basstone84

Mazda 323 hb 1993 aracım yoldayken stop ediyor.

Bu konuda 113 ileti var

Sevgili arkadaşlar arabamı alalı yaklaşık 20 gün oldu. Aracım 280 binde. 6000 liraya aldım ve içine keyfe kede 1000 lira masraf aldım. Aracın 2014 ün sonuna kadar vizesi var. ARaç çok güzel konforlu gayet memnunum ama çok büyük bir sıkıntım var. Aracım herzaman yapmasada arada sırada yolda seyir halindeyken stop ediyor. Bunu 30 la giderkende yaptı 110 la giderkende yaptı.Çok tehlikeli bir durum. Karbiratörün altındaki yarım ay şeklindeki parçayı değiştirdim geçenlerde. Lpg ayarına gittiğim zaman usta akrbiratör hava alıyor dedi. Ustaya götürdüm onu hallettim. Ama hala sorun devam ediyor. Birde aracım acayip çok yakıyor. Arabamda simit tüp var. 60 liralık gazla şehir içi 120 km anca gittim. Kafayı sıyıracak vaziyetteyim.

Aracım stop ettiği zaman gösterge panelindeki ışıkların hepsi yanıyor.Hemen zar zorda olsa kenara cekiyorum.İlk marşta hemen geri çalışıyor. Çok canımı sıkıyor bu durum..Fikirlerinizle beni aydınlatırsanız çok sevinirim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bujiler , hava filtresi, yağ ve yağ filtresini değiştirin...lpg beyni ve lpg filtresinde problem olabilir.karbüratör temizliği ve ayarı gerekiyor olabilir. Başkacada bir sorun olabileceğini tahmin etmiyorum. Benim de 323 HB aracım vardı benzer bir sorun yaşamıştım. Kaç ustaya gittiysem hepsi farklı şeyler söyledi ama karbüratör temizliği yapılıp, lpg beyni değişince problem ortadan kalktı. Bir daha da yaşamamıştım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle cevap için çok teşekkür ederim. Aracımın bujileri ve filtreler daha yeni. Arabamı deneme tahtası yapmak istemiyorum. Birde aracım çok yakıyor. 60 liralık gaz ile şehir içi 110 km yaptım..Bunun için napabilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle cevap için çok teşekkür ederim. Aracımın bujileri ve filtreler daha yeni. Arabamı deneme tahtası yapmak istemiyorum. Birde aracım çok yakıyor. 60 liralık gaz ile şehir içi 110 km yaptım..Bunun için napabilirim?

Lpg ayarı yaptırmanız gerekli gibi... Bu değerler şehiriçi olsa bile yüksek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fazla yakıyla alakalı öneriler 323 bölümünde mevcut bakabilirisiniz,  stop durumuna gelince öncelikle geçmiş olsun ,

1- motora arka kısımdan manifolda giren hortumları kontrol et patlak olmasın.

2- karbüratör vede hava filtresi hava alsada stop etmez , ama boğaz kelebeği takılı kalırsa eder o bakımdan hava filtresini söküp karbüratörü vede bogaz kelebeğini güzelce karbüratör temizleyici spreyletemzleyiniz, zaten karbüratörün dış kısmındada çok hassas mekanik aksamlar görüceksin, bir kaç tane vakum motoru var yuvarlak sarı renkte onların hortumlarının kopuk veya çıkmış olmadığına dikkat et

3- eğer stop direksiyonu çevirdiğinizde oluyosa diraksiyon rölanti motoru çalışmıyor demektir vede direksiyon döndüğünde rölantiyi düşürüp bazen stopa sebep olur bu motordan gelen ince siyah bir kablo hava filtresinin sağından takılıdır kontrol edebilirisiniz.

4- tüm ateşelem sistemini oto elektrikçide test ettir sorun yoksa, özellikle bobine baktır eğer ateşleme modülünü ( yarım ay olan parça) değiştirdikten sonra hala stop devam ediyosa bobin sıkıntılı anlamı çıkar.

5- aracın hava girişleri açık olmalı hava filtresi temiz olmalı

6- bujilerin sıkı olduğundan emin ol

7- buji kabloları baktır kaçak olmasın.

8- Distiribütörü söktür vede tırnakları aynı şekilde tevzi makarasını temizlettir çapak, pas , kir kalmasın.

9- lpg ayar vanası çok sıkılı olmasın .

10- benzinde deneme yap önce eğer sorun yoksa arabanda hiçbir sorun yok demektir  , ondan sonra sorun lpg kaynaklı deriz vede genelde lpg beyninden dolayı stop eder araçlar.

11- ama genede bahsettiğim temizlik vede önerileri uygula.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aman Allahım. Hızır gibisiniz maaşallah. Vakit ayırıp uzunca cevap attığınız için çok teşekkür ederim.. Hakkınızı nasıl öderim bilmem. Bu liste halinde saydıklarınız tek tek not alıp saniyiye gidip güzel bir ustaya yaptırcam. Aracımı benzinde kullanıp test edeceğim. ARacımı benzinde çalıştırırken rolnatim çok düşük oluyor. Işıklarda durduğum zaman sıkıntı yaşatıyor. Ama lpg de ise gayet iyi. 1500 civarında. Benzinde rolanti ayarı yapıp öyle test edeyim.Bu stop olayını herzaman yapmıyor. Arada sırada kafası estikçe yapıyor. Bir hafta boyunca benzinde kullanayım arabamı..Bakalım ne olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1500 civarında dediğiniz değer rölanti ise hiç de iyi sayılmaz ama...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aman Allahım. Hızır gibisiniz maaşallah. Vakit ayırıp uzunca cevap attığınız için çok teşekkür ederim.. Hakkınızı nasıl öderim bilmem. Bu liste halinde saydıklarınız tek tek not alıp saniyiye gidip güzel bir ustaya yaptırcam. Aracımı benzinde kullanıp test edeceğim. ARacımı benzinde çalıştırırken rolnatim çok düşük oluyor. Işıklarda durduğum zaman sıkıntı yaşatıyor. Ama lpg de ise gayet iyi. 1500 civarında. Benzinde rolanti ayarı yapıp öyle test edeyim.Bu stop olayını herzaman yapmıyor. Arada sırada kafası estikçe yapıyor. Bir hafta boyunca benzinde kullanayım arabamı..Bakalım ne olacak.

rica ederim yardımcı olabilirsem çok memnun oluyorum inanki, benimki probleme sebep olacak durumları tahmin oluyor sadece, aracı bizzat göremeyince kesin bir sebep söylemek zor inşAllah problem çözülür, zaten benzinde kullanınca sorun yok ise aracın sağlam demektir. benzindeyken rölantini ayarla tam 0,9 da dursun, rölantiyi karbüratörün solundan ayarlayabilirisin ama rölantiyi yükselttikten sonra gaz halatı çok boşluk verir ise boşluğunu alınız, eğer rölantide oynama düzensizlik varsa zaten önerilerimi uyguladığında düzelecek, bir müddet benzinde kullan bakalım ne olacak

geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gece kısmetse Eskişehir'e gidiyorum. Hafta içi nikah kıyacağım. Arabam 6 gün boyunca evin önünde bekleyecek.Geri döndüğüm zaman direk benzinle kullanıma geçeceğim. Aracım ilk çalıştığı zaman lpg de rolantim 900 de oluyor sonra ısındıkca 1500 e yakın oluyor. Bu anarmol bir durum mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

normal değil eğer sürekli böleyse sorun var otomatik jikle takılı kalıyor olabilir, ayrıca sizin aracınızın kullanacağı buji kodu    NGK bkr5e      bu bujiyi kullanmanız gerekir .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili arkadaşlar yoldan geldim.Arabam 6 gündür kapının önünde duruyordu. Tek marşta çalıştım. Düz bir yola çıktım. Arabayı biraz ısıttıktan sonra ışıkta kalktım ve hızlandım. Yüksek devirde vites geçişleri yaptım. Ani hızlanma için. 3üncü viteste attım 80 le giderken ayağımı gazdan çektim arabamı boşa aldım. Bir süre gittikten sonra 2-3 saniye kadar araç yine stop etti. Gözlemlediğim kadarıyla genelde de hep arabam boştayken stop ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili arkadaşlar yoldan geldim.Arabam 6 gündür kapının önünde duruyordu. Tek marşta çalıştım. Düz bir yola çıktım. Arabayı biraz ısıttıktan sonra ışıkta kalktım ve hızlandım. Yüksek devirde vites geçişleri yaptım. Ani hızlanma için. 3üncü viteste attım 80 le giderken ayağımı gazdan çektim arabamı boşa aldım. Bir süre gittikten sonra 2-3 saniye kadar araç yine stop etti. Gözlemlediğim kadarıyla genelde de hep arabam boştayken stop ediyor.

Stop etme sorunun lpg de olduğunu var sayarak söylüyorum; hava gaz karışımını ayarlatmanız gerekiyor... Benzinde de oluyorsa bu durum, rölanti sensörünü (varsa) kontrol ettirin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi de benzinde kullandım aracı. >Yüksek devirlerde vites geçişleri 140-150 yaptım.zorladım arabayı biraz ama banamısın demedi. Ani hızlanmalar ve yavaşlamalar yaptım. Ama hiç stop etmedi. Lpg de en fazla 110-120 yapmıştım.. Benzinde çalıştırdığımda rolantim çok düşük. 500-600 arası. Araba tir tir titriyor. Işıklarda hep gaz verdim durdum araca. Ama lpg de rolantim 1000.. Şimdi tam olarak ne yaptırmam lazım sizce. Lpg de aracım çok yakıyor zaten. Lpg ile alakalı bir durum olduğunu düşünmeye başladım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın benzinde rölanti ve avans ayarlarını yaptırın, gerekiyorsa buji değişimi ve sübap ayarı da yaptırılabilir, daha sonra yapılan benzin ayarının üzerine lpg servisine giderek lpg ayarlarını yaptırın... Motorunuzda başka bir mekanik sorun yoksa bu ayarlardan sonra sorununuz kalmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bujilerim daha yeni. Subap ayarına baktırayım. Umarım hallolur. Arabamı alalı bir ay oldu sayılır. İşin aslı bütçe olarak daha modelli bir araç bakıyordum. Ama arabayı tesadüfen gördüm ve gördüğüm gibi aldım. İyiki almışım severek kullanıyorum. Ama işte ufak tefek sorunlar ki bu sorunlar güvenlik açısından önemliyse insanın canını sıkabiliyor. Şuan hiç bir masraftan kaçmıyorum. Neticede can taşıyor. Ama masraftan kaçınmıyoruz diye arabayı deneme tahtası yapmaya gerek yok..Siz değerli dostların bu aydınlatıcı cevapları için tekrardan teşekkür ederim. Neticeleri sizinle paylaşacağım. Güzel haberlerle görüşmek dileğiyle :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bujilerim daha yeni. Subap ayarına baktırayım. Umarım hallolur. Arabamı alalı bir ay oldu sayılır. İşin aslı bütçe olarak daha modelli bir araç bakıyordum. Ama arabayı tesadüfen gördüm ve gördüğüm gibi aldım. İyiki almışım severek kullanıyorum. Ama işte ufak tefek sorunlar ki bu sorunlar güvenlik açısından önemliyse insanın canını sıkabiliyor. Şuan hiç bir masraftan kaçmıyorum. Neticede can taşıyor. Ama masraftan kaçınmıyoruz diye arabayı deneme tahtası yapmaya gerek yok..Siz değerli dostların bu aydınlatıcı cevapları için tekrardan teşekkür ederim. Neticeleri sizinle paylaşacağım. Güzel haberlerle görüşmek dileğiyle :)

Öncelikle geçmiş olsun, eğer aracın benzinde de stop ediyorsa konjektör bozulmuş olabilir birde elektrikçiye götürüp kontrol ettir akü düzenli şarz alıyormu diye, lpg de stop ediyorsa (özellikle rolanti de veya araç sabitken direksiyonu çevirdiğinde,) ya enjektör kiti küçüktür eğer normalse enjektörler ve filtrelerin aşırı pislenmiştir. temizletirsen düzelir. bu anlattıklarımın hepsi benim başıma gelip düzelttirdiğim sorunlar. sorun lpg deyse dediğim gibi enjektörler ve filtrelerin aşırı pislenmiştir. ama öncelikle benzindemi lpg demi sorun onu  çöz ona göre ustaya götür. lpg deyse boşu bşuna motorculara gösterme derim. benzindeyse dediğim gibi şarz dinamosu arızalanmış ya da düzenli çalışmıyor olabilir. yoksa başka türlü araç yüksek devirde kolay kolay stop etmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Şimdi saniyeden geliyorum aracıma benzinde rolanti ayarı yaptırdım. Ustanın bana dediği ilk şey aracın çok yakıyor değil mi dedi. Bende evet dedim. Aracın subap ayarı yapılması lazım dedi..Ama bugün olmaz hafta içi gel dedi. Bende eve geldim. Stop etme olayı benzinde hiç olmadı. Benzinde bir hafta kullanıp kesin kanıya varmak istiyroum. Sonrasında lpg ile ilgili tüm işlemleri yaptıracağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bütün gün aracı benzinle kullandım. Kayserideyim.. Ailemi alıp Erciyes Dağına çıkalım dedik. Aman Allah'ım o rampalar zehir oldu bana :)  Cidden aracımın çekişi çok kötü. Sabah sanayideki usta subap ayarının acil yapılması gerktiğini söyledi. Aracının bu şekilde hem çok yakacağını hemde performansız olacağını söylemişti.

Aracımın yolda giderken stop etme olayının artık sadece lpg de olduğunu anlamış durumdayım. Şuan aracımının benzinde rolantisi 1200 civarında.Akşam eve geldip park ettim. Lpg de çalıştırayım dedim rolantim 2000 devirdeydi. Anlam veremiyorum. Benzinin rolantisini düzeltelim derken lpg ninki almış başını gitmiş :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Japon araçlarında rölanti 800-900 aralığında olmalıdır, bunun üzerinde olması zaten çok yakması ve diğer (çekiş düşüklüğü vs.) sorunları ortaya çıkartır... Sen ustaya güveniyorsan eğer dediği şeyleri yaptır...

Öncelikle motor benzin kullanımında gerekli ayarları yaptır, daha sonra lpg ayarları için ayrıca usta ile görüşürsün... İkisi farklı yakıt ve sistem olduğu için tek ayarla sorun çözülmez...

LPG sistemin karbüratörlü mü? Yoksa Sıralı mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzer durum C4 aracımda vardı yavaşladığım zaman stop ederdi sorun LPG kaynaklıymış önce aracınızın gaz basıncına baktırın daha sonra boğaz kelebeğini temizletin yeniden LPG ye kalibrasyon yaptırın büyük ihtimal hallolacaktır.

Kayseri deymişsiniz bende Kayseri liyim Sivasta yaşıyorum. O durumu 2 yıl çektim buradaki ustam 15 dakikada halletmişti yolunuz Sivas a düşerse buyrun beraber baktıralım bir çözüm buluruz. Chevroletler Subap yakıyor japonlarda ise 100,000 km sonra Subap ayarı bozuluyor biliyorum. Sorun dediğim gibi hallolmazsa Sivas a beklerim. Ayrıca LPG niz ne marka ona göre danışayım ben buradaki ustama durumu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.