By_HMTR

323 Rektefiye

Bu konuda 29 ileti var

En sonunda öldü :( Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar. Aracım ile 60 km en azı 40 km yokuş yukarı yol gittim. 3 kere hararet yaptı. Gideceğimiz yer piknik yeriydi. Gelirken zaten malum arkadaşlar contayı yaktı ve araç en az 10 kere hararet yaptı. Yokuş aşağı saldık zor indik şehir içine. Sanayiye çekene kadar öldük. En kötüsü de motor kapağı çatlamış. 500 tl dediler. Tamam dedik. Komple motor rektefiye. 2000 tl. Toplam maliyet 2500 tl. Ek parçalar vidalar hortumlar kayışlar dişliler şanzuman aksamı aks şaft rot rotil balans ayarları vs vs vs vs. 3 bini bulur diyorlar. Parasında değilim. Çünkü mazda tutkusu içimde. Arabayı aldı alalı hiç daha modelinin ve sınıfının arabası değildi. Emin olun şahincilerin peşinden yetişemiyordum. Nereye yetişiyorsun adamlar 160 kapatıp gidiyorlar benmki 110 da inlemeye başlıyor. Usta da motoru ölü bunun deyip gazı sonuna kadar kısınca olanlar bunlar. Ama şuna seviniyorum herşeyde vardır bir hayır hesabı eninde sonunda yaptıracaktık ta zaman bekliyorduk. Demek ki zamanı bu zaman kısmetmiş. Umarım mutlu eder bizi.

Hepiniz Allah'a emanetsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir arabayı kullanırken gözünün biri sürekli gösterge panelinde olucak adamlar her türlü ikazı yapman gereken şeyleri gösterge paneline dizmiş gör diye sen bakmazsan böyle büyük mevlalar çıkar karşına....gözün hararet göstergesinde olucaktı baktın bi anormallık var çekecektin sağa yükleyip götürecektin sanayıye arabanın motoru olmus diye birşey yok ben ayda 1 litre yag yakan tofaşa 10 yıl bındınde rektefiye yaptırmadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecmis olsun.cok para cekmisler kardes.bence biraz daha arastir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor ölmesi deyimi pek kafama uymadı açıkçası, motorun hasta olması hararet yapmasına sebep değil ,galiba arabanın motorunu siz öldürmüşsünüz. ???8:)

    Geçmiş olsun.  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Banada acayip fazla geldi. 2500- 3000TL... :o

Arkadaşlara katılıyorum ben de... Biraz daha araştırın!

Geçmiş olsun!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımı cumartesi günü teslim aldım. Harika olmuş. 2500 tl. Artı masraf hiç yok. Araç hararetten dolayı contayı yakmış bizim bir suçumuz yok. Çok bir masraf açmamış size dedi usta. Fakat zaten ayda bir 1 lt. yağ yakıyordu ve hasta olduğunu biliyorduk biz. Silindir kapağı çatlak dedi. Epeydir çatlakmış zaten dedi. Silindir kapağı defalarca taşlanmış dedi. Bu motoru bu kadar öldürene dek ne badireler atlatmış yazık dedi. Ben motordan fazla anlamam ama ustaya her şekilde güveniyorum çünkü hem işinin ehli hemde güvenilir bir insan. Bana şöyle dedi. "Sübapların sistemini değiştirdik yani bir nevi modelini yükselttik artık 10 w 40 castrol yani en kaliteli yağ kullanacaksın çünkü sübaplar yağlı itiş sistemine geçirildi" ne demek istediğini anlayamadım arkadaşlar. Ama şu anda araç henüz açık olmadığından basamıyorum fakat emin olun koltuğa yapıştırıyor maşallah. Ayrıca benzini fulledim. Gerekirse bir buçuk depo dedi. Ama bize biraz ağır gelir. Hiç tüpe geçmek yok dedi eyvallah dedik ne diyelim. 260 tl aldı depo. En son da egsozdan artık kara değil mavi duman çıkıyor :) işte en can alıcı nokta burası. Hepinize Allah selamet versin arkadaşlar. Gelişmeleri ve sorularınızı buradan cevaplayabilirim. Hayırlı günler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok geçmiş olsun vede  hayırlı olsun , komple motor vede silindir kapağını yenilemiş olmanız la beraber ayrıca el emeğinide eklersek bence abartı bir fiyat değil güle güle kullan . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence de bir araştırın derim ben 1200 liraya motor açtırdım herşey sıfır ayarında şuan hiç bir problemimde yok sen zaten motoru kafanda bitirip takmamışsın eğer ki iş şanzumana kadar indiyse bu onu gösterir.Keşke erken davranmış olsaydın. Ne diyelim geçmiş olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

10-40 yağ kullanacaksın sübapların yeni sisteme geçti dediği şey "lifter" dir... Sana tavsiyem yağını fazla eskitmeden değiştir ki, bu lifterlerin zamanla ses yapmasın ve canını sıkmasın...

Lifter ses yaparsa ne olur??

Sadece ses yapar, yakıta-çekişe ıvıra zıvıra etkisi olmaz. Ama dizel gibi çalışan bir motora sahip olursun bu durumda da insanın canı fena sıkılıyor bilesin...

Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın, güle güle kullan.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle tekrar geçmiş olsun!

Şu an halen bile Mazda'nıza sımsıkı tutunmanız bile çok güzel. Allah kaza-bela vermesin.

Güle güle kullanın!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim anlayamadığım bir mevzu var motoru yapan usta sanki hiç olmayan bir sistem kullanmış gibi bahsetmiş arabanın sübap-lifter mekanizması zaten yağlı iticidir neyini değiştirmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hepinizden allah razı olsun sağolun. Lifter dediği olayı abartmadı usta burada bir anlatım bozukluğum mu var herkes çok ilginç bir olay yapmış gibi mi anlattı bana diye düşündü acaba. Öyle değil gayet normal bir şey gibi sakin sakin emin kelimelerle anlattı yağlı itişe geçirdik artık otomatik dedi. Çünkü arkadaşlar benim motor kapağım eski sistemmiş ve dediğim gibi ben motor kapağını değiştirdim şu an ya lantis yada familia kapağı var çünkü 97 model dedi ama modelini o da bilmiyor. Kapak daha hiç taşlanmamış. Araç kaza yapmış hurdaya çıkarmışlar. Sonra da parçalanmış işte. Herneyse bu arada dediğiniz lifterler gerçekten canımı sıkmaya başladı. Çünkü aracın sesi hem benzinde hem tüpte kamyonet gibi çalışıyor. Bunu nasıl engelleriz. Ayrıca tüpü ortaya aldığımda benzini kesmiyor. Tüpe geçiremedim aracı problem ne olabilir sizce

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg ayristirici beybi bozulmus.lpg ciye git hallederler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hepinizden allah razı olsun sağolun. Lifter dediği olayı abartmadı usta burada bir anlatım bozukluğum mu var herkes çok ilginç bir olay yapmış gibi mi anlattı bana diye düşündü acaba. Öyle değil gayet normal bir şey gibi sakin sakin emin kelimelerle anlattı yağlı itişe geçirdik artık otomatik dedi. Çünkü arkadaşlar benim motor kapağım eski sistemmiş ve dediğim gibi ben motor kapağını değiştirdim şu an ya lantis yada familia kapağı var çünkü 97 model dedi ama modelini o da bilmiyor. Kapak daha hiç taşlanmamış. Araç kaza yapmış hurdaya çıkarmışlar. Sonra da parçalanmış işte. Herneyse bu arada dediğiniz lifterler gerçekten canımı sıkmaya başladı. Çünkü aracın sesi hem benzinde hem tüpte kamyonet gibi çalışıyor. Bunu nasıl engelleriz. Ayrıca tüpü ortaya aldığımda benzini kesmiyor. Tüpe geçiremedim aracı problem ne olabilir sizce

Forumda lifter sesine çözüm için açılan konular var, tüpe geçiremiyorsan ayırıcı işlevini yapmıyor demektir, lpg servisi buna çözüm bulacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hepinizden allah razı olsun sağolun. Lifter dediği olayı abartmadı usta burada bir anlatım bozukluğum mu var herkes çok ilginç bir olay yapmış gibi mi anlattı bana diye düşündü acaba. Öyle değil gayet normal bir şey gibi sakin sakin emin kelimelerle anlattı yağlı itişe geçirdik artık otomatik dedi. Çünkü arkadaşlar benim motor kapağım eski sistemmiş ve dediğim gibi ben motor kapağını değiştirdim şu an ya lantis yada familia kapağı var çünkü 97 model dedi ama modelini o da bilmiyor. Kapak daha hiç taşlanmamış. Araç kaza yapmış hurdaya çıkarmışlar. Sonra da parçalanmış işte. Herneyse bu arada dediğiniz lifterler gerçekten canımı sıkmaya başladı. Çünkü aracın sesi hem benzinde hem tüpte kamyonet gibi çalışıyor. Bunu nasıl engelleriz. Ayrıca tüpü ortaya aldığımda benzini kesmiyor. Tüpe geçiremedim aracı problem ne olabilir sizce

Kardeş sizin aracınızda lantis vede familiya kapağı nasıl olur, bahsi geçen araçların motorları doch üstten çift egzantrikli motor sizin aracınız 1.6 ltr ve 16 valf soch yani üstten tek egzantrikli motor, anlayabilmiş değilim lantis 1.8 , familya 1.5 vede 1.8 motorlara sahip dediğiniz pek olası değil fakat şöle olabilir, bizim arabaların sedan kasaları 1997 ye kadar TR de satılmaya devam etti , sanırım siz sedan bir 1997 model 323 ün üst kapağını kullandınız vede o kapakla, 1989 model bir 323 ün motoru pek farklı değil soch olupta enjeksiyonlu 8 valf olanlar hariç karbüratörlülerin hepsi aynıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam büyük ihtimalle öyledir çünkü bende tam emin değilim. Haklısınız aslında.  :2funny: Bilmeden konuştum ama dediğiniz doğru büyük ihtimalle sedan kasanın kapağıdır. Fakat gerçekten ciddi manada fark etti araçta. Şu an çok güzel kayıp yok gibi güç seviyesi normalde araca dokunduğunuzda sanki altınızdaki canavarı hissedersiniz ya öyle hissedebiliyorum. Son olarak lifter konusunu araştırayım bir de sonucu yazarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam büyük ihtimalle öyledir çünkü bende tam emin değilim. Haklısınız aslında.  :2funny: Bilmeden konuştum ama dediğiniz doğru büyük ihtimalle sedan kasanın kapağıdır. Fakat gerçekten ciddi manada fark etti araçta. Şu an çok güzel kayıp yok gibi güç seviyesi normalde araca dokunduğunuzda sanki altınızdaki canavarı hissedersiniz ya öyle hissedebiliyorum. Son olarak lifter konusunu araştırayım bir de sonucu yazarım.

Birde şu konuya el atarsan tam süper olacak...

:D

http://www.mazdaclubtr.com/30987/konyali-mazda-severler/msg505748/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu açmadan buradan paylaşım yapmak dogru olur diye düşündüm.

Evet geçen hafta sonu,hafta içi ve bugün işlerimin arasında molalar vererek 1'er saat lik kısa uğraşılar sonucu motor kısımlarına ayrıldı.Dağıtmadan önce her bölümün net fotolarını çektim.Cızıklarını attım.Dağıtması son derece kolay oldu. :D Toplamasına bilahire bakacağız. :DSilindir contasının ortada küçük bir kısmı yerinde yok.Etkisi ne olur bilmiyorum ama su karışım vesaire görünmüyor.Sadece sökerken bir miktar su içine sızdı hemen temizledim tabiki.Daha önce silindir içleri iyi bir zımpara yemiş.Contalar değişmemiş görünüyor ama emin değilim.Silindirlerde sorun olmayabilir fakat emin olamıyorum tabiki :unsure2: .Videoda pistonları el ile çevirdiğimde rahat haretket ediyor fakat bazı kısımlarda ve hep aynı yerde hafif zorlanma mevcut.

Aslında subap lar çok hoşuma gitmedi yinede ehil yorumlar sonrasında,hareket edeceğim.Düşümcem pistonlar subap lar komple değişmek yönünde.Conta mecburi.Bu halde bile en az bana 500tl bir masraf olacagı açık ve net görünüyor.

Tirger ve kısaca V kayış diyeyim içler acısı durumda.

Yorumlarınız için buyrun seyre.

Bu video.

http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/mazdamotor/MVI_2838_zps2c5a9423.mp4.html

V kayışının durumu.Yani şarj dinamosu ve devirdaim kayışı.Adı neyse.  ;)

2_zps1291a538.jpg

Tiriger kayışınında V kayışından kalır yanı yok.

1_zps0815921c.jpg

Karbiratör temizlik için komple dagıtıldı.Oldukca kirli halde temizliği şart hale gelmiş.İstenirse detaylı fotolarınıda yüklerim.

4_zps8ecc6ab8.jpg

Westinhaouse hortumunu çıkarırken bu şekilde dagılarak koptu.

5_zps466a8fe7.jpg

Üst kapak sölünce manzara bu idi.

3_zpsb02bd09d.jpg

Subap bölümünden kareler.

6_zps44921535.jpg

7_zps45106736.jpg

8_zpsbf50d05f.jpg

Subap egzoz ve diğer çıkışın iç kısımlarıda bu şekilde.

13_zpsa67187cc.jpg

14_zps3008a242.jpg

15_zpsc8f067e7.jpg

16_zps3138e5c4.jpg

Piston bölümünden kareler.

10_zps807e63a5.jpg

9_zps20ad4d98.jpg

11_zps3e597742.jpg

12_zps1cd0063b.jpg

Şimdilik durum bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.