cadavra

Mazda6 Almaya Niyetliyim, Bilgi Verebilir misiniz ?

Bu konuda 35 ileti var

Mazda 6 hakkında biraz bilgi verirseniz sevinirim abi, hep içimdedir iri bi arabaya binmek, bakıyorum şöyle bi piyasaya 40000 tl yede 2010 mazda var,52000 tl yede 2010 mazda var ,hangi seri almak gerekir. Tabi can alıcı soru yakıt,yakıt sarfiyatı çokmudur lpg takılırmı :) 2011 astra j hb var elimde,memnunum aslında ama küçük işte :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatlar konusu karışık. Kaza durumu, satıcının rahatlığı ve donanıma göre değişir ama MAzda6 iyi ve temiz bulursan kaçırma diyeceğim bir araç

Notlara gelince ;

1. Oldukça konforludur. Biz 4 kişilik bir aileyiz ve o arabada çok rahat ettik. Şimdi biraz sıkışıyoruz Mazda3 te :)

2. LPG takılır mı takılır ( 2011 direk enjeksiyon modelleri hariç ) ama riskleri var. Bunları göze alırsan neden olmasın

3. Yakıtı bence Mazda3 ile aynı. Bir de ileri 5 vites otomatik olduğu için şehir içi daha avantajlı oluyor. Şehiriçi 10-11 Lt yakarsın ama Isparta'da o kadar olmaz sanırım. Bu İstanbul verisi :)

4. Tek kötü noktası yıllık vergisi. An itibari ile yıllık  2295 veya en iyi ihtimalle 1770 TL :)

http://www.mazdaclubtr.com/30093/2013-motorlu-tasit-vergileri/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg de ne gibi riskleri vardır? Vergisi biraz can sıkıcı ama gülü seviyosak dikenine katlanacaz artık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle Mazda3 ve bir oranda da Mazda6 da LPG de bir sübap yatağı deformasyonundan bahsediliyor yıllardır ama Mazda6 sahibi bir arkadaşımız geçenlerde 100.000 km yi devirdi. Bu iş kullanım, yakıt ve montaj ile alakalı büyük oranda.

http://www.mazdaclubtr.com/15283/lpgli-mazda6-larda-subap-yatagi-bagasi-valve-seat-problemi/msg490928/#msg490928

100.000 km'de de zaten çıkacak masraf ( 2000 - 2500 TL ) fazlası ile amorti ediliyor.

Dediğim gibi kabul edip etmemekle alakalı riskleri.

Ben mesela LPG kaynaklı motor arıza ışığı yanması , titreşimli çalışma gibi problemlerden sıkılmıştım çok seyrek karşılaşsam da. Uğraşacak vaktim de yoktu ama yukarıdaki mesajda göreceğin gibi uğraşınca halledilebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sağol burak abi,bose müzik sistemi nasıl çok övülüyor ama kullanıcısından duymak daha önemli:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak bey çok haklı. LPG'li bir araç aldığınızda, minimum 60-70 bin km'leri deviriyorsunuz zaten.

70 Bin için konuştuğunuzda;

8 litre benzin yaktığını düşündüğünüzde 5.600 litre benzin harcamış olursunuz. Güncel fiyatlarla 26.600 TL gibi bir rakam yapar.

Lpg taktırdığınızda ise;

Muhtemelen 9-10 litre lpg tüketimini varsayarsınız.. Bunda da toplamda 7.000 Litre lpg harcarsınız. Güncel fiyatlarla lpg sarfiyatınız 19.180 TL civarında olur.

Arada minimum 7-8 bin liralık fark var. Subap erimesi efsanesi doğru olsa bile yine de 5 bin liraya yakın karda sayılırsınız. Doğru düzgün montaj, kaliteli lpg kitleri ile 120-130 bin km'yi sorunsuz devirmiş araçlar var. Eski sattığım 2004 Mazda 3 bunlardan birisi mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın burak abi en iyisi binip dinlemek:) Sağolun verdiğiniz bilgiler için :) Sanırım iş temiz bi mazda bulabilmekte anlaşılan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 = Spor, Aile otomobili..

Mazda 6 = Spor, Aile, Patron otomobili.. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg siz Mazda3 e binen , Mazda6 ya LPG takmayı düşünmemeli derim... Mazda6 da direkt enjeksiyon var  , ağırlığıda önceki kasadan daha hafif 1390 kg civarlarında.. Mazda 3 den tüketim farkı pek yok...

Otomatiği için sitedeki tüketim verileri Şehir içi 10,7 Şehir dışı 5,8 Ortalama 7,6

Eğerki 40 binlere bulunabiliyorsa temiz bir 2009 model  , kaçırmayın bu araçları...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu sübap problemlerine pekte lpg nin sebep olacağını sanmam yani benzinde rekor km yapabilen bir motor lpg de niye bu kadar çabuk sorun versinki , bence tamamen mazdaya uygun lpg montjı olmadığından kaynaklanıyor , eminim vardır bir püf noktası ama bilinmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu sübap problemlerine pekte lpg nin sebep olacağını sanmam yani benzinde rekor km yapabilen bir motor lpg de niye bu kadar çabuk sorun versinki , bence tamamen mazdaya uygun lpg montjı olmadığından kaynaklanıyor , eminim vardır bir püf noktası ama bilinmiyor.

Çünkü araç LPG ye değil benzine göre tasarlanmış.

Bu arada problem sübap değil sübap yatağı ve sadece egzoz sübap yatağı, sebebi de yarattığı ısı. Yataklar LPG'nin yarattığı ısıya çok dayanıklı değil gibi görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg siz Mazda3 e binen , Mazda6 ya LPG takmayı düşünmemeli derim... Mazda6 da direkt enjeksiyon var  , ağırlığıda önceki kasadan daha hafif 1390 kg civarlarında.. Mazda 3 den tüketim farkı pek yok...

Otomatiği için sitedeki tüketim verileri Şehir içi 10,7 Şehir dışı 5,8 Ortalama 7,6

Eğerki 40 binlere bulunabiliyorsa temiz bir 2009 model  , kaçırmayın bu araçları...

Emre direk enjeksiyon Mazda6'da 2011 ve sonrasında  Sport diye satılan modellerde var sadece. 2008-2010 arasındakiler normal ve LPG takılabiliyor.

6EDE11427B5A4F88BDA25FD5478677A6.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 = Spor, Aile otomobili..

Mazda 6 = Spor, Aile, Patron otomobili.. :D

Yüzümüze mi vuruyorsun eskiden patrondun şimdi değilsin diye :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü araç LPG ye değil benzine göre tasarlanmış.

Bu arada problem sübap değil sübap yatağı ve sadece egzoz sübap yatağı, sebebi de yarattığı ısı. Yataklar LPG'nin yarattığı ısıya çok dayanıklı değil gibi görünüyor.

bana mantıklı gelmiyor abi sanki benzinden fazla ne ısıya sebep olyomuşki lpg . yani bunun normali kriteri ne lpg nin fazladan oluşturduğu ısı ne , malum aracın zarar gören parçasının ısıdan etkilenme derecesi ne , ben bu konuda pekte sizinle aynı fikirde değilim.

farzedelimki egsoz sübap yatakları zarar görsün ilk değişimde dayacacak kalitede yatak atılır problem çözülür , tabii böle kaliteli üretilmiş yatak var ise ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg'ye uyumlu araçlar fabrika çıkışı ısıya dayanıklı çelik subap lı oluyor diyorlar... Onlara zarar vermiyormuş LPG nin fazla ısısı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araştırırsan göreceksin ki LPG'nin yanma ısısı benzininkinden fazladır. Sorun da bu zaten.

İkinci dediğinde haklısın, eğer ısıya daha dayanıklı elemanlar kullanılırsa problem çözülür zira Mazda Avrupa bazı ülkelerde satılmak üzere Barselona'da Mazda6 lara LPG dönüşümü yapıyor ama bu değişim sırasında motorda bazı değişimler de yapıyor bu sorun çıkmasın diye.

Birebir uysa neden bu değişim yapılsın değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subaplar ve yatakları aşınıyormuş LPG'nin ısısı yüzünden

Aşağıdaki çözüm Ford Taunusçulardan alıntı  :)

---

Özellikle döküm üst kapaklı motorlarda sübap yatakları da dökümdür. LPG benzine göre kuru bir yakıt olduğu, kurşun içermediği ve yanma harareti benzinden daha yüksek olduğu için yanma ile beraber ısınan eksoz sübapları döküm olan yatakları aşındırır, sübaplar sıkışır ve sık sık sübap ayarı gerekir. Emme sübapları aşındırma yapmaz zira emme manifoldundan sürekli taze yani serin hava aldığı için daha düşük sıcaklıklarda çalışırlar. Eksoz sübaplarının aşındırmasına karşı dayanabilecek kalitede çelik yuvalar piyasada satılmaktadır. Bunlar parçacıdan alınır ve döküm yataktaki yuvalar rektifiye torna tezgahlarında oyularak bu yuvalara çelik yataklar çakılır daha sonra sübapla temas eden yüzeyleri traşlanarak sübaplara alıştırılır. İyi çalışılmış ve dışarıya çıkıntılı durmayan bir çelik yatak bir daha kolay kolay aşınmaz ve sübaplar da bozulmaz.

--

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu yapacak bir usta bulunur ve yaptırılırsa işte o zaman Mazda6 tadından yenmez :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Farz edelim ki, ısıya dayanıklı egzoz sübap yatağı var. Mazda 6'mız arızayı yaptı ve mevcut dayanıklı parçayı taktık.

Şimdi bu durumda Mazda sorunsuzluğu nerede kaldı. Mazda marka otomobillerin, tercih edilme sebeplerinden, birinci öncelik, genelde sorunsuz oluşu değilmi ?

Hadi bunu da geçtim, her daim diken üstünde acaba ne zaman bozulur, beni ne zaman yolda bırakır. Düşünsenize çoluk çocuk ailecek, çıkmışız uzun yola. Mazda 6'mız uçsuz bucaksız bir yerde kaldı, sübap yatağından dolayı. Oldu ya benim mantığımda şunları düşünüyor, acil bir hasta, bir hamile, yada gecenin bir körü çocuk ateşlendi, hastaneye götürmek için çıktık yola. Bahsi geçen arızadan, kaldık yolda....

Hadi yukarıdaki kötü ihtimalleri de geçtim. Arıza yaptı, ısıya dayanıklı parçanın bulunması, takılması, testi vs...bir süreç alacak. Bu geçen süreç kadar otomobilsiz kalacağız. İşin çıkacak maliyet boyutu var birde.

Ben de bile bile lades demeyi, mantığım almıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.