Jump to content

Autogas Italia LPG Taktırdım


oztselcuk
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

2011 model Mazda3 Sedan Imp. A/T aracıma geçtiğimiz Cuma günü Ankara Başayar'da Autogas Italia yağlamalı LPG kiti taktırdım. Haftasonu 200 km yaptım LPG ile ve ilk izlenimim gerçekten çok iyi.. Aracın LPG veya benzinde olduğunu anlamıyorsunuz bile, çekişinde hiç bir kayıp yok.. Aracı kullanmak zevk vermeye başladı artık.. Umarım ileride de sıkıntı çıkarmaz bu şekilde devam eder.

Servisteki arkadaşlarda çok ilgililer ve yardımcı oluyorlar.. Taktırmayı düşünen arkadaşlar için izlenimlerimi paylaşmak istedim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle hayırlı olsun :) peki sübap zararı olup olmadığı konusunda bişey sölediler mi takarlarken lpg yi aracınıza?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuana kadar herhangi bir araçta sıkıntı oluşmadığını belirttiler.. ama ileri km'lerde sübaplarda sıkıntı çıkarma olasılığı vardır tabi ama zaten olası sübap masrafı lpg'den elde edeceğim karı geçeceğini düşünmüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Şuana kadar herhangi bir araçta sıkıntı oluşmadığını belirttiler.. ama ileri km'lerde sübaplarda sıkıntı çıkarma olasılığı vardır tabi ama zaten olası sübap masrafı lpg'den elde edeceğim karı geçeceğini düşünmüyorum

Subap sorunu illaki olur anca lpg de araca yüklenmezseniz bu süreyi uzatmış olursunuz lpg de 3000 deviri fazla geçirmeyip sürat yapacağınız zaman aracı benzine alarak kullanırsanız zaten bu sorunu yaşamadan aracınızı değiştirmiş olma ihtimaliniz yüksek :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subap sorunu illaki olur anca lpg de araca yüklenmezseniz bu süreyi uzatmış olursunuz lpg de 3000 deviri fazla geçirmeyip sürat yapacağınız zaman aracı benzine alarak kullanırsanız zaten bu sorunu yaşamadan aracınızı değiştirmiş olma ihtimaliniz yüksek :)

Ben basıyorum valla, Gittiği kadar.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

2011 model Mazda3 Sedan Imp. A/T aracıma geçtiğimiz Cuma günü Ankara Başayar'da Autogas Italia yağlamalı LPG kiti taktırdım. Haftasonu 200 km yaptım LPG ile ve ilk izlenimim gerçekten çok iyi.. Aracın LPG veya benzinde olduğunu anlamıyorsunuz bile, çekişinde hiç bir kayıp yok.. Aracı kullanmak zevk vermeye başladı artık.. Umarım ileride de sıkıntı çıkarmaz bu şekilde devam eder.

Servisteki arkadaşlarda çok ilgililer ve yardımcı oluyorlar.. Taktırmayı düşünen arkadaşlar için izlenimlerimi paylaşmak istedim..

Keşke paylaşabilseydiniz de düşünen arkadaşlara ışık tutsaydınız...

:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kullanıyorum. Şimdilik iyi gidiyor. Bu ara sabahları titreme var biraz, onu cumartesi göstereceğim başayara. 1 yılı geçti ayar yapmadık. Kulağını bükelim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kullanıyorum. Şimdilik iyi gidiyor. Bu ara sabahları titreme var biraz, onu cumartesi göstereceğim başayara. 1 yılı geçti ayar yapmadık. Kulağını bükelim :)

lpg katkı maddesi kullanıyor musun?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kullanıyorum. Şimdilik iyi gidiyor. Bu ara sabahları titreme var biraz, onu cumartesi göstereceğim başayara. 1 yılı geçti ayar yapmadık. Kulağını bükelim :)

Sabahları motor soğukken sadece titreme var ise sübaplardan kaynaklı olabilir. Benim eski araç sadece motor soğukken titriyordu baya araştırdık ve subapları değiştirince sorun çözüldü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...

benim bundan önceki aracımda kia cerato 2010 otomatikti ve ondada autogas monteliydi ben memnun değildim şamandırası düzgün çalışmıyordu. lpg göstergesi düzgün çalışmıyordu meb  basayarda bakıma götürdüm sıkıntıları söyledim ama degişen bir şey olmadı gösterge için yapacak bir şey yok dedi bu şekilde kaldı araç açıkçası ben memnun degildim tavsiye etmem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir markanın lpg göstergesi doğruyu göstermez, buna takılmaktan vazgemeli lpg'ye meyilli kullanıcılar...

Hesabınızı kilometre ile yapmanız gerekiyor, yoksa gösterge her zaman doğru sonuç vermiyor.

Örnek; benim göstergede 4 ışık var ilk ışık 200 km civarında sönüyor, bunu dikkate alacak olursam depo 800 km civarı yapması gerekiyor ama ancak 500-550 km yapabiliyorum...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir markanın lpg göstergesi doğruyu göstermez, buna takılmaktan vazgemeli lpg'ye meyilli kullanıcılar...

Hesabınızı kilometre ile yapmanız gerekiyor, yoksa gösterge her zaman doğru sonuç vermiyor.

Örnek; benim göstergede 4 ışık var ilk ışık 200 km civarında sönüyor, bunu dikkate alacak olursam depo 800 km civarı yapması gerekiyor ama ancak 500-550 km yapabiliyorum...

;)

bence sen yanlış düşünüyorsun neden düzgün göstermesin bir dünya para sayıyoruz lpg olayına ama bir göstergeyimi yapamayacaklar bunlar bizim boş vermişiliğimizden

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence sen yanlış düşünüyorsun neden düzgün göstermesin bir dünya para sayıyoruz lpg olayına ama bir göstergeyimi yapamayacaklar bunlar bizim boş vermişiliğimizden

Yazdıklarım düşünce değil, tecrübe... Daha düzgün gösterenine rastlamadım... Göstergeyi yapıyorlar yapmasına da, net tüketim değerini göstermiyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG tanklarının içerisindeki şamandıra sebepli gösterge bilgilerinin net olmaması normaldir. Aslında üretildiği şekilde kullanılırsa doğru değerleri gösterebilir fakat Türkiye'deki ustalar sağolsunlar (bu iyi bir şey) şamandıra çubuğunu eğip tankın daha az yakıt almasını sağlarlar. Bu yüzden şamandıra %100 dolu bilgisini gösterirken aslında depo %100 dolmaz. Kabataslak çizip göndereceğim, umarım anlaşılabilir. LPG, likit halde tutulan petrol gazı anlamındadır, oda sıcaklığında gaz halinde bulunan yakıtın likit halde tutulması için depoda belli bir basınç altında olması gerekmektedir. Bu yüzden gaza nefes alacak bölge sağlamak, daha güvenli bölgede kalabilmek adına ustalar tankın tamamen doldurulması engellemek amacıyla böyle bir yöntem uyguluyorlar. Göstergenin gösterdiği gaz miktarının tutmaması ve sizin aslında 45 litre olan LPG tankınıza en fazla 36-37 litre yakıt alabilmenizin nedeni budur.

Beceriksizce çizdim ama temel olarak ustaların yaptığını şu upload ettiğim resimde görebilirsiniz. Üstteki boş ve dolu halleri normal durumunu gösteriyor. Şamandıra çubuğunun başlangıç noktasından çıkan çubuk 90 derece dik konuma geldiğinde tank"doldum" sinyali veriyor. İkinci durum ise genelde bizim araçlarımıza takılan tanklardaki durum, şamandıra çubuğu daha küçük açıya eğildiği için daha çabuk dik konuma geliyor ve "doldum" sinyali veriyor. Bu yüzden gösterge de içeride 45 litre olduğunu gösterirken aslında 37 litre ile yola çıkıyoruz.

Umarım biraz da olsa tarif edebilmişimdir.

s2ul4.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...