumuz yok. 2013’de de ekonominin üzerinde büyürüz. Ancak kâr sorunumuzu çözmemiz lazım. Eskiden yüksek faiz ortamında şirketler kendi yağında kavruluyordu. Ancak faizler yüzde 5’lere indi ve mali karlar bitti, sigortacılıktan kar etme dönemi başladı. Bu durum 4-5 yıldır her şirketi etkiliyordu, 2012’de tam anlamıyla etkiledi. Bundan sonra daha karlı bir sigorta sektörü yaratmalıyız. Bunun için de primler yükseldi, 2013’de de yükselmeye devam edecek.”

Kaynak: Hürriyet

http://www.mazdaclubtr.com/30073/zorunlu-trafik-sigortasinda-yeni-donem/post/last_msg/490302/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gün haberi vardı %100 ile %500 arasında artıl olabiliyormuş araç marka, model, sürücü özgeçmişi ile doğru orantılı olarak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim plaka 14 olduğu için bayağı bir hesaplıya geliyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim plaka 14 olduğu için bayağı bir hesaplıya geliyor :)

Plaka değişikliği mi yapsak yahu :D , dediğin gibi hangi ile bağlı olduğu da bir etken.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Plaka değişikliği mi yapsak yahu :D , dediğin gibi hangi ile bağlı olduğu da bir etken.

Abi benim guzuyu alırken, noterde satış-devir işlemlerini yapan arkadaş uyardı. Bence plakayı değiştirmeyin, trafik ve kasko sigortalarında size bayağı bir faydası olur demişti. Yoksa ben guzuyu alırken, az kalsın plakayıda değiştiriyordum. Noterdeki arkadaş sağolsun. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunda iyi adama giren çıkan yok... kusurluya prim fazla, iyi şöföre prim az... kaskoda böyleydi, trafik de serbest tarifeye geçeli 2 sene kadar oluyor ama uçurum farklar çıkmıyordu.

işin özü al benim trafikten muhabbeti de bitmiştir...

aa bak olmadı simdi :) adam kırmızı da dururken arkadan geldi vurdu. Ben de 2 ay sonra kaza yapınca benim kaskoyu iptal ettiler. Prim de acayip yükseldi biliyorsun :) iyi adama degil de bahtı açık adama birsey olmuyor diyelim. Artık anlaşmalı yapılacak arabalar, sigorta daha az devreye girecek. Öyle görünüyor .

Zaten bu sigortacılarin da alayı hede hödö. Arkadas arabayı perte çıkardı , 2 aydır serviste yatıyor . Parasını vermediler, şimdi de sigorta mtv'yi bizimkine ödetmeye çalışıyor :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi benim guzuyu alırken, noterde satış-devir işlemlerini yapan arkadaş uyardı. Bence plakayı değiştirmeyin, trafik ve kasko sigortalarında size bayağı bir faydası olur demişti. Yoksa ben guzuyu alırken, az kalsın plakayıda değiştiriyordum. Noterdeki arkadaş sağolsun. :)

mesela ben değiştiremedim,  ve ben hem kaskoyu hemde trafik sigortasını fazladan ödedim.

çünkü kredi çekmiştim biraz ve plaka değişmeden kredi çıkmıyordu. o yüzden 34 plaka kaldı.

kredi bitsin, değiştircem hemen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

An itibari ile 153.-Liraya Zorunlu Trafik Sigotası Poliçem yenilenmiştir. (14 Plaka)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

An itibari ile 153.-Liraya Zorunlu Trafik Sigotası Poliçem yenilenmiştir. (14 Plaka)

14 iyidir abi :) bende plakanin özelliğini bozmayayım dedim 81 plakaya 390 lira ödedim :-[;D

-Mobil uygulamadan gönderildi-

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim iki yıl önce 800 TL lik sigortama işlenen bir kaza oldu, geçen ay 41 plakaya en düşük bulabildiğim tutar olan 490 TL ye yaptırdım.

2 yıldır kazam olmamasına rağmen hala sicilim takip ediyor beni :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

An itibari ile 153.-Liraya Zorunlu Trafik Sigotası Poliçem yenilenmiştir. (14 Plaka)

Güzel fiyat. Ben bu ayın ortalarında 274 liraya yaptırmıştım. Eşimin üzere araç. Yaş ve cinsiyet farkettiriyormuş. Babam ise 170 civarı bir rakama yaptırmıştı. Tabi bu rakamlar hasarsızlık indirimli rakamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Zorunlu trafik sigortası önceden olduğu gibi (bazı temel değerlere göre standart ücret) standart olmayacakmış. Bazılarını süpriz tutarlar bekliyor, kaza yapanlar, tecrübesiz sürücüler faturayı biraz kabarık ödeyecek.

      Sigorta şirketleri zorunlu sigortadan zarar ettiklerini söylüyorlardı, onlar için yapıldı sanırım, vatana millete hayırlı olsun.

Kim ne yaparsa kendine yapar mantığı :) , kaza yapmayan avantajından faydalanıyor sonuçta değil mi ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları, Resmi Gazete'de yayımlandı. Zorunlu trafik sigortasına yönelik esasları düzenleyen genel şartlar, 1 Haziran 2015'te yürürlüğe girecek.

Düzenlemeye göre, sigortacı, poliçede tanımlanan motorlu aracın işletilmesi sırasında üçüncü şahısların ölümüne veya yaralanmasına veya bir şeyin zarara uğramasına sebebiyet vermiş olmasından dolayı, sigortalıya düşen hukuki sorumluluk çerçevesinde genel şartlarda içeriği belirlenmiş tazminatlara ilişkin talepleri, kaza tarihi itibariyle geçerli zorunlu sigorta limitleri dahilinde karşılayacak.

Sigortanın kapsamı, üçüncü şahısların, sigortalının Karayolları Trafik Kanunu çerçevesinde sorumluluk riski kapsamında, isteyebilecekleri tazminat talepleri ile sınırlı olacak.

- Teminat türlerine standart

Genel şartlar kapsamında sigorta teminat türleri, "maddi zararlar teminatı", "sağlık giderleri teminatı", "sürekli sakatlık teminatı" ve "destekten yoksun kalma (ölüm) teminatı" olarak belirlendi.

"Maddi zararlar teminatı", hak sahibinin bu genel şartta tanımlanan ve zarar gören araçta meydana gelen değer kaybı dahil doğrudan malları üzerindeki azalma olarak tanımlandı.

"Sağlık giderleri teminatı", üçüncü kişinin trafik kazası dolayısıyla bedenen eski haline dönmesini teminen protez organ bedelleri de dahil olmak üzere yapılan tüm tedavi giderlerini içeren teminat olarak nitelendi. Kaza nedeniyle mağdurun tedavisine başlanmasından itibaren mağdurun sürekli sakatlık raporu alana kadar tedavi süresince ortaya çıkan bakıcı giderleri, tedaviyle ilgili diğer giderler ile trafik kazası nedeniyle çalışma gücünün kısmen veya tamamen azalmasına bağlı giderler sağlık gideri teminatı kapsamında olacak. Sağlık giderleri teminatı, Sosyal Güvenlik Kurumunun sorumluluğunda olacak ve ilgili teminat dolayısıyla sigorta şirketinin ve güvence hesabının sorumluluğu 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 98. maddesi hükmü gereğince sona erecek.

"Sürekli sakatlık teminatı", üçüncü kişinin sürekli sakatlığı dolayısıyla ileride ekonomik olarak uğrayacağı maddi zararları karşılamak üzere, genel şartlardaki esaslara göre belirlenecek teminat olarak tanımlandı. Kaza nedeniyle mağdurun sürekli sakatlık oranının raporla belirlenmesinden sonra ortaya çıkan bakıcı giderleri bu teminat limitleri ile sınırlı olmak koşuluyla sürekli sakatlık teminatı kapsamında değerlendirilecek.

"Destekten yoksun kalma (ölüm) teminatı", üçüncü kişinin ölümü dolayısıyla ölenin desteğinden yoksun kalanların destek zararlarını karşılamak üzere genel şartın ekinde yer alan esaslara göre belirlenecek tazminat olarak tanımlanırken, söz konusu tazminat miktarının tespitinde ölen kişi esas alınacak.

- Teminat dışında kalan haller

Sigorta teminatı dışında kalan haller yeniden düzenlendi. Teminat dışında kalan hallere eklenen düzenlemelerden bazıları şöyle:

"- Destekten yoksun kalan hak sahibinin, sigortalının sorumluluk riski kapsamında olmayan destek tazminatı talepleri ile destekten yoksun kalan hak sahibinin, sigortalının sorumluluk riski kapsamında olmakla beraber destek şahsının kusuruna denk gelen destek tazminatı talepleri,

- 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununda belirtilen terör eylemlerinde ve bu eylemlerden doğan sabotajda kullanılan araçların neden olduğu ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre sigortalının sorumlu olmadığı zararlar ile aracın terör eylemlerinde kullanıldığını veya kullanılacağını bilerek binen kişilerin zarara uğramaları nedeniyle ileri sürecekleri talepler, aracı terör ve buna bağlı sabotaj eylemlerinde kullanan kişilerin talepleri,

- Motorlu araç kazalarından dolayı toprak, yeraltı suları, iç sular, deniz ve havanın kirlenmesi ya da kirlenme tehlikesi nedeniyle temizleme, toplanan atıkların taşınması ve bertarafı masrafları ile biyolojik çeşitlilik, canlı kaynaklar ve doğal yaşama verilen zararlar nedeniyle bozulan çevrenin yeniden oluşturulması ile ilgili çevresel zararlardan ileri gelen talepler,

- Gelir kaybı, kar kaybı, iş durması ve kira mahrumiyeti gibi zarar verici olguya bağlı olarak oluşan yansıma veya dolaylı zararlar nedeniyle yöneltilecek tazminat talepleri,

- 2918 sayılı Kanunun 104 üncü ve 105 inci maddelerinde düzenlenen sorumluluklar (Bu maddeler kapsamına dahil durumlar bu amaçla yaptırılan zorunlu mali sorumluluk sigortasına tabidir)

- Cezai kovuşturmadan doğan tüm giderler ile idari ve adli para cezaları."

Sigortalının, olayı ihbar süresi 5 günden 10 güne çıkarıldı. Sigortalı, rizikonun gerçekleşmesi halinde sorumluluğunu gerektirecek bir olayı, haberdar olduğu andan itibaren 10 gün içinde sigortacıya ihbar edecek ve kendisine yöneltilen istemi derhal sigortacıya bildirecek.

- "Yenisi" yerine "orijinal parça" ifadesi

Genel şartlarda, "eşdeğer parça", "orijinal parça" tanımları da yapıldı.

Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğer parça veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişimine imkan yoksa orijinali ile değiştirilecek. Kaza tarihine göre model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçlarda hasar gören parça, onarımı mümkün değilse öncelikle orijinaliyle, orijinal parçanın bulunmaması durumunda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değiştirilecek. Ancak model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçta hasar gören parçanın orijinal olmadığı durumda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim yapılacak. Bu uygulama sonucu araçta bir kıymet artışı meydana gelse dahi bu fark tazminat miktarından indirilemeyecek.

Eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim mümkün olduğu halde, sigortacının bilgisi ve onayı dahilinde olmadan orijinal parça ile onarım sağlanırsa sigortacının sorumluluğu, sigortacının kaza tarihi itibarıyla benzer hasarlardaki onarım uygulamasına göre, eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça bedeli ile sınırlı olacak.

Hak sahibi, aracının, Hazine Müsteşarlığınca belirlenen ölçütleri karşılayan dilediği onarım merkezinde onarılmasını talep edebilecek.

- Onarım masrafları

Onarım masraflarının zarar gören aracın rizikonun gerçekleştiği tarihteki değerini aşması ve aynı zamanda eksper raporu ile aracın onarım kabul etmez bir hale geldiğinin tespit edilmesi durumunda, araç tam hasara uğramış sayılacak. Bu durumda, aracın ilgili mevzuat doğrultusunda hurdaya ayrıldığına dair hurda tescil belgesi sigortacıya ibraz edilmeden tazminat ödenmeyecek.

- Tazminatın sigortalıya rücu edilmesi

Tazminata konu olay, sigortalının veya eylemlerinden sorumlu olduğu kişilerin kasti bir hareketi veya ağır kusuru, aracın ilgili mevzuat hükümlerine göre gereken ehliyetnameye sahip olmayan veya geçerliliğini yitirmiş sürücü sertifikasına sahip ya da ehliyetine geçici veya sürekli el konulmuş kimseler tarafından sevk edilmesi veya trafik kurallarının ihlali sonucunda olmuş ise sigortacı, tazminatı sigortalıya rücu edebilecek.

Bedeni hasara neden olan trafik kazalarında sigortalının veya eylemlerinden sorumlu olduğu kişilerin, tedavi veya yardım amaçlı sağlık kuruluşuna gitme, can güvenliği nedeniyle uzaklaşma gibi zorunlu haller hariç olmak üzere, olay yerini terk etmesi veya kaza tutanağı, alkol raporu gibi kazanın oluş koşullarına ilişkin gereken belgelerin düzenlenmesi yükümlülüğüne aykırı davranması da tazminatın sigortalıya rücu edilmesi gerekçeleri arasında yer alacak.

Sigortalı/sigorta ettiren, sözleşmenin yapılmasından sonra, sigortacının izni olmadan rizikoyu veya mevcut durumu ağırlaştırarak tazminat tutarının artmasını etkileyici davranış ve işlemlerde bulunamayacak.

Sigortalı/sigorta ettiren veya onun izniyle başkası, rizikonun gerçekleşme ihtimalini artırıcı veya mevcut durumu ağırlaştırıcı işlemlerde bulunursa yahut sözleşme yapılırken açıkça riziko ağırlaşması olarak kabul edilmiş bulunan hususlardan biri gerçekleşirse derhal, bu işlemler bilgisi dışında yapılmışsa, bu hususu öğrendiği tarihten itibaren en geç 10 gün içinde durumu sigortacıya bildirecek. Sigortacı durumu öğrendiği andan itibaren 8 gün içinde prim farkının ödenmesi hususunu sigortalıya/sigorta ettirene ihtar edecek. Sigortalı/sigorta ettiren, ihtarın tebliğ tarihini takip eden 8 gün içinde talep olunan prim farkını sigortacıya ödeyecek.

 

Kaynak: (AA)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Faydalı bir uygulama yeni bir şey de değil dünyada zaten olan bizim yıllardır yapmadığımız bir uygulama nihayet gelmiş. Dünyaya uyum sağlıyoruz güzel gelişme.

s.halilduru bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.