moratek

Su Eksiltme ve Stop Etme Sorunu 90 626

Merhaba arkadaşlar. 1 yıldır 90 model 626 sahibiyim ve arabamı çok severek kullanıyorum. Ancak son zamanlarda bazı sıkıntılar olmaya başladı, tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Öncelikle bundan 2-3 hafta kadar önce arabada rölanti düşmesi oldu, sabahları soğukken titreye titreye çalışıyor ancak ısındıktan sonra sıkıntı kalmıyordu. Bu durumu gaz ayarına ve sabahları motorun soğuk olmasına bağladım. Fakat son 1 hafta araba kırmızı ışıkta stop etmeye de başladı. Aman yaman derken jikle ile yada gaz pedalına dokunarak stop ettirmemeye gayret gösterdim bu arada tekleme gaz yememe vs başka bir sıkıntı yok. sadece kırmızı ışıkta stop ediyor. Bunu da rölanti gaz ayarına yordum. En son cuma günü bindim aracıma. Binmeden önce yağını suyunu hidroliğini lastikleri vs herşeyi kontrol ettim, hiç bir sıkıntı yok. Akşam eve geldim ve park ettim. Taa ki düne kadar binmedim.

Dün yine kırmızı ışıkta stop edince gidip gazını ayarlatayım dedim, gazcıya gittim. Ayarlandı tekrar yola çıktım 500 mt gitmeden farkettim ki hararet yükseliyor. Hemen sağa çekip suyunu kontrol ettim yedek depo boştu, radyatör kapağını dikkatlice havasını aldıktan sonra açtım radyatörde de su eksilmişti, yaklaşık 3 lt su koydum. Hararet düştü fakat bir süre sonra tekrar çıktı. Eve yaklaşmıştım zaten çok zorlamadan hararet ibresi tam skalayı göstermeden eve vardım, bu kez yedek depo doluydu.

Bir de ne göreyim egzoz manifoldunun motor gövdesine bağlandığı yerde conta patlamış, çaydanlık buharı gibi su atıyor. hiç ellemedim soğumaya bıraktım. Bu gün sabah kontrol ettim yedek depo dolu fakat radyatör de su eksik.

Şimdi arkadaşlar sormak istediğim şu ;

öncelikle egzoz manifoldunun orada suyun ne işi var bu normal midir yoksa üst kapak contası elimizden mi öpüyor,,

olması ihtimal başka şeyler varmı, tecrübe edinmiş yada bilen arkadaşlar fikir verirse tamircilere gözü kara gitmeyiz en azından

Bir de iskenderunda tavsiye edebileceğiniz mazda dan iyi anlayan bir usta varmı

Selamlar  Sevgiler...

post-8684-1416952924_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle akla tabiki conta geliyor tabiki ama her ihtimal olabilir.

aklıma gelen:

LPG beyni bozuksa da aynı conta yanmış gibi hararet yapar su eksiltir çünkü regülatör suya LPG bastığı zaman basılan lpg daha çok genleşip suyu dışarı atar sonra da hararet ve aynı şekilde belirtiler...

egzoz çontasının orada su yok emişin içinde su kanalı var bildiğim sonucu bildirirseniz hep birlikte aydınlanmış oluruz.

geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun. conta yanmış gibi görünüyor ama inşallah değildir. daha yeni motor yaptırdım, biraz masraflı oluyor. birde sizin lpg beyni ön tarafta galiba.arkada olması gerekmiyormu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG beyni westenhouse un ön tarafında hava filtresinin emiş borusunun altında. Montaj yaparken oraya takmışlar.

Bu gün sabah arabanın yağını kontrol ettim, su karışması yok tertemiz ayrıca yağ eksiltme de yok...

Yarın sabah tamirciye gidicem bakalım ne çıkacak, sonucu yazacağım arkadaşlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili dostlar,

Bugün sabah tamirciye gitmek için yaklaşık 1,5 lt su tamamladıktan sonra yola koyuldum. Gidene kadar stop etmesin diye bir gözüm hararet ibresinde bir elim jiklede gitmeye çalıştım. Fakat yolda araba gaz yememeye başladı benzine geçtim normal şekilde devam ettim. Benzinde sıkıntı olmadı ama jikle takviyesi yine gerekti...

Tamirciye gittiğimde lpg beyninin buzlandığını gördüm. Suyun eksik olmasından dolayı lpg beynine sıcak su gidişinin olmadığını bu yüzden buzlandığını ve bu yüzden de gaz yememe sorununun oluştuğunu düşündüm.

Tamirci geldi derdimi anlattım, motoru çalıştırdım kendisi de gördü su kaçağını ve kapat abi dedi eksoz manifoldunu söktük ve 4. gözün tamamen su içinde olduğunu gördük. Mecbur ÜST KAPAĞI sökeceğiz abi dedi ve sökmeye başladık. 4. göze ait buji tamamen suyun içinde çalışmış paslanmış, diğer gözlerdeki bujiler de simsiyahtı usta araban çiğ yakmış dedi, oysaki bujiler (NGK BKR6ES) ve buji kabloları 2 ay kadar önce değişti ve bu süre içinde 2 defa gaz ayarına girdim.

Üst kapağı söktük ve üst kapak contasının zaman aşımından çürümüş ve deforme olmuş olduğunu gördük tabiki patlak yerlerde vardı. Neyseki su yağa karışmamış ve eksoz kanalına dolmuş. Usta üst kapağı taşlamaya vereceğiz bir de kontrol edilecek kaçırma falan varmı diye dedi, aldık götürdük, Allahtan kaçırma da yokmuş sadece taşlanıp temizlendi başka hiçbir şeye ihtiyaç yok dediler. Üst kapağın üzerinde kabartma olarak 1.8 KIA yazıyordu, acaba üst kapak kia ya mı ait diye düşündüm ama seslenmedim. Subapların alınlarında MADE IN JAPAN yazıyordu.

Taşlama işi bittikten sonra bir adet conta takımı aldık, ve montaja başladık. Biraz uğraştıktan sonra (Takmak sökmekten daha zordur bilirsiniz) montajı bitirdik, üst kapak contası, keçeler, lastikler, emme manifoldu contası, eksoz manifoldu contası hepsi değişti. Bujiler temizlendi, görebildiğim kadarıyla sente 0.60 a göre ateşleme aralığını kontrol etti. usta subap ayarlarını (yine görebildiğim kadarıyla emiş sente 0.15 e göre, eksoz sente 0.25 e göre ) yaptı ve motora start verdik, bir de avans ayarı yaptı, yarım saat kadar çalıştırdık fanın devreye girip girmediğini kontrol ettik, motoru kapattık radyatörün havasını aldık suyu tekrar tamamladık deneme sürüşü falan derken yaklaşık 1,5 saat çalıştırıp denedik. Sonunda ustamın da titiz davranması sonucu Allah a şükür bir sorunla karşılaşmadan işimizi bitirdik.

İşin vahametini üst kapağı açtığımızda anladım, subap eğilebilirmiş, emiş yada sıkıştırma kaçırma yapabilirmiş, piston zarar görüp onlarında rektefe olması gerekebilirmiş...

Şunu da çok iyi anladım bu haldeki başka bir araba değil tamirciye gitmek köşebaşını bile dönemezdi. Tamircide ustalar aralarında konuşuyorlar biri diyor ki ben önceden japoncudaydım ( japon özel servis ) para kazanamıyorduk ki diyor, japon arabalar arıza vermiyor ki kazanalım, oradan çıktım pejo ya girdim dedi. Bıyık altından pis pis güldüm...:)))

İşte başımdan geçen tecrübe bu arkadaşlar, işin maliyetine gelince

Taşlama =======>    50 tl

Conta takımı ====>  75 tl

Fan Müşürü =====>  25 tl  (montaj sırasında kablosu koptuğu için sonradan değiştirmek zorunda kaldık)

El emeği =======> 100 tl

TOPLAM ===== >    250 TL

Herkese selamlar sevgiler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi geçmiş olsun, paylaştığın tecrübeler için ayrıca teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Üst kapaktaki KİA yazısına aldanmayın mazdalarla ortak üretimdir aynı üst kapağa sahiptir içiniz rahat olsun.

Ustanız işçiliği bayağı uygun almış sanayide japon deyince altından kalkmaya fiyatlar baya şişkin oluyor.

Geçmiş olsun. Paylaşım için teşekkürler.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Üst kapaktaki KİA yazısına aldanmayın mazdalarla ortak üretimdir aynı üst kapağa sahiptir içiniz rahat olsun.

Ustanız işçiliği bayağı uygun almış sanayide japon deyince altından kalkmaya fiyatlar baya şişkin oluyor.

Geçmiş olsun. Paylaşım için teşekkürler.

iyi forumlar...

KIA bilgisi için teşekkür ederim, küçük de olsa bir soru işareti kalmıştı kafamda..

Teşekkürler sizede iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.