allora_38

Mazda 323 hb Akü Kaç Amper Olmalı ?

20130402184910.jpg

Uploaded with ImageShack.us

arkadaşlar benim aracın fabrika çıkışı aküsü oldum olalı küçücük motorsiklet aküsü gibi birşey woltuda düşük daha 1 kere değiştirdik ondada çıkanla aynı wolt olanı taktılar farları açsam araba devirden düşüyor kaloriför açsam düşüyor bide otomatik vites olması cabası ben bu akünün yetmedgini düşünüyorum HB kullanan arkadaslar kaçlık kullandıklarını yazarlarsa sevinirim.diğer hb lerin motor kısmı resimlerine baktıgımda hepsinin AKÜsünün büyütüldügünü görüyorum benımdemi büyütmem gerekiyor.birde büyük takacak olursak nasıl takıcaz yuvası küçük aküye göre yapılmış ebatlar uymuyo???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En iyisini akücüler bilir, yuvaya uyan ya da hafif bir modifiye ile uyan en yüksek amperli aküyü taktırın, rahat edin.

Edit : Cümle düşüklüğü düzeltildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En iyisini akücüler bilir, yuvaya uyan ya da hafif bir modifiye uyan en yüksek amperli aküyü taktırın, rahat edin.

hocam genelleme yapmayımda akücüler aküsünü satsınlarda ne olursa o yüzden güvenemem ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonuçta akücüden alacaksınız aküyü, her durumda satacak bir tane, başka bir şansınız var mı? Ben yuvaya uydurmak açısından söylemiştim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş eğer kendi orjinal aküsünü takarsan daha iyi olur, dikkat edersen akünün kelepçesi iki taraflı eğer  en yakın 60 amper takarsan  bile o kelepçe hiç olur oraya sığmaz vede tek taraflı bağlantı yapman gerekir. ayrıca farları açınca veya kalörifer etkisinden rölantinin düşmesi normaldir, 60 amperde taksan aynı olucaktır durum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

72A yeride musait ise guzel olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş eğer kendi orjinal aküsünü takarsan daha iyi olur, dikkat edersen akünün kelepçesi iki taraflı eğer  en yakın 60 amper takarsan  bile o kelepçe hiç olur oraya sığmaz vede tek taraflı bağlantı yapman gerekir. ayrıca farları açınca veya kalörifer etkisinden rölantinin düşmesi normaldir, 60 amperde taksan aynı olucaktır durum.

Orijinal akü nasıl oluyor onu anlayamadım...

:fiuw:

72 amper akü işini görür arkadaşım... Bir de; müzik sisteminin direkt bağlı olmadığından emin olun... Kontak anahtarına bağlı olsun ki; aküden gizli gizli ömür çalmasın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orijinal akü nasıl oluyor onu anlayamadım...

:fiuw:

72 amper akü işini görür arkadaşım... Bir de; müzik sisteminin direkt bağlı olmadığından emin olun... Kontak anahtarına bağlı olsun ki; aküden gizli gizli ömür çalmasın...

yanı fabrıkanın koydugu akü küçük motorsiklet aküsü kadar sonradan herkez büyütmüş ama benımkı hala aynı kontagı kapattıgımda bütün aksamlar kapanıyor aksam olunca farları yakıyorum arka cam buz çözücü teyp kalorifer felan derken bayılıyor araba :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orijinal akü nasıl oluyor onu anlayamadım...

:fiuw:

72 amper akü işini görür arkadaşım... Bir de; müzik sisteminin direkt bağlı olmadığından emin olun... Kontak anahtarına bağlı olsun ki; aküden gizli gizli ömür çalmasın...

yani araçta ki orjinal amper vede boyutundaki akünün aynından olmasından  bahsediyorum sayın domestos , zaten açıklamayıda yapmışım, sormana şaşırdım doğrusu, ayrıca yüksek amper almasına karşı çıkmadım sadece mevcut akü monte bölümüne sığmayacaktır onu dile getirdim, o bakımdan üstündeki akü gibi orjinal boyut vede amper olmasını önerdim.

    Bir akünün amperinin artırılması , atnı şekilde büyütülmesinin sadece bir sebebi olabilir , ek donanım eklenmesi ( ses sistemi, sisfarı, fazladan aydınlatma v.s.)  bu durumun bir zararı yoktur akü çok daha geç deşarj olur ama bildiğim kadarıyla, emin olmamakla beraber , siz gene araştırmanızı yapınız , akım siddetin de fazla bir fark olursa ki  amparden dolayı  marş dinamosuna ekstra yük yüklenir.  Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilmeyen üyelerin doğruyu öğrenmesi açısından bu soruyu sormuştum...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eyvallah, bilgilendirmişiz arkadaşları bizde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orijinal akü nasıl oluyor onu anlayamadım...

:fiuw:

72 amper akü işini görür arkadaşım... Bir de; müzik sisteminin direkt bağlı olmadığından emin olun... Kontak anahtarına bağlı olsun ki; aküden gizli gizli ömür çalmasın...

derken bunu tam olarak anlamadım kontağada bağlı olsa sadece hafıza için akım çekecek direkde olsa bunu zaten cekecek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

derken bunu tam olarak anlamadım kontağada bağlı olsa sadece hafıza için akım çekecek direkde olsa bunu zaten cekecek

Tecrübe etmediğim, görmediğim bir şeyleri buradan paylaşmıyorum... Akünün boşalmasını tecrübe ederek öğrenmek tabiki senin tercihin.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten kontak açılımdan radyo teyp çalışmazki , benim arabanın orjinal kasetçaları var üstünde vede kontak açılmadan zaten açılmıyor, eğer bağlantıyı değiştirip kontağı açmadan da teybin açılmasını sağlamışsanız, sayın domestos haklı , yetbi açık unutup akünün deşarj olmasına sebep olabilirsiniz onun dışında , kontak açılmadan zaten açılmıyosa, sorun yok hiçbişey olmaz aküye bağlı olmasından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten kontak açılımdan radyo teyp çalışmazki , benim arabanın orjinal kasetçaları var üstünde vede kontak açılmadan zaten açılmıyor, eğer bağlantıyı değiştirip kontağı açmadan da teybin açılmasını sağlamışsanız, sayın domestos haklı , yetbi açık unutup akünün deşarj olmasına sebep olabilirsiniz onun dışında , kontak açılmadan zaten açılmıyosa, sorun yok hiçbişey olmaz aküye bağlı olmasından.

Tamamen doğru bir anlatım teşekkürler.

Orijinal olan sistemlerde zaten sorun yok, kontağı açmadan yani ilk kademeye getirmeden teyp/radyo/cd açılmıyor, ancak bazı işini bilmeyen elektrikçiler direkt bağlayıp geçiyor böyle olunca da kontak kapalı olsa da, teyp kapalı olsa da aküden elektrik alıyor... İyi bir elektrikçi bunu bir kaç kontrol ile hemen anlıyor.

Geçen yıl 1 hafta çalıştırmadığım aracımın marşı basmayınca takviye ile çalıştırıp elektrikçiye götürdüm, abi akün ölmüş değişecek dedi, sen şarja bağla dedim ve 3 gün şarjda kaldı. Fakat ben 2-3 günde bir çalıştırdığım için akü tamamen boşalmadı...

Bu kış yine 4-5 gün çalışmayınca aynı şey başıma geldi. 15 yıllık elektrikçime götürdüğümde aküden kaçak akım çekildiğini ve bunu yapanın da radyo/cd çaların olduğunu tespit etti, küçük bir işlem ile kabloları kontağa bağladı... Aküyü 4 gün şarj ettik ve taktık... Kışın ortasında denemek için 10 gün çalıştırmadığım oldu ama 11.gün ilk marşta çalıştı... Bizim öldü denilen akünün gözü yemyeşil duruyor artık.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tacrübeleri okuyup, problemi yaşamadan tecrübe sahibi olmaktan güzel ne olabilir. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önceki aracım 96 Mondeo idi son derece elektronik dizayna sahipti ve şunu öğrendim ki fabrika çıkışı akü haricindeki akülerde orjinal amper asla alınmamalı.Ömrü kısa oluyor.Tavsiyem her daim küçük araçlarda önce şarj dinamosu max amper degeri ögrenilmeli ve ona göre 72 amper takılmalıdır ayrıca genelde şarj amperleri en az 80 amper civarında oluyorlar ve elektronik devrelerde bu max degerleri destekliyor.72 amper ideal ve kesinlikle tavsiye ederim,bodur akü olacak diye sorup alın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamamen doğru bir anlatım teşekkürler.

Orijinal olan sistemlerde zaten sorun yok, kontağı açmadan yani ilk kademeye getirmeden teyp/radyo/cd açılmıyor, ancak bazı işini bilmeyen elektrikçiler direkt bağlayıp geçiyor böyle olunca da kontak kapalı olsa da, teyp kapalı olsa da aküden elektrik alıyor... İyi bir elektrikçi bunu bir kaç kontrol ile hemen anlıyor.

Geçen yıl 1 hafta çalıştırmadığım aracımın marşı basmayınca takviye ile çalıştırıp elektrikçiye götürdüm, abi akün ölmüş değişecek dedi, sen şarja bağla dedim ve 3 gün şarjda kaldı. Fakat ben 2-3 günde bir çalıştırdığım için akü tamamen boşalmadı...

Bu kış yine 4-5 gün çalışmayınca aynı şey başıma geldi. 15 yıllık elektrikçime götürdüğümde aküden kaçak akım çekildiğini ve bunu yapanın da radyo/cd çaların olduğunu tespit etti, küçük bir işlem ile kabloları kontağa bağladı... Aküyü 4 gün şarj ettik ve taktık... Kışın ortasında denemek için 10 gün çalıştırmadığım oldu ama 11.gün ilk marşta çalıştı... Bizim öldü denilen akünün gözü yemyeşil duruyor artık.

:)

yanlış anlaşılmasında teypde 3 tane kablo var sarı kırmızı siyah marka model olarak belki farklılık gösterebilir siyah şase kırmızı teypin + sı sarı ise sadece hafıza amaçlı ama şöyle bişeyde olabilir teypin  içinde bi röle vardır dağıtımı yapan on tuşuna bağlı açık bi kontak tuşa basılmaya hazır olduğu için minik miktarda olsa enerji çeker tabiki bu mantık alarm sistemi içinde geçerli sanırım biraz sesli bi düşünçe oldu ve haklısın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fabrika çıkışında 40-45 amper geliyordur bu yeterlidir ve 5-6 yıl götürür şarj dinamosu bozuksa aküyü geri iyi şarj etmiyorsa akü çabuk biter. otomatik jingleniz bozuksa gene aküden yer araç

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.