Uygar

Renault Megane RS

Bu konuda 43 ileti var

2004 Renault MEGANE RS

2004_renault_megane_rs_manu_020.jpg

2004_renault_megane_rs_manu_018.jpg

2004_renault_megane_rs_manu_017.jpg

2004_renault_megane_rs_manu_013.jpg

onkonsol_xx.jpg

Performance

0-60 mph 6.5 seconds.

Top Speed 145 mph | 233.3 km/h Similar top speeds

Engine 

Engine Configuration I

Cylinders 4

Aspiration/Induction Turbocharged

Displacement 1998.00 cc | 121.9 cu in. | 2 L.

Valves 16 valves.

4 valves per cylinder.

Horsepower 225.00 BHP (165.6 KW) @ 5500.00 RPM

Torque 220.00 Ft-Lbs (298.3 NM) @ 3000.00 RPM

HP to Weight Ratio 14.2 LB / HP (Vehicles with similar ratio)

HP / Liter 112.5 BHP / Liter

Bore 83.00 mm | 3.3 in.

Stroke 93.00 mm | 3.7 in.

Vehicles with similar horsepower and weight

Transmission Information

Gears 6

Transmission Manual

Dimensions 

Seating Capacity 4

Exterior

Length 4229.001 mm | 166.5 in.

Width 2026.001 mm | 79.8 in.

Height 1437.001 mm | 56.6 in.

Wheelbase 2623.001 mm | 103.3 in.

Vehicles with similar dimensions

Suspension

Suspension Front : MacPherson type with L-shaped lower arm and independent steering axis

Rear : Torsion beam

Steering

Rack and Pinion with Variable Power Assist

Brakes

Front Brakes Vented Discs, 4-pot calipers, Bosch 8.0 ABS

Rear Brakes Discs, 1-pot calipers, Bosch 8.0 ABS

Front Brake Size 312.001 mm | 12.3 in.

Rear Brake Size 300.001 mm | 11.8 in.

Boğa kadar güçlü

Performans meraklılarınisteklerini başarıyla karşılayan Renault'un son ürünü Megane RS...Renault 5 Turbo ve Clio Williams kadar etkileyici değerler sunan otomobilkompakt sınıftaki Megane II HB üzerine geliştirilmiş. Geçtiğimiz yıldüzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılan otomobilin kalbinde2 litre hacminde 225 HP'lik bir motor yatıyor. Megane RS sadece üçkapılı karoser seçeneğiyle satılıyor.

Fark ediliyor

Megane RS'in boyu sportif tamponlar nedeniyle hatchback kardeşinden17 mm fazla. 2625 mm'lik aks mesafesiyse değişmemiş. Agresif önbölüm yeni tamponlarla daha çekici bir hal almış. Tamponların altköşelerine dışa taşacak şekilde yerleştirilen sis lambaları bulunuyor.Marşpiyeller nedeniyle hatchback versiyona göre 20 mm daha alçakolduğu hissedilmiyor. Arka bölümün tasarımı kardeşleriyle büyükbenzerlik taşıyor. Tamponun ortasındaki ikiz egzoz çıkışıysa kimliğinivurguluyor. Ayrıca yüksek hızlarda stabiliteyi artırmak için tavanaküçük bir spoyler eklenmiş.

İç mekan sade

Megane RS'in iç mekanı diğer kardeşlerinden çok farklı değil. Kapıdöşemelerinden, direksiyon simidine kadar tüm kaplamaların içindeotomobilin gövde rengindeki astar bulunuyor. Ayrıca emniyet kemerleride otomobilin gövde renginde tasarlanmış. İç mekandaki tek sportifaksesuarsa metal kaplamalı pedal seti oluyor. Renault tasarım ekibiorta konsolu ve vites topuzunu da metal görünümlü malzemeyle kaplayabilirdi.Orta konsolun en üstüne dijital bilgi ekranı ve havalandırma ızgaralarıyerleştirilmiş. Klima kumandalarıysa daha altta bulunuyor. Müziksistemi ve dörtlü flaşör düğmesiyse alta konumlandırılmış. MeganeRS'in bagaj hacmi 330 litre. Bu rakam sportif bir otomobil içinyeterli.

Adrenalinmakinesi

Megane RS'in motor kaputunun altında Laguna ve VelSatis'ten alınıpgeliştirilen bir motor görev yapıyor. Çift girişli turbo kullanılanmotorun iç yapısında da pek çok malzeme yüksek performansa dayanıklıolarak geliştirilmiş. Bu çalışmaların ardından motor 5500 d/d'de225 HP güç, 3000 d/d'de 300 Nm tork üretiyor. Her devirde gücünühissettiren motor özellikle 3000 d/d'den itibaren çıldırmışçasınadevirleniyor. Bu devirlerde roket gibi ileri atılan otomobili zaptetmekkolay değil. Yaptığımız testlerde 0'dan 100 km/s hıza 6.8 saniyedeulaştık. Son hızınıysa 230 km/s olarak ölçtük. Yüksek torkun daetkisiyle otomobil ilk vitesini patinajda geçiriyor. Altı ilerivitesli bir şanzıman kullanıldığından dolayı aralıklar kısa seçilmiş.Bu sayede ara hızlanma performansı da yüksek. Sportif egzoza rağmenMegane RS'in sesi çok etkileyici değil. Rakipleri gibi Megane RS'tegeleneği bozmadı ve yüksek yakıt tüketim değerleri sundu. Testimizsüresince ortalama 12 litre kurşunsuz benzin tükettik. 60 litrelikdeposuyla menzili 500 km.

Direksiyon hissiz

Megane RS performansın yanı sıra konfora da önem verenlerin ilgisiniçekebilir. Süspansiyon sistemi bir spor otomobile göre başarılı.Darbeleri iç mekana çok yansıtmıyor. Otomobilin yol tutuş performansıda yüksek. Ancak direksiyon sistemi diğer Megane modelleri gibihissiz çalışıyor. Renault mühendisleri bu modelde direksiyon sisteminide geliştirmeliydi. Otomobilin bir önemli özelliği de ilk vitesipatinajda yitirmesine rağmen ıslak zeminler haricinde torque steering(ön bölümün kontrolsüzce yön bulması) yaşatmaması. Megane RS'inBrembo takviyeli fren sistemi görevini başarıyla yerine getirdi.100 km/s hızdan durma konumuna 36 metrede geldik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RS2 20+ Baz                                                                        66,100 

RS2 20+ Siyah Deri Recaro Koltuk                                           69,000

RS2 20+ Elektrikli Panoramik Açılır Tavan                             68,610

RS2 20+ Siyah Deri Recaro Koltuk Elektrikli Panoramik Açılır Tavan 71,500

Fiyatlar YTL

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence çok tipsiz bir araba tamamen tasarım faciası bu hb Meganler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında ben bunun bir modifiyelisini görmüştüm çok süper birşey çıkmıştı ortaya,o haliyle olsa terettüt etmeden binebilirdim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Guzel araba ama Civic Type-R favorim yeni Civic Type-R hayalim :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok çirkin bu arabalar ya. Hele şu sport adı altında yaptıkları rs modeli. Bunlara para verenlerin aklına şaşıyorum..

Ya o kapkalın siyah tamponları insanların göz zevkini bozmak için bilerek mi yapıyorlar ??? Sadece siyah Megane'lar idare eder benim için, o da o tamponlar belli olmadığı için..Peugeot'ların da öyle..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yıl 2003 mazda 3 ün iç dizaynı resmen Türkiyedeydi, yıl 2007 haaaaaaaalaaaaa 4lü flaşör düğmesinin eşşek gibi kırmızı kırmızı konsola konudğu, cd çalar olduğu içine cd konarak anlaşılabilen iç dizaynı olan arabalar... Pes yani nerde rekabet anlayışı, yazık günah ya bu sınıftaki arablara verilen paraya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bugün oto show a gittim,bu arabayı inceledim,acayip gereksiz bir araba olduğunu düşünüyorum  :nea:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir Mazdaların konsola bak bir de bunun konsola. Clio Symbol den ne farkı var Allah aşkına yaa ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RS2 20+ Baz                                                                         66,100 

RS2 20+ Siyah Deri Recaro Koltuk                                           69,000

RS2 20+ Elektrikli Panoramik Açılır Tavan                              68,610

RS2 20+ Siyah Deri Recaro Koltuk Elektrikli Panoramik Açılır Tavan 71,500

Fiyatlar YTL

Uygar bu fiyatlar benim için geçerli değil benim peder bey sayesinde renaultda bana iyi indirimler yapıyorlar fakat almam benim gözümde o arabanın değeri 35-40000 ytl arasında....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Güner her kimse çok tehlikeli bu yaptığı, hadi hız neyse bir taraftan da film çekmek ne oluyor? Kime neyi ispat ediceksin? Kadranda gösteriyor zaten hız sınırını...

Reno ciddi bir tasarım sorunu yaşıyor, laguna hariç bütün arabaları rezalet zaten ama bu hb meganlar ayrı bir facia, tramvay geliyor aklıma arka camı görünce, o tarafa da gidecekmiş gibi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motoru haric herseyi berbat bir araba....:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

70milyar sayacagım bi aracın içi clio symbol ünkinden farklı olmalı kanımca :D rezalet.. motorda bi yere kadar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.