aktash38

Rölanti Sorunu

Bu konuda 30 ileti var

    konuyu yanlış yere açmış isem şimdiden özür dilerim

gelelim sorunumuza

    1-arabayı çalıştırdıktan sonra rölanti 1000 civarı oluyor daha sonra rölanti aşağıya doğru geliyor gaza basmaz isem motor duruyor.(bazen sabahları ilk çalıştırmada yapıyor)

  2-vites boşta iken devir 1000 civarı herhangi bi vitese atınca 2000 civarına çıkıyor kendi kendine gaz veriyor gibi (usta boğaz kelebeğini temizledi kelebeğin orada  rölantiyi ayarlayan bir şeyi düşürdüm dedi şimdi devir 1500 çıkıyor)

  3-bana sorarsanız en garipsediğim sorun vitese attıktan sonra devir 1500 çıkıyor debriyajdan ayağımı çekmeye başlaynca devir 100-200 arası bir yere düşüyor biraz gaz verdikten sonra devir yine 1500 civarı sabitliyor bu durumu 1.vitesten 2'ye,2'den 3'e,3'den 4... atarken tüm geçişlerde yapıyor

  ne yapacağımı şaırmış durumdayım

araçta brc sıralı sistem lpg var yukardaki sorunları benzin veya lpg fark etmeksizin yapıyor

cevaplarınızı merakla bekliyorum

:-[:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda yaptığım araştırma neticesinde bu soruna net bir şekilde çözüm buldum diyene rastlamadım...

Sorun olduğunda soluğu burada alan konuyu açıyor derdini anlatıyor, sorun çözümüne kavuştuğunda gelip iki satır nasıl çözüm bulduğunu yazan yok...

İlk aklıma gelen avans ayarı yaptırın demek olacak, fakat emin değilim. Ayrıca ustanın düşürmüş olduğu parça nedir ne değildir bilemediğimiz için soruna etkisi var mıdır yok mudur bilemem.

Sorunu çözdüğünüzde (inşallah) paylaşırsanız sevinirim.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende aklıma gelen tüm forumları arayıp çoğunu okudum pek bir yere varamadım.

usta kelebeğin yanında iki vida gibi bir şey var oradan rölantiyi düşürdü adını kendide hatırlamıyor. soylese bende anlamam sibobun subap demek olduğunu anlamam baya vakit aldı.çözüm bulabilirsek buraya yazarım inşallah  :dua:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabanızın markası modeli nedir? 2 vidalı parça ; tps (gaz kelebeği konum sensörü) dür

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın gaz kelebeği temizliği yapıldıktan sonra adaptasyon için bir süre aracı kullanmak gerekiyor, durduğu yerde rölantinin yerine gelmesi zor oluyor hatta gelmiyor...

Bu işlem yapıldıktan sonra aracınızla trafikte deneme sürüşü yaparsanız gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabanızın markası modeli nedir? 2 vidalı parça ; tps (gaz kelebeği konum sensörü) dür

          1996 model nissan maxima 2,0

Aracınızın gaz kelebeği temizliği yapıldıktan sonra adaptasyon için bir süre aracı kullanmak gerekiyor, durduğu yerde rölantinin yerine gelmesi zor oluyor hatta gelmiyor...

Bu işlem yapıldıktan  sonra aracınızla trafikte deneme sürüşü yaparsanız gerekiyor.

temizlikten sonra 30km kadar kullandım. boşta 1000 civarı viteste iken 1500'ün  biraz altı 1450 gibi :)

   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    konuyu yanlış yere açmış isem şimdiden özür dilerim

gelelim sorunumuza

    1-arabayı çalıştırdıktan sonra rölanti 1000 civarı oluyor daha sonra rölanti aşağıya doğru geliyor gaza basmaz isem motor duruyor.(bazen sabahları ilk çalıştırmada yapıyor)

  2-vites boşta iken devir 1000 civarı herhangi bi vitese atınca 2000 civarına çıkıyor kendi kendine gaz veriyor gibi (usta boğaz kelebeğini temizledi kelebeğin orada  rölantiyi ayarlayan bir şeyi düşürdüm dedi şimdi devir 1500 çıkıyor)

  3-bana sorarsanız en garipsediğim sorun vitese attıktan sonra devir 1500 çıkıyor debriyajdan ayağımı çekmeye başlaynca devir 100-200 arası bir yere düşüyor biraz gaz verdikten sonra devir yine 1500 civarı sabitliyor bu durumu 1.vitesten 2'ye,2'den 3'e,3'den 4... atarken tüm geçişlerde yapıyor

  ne yapacağımı şaırmış durumdayım

araçta brc sıralı sistem lpg var yukardaki sorunları benzin veya lpg fark etmeksizin yapıyor

cevaplarınızı merakla bekliyorum

:-[:(

bogaz kelebegıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanal ortamda çıkmacılar ve parçacılar var, öncelikle bu sitelerden bir araştır istersen. Bulunmayacak diye bir şey yoktur bence.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzun zamandır yazmayı düşünüyordum

kimisi gaz potansiyometresi

kimisi jikle potansiyometresi

kimisi tps (kelebek konumlama sensörü gibi birşey)

bi çıkmacıdan temin edildi sorunların tamamı çözüldü

iyi akşamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzun zamandır yazmayı düşünüyordum

kimisi gaz potansiyometresi

kimisi jikle potansiyometresi

kimisi tps (kelebek konumlama sensörü gibi birşey)

bi çıkmacıdan temin edildi sorunların tamamı çözüldü

iyi akşamlar

Biz boğaz kelebeği diyoruz, hepsini üzerinde barındırıyor...

Ayrıca; tavsiyemin doğruluğu, sorunun çözülmesi beni sevindirdi, geçmiş olsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet,

Teklemeler varsa ara hızlanmalar kesintili ise TSP (konum sensörü) de olabiliyor. ben de bi deneyim hadi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oda değilmiş :( girdik bir samanın içine iğne arıyoruz  :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar.benim 2000 model 626 aracım marş motoru marşı bıraktıktan yarım saniye sonra marşı geri bırakmaya başladı.gitti elektrikçiye dediki marşın içindeki yaglar kurumuş geç bırakıyor.tamam dedim yapın.söktüler temizlediler ve yaptılar marşımda sıkıntı yok.ancak marşı sökmek için hava filitresini sökmek gerekiyor onuda söktüler tüm sensör fişlerini söktüler.ve tekra taktılar.burdada sıkıntı yok.ancak aracım şimdi rolantiye geç iniyor.yolda giderken boşa atıncada 1200 devirde kalıyor.aynı şekilide boşda durana kadar 1200 devir durunca 600 devir normal rolantiye iniyor.böyle degildi aracım ne oldu aanlamadım.bilen biri varsa açıklasın.tahminimce kalibrasyon ayarı kaçtı.nasıl düzelir bu araç sizce.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Düzgün taktıklarından eminmisiniz, ayarla alakası olduğunu sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

defalarca kötrol ettim herşey yerli yerinde.zaten daha takılırken kontrolüm altında takıldı.anlamadım gitti.fişler sökülüp takılınca ayarımı kaçıyor bunun ne.şu çözümsüz işler yüzünden nefret etmeye başladım mazda arabasından.ne parçası var ne ustası nedir bu çektigimiz yaaa.formlardan araba tamiri yapar olduk.ne günahım vardı bilmem nerden tav oldum nerden hasta oldum bu arabalara yaaa.kızdıgım zaman yakasım geliyor  valla arabayı.marş tamiri yaptık şimdi rolanti sorunu başladı.bitmiyor bunun derdi tasası.3 ay önce fren disklerini porya ve bilyalarını degiştirdim.şimdi yine frene basınca dreksionda titreme var.3ayda bir fren diskleri atma yapıyor.çok sert kullanmam asla arabamı ama nedense böyle çözümsüz arızalar beni buluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdanın parçalarıda var, ustasıda, ben iki usta değiştirdim. Parçası bol, ve  ucuz, ama yurtdışında. Tr de  parçası pahalı diye bi dedikodu yaymışlar parçacılar o yüzden pahalıya satıyor. Yurt dışında orjinal distribotor 850, Trdeki servisde 1700, sanayideki çıkması 450, yurt dışında çıkması 100 dolar, yani  240tl ye geliyor. Mazdanın parçası pahalı yada bulunmaz değil,, satıcıları kötü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Bakım yapılırken , kullanılan parçaların kalitesi, yapa  usta eller çok önemlidir, diskleri ve bilyaları nerde değiştiniz, parçalar orjinalmiydi, montaj hatası olma olasılığını gözardı edilmemeli, bahsi geçen fişlerin sökülüp takılması ne gibi etki edecekki, yapan ustaya sor bir şei eksik yapmış veya fişleri yanlış takmış olmasın, ayrıca aracınız lpg limi, haa filtresi sökülünce genellikle lpg ayarı bozulur, benzinde de aynımı oluyor, gaz halatı takılıyor olabilirimi takarken gergin veya kasıntı takmış olmasınlar, bir sürü alternatif var ve bu sorunları , aracnızı yapan ustaya çözdürmeniz gereki herşeyin bir sebebi vardır, aceminin biri veya çıraklardan biri bir şeyi yanlış takar, her şey olabilir yani başuna taş gibi araba üreten mühendisleri suçlamayın, taş gibi arabaların iki saniyede acemilikleri sayesinde içine edenleri suçlayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dikler trw marka balatalar remsa marka bilya japon malı ama markasını umuttum.elimden bu işler geldigi için hepsinin montajını ben kendim yaptım.tek tek özene özene tam bir titizlikle.ve bugün remsa marka balataları söküp beşer marka balata taktım arabama.sakaryadan boluya ordanda izmite geçtim titreme yapmadı şimdilik.ilerleyen günlerde dahada iyi anlarım.şimdilik titreme sorunum çözüldü.ama rolanti olayı bozuk halen.4 gün önce ustanın söktügü yerleri tekrar söküp güzlece inceledim.sıkıntı yok.herşey yerli yerinde.gaz halatı yazmışsınız ama ona hiç dokunulmadı zaten.ben onuda kontrol edip ayrıca bogaz kelebegini balata spreyliyle güzelce temizledim.herşeyi yerli yerine taktım.ama sonuç aynı.bi tane usta bazı arabalarda bu fişlerin sökülüp takılmasından sonra bilgisayara baglanıp resetleme yapılması gerektigini söyledi.artık son sanş onuda müsait zamanda yaptıracagım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.