matrax_5206

323 GT 1.8 Sedan

Arkadaşlar 20 gün önce bir adet 99 model mazda 323 araç aldık.Aldığımız arkadaş bu arabadan türkiyede sayılı vardır falan dedi bende zaten o modelde piyasada fazla olmadığı için söylediğini zannettim.Sonra sanayiye gidince dediler bu araçtan bulmak çok zor nerede buldunuz diye.Araç 1.8 motor gt modelinin en dolusu olanıymış.Bu araçla ilgili teknik bilgiler lazım yada bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araçla ilgili bilinmesi gereken ne varsa teknik bilgileri öncelikle diğer modellerden farkı (çünkü mazda 323 gt olupta sedan olanından hiç görmedim acaba burada bi yanlışlıkmı var ) , kronik sorunları dikkat edilmesi gerekenler vs. gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yardımcı oluruz. bende ve oğuzhanda da aynısı var. 3 kişi olduk bile :) gt nin özelliklerini yolluyorum.

Astina 1.8

Standart Donanımlar-  Arka sis farı

-  Yüksek stop lambası

-  Fasılalı silecekler ve dokunmatik yıkama

-  Fasılalı arka cam sileceği

-  Geniş açılı elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar

-  Gövde koruyucu yan bantlar

-  İçeriden açılabilir yakıt depo kapağı

-  Ayarlanabilir darbe emici direksiyon sistemi

-  Motor devrine duyarlı hidrolik direksiyon

-  Takometre

-  Anten

-  Radyo/teyp ve 4 hoparlör

-  Çok yöne ayarlı sürücü koltuğu

-  Katlanabilir ön yolcu koltuğu

-  Arka koltuk kol desteği

-  Katlanabilir arka koltuklar

-  Bagaj bağlama kancaları

-  Çok fonksiyonlu havalandırma

-  Polen filtresi

-  Elektrik kumandalı ön ve arka camlar

-  Merkezi kilit

-  Kontak anahtarı aydınlatması

-  MAIDAS darbe enerjisi dağıtım sistemi

-  3H dayanıklı gövde yapısı

-  Kapı içi çelik barlar

-  3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri

-  Arka kapı tutucu pimler

-  Immobilizer

-  Direksiyon mili kavrama ayırma sistemi

-  Dış ısı göstergesi

-  ABS fren sistemi

-  Sürücü ve yolcu hava yastıkları

İlave 1.8 GT Ekipmanları

-  Alüminyum alaşımlı jantlar

-  Ön sis lambaları

-  Direksiyondan kumandalı RDS audio sistemi

-  Super Lock Çift kilitleme mekanizması

-  Başı da koruyan yan hava yastıkları

-  TCS çekiş kontrol sistemi

-  Yol bilgisayarı

Opsiyonel Donanımlar

-  Klima

-  Otomatik vites

Teknik Özellikler

-  Motor tipi: DOHC

-  Silindir/valf: 4/16

-  Motor hacmi: 1840cc.

-  Maksimum güç: 115/6000 PS/rpm DIN

-  Maksimum tork: 16.5/4000 kgm/rpm DIN

-  Yakıt sistemi: EGI

-  Katalitik konvektör: 3 yollu

-  Lastik ebadı: 185/65 R 14

-  Yakıt tankı kapasitesi: 55 lt.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik ebadı haricindekiler doğru :) 195 55 15 :)

Sedan GT var yok değil. Bu araçların gördüğüm kadarıyla hiçbir kronik sorunu yok. Katır mübarek :D

:) evet lastik ebadı yanlış. ama cantı değiştirirsen bu ebatlar da olur :D şaka bi yana alıntı olduğu için böyle oldu. kronik sorun olarak evet motorunda, yürüründe hiçbir sıkıntı yok. Ama benim dikkatimi çeken bir iki nokta var. tabi bunların ne derece önemli olduğunada siz karar verirsiniz.

1.si, kapı döşemelerindeki şişme.

2. si, direksiyon simidinin yumuşayıp, oynaması.

3.sü, içeri ses alması. (ama oğuzhan bu sorunu da halletti sanırım)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim kapı döşemlerinde şişme yok sadece sağ arka kapıda çok az var.

Benim direksiyonunda bir kısmı yumuşamış makyajlı kasanın direksiyonundan ucuza denk getirirsem alacağım ebaydan onlar daha estetik duruyor.

Şuan benim araç mazda 3 kadar ses alıyor içine hatta daha iyi diyebilrim :)

istediğin direksiyonun resmini ekleyebilir misin? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzelmişş :)) teyb kontrol tuşu da sorunsuz çalışıyorsa ben de düşünebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzun zamandır siteye girememiştim araba halen daha bizde ben çok sevdim bu arabayı yolda giderken sürmesi ayrı bir güzel lpgli olduğu olduğu halde performans çok iyi klimada açık olsa hissettirmiyor giderken frenleri çok güzel ve tcs sistemi çok işe yarıyor tek sorun motor hacmi ruhsatta 1840 ve 2000 motorla aynı vergiye denk tutuuyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dostum türkiyedeki 11 gt sedandan biri de bende. evet güzeldir. fakat nispeten biraz yol ve motor sesi alır. onun dışında iyidir. bu arada gt sedanda kullanılan motor 136 beygirlik 626 motorunun küçültülş verisyonudur. bu araçlar. diğer gt ler gibi 114 değil. 125 hp dir. benim aracımda dediğim gibi gt sedan compiteste 6000 devirde 122 hp gördük. sayıldır yani.. ilerde zaetn kıymete binecek arabalardandır kendileri ne de olsa türkiyde 10 tane...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gt sedan wikipedia dan ve autospec gibi sitelerden öyle gördüm bide bunların motoru astina ile aynı değil. protege 1.8  protege bj engine, 323 bj engine olarak baktığınızda sedan kasanın 2000 cc olanlrın 131 beygir, 1.8 olanların 122 hp olarak görükmektedir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1999 - 2000

The 1999 and 2000 Mazda Protégé shared the same platform with the Mazda 626, which was larger than the previous chassis. This version was also available with a greater choice of engines. The standard engine for the 1999 Mazda Protégé was a 1.8-liter engine producing 122 hp. The rear wheels for these models used drum brakes.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konuyu hortlatmak gibi oldu ama bugün o 11 tane gt den birisinide ben aldım ve aynı şekilde direksiyonda bir kısımda yumuşama ve sol arka kapı döşemesinde şişme var. ruhsatta 115 beygir yazıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.