tirexxerit

100km Aşınca Gelen Sarsıntı

Merhabalar,

  Aracım şu an 131.000 km'de ve bugün otobanda 100 km üzerine çıktığımda

ön taraftan gelen bir sarsıntıyı direksiyonda hissettim. Sanki hafif bozuk bir yolda gidermiş gibi sarsıntı/titreme hissedildi. Bu durum önceden yoktu 140-150 ile giderken de hissetmiyordum bunu. Yolla ilgili bir sorun da olduğunu düşünmüyorum. Mayıs ayında senelik bakımına girecek araç ama ondan önce servise bir baktırsam mı diyorum. Daha önceden sizlerin görüşlerinizi almak istedim.

Sarsıntıyı tam olarak anlayamıyorum aslında, belki 100km'den önce de mevcut şiddeti zayıf o yüzden farkedilmiyor. Benzer şikayetlere baktığımda genelde aks sorunlarından bahsedilmiş umarım öyle bir durum yoktur.

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakın zamanda aracınızla kaldırıma veya buna benzer bir yere çıktıysanız (sertçe) aracınızın rot ayarları bozulmuş olabilir...

Lastiklerinizi kontrol ettirin, balans ayarı kaçmış olabilir.

Kolaylıklar, neticeden bilgi verirseniz memnun olurum, teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

  Aracım şu an 131.000 km'de ve bugün otobanda 100 km üzerine çıktığımda

ön taraftan gelen bir sarsıntıyı direksiyonda hissettim. Sanki hafif bozuk bir yolda gidermiş gibi sarsıntı/titreme hissedildi. Bu durum önceden yoktu 140-150 ile giderken de hissetmiyordum bunu. Yolla ilgili bir sorun da olduğunu düşünmüyorum. Mayıs ayında senelik bakımına girecek araç ama ondan önce servise bir baktırsam mı diyorum. Daha önceden sizlerin görüşlerinizi almak istedim.

Sarsıntıyı tam olarak anlayamıyorum aslında, belki 100km'den önce de mevcut şiddeti zayıf o yüzden farkedilmiyor. Benzer şikayetlere baktığımda genelde aks sorunlarından bahsedilmiş umarım öyle bir durum yoktur.

Saygılar.

Merhaba,

Geçmiş olsun öncelikle.. Jantınızı, bijonlarınızı söküp taktılar ise balans ayarı gereklidir.

Balans yaptırmadan önce rot ayarını da kontrol ettirin önerim budur.

2 sini de yaptırdıktan sonra hala devam ediyorsa jantlarınızda [ön ya da arka farketmez] eğilme vardır. Jantı düzelttirdikten sonra rot ayarı ve balans ile titremesiz sarsıntısız sürüşe devam :)

Her bijon sökülmesinde balans yaptırılması gerektiğini belirtmek isterim..

İyi günler dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlara katılıyorum balans ayarı gerekli, zaten bu ayarı belli aralıklarla yaptırmak gerekli, lastiklerin eskimesi bile balansı etkileyebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Servise gittiğimde bu sorunu ileteyim. Balans sorunu ise sevineceğim. Senede 10.000km üzeri yapmıyorum lastikler çok yeni değil şu ana kadar hiç lastik çıkarılıp takılmadı aldığımdan bu yana. Sadece bir kere yanlışlıkla ön tekerlekleri alçak kaldırıma vurdum kalkış esnasında ve araç geri tepmişti. Onun haricinde yollar hep asfalt ve araç 1 sene içinde sadece bir kere çukura düştü. Balansı ben sadece senelik bakımlarda yaptırsam yeter diye düşünüyordum. Bakalım servis amca ne diyecek.

Tekrar teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

önemli bir sorun çıkacağını sanmam, geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugun servis elemanıyla beraber yola çıktık o da görsün sorunu dedim ama adam bir sorun görünmüyor dedi:) şaşılacak durum. Dedim ben 1 ay önce gelmedim buraya çünkü bir sorun yoktu şimdi farkediyorum bu sorunu. Hatta artık yavaş giderken bile belli oluyor. Ben 1 senedir kullandığım için sanırım farkı görüyorum adam göremiyor.

  Bana ön lastiklerimi değiştirsen daha iyi olur dedi. Ayrıca araçta gaz pedalından çekince hafif tekleme tarzı bir hareket olduğunu fark etti ben farketmemiştim. Balansla ilgili bir sorun görünmüyor dedi.

  Daha bir cihaz filan takmadılar. Ayın 16 sında yıllık küçük bakıma girecek. Küçük bakım dediğinde ise yağ değişecek sadece anladığım kadarıyla.

  Bakalım bir sorun bulacaklar mı. Adamın bir şey farketmemesi canımı sıktı gerçi.

Hayırlısı, 16 sından sonra buraya da bilgi veririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bir ayrıntıyı atladım bu konuda sanırım. Bu ülkede yokuş tepe vs olmadığı için soğuk da aşırı olmadığı için birçok kişi kışlık lastik almayıp yazlıklarla devam ediyor. Zaten trafikde değiştirmekle ilgili bir yasa da yok. Hava sıcaklıkları 0-10 arası gidip geliyor. Acaba benim lastiklerde mi bir sorun oluştu hava sıcaklıklarından ötürü. Normalde sürücüler yazlık lastikleri kışın çıkartıp örneğin garaja koyup kullanmıyor.

Bu şekilde yazlık lastiğin kışın da kullanılması sürekli bir sertleşmeye sebep olup sarsıntı yapıyor olabilir mi?

  Neredeyse yaza giriyoruz. Buradaki "lastik önerisi" başlığı altında Michelin Energy Saver için olumlu yorumlar okudum özellikle sessizlik açısından. Yıllık bakımda da bir sorun bulamazlarsa ben bu lastikleri değiştirip 4 yeni yazlık lastik alayım diyorum

ama kışın kullanmak lastiğe zarar veriyorsa kışlık lastik de alacaz diğer kışa artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim de basima benzer bir olay gelmisti.sadece benim sardinti asiri idi.tanidik bir elekttik ustasi aks dedi,baska bir usta lastiklerfen dedi.bu arada ben araci bakima sokacagim icin bir sey yapmadim.daha sonra segman atilmasi icjn servise biraktim,sonra hasta ziyaretine :) gittigimde aracimin sola coktugunu farkettim.amortisor %60 bitmis,megerse ondanmis.velhasili sarsinti tek bir tarafda ise o kisma elinle bastirirsan araba yaylanirsa amortidorden degildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

normal şartlar altında +7 derecenin altına düştüğü anda hava ısı derecesi kış kullanmak gerekir çümkü yaz lastikleri o ısı derecesinin altında donmaya başlar vede ani fren patinaj durumlarında aşırı bir deformasyona ugrar tabir yerindeyse peynir gibi ufalanıp gider ama sizin sorununuzun balans olduğu kesin vede bunu anlamak için ön tekerleklerin ikisinide söküp balans makinasında ayarlamak gerek öle dışardan bakmayla anlaşılmaz gram  hesabı şekilinde hassas bir ayar verilir , bu ayar jantlara gereği kadar gram ağırlık eklemekle olur. dediğim gibi önemli bir problem değil bir balsççıya git 10 tl ver  gerekeni yapsınlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

  Aracım şu an 131.000 km'de ve bugün otobanda 100 km üzerine çıktığımda

ön taraftan gelen bir sarsıntıyı direksiyonda hissettim. Sanki hafif bozuk bir yolda gidermiş gibi sarsıntı/titreme hissedildi. Bu durum önceden yoktu 140-150 ile giderken de hissetmiyordum bunu. Yolla ilgili bir sorun da olduğunu düşünmüyorum. Mayıs ayında senelik bakımına girecek araç ama ondan önce servise bir baktırsam mı diyorum. Daha önceden sizlerin görüşlerinizi almak istedim.

Sarsıntıyı tam olarak anlayamıyorum aslında, belki 100km'den önce de mevcut şiddeti zayıf o yüzden farkedilmiyor. Benzer şikayetlere baktığımda genelde aks sorunlarından bahsedilmiş umarım öyle bir durum yoktur.

Saygılar.

hocam benim başımda da titreme sorunu vardı arabam 2009 mazda 3 sedan 100 ü geçerken başlayıp 140 lara kadar devam eden bi sarsıntı geçen gün lastikleri değiştirdim bu arada balans ayarı yaptırdım çok fazla dengesizlik olduğunu ama düzelttiklerini söylediler.denemk için 170 civarı bi hız yaptım ama çok şükür kayboldu .arabamı tekrar çok sevdiğimi hatırladım:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pazartesi 4 lastiği Michelin Energy Saver + ile değiştiriyorum. Değişim sonrası yorumlarımı iletirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçtaki lastikler değişince herhangi bir sorun, sarsıntı kalmadı. Gürültü de anlaşılan lastiklerimin çok eski olmasından kaynaklıydı. Bu yeni Michelin lerle gürültü çok azaldı. Yorum yapanlara çok teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.