bjkstore

Tramer Sorgulaması

bugün bir tane mazda 3 dinamik için plakası ile sorgulama yaptım 4 adet hasar kaydı mesajı geldi fakat hasarla ilgl değer yazmıyordu.

bununla ilgili merak ettiklerm ;

1- Hasar kaydının maddi olarak değeri neden yazmaz

2- Tüm kayıtlar çarpma olarak yazıyor. çarpmanın kapsamı, mahiyeti nedir ?

3- Tramer ne kadar güvenlir

bilgisi olan arkadasım varsa cevaplarınızı bekliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tramerde hasar kaydı yok dese bile pek güvenilir değil ki. benim aracımın hiç hasar kaydı görünmüyor ancak usta bana bi taraftan kaza yapmış olduğunu söyledi. olabilirde ancak benim için önemli olan şase ve motor un işlem görmemiş olmasıydı. o yüzden en iyisi alıp binip gösterip almak. tabi yinede tramer kaydı sorguladıktan sonra. kayıtlar sadece bu hususta kaza olay yeri tutanağı düzenlenip iş sigortaya yansıtılınca tramere geçiyor. yani adam aracını direğe duvara bi yere çarpıp motoru pert etmiş daha sonra bunu ustasına yaptırmışsa kayıt altına alınmadığı sürece bu tramerde görünmez. herşeyin servis vs usule uygun yapılmış olması lazımki tramerde görünsün. ama her halukarda sorgulamak lazım önce. sonra yine ustalara göstermek lazım aracı. en azından tutanak ile tespit edilen kazaları öğrenmiş olursunuz. diğerlerini de ustanız söyler. Tramer konusunda bildiğim bu, eğer eksik ya da yalnış bişey varsa tecrübeli arkadaşlar düzeltsinler lütfen : )

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tramerde hasar kaydı yok dese bile pek güvenilir değil ki. benim aracımın hiç hasar kaydı görünmüyor ancak usta bana bi taraftan kaza yapmış olduğunu söyledi. olabilirde ancak benim için önemli olan şase ve motor un işlem görmemiş olmasıydı. o yüzden en iyisi alıp binip gösterip almak. tabi yinede tramer kaydı sorguladıktan sonra. kayıtlar sadece bu hususta kaza olay yeri tutanağı düzenlenip iş sigortaya yansıtılınca tramere geçiyor. yani adam aracını direğe duvara bi yere çarpıp motoru pert etmiş daha sonra bunu ustasına yaptırmışsa kayıt altına alınmadığı sürece bu tramerde görünmez. herşeyin servis vs usule uygun yapılmış olması lazımki tramerde görünsün. ama her halukarda sorgulamak lazım önce. sonra yine ustalara göstermek lazım aracı. en azından tutanak ile tespit edilen kazaları öğrenmiş olursunuz. diğerlerini de ustanız söyler. Tramer konusunda bildiğim bu, eğer eksik ya da yalnış bişey varsa tecrübeli arkadaşlar düzeltsinler lütfen : )

Saygılar.

sonuna kadar haklısınız. millet tramer sorgusuna çok güveniyor. ellerine telefonu alıp tık tık tık mesaj gönderiyolar. gelen mesaja da aldanıp arabayı alıyolar. arabanın hasarlarının parayla tramere yansımadan yapılacağını düşünmüyolar. sözüm meclisden dışarı ama türkiyede çok aptal bir alıcı ve satıcı kitlesi var. arabanın boyasını kaportasını en büyük sıkıntı sanıyolar. motorunuz veya şanzumanınız sizi gecenin bir köründe otobanın ortasında bırakırsa görürüm boyasız, değişensiz arabanızı. gözünüzün önüne bile gelmez boya kaporta. sanki arabayı götüren kaportası. şasede, mekanikte ve tavanda problem yoksa bir araba her zaman alınır...

zira;

şu anki bindiğim mazda 6 aracımda, benden önceki ilk sahibinde olan kazalardan dolayı sol ön kapı sacı, sol arka kapı sacı ve sol arka çamurluk sacı olmak üzere 3 parça değişen ve buna ek olarak da sol ön kapı ve kaput olmak üzere 2 parça boya var. kazaların resimlerini gördüm, hepside başka araçların sürtmesinden dolayı. bütün değişen parçalar aslında çok güzel bir şekilde düzeltilebilirmiş ama yetkili servisde yapıldığı için değişme yoluna gidilmiş. boyanan parçalarda aracın önünden geçen bir kamyonetin tekerinin tamponun ucuna sürterek tamponu sağa çekmesinden dolayı oluşmuş. kaput kilidi ve ön panelde tamponla birlikte sağa kaydığı için kaputun menteşe kısmı kasmış, buna ek olarak sol ön çamurlukda kastığı için boyanmış. arabaya karşıdan baktığınızda sürtme izlerinden ve 1 cm lik kasıntıdan başka hiç bir hasar yoktu. bu ufak tefek hasarlardan dolayı ben bu arabayı neden almayayım ki? üstelik 2006 model, 66.666 km'de, prins lpg'li, ve ilk sahibinden iken??

mazda 6'dan önceki, biri tavan olmak üzere 3 parça boyalı volvo s60 aracımda mekanik ve turboda sıkıntıyı çok çektiğim için kaportayı ikinci hatta üçüncü plana almıştım. önemli olan motor ve mekanik...

türk kullanıcısının bunu anlayabilmesi için illa ki bir tarafına ağır bir mekanik masrafın girmiş olması lazım. zaten volvo s60'ımı alan kişide mekanik sorunsuzluğa önem verdiği için boyaya hiç takmamıştı. boya konusunda noterde sıra beklerken hala bıdı bıdı ettiği için satışı vermekten vazgeçtiğim kişi bile olmuştu. gitti benden sonra, daha ucuza boyasız araba aldı. aldığının ertesi gün araba motor kısmından alev alıp yandı. adamı tınısının tınısından tanıdığım için açtım telefonu, müstahaktır sana dedim...

avrupa da boyalı araba boyasının tazeliğinden dolayı prim yaparken, türkiyede 20 yaşında arabanın bile hala boyası soruluyor. ondan sonrada sanayiden çıkılamıyor...

boya hiç bir şeydir, mekanik her şey. boya takıntısı olup da, arabanın boyasızlığına aldanıp, mekanikten sıkıntı çeken hiç kimseye acımıyorum. hatta beter ol diyorum. bu boya anlayışı ancak kişilerin ağzı yandıkça yok olacaktır. son şahit olduğum satışlarda da kişilerin aklı başına gelmeye başlamış ki, boyayı, değişeni sıkıntı yapmıyolardı. yeter ki şasede ve tavanda problem olmasın...

çok mu konuştum yine 8:) 8:) 8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir aracın 4 tane hasar kaydının olması illa önemli bir şey olduğunu da göstermez, kaskosu vardır, bu kadar para ödüyorum der, çizikleri sürtmeleri kaskodan yaptırır ve bunların hepsi hasar kaydı olarak görünür, orada miktar yazması lazım, bu bir eksiklik, ama belki sigotacılar kendileri daha ayrıntılı görüyorlardır, bilemem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumlarda çok konuşulması gerekiyor ki; biz üyeler bir şeyler tecrübe edinelim... Herkes dili döndüğünce, tecrübesince bir şeyler konuşacak, yazacak ve forum bundan faydalanacak...

Keşke her üye bu tür bilgilendirmeleri uzun uzun yapsa da zevkle okusam. Teşekkürler apojitsu ve diğer katılımcı üyeler...

İnsanlar bilerek ve isteyerek kaza yapmazlar yoksa adı kaza olmazdı... Bu yüzden kaza yapmış bir aracın yürüyeninde bir aksaklık yoksa, motorunda kronik arıza yoksa, kaportası ve boyası her şekilde yola getirilir...

Herkese kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda sigorta acenteleri daha detaylı bilgi verebiliyor ,tabi tanıdık olması lazım..

Kendi ekranlarında aracın hasar durumu ,yedek parça ,işçilik bedellerini görebilirler.

Çarpma yazan bilgi genelde rakam olarak daha yüksektir ,

Tabi dediğim gibi bu bilgilere sigorta acentasını tanıyorsanız ulaşırsnız .

Bana göre tramer sadece yüzeysel bilgi veriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.