mrvolkan

Mazda 3 Tavsiye Mahiyetinde Bir Konu...

Bu konuda 49 ileti var

arkadaslar mazda 3 ümü alınca bu foruma üye olmusdum..cok fazla aktif olmasada sıcak bir ortam geldi bana..

aldıgım mazda malesef pert cıktı ve geri iade ettim..ayrıca toplamda 3 ay kullandım ve lpg den kaynaklanan subap erimesi sorunu ile mücadele ettim..

bir sürü sorunla ugrasırken malesef tadı hala damagımda olan mazda 3 ümden ayrıldım

simdi 2007 model full olarak kia cerato 1.6 crdi sahibiyim..manuel vites.

cerato yakıt konusunda beni hic uzmuyor suspansiyon sert ama konforlu..fakat ben hala mazda 3 lere bakıyorum her internete girdigimde bende bir nevi kroniklesti diyebilirim

simdi tekrar mazda 3 mü alsam diye hayıflanıyorum..alsam ve lpg sini kendim takdırsam yani yaglamalı sistem subapları koruyan dolayısıyla motoru koruyan lpg sistemini kendim takdırsam acaba hala aynı sorunlarla karşılasırmıyım diye düsünüyorum

3 yasındaki oğlum bile hala mazda diyor:)

mazda ile bir depo lpg ile sehir ici 200-220 km  yi buluyordu bir depo 35 lt

ama dedigim gibi arac zaten sıkıntılıydı milano sistem vardı ve cok ugrastırmısdı benii..

kia ile bir depo ile yani 55 lt mazot ile 800 km sehir ici 1000-1100 km sehir dısı yol katediyorum

ama hala aklım mazda da..

ne yapacagımı sasırdım..siz olsanız napardınız..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyük geçmiş olsun.. bende harıl harıl mazda 3 arıyorum insallah sizin yaşadıklarınız kimsenin başına gelmez..

mazda için çevremde çoğunluk boşver dese de benim gözüm başka araç görmüyor ama kimsenin dediğini takmıyorum bu kez mantık değil gönlümün sesini dnleyip mazda alacağım inşallah

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda ile Kia'yı kıyaslamak zaten gerçekçi değil...

LPG olayı zaten başlı başına sorun ama maalesef ekonomisi yüzünden kullanmak zorunda kalıyoruz... Ben bir yıldır lpg'de oluşan hafif titremeye çözüm bulamadım mesela, ama kilometrede 21 kuruş ile yolculuk yapmak her şeyin üzerine çıkıyor...

yakıt konusunda ikilemde kaldıysan kia'yı kullanmaya devam et derim, ancak; illa aracım mazda ayrıcalığında olsun diyorsan dizel bir mazda al derim... Yoksa lpg her daim problem, hele hele sübap sorunu can sıkıcı, cüzdan yakıcı...

Yağlama sisteminin sübaplara faydası olacağını sanmıyorum, çünki lpg'nin yanma değerleri çok yüksek olduğu için yağlamanın bu sorunu çözmeye katkısı olacağını sanmıyorum...

Sonuç;

Ya dizel mazda, ya benzinli mazda ya da mazda dan vazgeçip eldeki kia'yı sürmeye devam diyorum... İkinci seçenek hem ekonomik değil hem de akıllıca değil, bu yüzden birinci ve üçüncü seçenek geriye kalıyor...

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracın hayırlı olsun kardeşim. Mazda konusunda talihsizmişsin öncelikle. ama bu bi çuval elma içinde bir çürük elma sadece, mazda 3 ler sağlamlık, donanım ve fren mesafesi dahil güvenlik konusunda bir numaradır. Eğer gönlün hala mazdadan yanaysa al derim. çünkü ben olsam alırdım. mazda 3 ün verdiği keyifi ben başka bir araçta görmedim çünkü. japonların dediği gibi. bir aracı kullanırken araç senin bir parçanmış gibi olucak. mazda bu ruhla üretilen bir araç. o yüzden biz mazdacılar araçlarını çok seven insanlarız. benim mazdam 290 bin de. aylarca ilanda kaldı. kimse almadı. bu yüzden bana nasip oldu. çünkü memlekette bu kilometrede bir aracı kolay kolay kimse almaz. (mazdayı bilmeyenler tabi). eğer yeniden mazda 3 almayı düşünürsen araca bin, kaportadan seni rahatsız edici bir ses geliyormu bak. gelmiyorsa iyi bir motor ustasını yanına al. direksiyona geçir ve aracı 120 km ile test ettir. usta motorunda bişey yok diyorsa götür servise 45 tl karşılığında bilgisayara sok. oksijen sensörü arızası gibi basit arızalar dışında önemli bir arızası yoksa pert kaydı hariç hasar kaydına kilometresine bakmadan al. tıpkı benim yaptığım gibi. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg'li Mazda 3'mü, dizel Kia Cerato'mu ?.......Bence dizel Kia Cerato...Eğer alma imkanınız var ise Dizel Mazda 3'ü öneririm.

Hadi olmadı diyelim, benzinli Mazda 3 bulup, Lpg'yi siz taktırın...Şu sıralar otomobil piyasası bir tuhaf. O yüzden eldekinin de kıymetini bilin derim, bence maceraya gerek yok.

Allah gönlünüze göre versin, bol şanslar diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdaya dönün diyeceğim ama 2. el Mazda 3lere göz attım geçen gün fiyatlar uçmuş resmen 2005 model araçlara bile 30a yakın fiyatlar isteniyor. Yerinizde olsam kiayı sürmeye devam ederdim.

Lpg'li Mazda 3'mü, dizel Kia Cerato'mu ?.......Bence dizel Kia Cerato...Eğer alma imkanınız var ise Dizel Mazda 3'ü öneririm.

Hadi olmadı diyelim, benzinli Mazda 3 bulup, Lpg'yi siz taktırın...Şu sıralar otomobil piyasası bir tuhaf. O yüzden eldekinin de kıymetini bilin derim, bence maceraya gerek yok.

Allah gönlünüze göre versin, bol şanslar diliyorum.

Valla bu devirde mantık ağır basmalı bence. Eğer Kia'da sorun yoksa, LPG mepege ile uğraşmadan arabanıza binin. Yok, illa Mazda diyorsanız dizel 3 sizi paklar. Benzinli araba, hele hele lepegeli araba.... Aman aman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda kullanıcıları şöyledir böyledir diyorduk ama geçen aylarda 2. el  mazda 3 ararken bütçeye göre  bir tane temiz araç bulamadım , hep vuruk çarık ve hasarları gizlenmişti üstelik , değişenler var araçda bayiye soruyosun yok bişey diyordu bayi bile... pazarda bir tanesinin aracından bezbol sopası çıktı kafa göz yarıktı satıcının, bu ne dedim haydarda var aracında,  istanbulda mecbur abi dedi adam  :) (sanki şahinden inmiş mazdaya binmiş)

Bu gibi nedenlerle bende bir nebze kızıp Suzuki aldım, ilk aracımda Suzukiydi, performanslı araçlar Suzukiler,  ilk bakıma götürdüğümde Bulgurlu servis personeliyle ciğer bile yedim yemekhanelerinde bir ilgi bir alaka o biçim, parada tutumuyor bakımları..Bir kaç servisle daha konuştum bu arada ve hiç Mazdacılar gibi değiller söyleyim...

Baktım araçların sıfır fiyatlarıda uygun, 1.6 otomatik 120 hp yerden yüksek SX4 (38000 tl)  araçları var,  Swift zaten minicooper gibi gidiyor 1.2  otomatik 94 hp (37000tl) bayanlara ideal , sıfırları diğer japonlara göre uygun fiyatlı araçlar ve hemen hemen her yerde servisleri var, garantili LPG leride var fabrikasyon...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda kullanıcıları şöyledir böyledir diyorduk ama geçen aylarda 2. el  mazda 3 ararken bütçeye göre  bir tane temiz araç bulamadım , hep vuruk çarık ve hasarları gizlenmişti üstelik , değişenler var araçda bayiye soruyosun yok bişey diyordu bayi bile... pazarda bir tanesinin aracından bezbol sopası çıktı kafa göz yarıktı satıcının, bu ne dedim haydarda var aracında,  istanbulda mecbur abi dedi adam  :) (sanki şahinden inmiş mazdaya binmiş)

Bu gibi nedenlerle bende bir nebze kızıp Suzuki aldım, ilk aracımda Suzukiydi, performanslı araçlar Suzukiler,  ilk bakıma götürdüğümde Bulgurlu servis personeliyle ciğer bile yedim yemekhanelerinde bir ilgi bir alaka o biçim, parada tutumuyor bakımları..Bir kaç servisle daha konuştum bu arada ve hiç Mazdacılar gibi değiller söyleyim...

Baktım araçların sıfır fiyatlarıda uygun, 1.6 otomatik 120 hp yerden yüksek SX4 (38000 tl)  araçları var,  Swift zaten minicooper gibi gidiyor 1.2  otomatik 94 hp (37000tl) bayanlara ideal , sıfırları diğer japonlara göre uygun fiyatlı araçlar ve hemen hemen her yerde servisleri var, garantili LPG leride var fabrikasyon...

İçimizdeki Vitara'lı (irlandalı)

:D

Şaka bir yana yazdıkların çok çok mantıklı...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bencede domestosun yazdiklari cok dogru..bir hafta oldu araci alali ama temiz bulana kadar neler cektim..aile zaten kotu bakiodu araca..çok yakar satamassin gibi..bide bole hasarli olunca cogu arac vazgecme noktasina geldik..cok sukur ufak tefek surtmeleri olan boyasiz bi arac buldum..1 hafta oldu memnunum acikcasi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bu devirde mantık ağır basmalı bence. Eğer Kia'da sorun yoksa, LPG mepege ile uğraşmadan arabanıza binin. Yok, illa Mazda diyorsanız dizel 3 sizi paklar. Benzinli araba, hele hele lepegeli araba.... Aman aman.

lpg'nin ne zararını gördün abi ya :) o kadar challange yaptık hala laf ediyorsunuz :P

Bakımsız arabada Lpg sorun yapar ! Ayarsiz. Yanlış montaj Lpg sorun yapar . Ben 54bine geldim tık yok :) sübap yatağı bu saatten sonra bozulursa da canı sag olsun :) ben yatak değişir aynen devam ederim, dizel de partikül filtresiydi, konvertordu değişir devam eder .

en az 100bin gidecem sorunsuz (Allah'ın izniyle) . Ahan buraya yazıyorum :)

Ha otomatik dizel olsa alırdım ama Lpg kötü diyemem . Benzine oranla kabaca 7bin lira kâr etmişim :) 1500 montaj Maliyeti diyelim 5500 kalır . Bu da asgari rakam. Çok daha fazladır eminim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok aga, LPG ile herşeyim kısıtlı. Orası tu-kaka, burası yassah. 2. Sınıf muamelesi görmek istemiyorum ben. Zaten hanım tüp patlar deyip durdu. Benide huzursuz etti.

Sonra horoz gibi arabayı sattık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaslar yorumlarınız icin tskler..

aracımı kullanmaya devam ediyorum..dizel mazda 3 ler banada cok mantıklı gelıyor fakat bütcemin cok üstünde..

bi tanıdıkda 2007 model mazda3 var lpg siz ve km si cok düsük..

dediginiz gibi maceraya gerek yok..bu donemde yakıt cok onemli

bu icimde kalan mazda sevdası sönmeyecek artık dizel bir mazda edinene dek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dızelın hıc avantajı kalmadı bakımı ayrı masraf mazot pahalı

bence ıyı bı lpg markası taktırıp aynı ekonomıyı yakalarsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dızelın hıc avantajı kalmadı bakımı ayrı masraf mazot pahalı

bence ıyı bı lpg markası taktırıp aynı ekonomıyı yakalarsınız.

Bu sarf ettiğiniz cümle, aracıyla çok km yapmayan bir kullanıcıya uyabilir. Lakin Senelik 25-30 Bin Km yapan birisi için, pek uymuyor. Benim şu an karma yakıt ortalamam 5,4 / 5,6.-Litre arası değişmekte. 42-43 Litre ile 800.-Km karma yol yapıyorum. 10 Bin km bakımlarım 250-300.-TL arası tutuyor, araç garanti kapsamında ve garantiden çıkmıyor.

Dilediğim bütün açık ve kapalı otoparklara, gönül rahatlığı ile park edebiliyorum.

Uzun yolda Antalya seyahetimde 1 depo ile  1000 Km'yi gördüm desem yeridir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sarf ettiğiniz cümle, aracıyla çok km yapmayan bir kullanıcıya uyabilir. Lakin Senelik 25-30 Bin Km yapan birisi için, pek uymuyor. Benim şu an karma yakıt ortalamam 5,4 / 5,6.-Litre arası değişmekte. 42-43 Litre ile 800.-Km karma yol yapıyorum. 10 Bin km bakımlarım 250-300.-TL arası tutuyor, araç garanti kapsamında ve garantiden çıkmıyor.

Dilediğim bütün açık ve kapalı otoparklara, gönül rahatlığı ile park edebiliyorum.

Uzun yolda Antalya seyahetimde 1 depo ile  1000 Km'yi gördüm desem yeridir.

Biz ülke insanı olarak neye ihtiyacımız olduğunu ve neye kaç para ödeyeceğimizi reel olarak hesaplayamıyoruz maalesef... Yapmış olduğun yorum bunu ayan beyan ortaya koymakta...

2004 yılında aracımı yenilemek istediğimde dizel/benzinli ayrımı yeni yeni filizlenmeye başlamıştı, Hyundai bayisinde araştırma yaparken alacağım modelin dizel farkı 6 bin Tl idi ve o dönemde bu para bütçemin 1/4 oranına tekabül ediyordu, ayrıca donanımı benzinli modelden çok düşüktü... Oturdum hesap makinası ile yıllık yapacağım km ile dizel aracın fiyatını oranladığımda bana bu fark ancak 6 yıl sonunda geri dönüyordu... Zaten ben de bu aracı ancak 4 yıl kullanabildim...

Bu konudaki düşüncelerim şu;

Benzin ile dizel yakıt fiyatları bir birine yaklaşmışken, dizel araca ihtiyaç olup olmadığı iyi tespit edilmeli, yılda 30-40 bin km yapan kullanıcılar dizele yönelmeli, aksi takdirde daha uygun fiyatlı benzinli araç alarak aradaki bu farkı zaman içinde yakıta ödemeli...

Herkeslere kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen Veli, bunu bir çok defa ve bir çok konuda dile getirmişimdir. Gerçekten toplum olarak, otomobil tercihlerimizde çok fazla yanlışlıklar olmakta.

Binmek için değil satmak için otomobil alıyoruz. Satmak için aldığımız 2.eli kıymetli otomobillerinde servislerinden ve fiyatlarından şikayet ediyoruz.

1000 cc ve 1400 cc arası bir sürü motor seçeneği var iken, 1600-2000 cc arası otomobiller alıp sonrasında yakıttan ve Mtv'den şikayet ediyoruz. Yakıt ve Mtv Türkiye'de hep pahalıydı ki, nedense bunun farkına, yüksek hacimli motora sahip bir araç satın aldıktan sonra farkına varıyoruz....

Senelik 7-8 Bin Km bile yapmayan bir kişi Lpg'ye yöneliyor. Yalan yanlış servis yada ustalara emanet ediyor aracını. Sonrasında Lpg kaynaklı sıkıntılar baş gösterebiliyor. Hadi çok Km yapan birisi olsa, yakıttan tasarrufu, Lpg arızasını amorti edecek.. Ama oda yok.

Hb ve otomatik vitesli araçlara halen çok soğuk bakıyoruz. Toplum olarak sedan araç ve bagaj hastasıyız, senede 5-6 sefer ailecek tatillere gidiyoruz sanki. Yada herkesin şehir dışında bir yazlığı yada çiftlik evi var oraya kaçıyoruz sürekli..

Şu forumda Lpg'li araçla ilgili, tecrübeli, deneyimli ve teknik bilgiye sahip üye sayısı bir elin parmaklarını geçmez desem yeridir. Nasıl RX-8 öyle herkesin kullanabileceği ve anlayabileceği  bir otomobil değil. Aynı şekilde Lpg'li araçlarıda o şekilde düşünüyorum. Örneğin ben Lpg'li bir aracım olsa bir sıkıntı, bir problem çıkarsa huyundan suyundan hayatta anlamam. Ama sana gelince Veli bu güne kadar ki Lpg ile yazılarının tamamını okudum desem yeridir. Benim gözümde Lpg ile ihtisas yapmışsın desem yeridir. Ve açık yüreklilikle de söylüyorsun ki bütçem müsait olsa hayatta Lpg ile işim olmaz...

Ve ne güzel söylüyorsun "bütçe"...Biz malesef bir çoğumuz ayağımıza göre yorganımızı uzatmıyoruz. Ondan sonrada yakıttan, Vergilerden, servisten, Tuvtürk'ten hayıflanıp duruyoruz...

Lpg ile ilgili hatırlarsın Mustafa abi bir güvenlik problemini anlattı. Kazaya karışan bit ticari taksinin Lpg tankı yerinden çıkıp arka koltuğa geliyor, ve arka koltuktaki yolcu olay yerinde vafat ediyor. Lpg tankı olmasa belki hiç bir yara almadan kurtulacakken, yolcu malesef vevat etmiş. Ben o güne kadar sadece Lpg'li araçlara patlama ve yanma riski ile bakardım. Ama Mustafa abi sayesine bir konuda daha aydınlandım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonuna kadar haklısın ve aynen bu yoruma imzamı atarım... Kullanmış olduğum 5 aracın 4'ü lpg'li olduğu için bir bakıma ihtisas yapmış oldum, elimden geldiğince, dilim döndüğünce de herkese yardımcı olmak için yazıyorum...

Senin de hatırlattığın gibi; bütçem müsait olsa lpg nin yanından geçmem... Ama ülke şartları maalesef bizleri bu noktaya doğru adeta itiyor... Temiz bir mazda 6 almayı düşündüm; ilk önce takıldığım nokta fazladan ödeyeceğim MTV oldu.  :sopa: vazgeçtim.

Durumumu düzeltir gibi olursam; düşük hacimli otomatik şehiriçi kullanıma uygun benzinli bir araç almayı düşünür oldum... Benim karakterime hiç uymasa da...  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dızel arac yaptıgı tasarrufu 1 gun ıcınde tamıre teslım edıyor pompa enj turbo gbı parcaları cok pahalı  bunları göz onunde tutmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi arkadasda 70 binde 2007 model mazda 3 manuel var ve satmayı dusunuyor..sanırım bende alacagım..fiyat olarak nede anlasırız bilmiyorum..araç lpg siz..sehir ici kullanımda üzmezse belkide takdırmam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi arkadasda 70 binde 2007 model mazda 3 manuel var ve satmayı dusunuyor..sanırım bende alacagım..fiyat olarak nede anlasırız bilmiyorum..araç lpg siz..sehir ici kullanımda üzmezse belkide takdırmam

Maddi durumun çok iyi değilse emin ol üzer :) bende aynı şekilde söylemiştim zamanında bir buçuk ay dayanabildim.. sonra lpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.