creative16

Çok kısa bir sürede!

Bu konuda 24 ileti var

Arkadaşlar öncelikle herkese hayırlı günler ve kazasız sürüşler dilerim.

Arkadaşlar aracımını çalıştırmaya başladıktan 6-7 dakika sonra hararet göstergesi normal seviyeye geliyor. Rölantide çalışşa bile... Sanki normal değil gibime geliyor. Aracım 94 model 323 sedan. Amcama geçtiğim ay Kütahya'dan 93 model 323 sedan aldık ve aynı şeyi onun aracında denedim. Değil 6-7 dakika, 16-17 dakika geçti sonra yavaş yavaş hararet göstergesi tam ortasına geldi.

Benim aracım çalışmaya başladıktan sonra 6-7 dakika sonra hararet ipresi tam ortasına geliyor, amcamın Mazda'sın da ise ortala 15-17 sonra hararet ipresi tam ortasına geliyor. Sizce benim aracımda bir problem mi var? Uzun yola çıkıyorum hararet hep aynı seviyede kalıyor ama... Sizce hararet müşürü mi arızalı yoksa termostat mı arızalı?

Son birşey daha. Amcama aldığımız 93 model Mazda'nın kolorifer ısıtma sistemi, yola çıktıktan sonra 20-25 dakika sonra yavaş yavaş ısıtmaya başlıyor. Benim aracımın ise dediğim gibi 6-7 dakika sonra hamam gibi yapıyor içerisini.

Sizce sorun ve sorunlar nerede olabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

havalar bu aralar sıcak ondan olabilir kışa alışmış olabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın su seviyesini kontrol edin, eksilme yoksa her şey normaldir... Havaların ısındığını dikkate alın bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımı alalı tam bir sene oldu. Aldığımdan beri bu bahsettiğim durum yazlı, kışlı böyle... Bu arada aracım su eksiltmiyor. Aslında kışın tam süper oluyor. :egy: Herneyse...

Biraz araştırtım ve termostat yüzünden olabilirmiş. Motor soğutma suyunun araba çalıştıktan sonra suyun devirdaim yapmıyormuş. Takii termostat, suyun normal sıcaklığına geldikten sonra suyun akışını sağlıyor olabilirmiş.

Eğer doğruysa bu, sorduğum sorunun cevabını aldım sayılır. Motor çalışıyor fakat su hareketsiz kaldığı için çabuk ısınıyor. Su normal sıcaklığa geldikten sonra suyun hareketini termosttan tetikliyor.

Ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımı alalı tam bir sene oldu. Aldığımdan beri bu bahsettiğim durum yazlı, kışlı böyle... Bu arada aracım su eksiltmiyor. Aslında kışın tam süper oluyor. :egy: Herneyse...

Biraz araştırtım ve termostat yüzünden olabilirmiş. Motor soğutma suyunun araba çalıştıktan sonra suyun devirdaim yapmıyormuş. Takii termostat, suyun normal sıcaklığına geldikten sonra suyun akışını sağlıyor olabilirmiş.

Eğer doğruysa bu, sorduğum sorunun cevabını aldım sayılır. Motor çalışıyor fakat su hareketsiz kaldığı için çabuk ısınıyor. Su normal sıcaklığa geldikten sonra suyun hareketini termosttan tetikliyor.

Ne dersiniz?

E zaten çalışma prensibi bu şekilde...

Termostat açılana kadar su devirdaim etmez, tersi olsaydı aracın kalorifer sistemi ısınmaz ve motor belirli bir sıcaklıkta kalamazdı.

Bence; senin aracında hiç bir sorun yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Son bir şey daha...

Pekii hararet fanının kontağa bağlı olması normal mi? Aracımı park ettikten sonra stop ettirmeden önce fanın çalıştığını duyuyorum. Kontağı kapatmamla, fanın kapanması aynı oluyor. Yarım kontak yaptığımda ise fanın tekrar çalıştığını görüyorum.

Benim bildiğim fanın, soğutma suyunu belli bir dereceye düşürene kadar çalıştığını biliyorum. Yoksa yanlış mı biliyorum?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Belli bir isi dan sonra fan devreye girer isi yuksekken arabayi kapatirsan,fan calisirken kapanmis olur su sicaktir.su sogumadan yeniden calistirirsan fan yine devreye girer.su soguk olsa devereye girmez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim sıcaklık göstergesi de 10-15 dk felan ortalara geliyor. ortada kalıyor. zaten ortayı geçerse sıkıntı. ben sanayideki ustama da sordum, burda Gürhan abi de aynısını söyledi. ortayı geçerse sıkıntı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim sıcaklık göstergesi de 10-15 dk felan ortalara geliyor. ortada kalıyor. zaten ortayı geçerse sıkıntı. ben sanayideki ustama da sordum, burda Gürhan abi de aynısını söyledi. ortayı geçerse sıkıntı.

10-15 dakika bile sürmüyor hocam benim. Dediğim gibi 5-6-7 dakika gibi süreleri var yazlı kışlı. :) Ortayı kesinlikle geçmiyor. Uzun yolda çoğu kez aracı zorladım genede sabit kaldı.

Amcamın arabasında ise araç hızlandığı zaman hararet göstergesi yavaş yavaş düşüyor. Hatta rampa aşağı hızlı inerken vitesi boşa attığımızda, gösterde en alta indiği bile oluyor. Sizce bu normal mi yoksa anormal mi?

İşin içine biraz görsellik katalım işte benim Mazdam:

img1493zw.jpg

img1489yo.jpg

img1530gv.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en iyisi servisinde arıza kontrolü yaptırmak. yaksa termostat olayı çok önemli ve es geçilemeyecek birşey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor suyundaki antifriz oranıda bu durumu etkiler. Sadece su koyarsanız daha çabuk ısınır.

mantıklı. antifirizli değilse antifirizli koy. bende ki antifirizli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kışa girmeden önce hem yağ değişimi hem de antifiriz değişimi yaptırmıştım. Yanılmıyorsam 3 litre BP marka antifiriz, geri kalanını su doldurmuştu eleman. O zamandan beri radyatöre 1-2 su bardağı su koymuşluğum vardır. Su eksiltme vesaire hiçbir sorunu yok aracımın.

Ama en iyisi soğutma sistemini komple bir elden geçireyim diyorum. Radyatör temizliği felan yaptırayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kışa girmeden önce hem yağ değişimi hem de antifiriz değişimi yaptırmıştım. Yanılmıyorsam 3 litre BP marka antifiriz, geri kalanını su doldurmuştu eleman. O zamandan beri radyatöre 1-2 su bardağı su koymuşluğum vardır. Su eksiltme vesaire hiçbir sorunu yok aracımın.

Ama en iyisi soğutma sistemini komple bir elden geçireyim diyorum. Radyatör temizliği felan yaptırayım.

Bence aracının bu konuyla ilgili hiç bir sorunu yok... Olsaydı bir yıldır ben buradayım derdi zaten.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amcanın aracının termostatı bozuk :D

Şaka yapmıyorum bu arada. Araç hızlanınca hararet düşüyorsa termostat açık kalıyor demektir.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amcanın aracının termostatı bozuk :D

Şaka yapmıyorum bu arada. Araç hızlanınca hararet düşüyorsa termostat açık kalıyor demektir.

iyi forumlar...

Termostatın açık kalması derken ne demek istediniz? Sakıncalı bir durum mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Termostatın açık kalması derken ne demek istediniz? Sakıncalı bir durum mu?

Termostat; aracın su sıcaklığını istenilen/gereken düzeyde tutmaya yarar... Devamlı açık kalırsa motor suyu ısınmaz ve kalorifer sistemi randımanlı çalışmaz, hiç açılmazsa su radyatörden geçmeyeceği için hararet yapma ihtimali yüksek olur...

Termostatın belirli derecelerde değerleri olur ve suyun ısısı o dereceye geldiğinde termostat açılır ve su sistem içerisinde devir daim yapar. Genel olarak çalışma prensibi budur diye biliyorum.

Aracınızda bu tespitlere aykırı bir durum oluşuyorsa, termostatı kontrol ettirin veya değiştirin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet güzel açıklama olmuş vallahi. :)

Teşekkür ederim!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet güzel açıklama olmuş vallahi. :)

Teşekkür ederim!

Bildiğimizi, duyduğumuzu, gördüğümüzü dilimiz döndüğünce forumda paylaşmak görevimiz.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 gün öce biraz antifiriz biraz da su ekledim, bu sefer termostat ibresi daha da geç orta seviyeye geldi. acaba antifiriz fazla mı geldi? bunun zararı olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.