ersin

Mazda 626 Rolanti Sorunu

Bu konuda 157 ileti var

selam arkadaşlar

ben foruma yeni üye oldum  benim 93 model 626 hb  aracımın rolanti sorununu bir türlü çözemediler.araba ilk çalıştıgında yani sogukkken 2000 devirlerin üzerinde motor ısınınca hararet 90,lara yaklaşınca araba sersemliyor rolanti 500 lere düşüyor  ve rolantı bu konumdayken direksiyonu çevirince,kaloriferi açınca, farları açınca, debriyaja basınca stop edecek duruma geliyor motor silkeleniyor hatta stopta ediyor.

yapılan işlemler;ogaz kelebegi 2kere temizlendi,hava akışmetre temizlendi olmadı bu parçalar başka  araçtan şökülüp takılmaksuretiyle denendi parçalar saglam.arıza tesbit cihazında  hava akışmetre ve oksijen sensorü  gosteriyor

başka bir ustanın dedigi buarabada  sadece  elektrik tesisatında sorun var başka bir sey yok

eger bilgisi tecrübesi olan arkadaşlar bana yardımcı olurlarsa sevinirim. şimdiden teşekkürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlattığın olaylara göre rölanti sensöründe sorun var gibi geldi bana... Çünki; direksiyonu çevirdiğinde, elektriksel donanımlardan bir kaçını açtığında rölanti düşmez aksine bir miktar yukarıya doğru oynar...

Bu yüzden rölanti sensörü görevini yapamıyor ve motor ısındıktan sonra stabil kalmıyor.

Kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rolanti sensörü  bogaz keleginin üzerindemi  eger  öyleise  gaz kelebegi başka bi araçtan [çalışan] söküp denedigini  ve onun saglam öldugunu  syledi  usta  tabiki ben birebir görmedim.

ayrıca biz şuanda  arabayı jikle fişini çektik  öyle kullanıyoruz.yoksa arabayı ilk çalıştırdıgımızda  araba  çok fena bir şekilde  yüksek rolantide çalışıyor...saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rolanti sensörü  bogaz keleginin üzerindemi  eger  öyleise  gaz kelebegi başka bi araçtan [çalışan] söküp denedigini  ve onun saglam öldugunu  syledi  usta  tabiki ben birebir görmedim.

ayrıca biz şuanda  arabayı jikle fişini çektik  öyle kullanıyoruz.yoksa arabayı ilk çalıştırdıgımızda  araba  çok fena bir şekilde  yüksek rolantide çalışıyor...saygılar

O kadar çok sensör var ki, hangisi hangi sensör henüz ben de bilmiyorum... Ancak; boğaz kelebeği ile ilgili bir sorun değil gibi geliyor bana...

Sen yine de iyi bir usta ile bu sorunu çözmeye çalış, buradan bir noktaya kadar yardımcı olabiliyoruz... Seni yanıltmış olmayayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rölanti sensörünüz bozulmuş. Bunca yıl iyi dayanmış yine. Boğaz kelebeği üzerinde ayrı bir sensör kendisi . Ama bizim ariza oldugunda ayri bulamamış ve kelebekle beraber degistirmiştik. Bulamazsanız bana bir mesaj atın buradan tedarik edebilirim belki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

daha hiç bir teşebbüste bulunmadım

sanayiye gitmeye korkuyorum artık

hepsi farklı birşeyler söyluyor.. :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

            kardeş benim aracımda, sizin bahsettiğiniz gibi rölantinin düşmesine sebep olan diğer elektriksel aksamların kullanılasına bağlı rölanti düşüklüğünü karbüratöre bağlı 3 adet vakumlu rölanti düzenleyici sağlıyor, eğerki sadece bu ekipmanlar tek bir sensöre bağlı ise sizin aracınızda, sorun onda ama faklı düzenleyiciler varsa onlarında denenip bakılması gerekir. malum bu konuda sizin aracınızın kullanıcıları daha deneyimlidirler.

            geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu aracın dilinden anlamayan birinin eline arabayı verirseniz daha sonra toplamakta zorlanırsınız.

Subaplardan olma ihtimali de var. Hafif poturtulu çalışıyorsa, rölanti dalgalanıyorsa ve uzun süre lpg ile kullanılmışsa ondan da şüphelenmelisiniz. Yani alternatif çok.

Ben yerinizde olsam servise gider bahsettikleri parçaları denetirdim. En azından bir kere para vermiş olursunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar

Aracım 1992 model Mazda 626 2.0 16 valf 115 beygirlik DOHCmotor

260.000 km de ve Lpg sistemine sahip.

Tüm bu sorunlar hem lpg hem benzinde aynı şekilde mevcut..

Yaz aylarında rölantiden herhangi bir şikayetim olmadı, ancak motor sıcak iken stop ettiğiniz zaman 1 saat kadar süre

içerisinde tekrar çalıştırınca ilk 1-2 dakikada vitesi boşa aşınca ,düşük devirde ve ışıklrda stop ediyordu.

Herhangi bir işlem yapmadım. Kış ayları gelince araç ilk çalışmada sorunsuzca çalışıyor rölantisi norma ilk çalışmada

1200-1500 devir arasında, 1-2 km yol yapınca vitesi boşa alınca devir saati 1100-1600 arasında sürekli dalgalanma

yapıyor ve bu devam ediyor bazende stop etmeden durduğumda devir 2000 civarına geliyor ve 3-5 saniye bekleyip normale

dönüyor. direksiyonu çevirince de 100-150 devirlik anlık artış olup geri düşüyor.

Aracı kimseye bu konuda müdehalede bulundurmanım 10 farklı görüş beyan edildi sanayide bulunan ustalar tarafından..

Türkiyede ve yurt dışındaki forumları incelediğim kadarıyla arıza kaynakları ve çözüm yollarını yazacağım ve kendimde

Mazdaekinci'de bulunan Adem Ustamızın görüşleri doğrultusunda çözmeye çalışacağım, malum Konya'dan İstanbul bayağı uzak ve

sadece haftasonu bu aacın tamiri için yeterli bir süre değil.. tabi başaramaz isek mecburen İstanbul'a gidip aracı

bırakıp geleceğim inşallah gerek kalmadan çözerim. Siz değerli üyelerin görüş,öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum.

Çözüm yolları...

1.) Aracın rölanti motoru ve kelebek kısmına radyatörden gelen sıcak suyun olduğu hortum var ona sıcak su gelip

gelmediğini anlamamız gerekli, keza sıcak su gelmiyorsa sorun olabilir..

2.) Aracın ateşleme bobini, buji ve buji kabloları sorun yaratabiliyor kontrol ettirilmeli..

3.) Altarnatörden gelen akım 12 volt altında ise buda rölanti düzensizliği yapabiliyor..

4.) Emme manifolt contasının yanıklığı yırtıklığı kısacası hava kaçağı duruu varsa bakılmalı

5.) Yine Lpg takılırken malum delinen manifolttan hava kaçağı olabiliyor kontrolü gerekli..

6.) Boğaz kelebeğinin contasında sıkıntı olabilir..

7.) Boğaz kelebeğinin temizlenmesi

7.) Boğaz kelebeği pozisyon sensörü arızası

8.) Boğaz kelebeğinin üzerinde bulunan rölantinin motoru var sorun onda olabilir..

9.) Oksijen sensörü sorunu

10.) Hava akışmetresiniz temizliği ve üzerindeki sensörün temizliği

11.) Distribütor, avans ayarı vs

12.) Hortumlarda kaçak olabilir kontrol edilmeli

13,) Enjektör temizliği

Bunlar benim bulduğum biri yada birkaçı artık hangileriyse bunlara ekleyeceğiniz bildiklerinizi yazmanızı rica ediyorum..

Ben işe radyatörümü temizleterek başlayacağım ve anlık olarak konuya durum hakkında bilgileri yazacağoım.

Umarım düzeltebiliriz. Aksi halde kelebek kısmının komple değişimi ebay üzerinden vergisi kargosu 1000 TL'yi geçecek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hemen hemen her şeyi yazmışsın, Adem usta çok doğru bir tercih, aracın sorunsuz olarak Konya'ya geri dönecektir...

Söylediğin gibi radyatörünü temizlet ve yeni antifriz koydur, boğaz kelebeğini söktür ve komple temizliğini yaptır, eksoz sisteminde delik olup olmadığına baktır ve gelişmelerden bizleri bilgilendir...

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet şimdilik radyatöre temizleyici koydum bakalım haftasonuna kadar duracak biraz km yapacağım haftasonu komple içini boşaltıp adem ustanın tavsiyesiyle c****** marka a.firiz koyacağız en iyi çözünürlük ondadır demişti. P.tesi inşallah bu durumu açıklayıp olmaz ise diğer aşamalara geçeceğim..

saygılar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fikir beyan edecek arkadasları bekliyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fikir beyan edecek arkadasları bekliyorum..

Bende radyatör temizliğinden elde edilecek sonucu bekliyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaslar bugün rölanti motorunun üst kısmında bulunan sıcak su girişini kontrol ettirdim.. su geliyor sıcak sekılde hortumdan akıyor. o kısımda sorun yok ancak rölanti motoru ısınmıyor.

mesai sonrası gittiğim için detaylı olarak haftasonu bakacagız tekrardan. Açıkcası aracı bırakmak içimden gelmiyor kimseye en azından yanında durmalıyım..

Dün yaptığım yüksek devirli gezintide ilk başta rölantide sorun yoktu ancak 6-7 km den sonra rölantiye geldiğinde tekrarladı devir dalgalanması.. bugün yine 4-5 km devirli kullandım (4500-5000 prm) yapmadı.. biraz daha kullanacağım devirli olarak... hafta sonu tekrar paylaşım yapacağım saygılar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaslar bugün rölanti motorunun üst kısmında bulunan sıcak su girişini kontrol ettirdim.. su geliyor sıcak sekılde hortumdan akıyor. o kısımda sorun yok ancak rölanti motoru ısınmıyor.

mesai sonrası gittiğim için detaylı olarak haftasonu bakacagız tekrardan. Açıkcası aracı bırakmak içimden gelmiyor kimseye en azından yanında durmalıyım..

Dün yaptığım yüksek devirli gezintide ilk başta rölantide sorun yoktu ancak 6-7 km den sonra rölantiye geldiğinde tekrarladı devir dalgalanması.. bugün yine 4-5 km devirli kullandım (4500-5000 prm) yapmadı.. biraz daha kullanacağım devirli olarak... hafta sonu tekrar paylaşım yapacağım saygılar....

Sorunu bulmuş gibisin bence... Sıcak su gidiyor ve rölanti motoru ısınmıyorsa tabiki dalgalanma olacaktır... O noktaya yoğunlaş bakalım...  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet şimdilik radyatöre temizleyici koydum bakalım haftasonuna kadar duracak biraz km yapacağım haftasonu komple içini boşaltıp adem ustanın tavsiyesiyle c****** marka a.firiz koyacağız en iyi çözünürlük ondadır demişti. P.tesi inşallah bu durumu açıklayıp olmaz ise diğer aşamalara geçeceğim..

saygılar..

not : dikkatle lpg beyninin su sistemine  gaz karıştır madıgın dan da  emin olun

iac valfine suyun gelip ve ısındıgından emin olun size anlattıgım gibi aşamaları dogru takip eder iseniz sorunu bulucaksınız şimdilik kolay gelsin tekrar başarılar ..

kartal24 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustam lpg beyninin su karıştırma olayınıda dikkatle incelettireceğim. Haftasonu iac valfine gelen hortumun girdiği yeri söktürmeden hassasca tel vb gibi birşeyle tıkanıklık açısından bakacağım.

Hortum açıldığında gelen su sıcaktı hava yapmaması için huni ile antifirizi de belirttiğiniz gibi tuttuk..

Değerli görüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustam lpg beyninin su karıştırma olayınıda dikkatle incelettireceğim. Haftasonu iac valfine gelen hortumun girdiği yeri söktürmeden hassasca tel vb gibi birşeyle tıkanıklık açısından bakacağım.

Hortum açıldığında gelen su sıcaktı hava yapmaması için huni ile antifirizi de belirttiğiniz gibi tuttuk..

Değerli görüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar..

Suya lpg karışma olayını test etmek için su kabını koklayarak kontrol edebilirsin veya güvenli bir şekilde çakmakla kontrol yapabilirsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.