BekNes

Bir kaç problem.. (sarsıntılı çalışma)

2004 model mazda 3 aldım 100.000km de aracım sabah 3 dakika civarında sarsıntılı çalışıyor. Yeni takılmış lavato marka lpg'si mevcut. Boğaz kelebeği temizlendi, bujileri değişti, bakım olarak eksiği yok. Ancak boğaz temizlendikten sonra araçta rolanti sorunu oldu hareket halinde boşa atınca devirin 1500'de takılı kalması vites değiştirirken gaz vermesi gibi. Bu problemi akünün kutup başını söküp takarak giderdik. Ancak sarsıntılı çalışmaya çözüm bulamadık egr valfi dahil temizlendi.

İkinci sorunum araç rolantide iken direksiyonu dönderdiğim zaman bazen stop ediyor bazen devir çok düşüp geri toparlıyor bu neden olabilir ? Gaz verdiğimde çok az farlar gücünü kaybediyor rolantide geri toparlıyor dinamo ile bir ilgisi olabilir mi? henüz vaktim olmadığı için elektrikciye gidemedim.

Benim merak ettiğim bu araçta kelebek boğazı kalibrasyon var mı ? yetkili servis yok dedi ancak bir kaç kişinin forumlarda verdiği bilgiye göre var.

Ankara'da bu problemlerime çözüm olabilecek bir usta var mı? veya Ankara yakınlarında. Şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1-Bildiğim kadarıyla boğaz kelebeği kalibrasyonu var, ama emin değilim bu konuyu iyi sor araştır... Gerçi sen akü kutup başı işlemi ile bu sorunu çözdüm demişsin, olabilir mantıklı...

2-Buji tırnak aralığını 0,6 veya 0,75 aralığına getirirsen ya da bu işten anlayan ustaya getirtirsen titreme sorunu büyük oranda düzelecektir... Gittiğin ustaya bu durumu anlattığında suratına garip garip bakarsa, "de get olur mu öyle şey" veya "nereden bulup çıkartıyorsunuz bunları" türünden cümleler kurarsa, "bıyık altından" gülümseyecek gibi olursa, arkana bakmadan oradan uzaklaş ve bir daha o ustaya gitme...

:D

Aracın hayırlı olsun, kazasız günler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok teşekkür ederim cevabınız için dediğinizi yaptıracağım ancak merak ettim buji tırnak aralığının dediğiniz noktaya getirilmesi ne işe yarıyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok teşekkür ederim cevabınız için dediğinizi yaptıracağım ancak merak ettim buji tırnak aralığının dediğiniz noktaya getirilmesi ne işe yarıyor?

Daha güçlü ateşleme ile lpg nin ihtiyacı olan yüksek yanma değerlerini yakalamasına katkıda bulunuyor, motor ateşlemesi güçlü olduğu için de; motor stabil çalışıyor...

Tek kötü tarafı 20 bin gidecek buji ömrü 10 bin km'ye düşüyor... Motorun rahat çalışması için bu kötü taraf bile sayılmaz zaten...

Siz önce buji tırnak aralığından işe bir başlayın, belki bu soruna çözüm olmayabilir.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim cevabınız için umarım başka tecrübeli ve fikir sahibi arkadaşlar da yardımcı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim cevabınız için umarım başka tecrübeli ve fikir sahibi arkadaşlar da yardımcı olur.

Mutlaka yardımcı olan arkadaşlar çıkacaktır... Benim sizden isteğim ise; başınız sıkıştıkça değil de; düzenli olarak forumda bulunmanız olacaktır...

Eylül'den bu yana baya bi vakit geçmiş çünki.

:)

Kolaylıklar, kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şaşmaz'da Şeref Oto'yu bulun. Japon araçları konusunda oldukça bilgili, 35 yıllık tecrübesi olan 48 yaşında işini çok seven bir ustadır. Mitsubishi yetkili servisi olsa dahi tüm Japon araçlarına bakıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 lerde kelebek boğazı adaptasyonu varmı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şuan vites değiştirirken hangi devirdeyse orada gaz takılı kalıyor sabahlarıda sarsıntılı çalışıyor kelebek boğazı kalibrasyonu gerekiyormudur? bulunduğum yerde servis yok bilen biri var mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şuan vites değiştirirken hangi devirdeyse orada gaz takılı kalıyor sabahlarıda sarsıntılı çalışıyor kelebek boğazı kalibrasyonu gerekiyormudur? bulunduğum yerde servis yok bilen biri var mı ?

Peki sonuç ne oldu?

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablosu degistirmek gerekli diye düşünüyorum corsa da bu problemi böyle çözmüştüm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablosu degistirmek gerekli diye düşünüyorum corsa da bu problemi böyle çözmüştüm

8:)

Aklımızın bi köşesine yazalım. Teşekkürler.

Ancak; konuyu açan arkadaştan cevap gelmesi bizi daha da aydınlatacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG ile kaç km yol yapıldı?

Eski mazda3 aracımda aynı sıkıntı mevcuttu. Sübaplar değişince düzeldi. Aynı sıkıntı mevcut olabilir. LPG ile kaç km yol yapıldığı önemli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben boğaz kelebeğini temizletmiştim ve o zaman usta ona kalibrasyon yapmıştı. yani boğaz kelebeği kalibrasyonu var ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben boğaz kelebeğini temizletmiştim ve o zaman usta ona kalibrasyon yapmıştı. yani boğaz kelebeği kalibrasyonu var ...

Nasıl bir kalibrasyon işlemi yapıldı biliyor musunuz? Bu konu kafamda netleşmedi çünki.

Bende boğaz kelebeğine temizlik ve bakımı yaptırdım fakat herhangi bir işlem yapılmadan 3-5 km aracı kullanınca rölanti değerleri yerine gelmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bu ariza lambası yanınca arıza tespit  cıhazına bağlayıp sondürdükleri soket yeri varya direksiyonun sol alt kısmındaki, oraya bir cihaz bağlayıp yaptı aynı arıza tespit cihazı gibi bişeydi elindeki makine...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bu ariza lambası yanınca arıza tespit  cıhazına bağlayıp sondürdükleri soket yeri varya direksiyonun sol alt kısmındaki, oraya bir cihaz bağlayıp yaptı aynı arıza tespit cihazı gibi bişeydi elindeki makine...

Anladım, bilgi için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.