heci-baba

Hidrojen ile Yakıt Tasarrufu

Arkadaşlar bir sürü yakıt tasarrufu muhabbeti var biliyorum.otomobil üreticilerinin aklına gelmedimi ? biliyorum.Ama bu sistem ilgimi çekti,acaba aramızda kullanan veya bir yakını kullanan varmı.Birde fikirlerinizi sunarsanız iyi olur.

ben yabancı sitlerdeki dosyaları paylaşıyorum..

http://www.ebay.com/itm/PRO-HYDROGEN-HHO-GENERATOR-fuel-cell-browns-gas-hybrid-/261155722983?

http://www.hho-plus.com/

Edit : Başlık imla. Başlıklarda kelimelerin ilk harfi büyük yazılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

radyoda da reklamı vardı. bunlar yalan. amrikada kullanılmış test edilmiş felan tamamen yalan.benim sanayideki ustamıda aradılar, ustam önce bayilik açacaktı, baktı bunlar sahtekar, cihazın içini açtırmıyorlar. iade kabul etmiyorlar. motordan anlmıyorlar, ustam motor ile ilgili bir kaç soru sordu bilemediler, 3 silindirli araçla 4 silindirli aracın farkını bilmiyorlar. tamamen yalan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

radyoda da reklamı vardı. bunlar yalan. amrikada kullanılmış test edilmiş felan tamamen yalan.benim sanayideki ustamıda aradılar, ustam önce bayilik açacaktı, baktı bunlar sahtekar, cihazın içini açtırmıyorlar. iade kabul etmiyorlar. motordan anlmıyorlar, ustam motor ile ilgili bir kaç soru sordu bilemediler, 3 silindirli araçla 4 silindirli aracın farkını bilmiyorlar. tamamen yalan.

hidrojen sisteminin mi radyo da reklamı çıkıyordu,şu yakıt hortumuna takılan kelepçe ile karıştırmış olmayasın dostum.birde paylaştığım linkler a.b.d'den Türkiye'dede satışta ama reklam olmasın diye pasylaşmadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100 lira su faturası geliyor, bir de araba su ile çalışırsa içecek su bulamayız . Gerek yok böyle şeylere :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konunun en çok tartışıldığı adresin bağlantısını veriyorum bu sistem benimde ilgimi çekiyor ama kullanan uygulanan araç fazla yok

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66743.0

bu cihazların elektronik devrelerini yapmış birisi olarak tavsiyem; aracınıza böyle birşey takıp da, sağını solunu deldirtmeyin, kesinlikle verimsiz bir sistem, elektrolizle ayrıştırılmış hidrojeni, bir hortumla manifolta veriyorlar, bu sistem yüzünden motor indirmiş insanlara şahit oldum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrik tesisatına bindirdiği yükte fazlaymış sanırım biryerden kazanıyorsunuz biryerden kaybediyorsunuz ortada verim yok.

evet, o konudan bahsetmeyi unuttum, tam randımanlı kullanayım desen, 9 - 10 ampere getirmeniz gerekiyor cihazı, bunu da benzinden karşılıyorsunuz haliyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tür tasarruf kitleri yeni değil. 20-30 yıldır sürekli farklı markalar adı altında üretilirler. Ve birçoğu da bazı üniversitelerden vb. onaylı olarak satılır. Ben bugüne kadar, satın alıp da memnun olduğunu söyleyen hiçkimseyle karşılaşmadım. Ya da saygın bir otomobil magazini tarafından test edilip, söz verilen başarıya ulaşanını da görmedim. Kendim de hiç test etmedim ancak bu kadar ucuza ve çok basit teknolojiye sahip donanımların, bu kadar büyük tasarrufları sağlayabilmesi de bana hiç mantıklı gelmemiştir. Eğer bu kadar basit ve ucuz bir uygulama ile bu kadar büyük tasarruflar sağlanıyor ve uzun vadede de motora veya çevreye zarar verilecek değişikliklere sebep olunmuyorsa, Mazda niye fabrikadan koymasın bu aletleri? %10 yakıt tasarrufu için Skyactiv teknolojilerine milyar USD yatırmak yerine değil mi?

Bence benim RX-8'de %10 tasarruf için yazdığım 14 maddelik şartname bile daha gerçekçi...

Elektrik tesisatına bindirdiği yükte fazlaymış sanırım biryerden kazanıyorsunuz biryerden kaybediyorsunuz ortada verim yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, biliyorsunuz bugün yoğun kullanılan içten yanmalı, fosil yakıtlı motorların devamının ne olacağı konusunda çok tartışmalar var? (yani benzin, motorin, LPG, doğalgaz vb) Kimileri elektrikli motorlar olduğunu, kimileri de yakıt hücreli motorlar olduğunu söylüyor. Şimdilik geçici olarak da hibrid otomobillere doğru gidiyoruz. Ama herkes hibrid'lerin çözüm değil, geçiş teknolojisi olduğunu kabul ediyor.

Elektirikli otomobiller ile ilgili tartışma teknik ve çevre konuları üzerinde yoğunlaşıyor. Bu motorlar gerçekten çevreci mi? Ya da tanıtıldığı kadar çevreci mi? Sonuçta günümüz Dünya'sında elektrik enerjisi de yoğunlukla fosil yakıtlar yakılarak dönüştürülme suretiyle oluşturuluyor. O zaman sizin eksozunuzun temiz olması, bu motoru çevreci yapar mı? Çünkü sizin ilerlemeniz için bu sefer bir bacadan emisyon salınıyor????

Ayrıca ömrü biten bataryaların nasıl çevreye zarar vermeden bertaraf edileceği de ayrı bir konu.

Teknik konu ise elektrikli araçların menzillerinin sınırı, batarya sistemlerinin ne kadar emniyetli olduğu, bir kaza anında bataryaların ve otomobillerde alışıldığından daha yüksek gerilim taşıyan kabloların ne kadar darbelerden korunarak patlama ve yangın riskinin önlenebileceği, Bataryaların araca bindirdiği ekstra ağırlığın kaza anındaki etkilerinin nasıl bertaraf edilebileceği? vb. konular tartışılıyor.

Su ile çalışan, kapalı devre hiç başka bir kaynağa ihtiyaç duymadan, sudan hidrojen elde eden ve hidrojenle çalışan, daha sonra da bunu tekrar suya (gerçekte su buharı) çevirerek 0 emisyon salan otomobiller hayal değil. Hatta bazı firmalar bunları prototip olarak ürettiler bile. Ancak günümüz teknolojisiyle, otomobilde suyu hidrojene çevirebilmek için ilk enerji kaynağının ne olacağı? Bu işlem sonucu ortaya çıkacak yan enerjilerin (ısı gibi) emniyetle nasıl izole veya dönüşüme uğratılacağı ve bu teknolojiyi kitlesel üretime ve ortalama satın alma gücünün alacağı maliyete nasıl indirileceği konusunda birçok soru var.

Özetle, çoğumuz belki de bu teknolojilerle tanışamayıp, bildiğimiz ile idare edeceğiz. Ben burada Mazda'nın Skyactiv'deki çaba ve çalışmalarını bu sebeple takdir ediyorum. Birçok üretici hybrid ve elektrikli otomobillere konsantre oldu ve klasik motorları ihmal etti. Klasik motor gelişimi neredeyse her jenerasyonda daha güçlü bir turbo koymaktan ibaret hale geldi. Ama bu motorlar daha uzun bir süre güncelliğini koruyacak ve Mazda'nın dediği gibi daha da çok yapacak şey var verimliliği arttırmak için...

Ben bunca şeyi neden anlattım? Bilen varsa bana bir hatırlatsın yahu? Ne demeye çalışıyordum ben?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bunca şeyi neden anlattım? Bilen varsa bana bir hatırlatsın yahu? Ne demeye çalışıyordum ben?

çevreci otomobiller gerçekten de çevreci mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hah! hatırladım, bizim sürücü olarak da yapacak çok şeyimiz var. Sürücü olarak yapacağımız doğru şeyler, bu tür aletlerden umacağımız medetten çok daha etkili sonuçlar doğuracaktır. Bkz;

www.istemegitim.com

çevreci otomobiller gerçekten de çevreci mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.