Jump to content

Mazda CX-5'den daha yavaş bir Mazda6 ?


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda'nın İngiltere sitesine girdim. Çünkü Mazda'nın Avrupa'da en tutulduğu ülke İngiltere ve en azından dillerini de anlayabiliyorum. Bildiğiniz gibi, Avrupa'da Mazda 6 bizim ülkemiz dışında heryerde pazara verildi. Ancak teknik özelliklerde hayretlere düştüm. Benzinli 2.0 litre motor 145 bg! Halbuki aynı motor CX-5'de 165 bg ve otomatikde ise 160 bg. Sonuç olarak da kasa yapısı performansı daha fazla destekleyen Mazda 6'nın otomatik versiyonu 0-100 hızlanması 10.5 sn. Bu rakam otomatik CX-5'de ise 9.6 sn.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlis bilmiyorsam model seceneklerine gore degisiyor motor gucu ama siz onu da arastirmissinizdir buyuk ihtimal

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ülkelere göre değişiklik gösterebiliyor.Rusya daki CX-5 ler ile buradakilerin güçleri farklı mesela. Belki benzer bir durum burada da olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cx5 in agırlık olarak daha guclu olması normal degil mi ?

ayrıca ozellikle avusturalya testlerinde gordugumuz uzere araç gayet cevik ve atik (mazda6)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elinde Skyactiv 160 bg motor varken, neden 145 bg koyarsın? ben burayı anlamadım. Daha atik yapabiliyorsan, neden yapmayasın?

İnşallah bu sadece İngiltere ile ilgili bir durumdur...

cx5 in agırlık olarak daha guclu olması normal degil mi ?

ayrıca ozellikle avusturalya testlerinde gordugumuz uzere araç gayet cevik ve atik (mazda6)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda.co.uk web sitesinden tüm donanım ve şanzıman seçeneklerine baktım. Benzinli olarak tek motor görünüyor, o da 2.0 lt 145 bg. Umarım Avrupa'da dizel versiyonlar popüler diye bu motor ile yetinmişlerdir ve bizim ülkemize CX5'ten bildiğimiz motorlar gelir...

Yanlis bilmiyorsam model seceneklerine gore degisiyor motor gucu ama siz onu da arastirmissinizdir buyuk ihtimal

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda.co.uk web sitesinden tüm donanım ve şanzıman seçeneklerine baktım. Benzinli olarak tek motor görünüyor, o da 2.0 lt 145 bg. Umarım Avrupa'da dizel versiyonlar popüler diye bu motor ile yetinmişlerdir ve bizim ülkemize CX5'ten bildiğimiz motorlar gelir...

valla mazdanın hic sagı solu belli olmaz

malum turkiyeyi pazar olarak gormedikleri icin avrupaya giderken ne dusuyorsa onu bırakıyorlar bu yuzden hersey gelebilir :)

mazda 3 ü dusunursek amerikada skyactiv motorlar var guclu 2.0 cx5 deki aynı motorlar hatta bizdeki motorlardan satılmıyor bile artık

ancak bizde usuleten insan bir iki tane getirir insan güç görsün diye yok malesef ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi , Almanya sitesine baktığımda aşağıdaki bilgiyi buldum. Orta ve Spor modellerinde  165 PS geliyor 2.0 motor . Aynı şekilde dizel de 2 farklı güç teklif ile geliyor.

Bu teklifler şunlar ;

    2.0l SKYACTIV-G 107 kW (145 PS) (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive))

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive)) 

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.2l SKYACTIV-D 129 kW (175 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

2.0 145 PS de SKYACTIV-Drive olmadığına göre bize de sanırım aşağıdaki paket ile gelir çünkü son dönemde Mazda6 hiç manuel vites ile satılmadı

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende Mazda'nın vizyonunu sadece ülkelere/araçlara göre motor seçenekleri olarak değerlendiriyordum.

Fakat geçenlerde bir arkadaşın paylaştığı şu videodaki (http://www.tvyo.com/tvyoyasam/video/saffetin-garaji-26-temmuz-2012-yayini-i) arkadaşın mazdanın planlarıyla alakalı anlattıklarını dinledikten sonra bu değerlendirmenin pek de sağlıklı olmadığını düşünmeye başladım.

Hani soracak olursanız cx5 ve 6 arasında ki şu durumun bununla ne alakası var diye, direkt mazdanın vizyonuna bağlayarak mantıklı bir açıklama getirilemeyebilirim.

Ama en azından bizim gördüğümüz ve değerlendirdiğimizden farklı etkenlerin göz önünde bulundurularak böyle bir üretim ve satış politikası izlediklerini düşünüyorum.

Haa mazdanın sırf işin ucuzuna kaçmak için yaptığı küçük çakallıkları oluyor tabii fakat satış rakamlarını doğrudan etkileyecek böylesi faktörlerde aynı yolu izleyeceklerine inanmak da istemiyorum :)

:nea:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnşallah bu Almanya verileri doğrudur. Mazda 6 güzel bir otomobil olmuş, onun da harcanmasını istemem doğrusu. Geçen bir arkadaşımız Mazda 6'nın 117 bin TL olacağını söylüyordu. Garip! CX-5 ile aynı teknolojileri, donanımları kullanan, aynı kalitede bir araç. Üstelik awd sistemi eksik. Nasıl CX-5'ten 15 bin TL pahalı olur????

Bu arada son zamanlarda Mazda 6 manuel vites gerçekten satılmadı. Otomatik de herhalde 2-3 tane satılmıştır...

Abi , Almanya sitesine baktığımda aşağıdaki bilgiyi buldum. Orta ve Spor modellerinde  165 PS geliyor 2.0 motor . Aynı şekilde dizel de 2 farklı güç teklif ile geliyor.

Bu teklifler şunlar ;

    2.0l SKYACTIV-G 107 kW (145 PS) (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive))

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive)) 

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.2l SKYACTIV-D 129 kW (175 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

2.0 145 PS de SKYACTIV-Drive olmadığına göre bize de sanırım aşağıdaki paket ile gelir çünkü son dönemde Mazda6 hiç manuel vites ile satılmadı

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Co2 farkı vardır muhtemelen 145-160 arasında . Dingiltere'ye o yüzden 145 vermiş olabilirler. Uyuzum zaten heriflere, 145'e binsinler :) biz onu da bulamıyorum :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Abi , Almanya sitesine baktığımda aşağıdaki bilgiyi buldum. Orta ve Spor modellerinde  165 PS geliyor 2.0 motor . Aynı şekilde dizel de 2 farklı güç teklif ile geliyor.

Bu teklifler şunlar ;

    2.0l SKYACTIV-G 107 kW (145 PS) (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive))

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive)) 

    2.2l SKYACTIV-D 110 kW (150 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

    2.2l SKYACTIV-D 129 kW (175 PS) i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))

2.0 145 PS de SKYACTIV-Drive olmadığına göre bize de sanırım aşağıdaki paket ile gelir çünkü son dönemde Mazda6 hiç manuel vites ile satılmadı

    2.0l SKYACTIV-G 121 kW (165 PS) (A) (6-Stufen-Automatikgetriebe (SKYACTIV-Drive))

Demiştim ve bu şekilde duyuruldu ama aynı motor, aynı şanzıman ve muhtemelen daha hafif bir araba ile Mazda CX-5'ten daha yavaş bir 0-100 hızlanmasını anlamlandıramadım.

165 BG Mazda6 : 10.1

165 BG Mazda CX-5 : 9.2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben neden olduğunu biliyorum...

Demiştim ve bu şekilde duyuruldu ama aynı motor, aynı şanzıman ve muhtemelen daha hafif bir araba ile Mazda CX-5'ten daha yavaş bir 0-100 hızlanmasını anlamlandıramadım.

165 BG Mazda6 : 10.1

165 BG Mazda CX-5 : 9.2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senin gibi paylaşımcı biri bu bilgiyi bizden sakınmaz herhalde :D

0-100 ü 9.2 saniye olan Cx-5 manuel, mazda 6 otomatik

Fakat Cx-5 in otomatiğid e 9.6 saniye hem de mazda 6 dan 5 beygir az olmasına rağmen

Büyük ihtimalle bir hata var teknik verilerde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 ara hızlanmalarda CX5'den daha iyidir. Ancak ilk kalkışta awd bir aracın yere iletebildiği çekiş gücüne aynı motor ve şanzımanla önden çekişli olarak yetişmesi zor... 230 bg Subaru WRX ile M5'ten daha iyi kalkıyorsunuz, sonra geçiliyorsunuz...bunun gibi birşey.

0-100 ü 9.2 saniye olan Cx-5 manuel, mazda 6 otomatik

Fakat Cx-5 in otomatiğid e 9.6 saniye hem de mazda 6 dan 5 beygir az olmasına rağmen

Büyük ihtimalle bir hata var teknik verilerde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...