clashasan

Bu parçanın nasıl çalıştığını bilen var mı?

Bu konuda 26 ileti var

Merhaba arkadaşlar basınç reğülatörü diye adı gecen parçanın nasıl çalıştığını bilen varmı arıcımdaki resimde1 numara ile belirttiğim çıkış kırıktı .

resimde 3 numara bağlanan hortum sürekli vakum yapıyor bende 3 numaralı yer bağlanan hortumun ağzını tapa ile kapatmışlar 2 ile 1 numalı bağlantılar sürekli vakum yapıyormu yoksa 1 ile 2 numaralı çıkışlar birbirinden bağımsız yani birinden vakum yaparken diğeri kapanıyormu yoksa biri sürekli vakum yapıp dieri devir düştüğündemi vakum yapıyor. Resim aşağıdadır .

http://www.netteresim.com/pictures/968d97bfdb5631cf670db6460edd661d.jpg

968d97bfdb5631cf670db6460edd661d.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tam olatak motor üzerinde görmem gerek ben kendi arabamda iyice bir inceliyeyim ona göre yarın net bir cevap veririm ama bu parçanın rölanti vede motorun diğer aksamlarına bağlı olarak aracın uygun devirde çalışmasını sağlayan bir parça olduğunu düşünüyorum, dediğim gibi iyice incelemeliyim mevcut vakumlamanın hangi aksamları etkilediğini gözlemleyip fotosunuda çeker bırakırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çıkmacılarda bulabilirsiniz 50 lira cıvarında bir ücreti vardı, aracın hava ayarlarıyla ilgili filtre ile bağlantılı bir parça. Farkında olmadan dengesini bozabiliyor aracın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın düzenli çalışmasında çok rolü var 1 nolu kısım kırıldı oraya bir parça kaynaklayacağım ama iç kısımda bir tıkaç gibi bişey var sanki rolanti düştüğünde 1 veya 2 çıkışlarını açarak vakumlamasını sağlıyor merak ettiğim 1 il 2 birmi açılıp kapanıyor yoksa 2 sürekli açık rolanti düştüğünde 1 açılıyor sonradan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

[smg id=8398]

Sorduğunuz soruya biraz geç cevap veriyorum ama kusura bakmayın bahsi geçen parça ok ile işaret ettiğim 3 nolu bölgedeki parçadır vede karbüratörün altıdaki sarı renkli bir vakumlayıcıya bağlıdır yani 1. nolu noktadan 2. nolu nokta ise bu parçadan cıkan siyah ince bir hortumun ucudur vede hava filtresine sağ taraftan takılıyor vede görevi aracın direksiyonunu cevirdiğinizde rölantiyi yükselterek stop etmeyi engelliyor. Benim aracımınkide karbüratöre giden taraf kırıktı tamir ettik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan abi benim aracın bağlantı hortumları resimlerdeki gibi hava filtresinde hortum yok hortumların yanlış yerlere bağlı olduğunu düşünüyorum açıkçası

post-9145-141695294921_thumb.jpg

post-9145-141695294926_thumb.jpg

post-9145-141695294931_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 nolu fotoda yanlış bağlama var 1. hortum ile 2. hortum yer değişecek, beyaz çizgili 2 nolu hortum 1. hortumun yerine takılacak vede vakumlayıcıya bağlanacak, 1. nolu hortum 2. nolu hortumun yerine takılıp  hava filtresine bağlancak. diğer ekipmanlarda vede hortumlarda yanlış bağlama varsa bilemeyecem artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi 1 le 2 yi yer değiştim şimdi beyaz çizgiliden vakumlayıcıya artı olarak hortummu ekleyecem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

[smg id=8589]

burada karbüratörün arkasını görüyosun , gördüğün gibi kapalı kullanılmayan vede kör tapa olan bir giriş var senin arabada , o kör tapa yok yerine hava filtresine girecek hortum takılmış bir şekilde orayı kapat , bölelikle ekstradan hortum takmana gerek yok , yani yanlış olan kısım orası.

[smg id=8588]

bu fotodada hava filtresi girişini görüyosun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah razı olsun abi şimdi çözüldü durum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O hortumların yanlış olması araca olumsuz etki yaparmı uzun zaman bu şekilde kullanıldı çünkü.Birde şu var hava filtresine bağlanan hortumda hiçbir hareket yok gerektiği zamanmı çalışıyor acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cümlemizden İnşAllah , öle çalışmış olmasının bir zararı olmaz , sadece ilgili ekipmanlar çalışmamış olur, bahsi geçen hortumda zaten hareket olmaz, direksiyonu çevirince hareket başlar, direksiyonun dönüşüne verdiği tepkiyide hemen vakumlayıcının yanındaki yaylı vidayı ayarlayarak dengeleyebilirsin. yardımcı olabildiysem memnun olurum, iyi günler , kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eyvallah abim sağolasın sanada iyi günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi mevcut olması gereken şekilde yaptım fakat vakumlayıcı çalışmadı.Eski haline çevirdiğimdede vakum çalıştı ama sistem çalışmadı.Bu durumda acaba parçanın üzerindeki 3 hortumun birbirleriyle bağlantısı varmı, yoksa sadece 1 le 2 mi kendi arasında paslaşıyor,eğer öyleyse 3 nolu bir işe yaramıyor.Mantığıma göre 3 nolu 2 noluyla aynı işi yapıyor yani emiş benimkinde 2 noluda emiş olmuyor vakumlayıcıda çalışmıyor.

post-9145-141695294956_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 nolu aşağıda bir böüme bağlanıyor 1. nolu vakumlayıcıya, 2. nolu hava filtresine takılacak 3. nolu ise aşagıda şanzımanın orada bir yere bağlanıyor fakat bir husus var benim arabam oto vites , bir fark olurmu araçlarımızın arasında bilemeyecem, kolay gelsin.

fotoda zaten belli.

[smg id=8590]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 nolu hortum hemen karbüratörün yanında emme manifoltunun üstüne takılıyor şanzımanla alakası yok en azından  sizin aracınız için, benim aracımda aynı bağlantı yerine bide oto şanzımana giden bir hortum takılı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

91 model otomatik vites sedan aldım, sedan araç motoru ile otomatik vites hb motoru aynımı bağlantı yerleri, aracım klimalı farkedermi, fotolara bakarak eksikleri tamamlamaya çalışıcam. aracın özelliklerini tam bilmiyorum. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.