serkan25

Mazda 3 Kullanıcısı Arkadaşlar, Yardım Eder misiniz?...

selamlar ;

arkadaşlar 2006  - 2007 mazda comfort veya dynamic otomatik vites

almak istiyorum yanlız bir toyota kullanıcısı olarak mazdayı çok tanımıyorum

tavsiyeleriniz nelerdir aracın artı ve eksileri ni yazabilirseniz çok sevinirim

işte içeriye motor sesi lastik sesi vb. alıyormu

yakıt tüketimi konfor sağlamlık yani kısacası aracı tanıtabilirseniz sizden ricam çok iyi olur ..

kalın sağlıcakla... teşekkürler....

Edit : Başlık imla..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam.

2005 mazda 3 sport dynamic paket var bende. triptronik vites. sunrooflu.

Daha önce Opel Astra ve Jeep Cherokee kullanıyordum 2012 şubatta bu aracı aldım. Denge ve yol tutuş üzerine bu aracın üzerine tanımıyorum. Ciddi anlamda harika bir araç.

Donanım olarakta bir çok araçta opsiyonel gelen donanımlar mazda da standart.

rüzgar sesi hafif te olsa alabiliyor çok yüksek rüzgarlarda ama çok hafif onu da fitilleri değiştirirseniz kesinlikle çözersiniz. motor sesi lastik sesi rahatsız edici boyutta değil izlenimlerim boyunca.

Arabayı sadece haftasonları kullanıyorum. Genellikle İstanbul trafiğinde kullanıyorum şehir içi ve karma kullanımda günlük ortalama 80 km yol yapıyorum..klima açık 8.6 litrenin üzerine çıkmadı hiç bir zaman. Uzun yolda daha geçen bayram tatilinde Sapanca'ya gittiğimde 120-140 klima açık gittim ve 5.5 lt yazıyordu yol bilgisayarında.

İki olumsuz özelliği diyebileceğim noktalardan birincisi şanzımanın 4 ileri oluşu. Performans bekleyen bir kişi değilim bence yeterli ama şanzımanı 4 ileri yerine 5 yada 6 ileri olabilirdi. Fakat 2005 model araçtan bahsediyoruz. O yıllarda da 6 ileri yoktu :) İkincisi de parça problemi yaşayabilirsin zaman olarak biraz beklemen gerekebilir. Parçaları ve bakımı pahalı değil ama tedarik zaman alabilir.

Servis işini de kesinlikle yetkili servis dışında yaptırmamanı öneririm. Asla yetkili servis dışında bir servise arabamı elletmem. Zaten yetkili servis bakımlı bir mazda da bakımdan bakıma gidersin servise extreme durumlar olmadıkça. Kafan çok rahat olsun, kronik arıza gibi bir problemi de yok bu araçların.

Tasarım olarakta gayet estetik. Rica ediyorum tarafsız gözle Toyota Corolla&Auris, Opel Astra, VW Golf gibi araçlara bakar mısın? Bir de Mazda 3 e bak lütfen ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Yolda da çok estetik duruyor.

Kısacası arabadan ne beklediğine bağlı, almak yada almamak senin kararın. Ama denge ve yol tutuş, estetik, yolda diğerlerinden farklı duruş ve donanım arıyorsan Mazda 3 ten şaşma derim.

Yine de tercih senin.

Başka sorun varsa yardımcı olmaya çalışayım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

başarılı bir açıklama olmuş başka söze gerek yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

efe bey gerçekten zamanınızı ayıp bu kadar detaya girip aydınlatıcı şekilde mazda 3 ü anlattığınız için canı gönülden teşekkür ederim gerekli bütün herşeyi yazmışsınız çok sağolun

dediğiniz gibi şanzumanı 5-6  ileri olsaydı daha rahat olurdu vede yedek parça biraz sıkıntı gibi duruyor nasip kısmet bakalım efe bey tekrar teşekkür ederim kalın sağlıcakla.. serkan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hem Efe'nin vermiş olduğu bilgiler tazelensin diye hem de yeni bir konu açmamak adına buraya yazmayı uygun gördüm...

Her iki modelide kullanıp kıyas yapabilecek arkadaşlardan, Mazda3 dynamic ile Comfort donanımı arasında  ne farklar var öğrenebilir miyim??

İncelediğim kadarıyla, Alaşım jant ve sunroof ilk göze çarpan farklılıklar ancak daha detay olarak göze çarpan ne tür farklar var? Motor hacmi veya beygir gücü farklılıkları var mı?

İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler, kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Esp, sis farı,dijital klima, 16 jant ,sunroof, direksiyondan kumanda ilk aklıma gelenler abi. Motor şanzıman herşeyi aynı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Esp, sis farı,dijital klima, 16 jant ,sunroof, direksiyondan kumanda ilk aklıma gelenler abi. Motor şanzıman herşeyi aynı.

Sağolasın... :)

Motor kısmı aynıysa eğer, değişiklikler sadece donanımda... Bu kadar bile donanım farkı varsa dynamic modele yoğunlaşmak daha mantıklı gibi.

Zaten olmazsa olmazım sunroof... Bir de; İlhan'ın kulaklarını çınlatmak için sis farı diyeyim gaçayım...

;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dynamic daha mantıklı abi. Çok fazla fiyat farkı yok fakat Donanım farkı çok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dynamic daha mantıklı abi. Çok fazla fiyat farkı yok fakat Donanım farkı çok

Evet fiyat farkı yok gibi, bu yüzden dynamic en mantıklısı...

Tekrar teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet fiyat farkı yok gibi, bu yüzden dynamic en mantıklısı...

Tekrar teşekkürler.

Sis far

Sağolasın... :)

Motor kısmı aynıysa eğer, değişiklikler sadece donanımda... Bu kadar bile donanım farkı varsa dynamic modele yoğunlaşmak daha mantıklı gibi.

Zaten olmazsa olmazım sunroof... Bir de; İlhan'ın kulaklarını çınlatmak için sis farı diyeyim gaçayım...

;D

Dynamic=Sis Farı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sis far

Dynamic=Sis Farı :)

Yakalandım desene...  :P

İtiraf ediyoruuuuummm evet evet SİS FARI !!

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3 almanı tavsiye ederim. Donanım olarak , Güvenlik olarak sınıfındaki araçlara göre gayet başarılıdır. Parasının karşılığını fazlasıyla veren bir araç performans konusunda çok fazla bir şey beklemek doğru olmaz 4 ileri şanzumana sahib bir araç. Fakat civic 125bg ile 0-100 aynı neredeyse süspansiyonu malesef sınıfındaki diğer araçalara göre biraz sert bu malum ülkemiz şartlarında biraz tatsız oluyor. Golf, civic biraz daha yumuşak. Lastik sesi biraz alır içine uzun yolda sinir eder sert lastik kullanıyor genelde fabrika fakat sen yumuşak lastik alırsan biraz sesi azaltırsın. Yakıt konusunda tamamen senin elinde eğer gaza yüklenirsen çok yakar az basarsan az yakar dengeli kullanırsan dengeli yakar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ali; Tavsiye ve bilgiler için teşekkürler !

Net bir kararım yok ama araştırma aşamasındayım, aracımdan memnunum ama hem model yükseltmek için hem de eşimin kullanabilmesi için araç değiştirmeye niyetli gibiyim...

Normalde Mazda 6 düşünüyordum ama vergisi yüzünden inat ettim ve vazgeçtim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ali; Tavsiye ve bilgiler için teşekkürler !

Net bir kararım yok ama araştırma aşamasındayım, aracımdan memnunum ama hem model yükseltmek için hem de eşimin kullanabilmesi için araç değiştirmeye niyetli gibiyim...

Normalde Mazda 6 düşünüyordum ama vergisi yüzünden inat ettim ve vazgeçtim.

Abi illahi otomatik vites olacak dimi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi illahi otomatik vites olacak dimi ?

Otomatik vites Hanım için olmazsa olmaz, zaten değiştirmeye niyetlenmemin sebebi de hanımdır...

Ah bu hanımlar. :P

Tombak'ı kullanmakta zorlanıyor bu zorlanma neticesi de benim yüreğim cız ediyor... :)

Haa unutmadan bir de illâki sis farı olacak...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haa unutmadan bir de illâki sis farı olacak...

:D

olmaz abi . Stepnesiz 4000km yola çıktım , sis farsız çıkmam :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

olmaz abi . Stepnesiz 4000km yola çıktım , sis farsız çıkmam :)

:P

Stepneyi bırak, üç teker ile çıkar yine sis farsız çıkmam... Hatta forumda bir bölüm açalım, "üç tekerli ama sis farlı" diye...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.