MFSX

Manuel Araç Viteste Olmasına Rağmen Yokuşta Kayar mı ?

Arkadaslar , dun aksam manuel Mazda 3 umu cok dik olmasa da burun yokus asagi gelecek sekilde park ettim. Ve multilock vites kilidi oldugu icin her zamanki gibi geri vitese atip multilock u kilitledim. Arac ben kontak anahtarini cikarmaya hazirlanirken bir anda kucuk miktar ileri saldi kendini.. Ardindan 5 saniye kadar sonra biraz daha saldi.. ve 3-5 saniyede bir  ileri salmaya devam etti. Tabi hemen el frenini cektim.. Daha once hic basima gelmedi boyle bir olay ama internette okumustum manuel araclarda 15 derecelik acili yokustan sonrasinda mumkun oldugunu ama aracin geri viteste olmasina ragmen ileri salmasi bana pek de normal gelmedi. Kaldi ki ayni yere ben daha once de park etmistim araci ayni sekilde.. Acaba baski balata ya da sanzimanda mi sorun var sorusu geldi aklima. Araci duz bir yolda el frenini cekerek debriyaji test ettim , gayet normal gorunuyor.Ama debiryaj normalden daha yukarida kavriyor bu ara sanki.. Bu konuda yorum ve tecrubelerinizi duymak isterim. Cunku Rusya hava kosullarinda el freni cekmek gibi bir huyumuz yok direkt yapisip buz oldugu icin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konu ve soru guncel arkdaslar.. yeni konular icinde gorunmesi icin taze konuyu yeniden hortlatayim dedim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cok dik yokusta 2-3-4 ve 5. Viteslerde arac kayiyor fakat 1. ve geri viteste hic kaydigini gormedim. Bu multilock ne ise yariyor yeni duydum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Multilock marka adi. sistemin isleyisi manuel araclarda araci geri vitese alip anahtar ile kilitlemek uzerine. Otomatik araclarda da park modunda. Aracin calinmasini kesinlikle engelliyor ve pahali olmayan bir sistem. Ayrica sanziman ve gorunusu de kesinlikle bozmuyor. Mazda 3 Moskova'da en cok calinan arac oldugu icin daha salondan cikarmadan taktirmistim Multilock vites kilidini.

0Zuo.jpg

aclpj.gif

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın dik yokuşta kayması gayet normal. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve geri vites farketmez. ha vites büyüdükçe kayma imkanı daha da çoğalır o kadar. geri viteste kayma imkanı ise, 1. vites dişli oranıyla, geri vites dişli oranının yaklaşık olarak aynı olmasından dolayı, kayma imkanı neredeyse birinci vitesle eşdeğerdir. bu kayma esnasında, tekerden alınan güç direkt motora etki eder ve pistonların hareketini sağlar. sizin o bekleyip bekleyip kayma dediğiniz olay budur. her bir kayıp durmada krank hareket eder ve her seferinde bir pistonu üst ölü noktaya ulaştırır. ileri viteslerde kaydığında krank saat yönünde dönüyorsa, geri viteste kaydığında da da saat yönünün tersine döner...

bunun iki zararı vardır. birincisi motor o anda çalışmadığı için yağ basıncı yoktur. piston ve sübaplara yağlama yapılmaz. aracın kayma anında krankın hareketinden dolayı bir miktar yağ basıncı oluşur, ancak bu basınç yağın sadece bir iki damla, bilemediniz üç beş damla devir daim yapmasını sağlar. bu da hiç bir şey demektir. eğer o kayma anında pistonlardan en az birisi veya bir kaçı, yağsız çalıştığı için, mekanik aksamın zayıf bir anına denk gelirse, piston gömleklerine veya sekmanlara zarar verirse, işte o zaman sıkıntı başlar. gömlek veya sekmanın aldığı bir yara zamanla büyür ve yağ yakma problemleri baş göstermeye başlar. motorun en çok hasar aldığı an ilk marş anıdır. siz motoru, marş anındaki yağlamanın bile olmadığı kadar bir şiddete maruz bırakırsanız bu süreci hızlandırırsınız...

ikincisi ise bütün yükü şanzumana bindirmeniz. aracınız manuel vites veya otomatik vites olsun, bütün yükü el frenine bindirin. aracı boşa alın, el frenini çekin, ayağınızı frenden de çekip aracı istikameti yönünde salın. bütün yük el frenine binsin. sonra şanzumanı istediğiniz vitese takın. bu şekilde ilk öncelikle şanzuman aşınmasının, sonrasında ise çok az ihtimalde olsa motor aşınmasının önüne geçebilirsiniz. özellikle otomatik vitesli araçlarda bütün yükün P (park) moduna alınıp, el freni çekilmeyerek veya park moduna alınıp, el freninin bütün yük şanzumana bindikten sonra çekilmesi, şanzuman için çok sakıncalı. el frenini çekmeden park moduna takarsanız, şanzumanın içindeki bütün parçaları sıkıştırıp, esneterek şanzumana işkence yaparsınız. sonrada gider şanzuman yaptırırsınız...

sizin hatanız; aracınızı yokuş yukarı veya aşağı bıraktığınızda; sırasıyla vitesi boşa atmayıp, el frenini çekmeyip, aracı geri vitese veya ileri vitese takarak, bütün yükü şanzumana ve motora bindirmenizde...

yine çok konuştum 8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıklama çok güzel olmuş ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın dik yokuşta kayması gayet normal. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve geri vites farketmez. ha vites büyüdükçe kayma imkanı daha da çoğalır o kadar. geri viteste kayma imkanı ise, 1. vites dişli oranıyla, geri vites dişli oranının yaklaşık olarak aynı olmasından dolayı, kayma imkanı neredeyse birinci vitesle eşdeğerdir. bu kayma esnasında, tekerden alınan güç direkt motora etki eder ve pistonların hareketini sağlar. sizin o bekleyip bekleyip kayma dediğiniz olay budur. her bir kayıp durmada krank hareket eder ve her seferinde bir pistonu üst ölü noktaya ulaştırır. ileri viteslerde kaydığında krank saat yönünde dönüyorsa, geri viteste kaydığında da da saat yönünün tersine döner...

bunun iki zararı vardır. birincisi motor o anda çalışmadığı için yağ basıncı yoktur. piston ve sübaplara yağlama yapılmaz. aracın kayma anında krankın hareketinden dolayı bir miktar yağ basıncı oluşur, ancak bu basınç yağın sadece bir iki damla, bilemediniz üç beş damla devir daim yapmasını sağlar. bu da hiç bir şey demektir. eğer o kayma anında pistonlardan en az birisi veya bir kaçı, yağsız çalıştığı için, mekanik aksamın zayıf bir anına denk gelirse, piston gömleklerine veya sekmanlara zarar verirse, işte o zaman sıkıntı başlar. gömlek veya sekmanın aldığı bir yara zamanla büyür ve yağ yakma problemleri baş göstermeye başlar. motorun en çok hasar aldığı an ilk marş anıdır. siz motoru, marş anındaki yağlamanın bile olmadığı kadar bir şiddete maruz bırakırsanız bu süreci hızlandırırsınız...

ikincisi ise bütün yükü şanzumana bindirmeniz. aracınız manuel vites veya otomatik vites olsun, bütün yükü el frenine bindirin. aracı boşa alın, el frenini çekin, ayağınızı frenden de çekip aracı istikameti yönünde salın. bütün yük el frenine binsin. sonra şanzumanı istediğiniz vitese takın. bu şekilde ilk öncelikle şanzuman aşınmasının, sonrasında ise çok az ihtimalde olsa motor aşınmasının önüne geçebilirsiniz. özellikle otomatik vitesli araçlarda bütün yükün P (park) moduna alınıp, el freni çekilmeyerek veya park moduna alınıp, el freninin bütün yük şanzumana bindikten sonra çekilmesi, şanzuman için çok sakıncalı. el frenini çekmeden park moduna takarsanız, şanzumanın içindeki bütün parçaları sıkıştırıp, esneterek şanzumana işkence yaparsınız. sonrada gider şanzuman yaptırırsınız...

sizin hatanız; aracınızı yokuş yukarı veya aşağı bıraktığınızda; sırasıyla vitesi boşa atmayıp, el frenini çekmeyip, aracı geri vitese veya ileri vitese takarak, bütün yükü şanzumana ve motora bindirmenizde...

yine çok konuştum 8:)

Aciklama icin cok tesekkurler.Bu bahane ile bilmeyen herkes ogrenmis oldu. Yalniz , benden kaynaklanan hata diye bahsettiklerinizin aksine aynen soylediginiz sekilde park ederim her tur sanzimana sahip aracimi :) ama araci vitese alip (ya da park moduna) el frenini indiririm kis aylarinda..Cunku Rusya sartarinda ertesi sabah diske yapisip donan balata yuzunden araba degil metro ile gidersiniz ise :) Bu yuzden , sanirim yapmam gereken en dogru sey araci yokusa degil duz zemine park etmek tabi eger buna uygun park yeri bulabilirsem :) Bana en tuhaf gelen sey ise , ayni yere ayni sekilde defalarca ayni araci park etmis ve de ertesi sabah araci ayni yerde bulmus olmam..Bu kez ne oldu da araba kendi kendine yol almaya karar verdi onu cozemedim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aciklama icin cok tesekkurler.Bu bahane ile bilmeyen herkes ogrenmis oldu. Yalniz , benden kaynaklanan hata diye bahsettiklerinizin aksine aynen soylediginiz sekilde park ederim her tur sanzimana sahip aracimi :) ama araci vitese alip (ya da park moduna) el frenini indiririm kis aylarinda..Cunku Rusya sartarinda ertesi sabah diske yapisip donan balata yuzunden araba degil metro ile gidersiniz ise :) Bu yuzden , sanirim yapmam gereken en dogru sey araci yokusa degil duz zemine park etmek tabi eger buna uygun park yeri bulabilirsem :) Bana en tuhaf gelen sey ise , ayni yere ayni sekilde defalarca ayni araci park etmis ve de ertesi sabah araci ayni yerde bulmus olmam..Bu kez ne oldu da araba kendi kendine yol almaya karar verdi onu cozemedim :)

o zaman içinize bir kurt düşürüyüm 8)

motor kompresyonunuz düştüyse bu kayma işlemi daha da çok kolaylaşır :fiuw: :fiuw: :fiuw:

siz bence aracınızı, sizinde dediğiniz gibi daha düz yerlere park etmeye çalışın. ha yer bulamıyorsanız, illaki yokuşa park etmeniz gerekiyorsada, kaldırım tarafındaki tekeri, istikamete göre, kaldırıma hafifçe yaslayıp, kaymayacak şekilde direksiyonu çevirmeniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aaah keske.. kaldirimi kim kaybetmis ki ben bulayim ))) Birakin kaldirimi , ne olur ne olmaz diye tekerin onune koyacak tas bile bulamadim karda )) ben yine de her ihtimale karsi debriyaj balatasini bi kontrol ettireyim, zaten biraz yukarida kavriyo artik, en kotu onu ayarlatmis olurum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

simdi aklima geldi.. 49.994 km de arac.. Ve de uzun suredir surekli kullanmiyorum. Az once esim patlatti espriyi ; "ee sen 50.000 i gostermicem ,saticam dedin.. bak kendisi tamamlicak 50.000 e " diye )))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aaah keske.. kaldirimi kim kaybetmis ki ben bulayim ))) Birakin kaldirimi , ne olur ne olmaz diye tekerin onune koyacak tas bile bulamadim karda )) ben yine de her ihtimale karsi debriyaj balatasini bi kontrol ettireyim, zaten biraz yukarida kavriyo artik, en kotu onu ayarlatmis olurum.

ayarlatamazsınız, hidrolik debriyaj çünkü :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet ayarlanmıyor bunlar, beni de çok rahatsız etmişti ama alışmak gerekiyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Multilock marka adi. sistemin isleyisi manuel araclarda araci geri vitese alip anahtar ile kilitlemek uzerine. Otomatik araclarda da park modunda. Aracin calinmasini kesinlikle engelliyor ve pahali olmayan bir sistem. Ayrica sanziman ve gorunusu de kesinlikle bozmuyor. Mazda 3 Moskova'da en cok calinan arac oldugu icin daha salondan cikarmadan taktirmistim Multilock vites kilidini.

0Zuo.jpg

aclpj.gif

Hırsızlar çözeyormu bu vitesi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hırsızlar çözeyormu bu vitesi?

Valla anahtarin kopyalanmasi kolay degil , cok farkli normal anahtardan. Orta konsolu sokup sanzimana ulassalar dahi devredisi birakabilirler mi emin degilim.Ama emin oldugum birsey var ki cook uzun zaman lazim araci calabilmeleri icin. Bu kadar sabirli olup "hirsiz" olana da zaten ben artik ne diyeyim)) Ama araci calmanin bir yolu var.. cekici.. kaldirip , yukleyip goturuyo :) alarm da bunun icin var aracta zaten. sabirli hirsiza ve de cekiciye karsi onlem )))

Baya oldu , kayinpederin garaja girmis hirsiz.. Ford Fusion'in kapiyi acmis.. Alarm yok diye sevinirken , bakmis ki multilock var.. Ne kadar ugrasti bilmiyorum biz tatildeydik Antalya'da. Biz Moskova'ya dondugumuzde disi komple cizilmis , ici de bayagi bir tekmelenmis bir Fusion vardi garajda ))nasil sinirlendiyse artik ya da hirs mi yapti ne "illaki bunu calacam" diye ))halbuki garaji acmissin, arabayi acmissin.E esek degilsin calistirirsin da arabayi.. Hazir arac garajda da disariya kici donuk duruyo.. geri geri git iste nereye kadar gidebilirsen )))))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.