Jump to content

323 Hb Otomatik Şanzuman Kavrama Sorunu


allora_38
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar benım 90 model mazdanın tek sorunu otomatık vitesinin D ve R deyken yani vitesteyken çok fazla kavraması!! araç dururken çok fazla titriyor öne dogru atılmak için fazla çaba sarfediyor... rolantidendir diye danısmadıgım usta kalmadı rolanti minımum seviyede olmasına ragmen hala kavrama çok fazla...istediğim geri kaydırması felan ö.deil yeterki fazla kavramasın bunun ayarı felan yokmudur ???? bi bilgisi olan varsa yarımcı olsun lütven

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş bu kavrama bildiğim kadarıyla ayarlanabilir bişey değil zaten kavramada bir fazlalıkta yok sadece P ve R de motorun yükü şanzımana binince titreme vede genel aracın tümünde bir kasılmaya sebep oluyor, bu durum bende de var ,ama bunun sebebi şanzıman veya kavrama değil motorun sarsıntısını emen motor kulakları veya takozları gibi geldi bana ,acaba yılların verdiği yorgunluktan dolayı katılaştılarmı, yani görevlerini tam yapamıyolarmı diye düşünüyorum vede takozlara slikon sprey sıkmayıda düşündüm, genede bu konu, benimde aklımda olan vede sormak istediğim bir mevzuydu siz sormuş oldunuz, bakalım diğer arkadaşlar ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş arızayı buldum egzoz tam 3 yerden delinmiş hatta küçük yarıklar vardı eleman bi kaynak attı araba canavar oldu yakıt düştü çekiş arttı rolanti on numara oldu titreme felan yok megerse sanzımandan degil egzozdanmış motorun rolantısını bozup titreme yapıormus şim araba kız gibi oldu ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş arızayı buldum egzoz tam 3 yerden delinmiş hatta küçük yarıklar vardı eleman bi kaynak attı araba canavar oldu yakıt düştü çekiş arttı rolanti on numara oldu titreme felan yok megerse sanzımandan degil egzozdanmış motorun rolantısını bozup titreme yapıormus şim araba kız gibi oldu ;)

Geçmiş olsun, bize de tecrübe oldu...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olmadik arizalar olmadik sonuclar doguruyor.nerden bilicen ekzost dan oldugunu :)

Ama yinede motor kulaklari

Demedende gecemiyecegim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş arızayı buldum egzoz tam 3 yerden delinmiş hatta küçük yarıklar vardı eleman bi kaynak attı araba canavar oldu yakıt düştü çekiş arttı rolanti on numara oldu titreme felan yok megerse sanzımandan degil egzozdanmış motorun rolantısını bozup titreme yapıormus şim araba kız gibi oldu ;)

onunla alakası yok kardeşim ondan olsa rölanti anındada titreme yapar sizin dediğiniz vites D ve R ye alındığıda oluyor egzozla ne alakası var. hadi egzoz olsun rölantiyi yüksletseniz bile gene vitese atınca kasılacaktır araç, ayrıca egzozun kaynakla kapanacak kadar küçük deliğinden  çıkan gazla rölanti etkilenmez sanırım siz problemi çözdüğünüzü sandınız veya öle düşündünüz malesef o problemin çözümü o değil bunu sizde biliyosunuz, genede geçmiş olsun , unutmadan bişey ekliyeyim benim egzozum komple sıfırdır, gene bahsi geçen durum vede kasılma oluyor, değişen bişey yok yani.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

onunla alakası yok kardeşim ondan olsa rölanti anındada titreme yapar sizin dediğiniz vites D ve R ye alındığıda oluyor egzozla ne alakası var. hadi egzoz olsun rölantiyi yüksletseniz bile gene vitese atınca kasılacaktır araç, ayrıca egzozun kaynakla kapanacak kadar küçük deliğinden  çıkan gazla rölanti etkilenmez sanırım siz problemi çözdüğünüzü sandınız veya öle düşündünüz malesef o problemin çözümü o değil bunu sizde biliyosunuz, genede geçmiş olsun , unutmadan bişey ekliyeyim benim egzozum komple sıfırdır, gene bahsi geçen durum vede kasılma oluyor, değişen bişey yok yani.

Bunu zaman gösterecek gibi geliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda diğer oto vites kullanıcısı arkadaşların fikirlerinide almak istiyordum ama her nedense kimse yazmamış, ben bi daha konuya değineyim, arkadaşın dediği gibi araç N de  ve P de iken sorun yok ama 1-D-R ye takınca aracın motoru şanzımana yüklenince araçta gerçekten epey bir kasılma vede sarsıntı oluşturuyor, tüm araçta hissedliyor bu yüklenme vede kasılma rölantinin kaç olduğunun bir önemi yok zaten en uygun rölanti 9.0 dır. Benim aracımda egzoz da sıfır bağlantı ve esneme noktalarıda, dediğim gibi motor vede şanzıman takozlarından şüpelenmekteyim vede ilk etapta değişmek gerkemsin diye slikon  sprey sıkmayı düşünüyorum sizce slikon sprey durumu kurtarırmı bu problemi çözmek için önerileriniz nelerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vala denedim gördüm arkadaşlar egzozda 4 tane küçük yarıklar seklinde delikler oluşmus rolantiyi bozdugu gibi arabadada titreme gerçekleştiriyormuş. R ve D de zaten bir kasılma oluyor evet ama eğer egzozdada delik varsa bu kasılmayı fazlalaştırıyormuş..ustacım delikleri yamayınca araba ilk günki gibi oldu tıkır tıkır yakıt çekiş vsvsvs araba kendıne geldı yahu... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vala denedim gördüm arkadaşlar egzozda 4 tane küçük yarıklar seklinde delikler oluşmus rolantiyi bozdugu gibi arabadada titreme gerçekleştiriyormuş. R ve D de zaten bir kasılma oluyor evet ama eğer egzozdada delik varsa bu kasılmayı fazlalaştırıyormuş..ustacım delikleri yamayınca araba ilk günki gibi oldu tıkır tıkır yakıt çekiş vsvsvs araba kendıne geldı yahu... ;)

Denenmiş olduğu için geçmiş olsun demekten başka diyebileceğim bir şey yok... Bize de bilgi açısından dağarcık oluşturdu.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bende würth' ün slikon spreyi var

http://shop.wurth.com.tr/silikon-sprey-500ml   

sizce denemelimiyim.

bence deneme benzinli araçta aşırı derecede yanıcı bir maddenin kullanılması hiç mantıklı degil mazallar yangın felan cıkar bu ürün hiç bir işe yaramaz yarasada zararı daha fazla olur... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayır sayın sistempro, bu silikon sprey bir nevi sertleşmiş conta, plastik vede takozları tekrar onarıp eski kıvraklığına vede esnekliğine ulaşmasını sağlıyor , yani direk takozlara uygulayıp denemek istiyorum, gerçi pek faydalı olacağını sanmıyorum ama denemekte fayda var, aslında bu spreyi kuruyan cam fitilleri , takıntı yapan emniyet kemerleri, kapı toz lastikeleri vede her türlü contanın bakım, onarım vede korunmasında kullanıyorlar, örnegin eski arabaların camları genellikle yavaş vede zor inip kalkar, bundan çift taraflı sıkıpta 15 dakka sonra denendiğinde problemin ortadan kalktığını görürsün , bide çok temiz bir sprey kesinlikle hiçbir yüzeyde kalıntı , iz bırakmıyor, görevini yaptıktan sonra sil temizlensin , yazdığım problemleri yaşayan arkadaş varsa uygulayabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eklemek istediğim bir durumda şu ; bu bahsi geçen kasılma vede titreme problemine eskiyen vede özelliğini kaybeden motor takozlarının sebep olduğu kesin , birkaç yerdende araştırdım vede genelinde öle bir kanı var, yani belli bir yıldan sonra bu motor takozlarını(kulaklarını) değişirmek gerekiyor ,orjinalleri serviste 700-800 tl arası ama yan sanayileri 250 tl civarında , toplamda 4 adet takoz var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor kulagı ve amartisör takozları yani şaseye baglantı olan takozlar benim araçta son derece kötü durumda ve taş gibiler ve yırtıklar mevcut.Esneklik diye bişi yok,araç kaportası motorun sarsıntısını aynen hissettiriyor.

P ye alındıgında benim bildigim araç sanki el freni çekermiş gibi kasılır.N ye alındıgında el freni bırakırmış gibi olur bu gayet normal.sarsıntıya sebeb oluşturacak özelliği olmadıgını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorun şu usta normalde D ve R aracın hareket ettiği vitesler N boş P ise boş aynı zamanda şanzımanı kilitleyen durum, araç boşta iken sorun yok ama hareket ettirecek viteslere geçince vede motorun yükü şanzımana binince ister istemez araç ileri gitmek istiyor lakin bu sırada oluşan sarsıntı vede kasılma çok fazla gibi geliyor bana yani takozlar titreşim vede kasılmayı tam olarak emmiyor gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bahsi geçen takozların 3 adeti takım olarak 70$ mış, tahmini ne kadar kargo ücteri çıkar bana ebaydan getirtecek olsam bileniniz varmı arkadaşlar. ?  Bu arada ford escort 1.8 ve 1.9 doch motorların takozlarıyla aynıymış  bizim araçların takozları, zaten motorlarda diğer mazlalarda kullanılan doch motorlarmış, buradaki ford servisinden sordum ama şasi numarası gerektiğinden fiyat alamadım zaten elindede yoktu şasi numarasına göre sipariş vermek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kargo tahminin yapmak çok zor.Satıcının bulundugu ülke falan ve daha önemlisi ülkemize kargo çıkışı var mı bu ancak o linklerde mevcut.Tahminen minumum 30 avro ile kesin başlayabilir.Agırlık ve boyut oranı farkettiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...