miskinn

88-91 Alarm Montajı

Bu konuda 24 ileti var

Arkadaşlar ustalara güvenmeyerek, alarm fiyatını montaj dahil almama rağmen montajı istemedim. İlk önce montajı yaptırmadığıma pişman oldum ama, ne zaman ki eve geldim sökmeye başladım, gördüm ki bu arabam gerçekten fabrikasyon. Diğer arabamdaki fazla vidaların, sağı solu kırıdkları için takılan parçalar olduğunu farkettim, sökerken ki mazdanın kırılmamış halini, tasarımı gördüğümde bir kez daha hayran oldum. Bütün öğleden sonramı aldı özenle uğraştım, ustalara kalsaydı benim gibi sökmeyeceklerdi. Ne demiştik, kimse bizim arabaralarımızı bizden iyi sökemez.

Fotoğrafları çektim yine aşama aşama sizler için. Canımı sıkan nokta, bağlantıların kablo soyularak yapılıyor olması. Soketlerdeki kabloları söküp etrafına sarıp, tekrar sokete takmaya çalışsam, her sokete ulaşmak çok mümkün değil. Deneyen var mıdır bilmiyorum ama yarına kadar bişey düşünemezsem usta mantığı soyarak yapıcam.

Alarmlarda bir süre sonra frene ilk bastığınızda kitleme özelliği bar biliyorsunuz, onu bağlamayarak harici bir düğme ile yeni arabalardaki gibi içeriden kilitleme açma yapacağım. Bunun için konsolda benim kasada boşta bırakılmış buton görünümünde plastikler var. Onların yerine nerden bulacağımı bilmiyorum, hurda arabalardaki butonları alıp yapabilirim ama onlar da tek taraflı, ben çift basmalı istirorum hem açma hem kapatma.

Birazdan resimleri de ekleyeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar dikkatli olun ilk resmi özellikle çektim, çoğu elektrikçi kapı iç döşemesini sökerken ayna iç kısmı gibi görünen yeri sökmez, aslında döşemeyi sıkıştıran kısımdır orası ve kanırtarak çıkardıkları için döşemenize zarar verirler, o kısım sökülünce kuş gibi elinize geliyo neredeyse döşeme.

post-7399-141695293093_thumb.jpg

post-7399-141695293096_thumb.jpg

post-7399-141695293103_thumb.jpg

post-7399-141695293108_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hoparlör tavsiyelerinizi de alabilirim, yapmışken bir kez kapatıp bir daha açmamak istiyorum. Otomatik cikle de problemli atmıyor geri ama atmamasını sevmeye başladım sanki kontrolün bende olması güzel, değiştirmeyebilirim.

post-7399-141695293113_thumb.jpg

post-7399-14169529312_thumb.jpg

post-7399-141695293125_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalorifer borularını da söktüm ama merkezi kilit modülünü bir türlü bulamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Modül yok, röle varmış, ufak bi şema buldum, nerede olduğunu göstermiyor tabi ama yarın mecburen sigorta tablasını söküp, kapı sigortasının bacağını takip ederek röleyi arayacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay gelsin, frene basınca kilitleme işini yine fren yapsın bence, zaten kontağı kapatınca kilitleri de otomatik açıyor.

Sizin istediğiniz açma-kapama olayınıda herhangi bir  cam düğmesi ile kapı tetiklerinden  çözebilirsiniz.

688947001311772141_250x250.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginize çok teşekkür ederim arkadaşlar, kablo aparatı çok güzelmiş ama onu manisada bulamam sanırım. Yine soymadan çözüme ulaştım, soketlerini buldum hepsinin, soketleri ayırarak araya sıkıştırıp kapattım çok sağlam olduğu kanaatindeyim.

Röle uçlarını rüyamda gördüm, sabah gittim denedim oldu, şu an kuş gibiyim :). Şu an sadece kapı spiralinden kablo geçirip toplaması kaldı, sistem çalışıyor.

Fren ucundaki sıkıntım şu arabaya binenler araba durmadan kapıyı açmaya yelteniyor, kilit o sırada boşta olduğu için bu defa güç uyguluyorlar, hoş olmuyor. Durmadan önceden kendim açtığımda da frene basınca tekrar kitleniyor. Cam düğmeleri değil, benim kasamda göstergelerin altında 4, vites kolunun yanında da 2 tane kapatılmış düğme yeri var,  Onların üzerine cam düğmelerini monte edebilirim ama hoş bir görüntü olmaz, onun yerine konsoldaki yerlere uygun orjinal parçaları hurdacıdan bulmayı planlıyorum, kabloları hazırlayıp oraya boş bırakıcam.

Sinyalleri de bağlamıcam, kapıyı her açtığımda 4 lünün yanmasını istemiyorum, ben zaten alarmı sessiz kitliyorum, arabayı biri çalıştırmadıkça alarm devreye girmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski aracım kapıları açtığında dörtlülerin yanması yüzünden az kalsın vizeden geçemiyordu.

Bende alarm bağlamak istiyorum ama bu sürücü kapısına ek motor takılması muhabbeti hiç hoşuma gitmiyor. Uğraştırmyacak bir sistem olmalı kapıyı bile sökmemeliyim mesela :D

Zaten bütün derdiniz o ek motoru bağlıyacağınız kabloları bulmak olacak :). Şu an o kapıya kablo çekmem gerekiyor, ve günlerden pazar, malzeme yok, iş ertelendi. Alarm bağlamak için arabanın neredeyse bütün elektrik sistemini çözüyorsunuz, şehir dışı oluşacak arızalar için güven kaynağı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor kaputu için bağlanan aparat o bildiğim kadarıyla... Motor kaputu açıldığında alarm devreye girmesi için.

;)

Bağlantı şemasında ve kitapçıkta değinmemişler, onlar da monte edileceğine pek inanmıyorlar galba :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bağlantı şemasında ve kitapçıkta değinmemişler, onlar da monte edileceğine pek inanmıyorlar galba :)

Ya da; onlarda ne işe yaradığını bilmiyorlar...

:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen abi motor kaputu için o. Aslında zor değil bağlaması ufak bir delik delmeniz gerekir.

Bu sürücü kapısına takılan motoru takmadan alarm bağlamak mümkün değil mi sizce?

Delik açması mümkün değilse veya içine sinmiyorsa, bir yere uzatma yaparak bu aparatı kaput kapatıldığında devre kesilecek şekilde ayarlayıp bağlayabilirsin... Bilmem anlatabildi mi ben :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Misal 5cmx2cm ölçülerinde demir plaka. İki ucuna birer delik bir ucu uygun bir civata sökülüp altına konulup tekrar sıkılır diğer ucuna bahsi geçen anahtar :) sanırım anlamışım.

Aynen öyle, şükür anlatabilmişim...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bağlama yapılır ama sorunu anlatayım ben size, sol kapıda motor yok benim örneğin, anahtarla onun aşağı yukarı hareketi sağlanarak switch in yönü değiştiriliyor ve bu switch in konum bilgisiyle diğer 3 kapı harekete geçiyor. Zaten alarmın kablolarını bağladığımız yer de bu switch in kablolarının geldiği yer. Kendi arabam için anlatayım, ben sol kapıya motor bağlamadan alarm bağlamak istersem switch i iptal etmem gerekir, bunu arkadaşımın civic ini söktüğümde gördüm, iptal edilmişti.

Şimdi uzaktan kumanda ile çalışan 3 kapım ve anahtarla açacağım sol ön kapım olmuş oldu, benim arabam için sizin sorunuz mantıklı değil.

Ama eğerki sizin sol ön kapınınızda da motor var dahili, takılması gerekmiyor, o zaman alarmdan sinyali alınca o motor çalışığ switch in konumunu değiştireceği için sorun çıkmayacak.

Siz kapıyı sökmeye mi üşeniyorsunuz hatırlamıyorum ama, inanın kapıyı sökmek alarm bağlamanın en kolay kısmı. Ben kablolara rahat ulaşabilmek adına kalorifer borularını bile söktüm.

Ah bi garajım olsa hepinizi davet edip elimden gelen yardımı yaparım dicem de, olmuyor işte, şu an kablo aldım evde oturuyorum, hava bozmak üzere olduğundan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha bu arada motor kaputunu açmayı başaran biri için, sirenin kablosunu sökmek pek zor olmasa gerek, o yüzden o parçayı bağlamanın pek anlamı yok açıkçası :).

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha bu arada motor kaputunu açmayı başaran biri için, sirenin kablosunu sökmek pek zor olmasa gerek, o yüzden o parçayı bağlamanın pek anlamı yok açıkçası :).

Muhakkak öyle... Daha önceki aracımda böyle bir aparat vardı ve sadece motor kaputunun tam kapanmadığını bildirmeye yardımcı oluyordu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

süper o zaman motor varsa, sökmeye hiç gerek yok, röle çıkışını bulduğunuz vakit bu iş biter.

bakın sigorta kutusunun etrafında dağa sola döşenmiş farklı renklerde dikine dikdörtgen prizmalar var, aracınız orjinalse üzerinde ne olduğu teker yazıyor.

aracınızın model yılı ile birlikte google a "power door lock relay on 1999 mazda 323" örneğindeki gibi yazın. orada alışveriş siteleri çıkacak ve rölenin şeklini görmüş olacaksınız. Bu benim aracımda röle, belki sizin aracınızda alarm modülüne benzer bişey olabilir. o zaman da "relay" yerine "control unit" yazın.

Şimdi röleyi bulduğumuzu varsayarak ilerliyorum. bir adet voltmetre alın, şu en dandik 8-10 tl olanlar bile olabilir. siyah ucu şaseye monteleyin, kırmızı ucu ile rölemizin ayaklarına soket takılıyken teker teker değdirin ve okuduğunuz değerleri not edin. sonra sol ön kapının kilidnin durumunu değiştirin, bunu yapmak için kilidin dilini tornavida ile önce geri ittirin, sonra kapı iç döşemesindeki anahtarını indirin.

Şimdi değişen durumda tekrar voltajları not edin. burada sabit 12v olan kabloyu bulmuş olduk. eğer ki bunu başka bir yere değdirdiğinizde değdirdiğiniz uç şase çıkarsa emin olun bir tane sigorta yakacaksınız :). o 12v u hiç bir yere değdirmiyoruz.

Sonra yine kırmızı ucu tekere teker kabloların üzerinde tutarak voltmetre ekranın voltajlara bakıyoruz, bu aşamada sadeec 2 kabloda anlık artış olacak ve tekrar 0v a düşecekler. Bu iki kablo merkezi kilit motorlarını açıp kapatan uçlar.

Şimdi geriye 3 tane kablomuz kalmış olması lazım, bunlardan biri sürekli 12v, diğeri sürekli 0v diğeri de bir konumda 0v diğer konumda 12v verecektir. Kapı switch inin uçları bu 3 kabloya bağlı.

Ortak uç olarak o duruma bağlı olarak değişen kablo kullanılmakta, yani alarm modülünden çıkan sarı ve sarı-siyah kablolar beraber buraya takılacak, geriye uzaktan kumandaya basıldığında tetik uçları olan beyaz ve beyaz-siyah kablolar kaldı.

Sürekli 0v ve 12v veren kablolara da bu beyaz ve beyaz-siyah kablolar bağlanacak, eğer açma butonuna bastığınızda kapatmaya çalışıyorsa yerleri değiştirilecektir.

Araba elektrikçisi değilim, sadece kendi tecrübelerim doğrultusunda konuşuyorum, benim arabamda çalışan sistem bu şekildedir, sizinkinde birebir aynıdır diyemem ama umarım bi ışık yakar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alarm montajını bitirdim arkadaşlar, bunlar da toplamadan önce çektiğim son fotoğraflar.

post-7399-14169529337_thumb.jpg

post-7399-141695293373_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.