Guest sistempro

Lantis 3. 4. marşta çalışıyor.

Bu konuda 33 ileti var

Merhaba beyler

bende eskiden tek nokta lpg vardı. tek marşta çalışıyordu ama benzinde çalıştırmaya çalıştığımda yine 3-5 marşta anca çalışıyordu.

şimdi sıralıya geçtim. her halukarda benzinle çalışması gerektiği için hep 3-5 marşta çalışıyor yine. servisine gösterecem ama herkes mazdalardan anlamadığı için ön bilgi almak istedim.

benim tahminim 1- benzin filtresi ya da pompası, 2- marş motoru.

buji ya da kabloları olmaz çünkü orjinalleri takılı. google da bazılarının problemi buji kablolarıymış değiştirmiş düzelmiş. ama bazılarının da marş motoruymuş. farklılık gösteriyor yani. benim şüphelendiğim ilk nokta benzin filtresi ya da pompası.

şunu da söyliyim. araç ısındıktan sonra istop ettiğimde, tekrar çalıştırınca tek marşta çalışıyor.

benzin pompası olma ihtimalini güçlendiriyor bence...

siz ne dersiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Problemin Marş motorunda olması zayıf çünki ısınmış olması soğuk olması marş motorunu etkilemez bence.

Tek nokta ile sıralı sistemin mantıksal olarak ne farkı olabilir de bu sıkıntıyı yapabilir? Üzerinde durulması gereken şey bu olmalı...

Şunu dene bir de; kontak anahtarını takıp kontağını çevirmeden önce, yani sisteme elektrik vermeden önce lpg göstergesinin üzerindeki benzin/gaz değişimi yapan düğmeye basılı tutarak kontağı aç ve aracını çalıştır, yani direkt lpg de aracını çalıştır... Yine geç alıyorsa suç tamamen benzinde değildir...

Diğer aklıma gelenler ise; bujilerin sağlıklı ateşleme yapıp yapmadığı, en basit olarak bujileri kontrol ettir, buji kablolarını ölçtür, kaçırma yapıp yapmadığından emin ol...

Geçmiş olsun, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Problemin Marş motorunda olması zayıf çünki ısınmış olması soğuk olması marş motorunu etkilemez bence.

Tek nokta ile sıralı sistemin mantıksal olarak ne farkı olabilir de bu sıkıntıyı yapabilir? Üzerinde durulması gereken şey bu olmalı...

Şunu dene bir de; kontak anahtarını takıp kontağını çevirmeden önce, yani sisteme elektrik vermeden önce lpg göstergesinin üzerindeki benzin/gaz değişimi yapan düğmeye basılı tutarak kontağı aç ve aracını çalıştır, yani direkt lpg de aracını çalıştır... Yine geç alıyorsa suç tamamen benzinde değildir...

Diğer aklıma gelenler ise; bujilerin sağlıklı ateşleme yapıp yapmadığı, en basit olarak bujileri kontrol ettir, buji kablolarını ölçtür, kaçırma yapıp yapmadığından emin ol...

Geçmiş olsun, kolay gelsin.

okuyup cevaplandırdığın için teşekkürler.

bujiler yeni takıldı dderken, servisden orjinali sipariş edilip takıldı. zaten servise gitmeye niyetliyim gidince buji ve kablolarını da kontrol ettirim.

daha önce tek nokta lpg ile tek marşta çalışıyordu. yine benzindeyken bir kaç marşta çalışıyordu. kontağı 1 e alınca lpg ışıkları yanıyor. o ara lpg ye alabilirim. başka türlü yanmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      öncelikle geçmiş olsun  , marş dinamosu arızalı değil çünkü arızalı olsa hiç basmaz vede volanı çevirmez.

        Gelelim soruna problemi tespit çok önemlidir;  öncelikle sıralı sistemde önce benzinde çalışıyor araç vede bir süre sonra lpg ye geçiyor yani benzinde aracın çalışmasında sorun var , benzinde çalışmada sorun varsa, benzin sisteme geç gelmesinden veya yeteri kadar gelmemesinden yada ilk ateşlemenin yeteri kadar olmamasından  kaynaklanır buna kirlenmiş benzin filtresi , pompa , ateşleme yetersizliği sebep olabilir. bence pompadan değil, marş dinamosundan da değil, ateşlemedende değil, lpg ayarından kaynaklanıyor. genede benzin filtresi çok eskiyse değiş.  sana önerim kontağı açtığında yani çalıştırmadan hemen önceki pozisyonda biraz bekle ondan sonra kontağı çevir vede çalıştırmayı dene bakalım sonuç ne olacak. boş yere deneme yanılma tarzında orjinal parçalarını değiştirme iyice emin ol sonra. kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

KONTAĞINI TAKMADAN ÖNCE LPG GÖSTERGESİNDEKİ GAZ/BENZİN DEĞİŞTİRME DÜĞMESİNE BASILI TUTUN...

Daha sonra kontağı takarak aracınızı çalıştırın... Bu şekilde araç lpg de çalışmış olur ve aynı sorunun devam edip etmediğini öğrenmiş olursunuz...

lpgde de geç çalışıyorsa sorunu ateşleme sisteminde aramak gerekli.

Bu dediğim yöntemi çoğu otogazcı bile bilmiyor maalesef... Araçta benzin bittiğinde veya lpg ile ilk çalıştırmayı yapmak gerektiğinde imdadınıza yetişecektir.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      öncelikle geçmiş olsun  , marş dinamosu arızalı değil çünkü arızalı olsa hiç basmaz vede volanı çevirmez.

        Gelelim soruna problemi tespit çok önemlidir;  öncelikle sıralı sistemde önce benzinde çalışıyor araç vede bir süre sonra lpg ye geçiyor yani benzinde aracın çalışmasında sorun var , benzinde çalışmada sorun varsa, benzin sisteme geç gelmesinden veya yeteri kadar gelmemesinden yada ilk ateşlemenin yeteri kadar olmamasından  kaynaklanır buna kirlenmiş benzin filtresi , pompa , ateşleme yetersizliği sebep olabilir. bence pompadan değil, marş dinamosundan da değil, ateşlemedende değil, lpg ayarından kaynaklanıyor. genede benzin filtresi çok eskiyse değiş.  sana önerim kontağı açtığında yani çalıştırmadan hemen önceki pozisyonda biraz bekle ondan sonra kontağı çevir vede çalıştırmayı dene bakalım sonuç ne olacak. boş yere deneme yanılma tarzında orjinal parçalarını değiştirme iyice emin ol sonra. kolay gelsin.

saolasın gürhan abi. zaten rolantiyi ayarlatmaya gidecem inşALLAh, gaz ayarını da yaptırırım.

kontağı çevir derken, elektriği verip biraz elektrik verilmiş halde bekleyerek mi? tmm abi.

benzin filtresini kontrol ettirecem. ne zamandır aklımda.

KONTAĞINI TAKMADAN ÖNCE LPG GÖSTERGESİNDEKİ GAZ/BENZİN DEĞİŞTİRME DÜĞMESİNE BASILI TUTUN...

Daha sonra kontağı takarak aracınızı çalıştırın... Bu şekilde araç lpg de çalışmış olur ve aynı sorunun devam edip etmediğini öğrenmiş olursunuz...

lpgde de geç çalışıyorsa sorunu ateşleme sisteminde aramak gerekli.

Bu dediğim yöntemi çoğu otogazcı bile bilmiyor maalesef... Araçta benzin bittiğinde veya lpg ile ilk çalıştırmayı yapmak gerektiğinde imdadınıza yetişecektir.

tmm. bu yöntemde çalışırsa demekki benzin aksamında bir sorun var. ve de buji ve kablolarında birşey yok ? evet mi?  :nea:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu yöntemle tek marşta çalışırsa sorun benzin donanımındadır, yok aynı ise ateşleme sisteminden işe başlayabilirsin...

Veya önce montaj yaptırdığın kişiyle bir görüş bakalım bu konuda ne diyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu yöntemle tek marşta çalışırsa sorun benzin donanımındadır, yok aynı ise ateşleme sisteminden işe başlayabilirsin...

Veya önce montaj yaptırdığın kişiyle bir görüş bakalım bu konuda ne diyor.

tmm domestos usta. lpg taktırdığım yer Mocan. takan usta durumu biliyor. oda dedi, benzin pompasından olabilir dedi. onlar arabayı bana teslim etmeden önce lpg de denemişler arabayı. ben yinede g,d,nce sorarım. zaten gaz ayarı, rolanti ayarı felan diye gidecem.

teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saolasın gürhan abi. zaten rolantiyi ayarlatmaya gidecem inşALLAh, gaz ayarını da yaptırırım.

kontağı çevir derken, elektriği verip biraz elektrik verilmiş halde bekleyerek mi? tmm abi.

benzin filtresini kontrol ettirecem. ne zamandır aklımda.

kardeşim aynen bende onu kastetdim elektrik geldikten sonra az bekleyip öle bas kontağa.

buji vede buji kabloları zaten sıfır ondan problem olmaz ,fakat ben bişey soracam sıralı sistem lpg li araçlarda sürekli benzinde kullanmak istersen nasıl bir yol izliyosun yani tam olarak bu yeni sistem lpg hakkında bilgi edinmek için soruyorum. eski düz lpg deki gibi istediğin yakıtta kullanma imkanın varmı ??? eğer sürekli benzinde kullanma imkanın varsa arabayı benzinde stop et vede gene ertesi sabah benzinde çalıştır eğerki çalışırsa benzin sistemin sorunsuz yakıt değişiminden dolayı sistemde yeteri kadar yakıt kalmıyor demektir , tabii sen bir kaç kes basınca pompa tekrar sisiteme yeteri kadar yakıtı pompalıyor vede araç çalışıyor , sizin aracınızda daha önce benzinde çalışmama problemi varmıydı düz lpg varken???  eğer yoktu ise sorun malesef yakıt değişimi problemi (benzin sisteminde değil) yani ilk çalışma benzinde olduğundan vede stop ederken lpg de stop edilediğinden sistemde yeteri kadar benzin kalmıyor sanırım. o yüzden tekrardan sisteme benzin çekene kadar araç çalışmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemlerde devamlı benzinde kullanmak istiyorsan göstergesinden benzine alıyorsun ve sen gaza almadıkça hep benzinde çalışıyor...

İlk çalıştırmayı mutlaka benzinde otomatik olarak yapıyor, ayarlanmış dereceye gelince de lpg ye geçiyor.

İlk çalıştırmayı lpgde yapmak için (bu tavsiye edilmez) yukarıda açıkladığım yöntemi uyguluyorsunuz.

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar , öncelikle geçmiş olsun umarım sorununu çözmüşsündür.

2 ay önce benimde Lantis'imde aynı sorun mevcuttu, seninkine ek olarakta kısa mesafelere gidip durduktan sonra tekrar çalıştırmak istediğimde de 4-5 marşta çalışma sorunum vardı.

Bir sürü şey söyleyen oldu yok şurası arızalıdır,yok bu kadara patlar falan..

Edirne sanayiinde oto elektrikçi arkadaşıma gittim,marş dinamosunu söküp baktı dinamo ve kömürlerinde sorun yok dedi ve kablolarını değiştirip tekrar taktı ve şimdi tek marşta sorunsuz çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim aynen bende onu kastetdim elektrik geldikten sonra az bekleyip öle bas kontağa.

buji vede buji kabloları zaten sıfır ondan problem olmaz ,fakat ben bişey soracam sıralı sistem lpg li araçlarda sürekli benzinde kullanmak istersen nasıl bir yol izliyosun yani tam olarak bu yeni sistem lpg hakkında bilgi edinmek için soruyorum. eski düz lpg deki gibi istediğin yakıtta kullanma imkanın varmı ??? eğer sürekli benzinde kullanma imkanın varsa arabayı benzinde stop et vede gene ertesi sabah benzinde çalıştır eğerki çalışırsa benzin sistemin sorunsuz yakıt değişiminden dolayı sistemde yeteri kadar yakıt kalmıyor demektir , tabii sen bir kaç kes basınca pompa tekrar sisiteme yeteri kadar yakıtı pompalıyor vede araç çalışıyor , sizin aracınızda daha önce benzinde çalışmama problemi varmıydı düz lpg varken???  eğer yoktu ise sorun malesef yakıt değişimi problemi (benzin sisteminde değil) yani ilk çalışma benzinde olduğundan vede stop ederken lpg de stop edilediğinden sistemde yeteri kadar benzin kalmıyor sanırım. o yüzden tekrardan sisteme benzin çekene kadar araç çalışmıyor.

Dediğin doğru Gürhan abi. biraz fazla benzin atayım bakalım ne olacak. tek nokta sistemde de durum aynıydı. sıralının çalışma prensibi her zaman önce benzinde başlar. bir kaç km sonra gaza geçer. sadece benzinde de binilebilir. o nokta da ne demek istediğini anladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar , öncelikle geçmiş olsun umarım sorununu çözmüşsündür.

2 ay önce benimde Lantis'imde aynı sorun mevcuttu, seninkine ek olarakta kısa mesafelere gidip durduktan sonra tekrar çalıştırmak istediğimde de 4-5 marşta çalışma sorunum vardı.

Bir sürü şey söyleyen oldu yok şurası arızalıdır,yok bu kadara patlar falan..

Edirne sanayiinde oto elektrikçi arkadaşıma gittim,marş dinamosunu söküp baktı dinamo ve kömürlerinde sorun yok dedi ve kablolarını değiştirip tekrar taktı ve şimdi tek marşta sorunsuz çalışıyor.

evet senin ki marş dinamosundan. şimdi benim lantis ısındıktan sonra kontağı kapat bir süre sonra aç çalışıyor. bakalım sorun nerden çıkacak. merak ediyorum. benim tahminim benzin aksamında olması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı sistemlerde devamlı benzinde kullanmak istiyorsan göstergesinden benzine alıyorsun ve sen gaza almadıkça hep benzinde çalışıyor...

İlk çalıştırmayı mutlaka benzinde otomatik olarak yapıyor, ayarlanmış dereceye gelince de lpg ye geçiyor.

İlk çalıştırmayı lpgde yapmak için (bu tavsiye edilmez) yukarıda açıkladığım yöntemi uyguluyorsunuz.

Kazasız günler.

dediğiini bugün denedim. yapabildim mi bilmiyorum ama olmadı.

bi de bu akşam çıkarken gürhan abinin dediğini deneyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın sistempro benim az önceki soruma verdiğiniz yanıta göre düz lpg de ikende aracınız geç çalışıyomuş, demekki lpg montajıyla alakalı bir sorun değil.  olabilecek ihtimaller;

1- Ateşleme yetersiz veya gecikiyor, distribütörden veya bobinden olabilir.

2- Benzin hemen gelmiyor, pompa problemli olabilir

3- yakıt -hava karışımı yetersiz yani yakıt hava oranı bakımından, yakıt yetersiz kalıyor arabanın harhangi bir yerinden hava almadığına dikkat et ki sanırım bu sorunu halletmiştiniz. genede sabah soğukken hava filtresinin ağzını hepsini kapat bir bezle falan marşa öle bas bakalım çalışacakmı,  eğer tek seferde çalışırsa sorun bu. ve 4. ihtimalde bu sonucu doğurur.

4- Sübap ayarları iyi değil , arabanın emme sübapları fazla açık ve yakıt karışımı yeterli gelmiyor. sizin araçlarınızın motorları üstten çift egzantrikli DOCH sübap ayarları manuelmi yapılıyor yoksa otomatik kendisimi yapıyor motor, bilemiyorum ama sübap ayarı gerekebilir. zaten motor ısındıktan sonra tek marşta çalışması buna işaret gibi geldi, biliyosun motor ısınınca sübap ayarlarıda değişir.

5- Bujilerini bide NGK olarak denemeni istiyorum, zaten orjinal buji almıştı ama biliyosun lpg kullanan araçlarda ömrü 10 bin km dir, Bir takım aracına uygun kodda NGK alıp tak bakalım ne olacak değişen bişey olmasada elinde yedek kalır sonra takarsın zarar olmaz , zaten sen hangi kod buji olacağını biliyosun. buji tırnak aralıkları önemlidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın sistempro benim az önceki soruma verdiğiniz yanıta göre düz lpg de ikende aracınız geç çalışıyomuş, demekki lpg montajıyla alakalı bir sorun değil.  olabilecek ihtimaller;

1- Ateşleme yetersiz veya gecikiyor, distribütörden veya bobinden olabilir.

2- Benzin hemen gelmiyor, pompa problemli olabilir

3- yakıt -hava karışımı yetersiz yani yakıt hava oranı bakımından, yakıt yetersiz kalıyor arabanın harhangi bir yerinden hava almadığına dikkat et ki sanırım bu sorunu halletmiştiniz. genede sabah soğukken hava filtresinin ağzını hepsini kapat bir bezle falan marşa öle bas bakalım çalışacakmı,  eğer tek seferde çalışırsa sorun bu. ve 4. ihtimalde bu sonucu doğurur.

4- Sübap ayarları iyi değil , arabanın emme sübapları fazla açık ve yakıt karışımı yeterli gelmiyor. sizin araçlarınızın motorları üstten çift egzantrikli DOCH sübap ayarları manuelmi yapılıyor yoksa otomatik kendisimi yapıyor motor, bilemiyorum ama sübap ayarı gerekebilir. zaten motor ısındıktan sonra tek marşta çalışması buna işaret gibi geldi, biliyosun motor ısınınca sübap ayarlarıda değişir.

5- Bujilerini bide NGK olarak denemeni istiyorum, zaten orjinal buji almıştı ama biliyosun lpg kullanan araçlarda ömrü 10 bin km dir, Bir takım aracına uygun kodda NGK alıp tak bakalım ne olacak değişen bişey olmasada elinde yedek kalır sonra takarsın zarar olmaz , zaten sen hangi kod buji olacağını biliyosun. buji tırnak aralıkları önemlidir.

2. ihtimali lpg yi takan ustada söylemişti. ayrıca bir ara mazda servisinde bakıma gittiğimde sübablarda bir ayara ihtiyaç olduğunu da söylemişlerdi. sanayiden de bir usta üst kapağın açılması gerektiğini ama acelesi olmadığını, lpg de baya bindikten sonra yaptırabileceğimi söylemişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanayideki usta yanlış söylemiş üst kapağın açılmasına gerek yok ,sadece sübap kapağı veya diğer ismiyle blok kapağı açılır vede sübaplar ayarlanabiliyosa ayarlanır vede kapatılır , üst kapak farklı bir anlama gelir, silindir kapağı demek oluyor yani, onunda açılmasına gerek yok zaten, motorunda bir problem yok çünkü. iyice bilgi edinmeden , sormadan ,sakın aracının sağının solunun  sökülmesine müsade etme, biz burdayız kardeşim her zaman, ortalık usta geçinen çakal çukal dolu. servise güveniyosan oraya takıl sürekli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanayideki usta yanlış söylemiş üst kapağın açılmasına gerek yok ,sadece sübap kapağı veya diğer ismiyle blok kapağı açılır vede sübaplar ayarlanabiliyosa ayarlanır vede kapatılır , üst kapak farklı bir anlama gelir, silindir kapağı demek oluyor yani, onunda açılmasına gerek yok zaten, motorunda bir problem yok çünkü. iyice bilgi edinmeden , sormadan ,sakın aracının sağının solunun  sökülmesine müsade etme, biz burdayız kardeşim her zaman, ortalık usta geçinen çakal çukal dolu. servise güveniyosan oraya takıl sürekli.

servise götürecem önümüzdeki ay inşALLAh. sübablardan da baksederim. ayarlanabilirmi diye sorarım Gürhan abi saolasın. servisde garantili oluyor. arıza tesbitini orda yaptırmayı düşünüyorum. verdiğin bilgiler için teşekkür ederim gürhan abi ve diğer arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rica ederim kardeşim , umarım problem çözülür, geçmiş olsun. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.