Jump to content

LPG mi Taktırayım, Yoksa Benzine Devam mı Edeyim?


kumsaati14
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar muhakkak bu konu daha önce açılmıştır ama sizlere bi konuda danışmak istiyorum. 2007 model, manuel, 64.000 km'de mazda 3'üm var. araç 2 yıldır bende ve toplam 14.000 km yaptım. yani araba resmen kapıda yattı desek yeridir. tabi bunda benzin maliyetinin getirdiği durumlarda var. ama altımda bu kadar iyi bir araba varken artık yaradana sığınıp binmek istiyorum :) dolayısıyla LPG konusunu düşünüyorum. ama LPG'nin ekonomik olmasının dışında bazı dezavantajlarıda var. mesela motorun ömrünü kısalttığı söyleniyor. LPG'de çok fazla teknik bilgim olmadığı için bilmiyorum. gerçekten yeni nesil LPG kitleri motor ömrünü kısaltıyor mu? ayrıca LPG sübaplara gerçekten zarar veriyor mu? bu konuda bilgi verirseniz çok sevinirim. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda araştırma yaparsanız bu ve benzeri bir çok konuya ve bilgiye ulaşabilirsiniz...

Yıllık kullanım maliyetiniz ile hem lpg kiti hem de ileride vereceği zararları hesaplayarak tercihinizi yapabilirsiniz.

Benim görüşüm ise;

Bizim ülkemizde benzinli aracı keyifle kullanmak için iyi bir maliyet gerektiği için kaçınılmaz olarak lpg sistemi taktırmak şart... LPG'nin motora zarar verdiği bir gerçek, beraberinde getirdiği sorunlar da cabası, ama dediğim gibi aracı benzinle kullanmak bütçe gerektiriyor.

Ayrıca; kullanıma bağlı olarak lpg'nin uzun vadede açacağı zarar net olarak beli değil. Kıyaslamayı siz yaparsanız daha uygun olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şahsi fikrimdir : Öğrenciyim aynı zamanda gelirimin tümünü guzuma ayırıyorum ve hergün değilde haftada bir geziyorum benzin iyidir lpg asla ! illaki lpg istiyorsanız mazdayı satıp tüplü ve öfkeli şahin alın :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg ile ekonomik olacağı muhakkak. Ama lpg ile çalıştırmanın dezavantajları da var;

-Subap sorunları çıkabilir. Düzgün bir kit ve iyi montajla 70-80 bin km civarı yapabilirsiniz. O sorun meydana geldiğinde de 1.500-2.000 TL arası bir parayı gözden çıkarmanız gerek.

-Alacağınız lpg markasının muhtemelen birden fazla versiyonu olacak. Manifoldu delerek monte ettirilen kitler ucuzdur ama ayar sorunu yaşatır ve çoğunlukla arıza ışığının yanmasına sebep olurlar. Diğer kitler ise doğrudan yanma odasına lpg'yi püskürtürler ve dolayısıyla zengin-fakir karışımından ötürü arıza ışığı yakmazlar.

-Her halükarda aracınız daha sesli çalışır. İlerleyen zamanlarda dizel motoru gibi hemde.

-Lpg'li araçlarda püf noktası yüksek devirden ve yüksek süratlerden kaçınmak. Yüksek devir pek çok sorun oluşturabiliyor. LPG'ye girerseniz 170-180 km hızlarına çıkmamayı da kabul etmiş olursunuz.

-Bir de psikolojik olarak çok gezme ihtiyacı doğar. 2 yılda 14 bin km çok az; lpg ile 1 yıldan birazcık daha uzun bir sürede 83 bin km yaptım.

-Yılda 20-25 bin km ve üzeri kullanmayacaksanız lpg'ye bulaşmayın derim. Her 100 km de 11-12 lira tasarruf etseniz dahi her 10 bin km' de bin liraya yakın tasarrufunuz olacak. (1.200 TL yakıttan tasarruf - lpg bakım masrafı)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben,benzinli aracımı satıp,dizel araba aldım. Tavsiye ederim...Lpg; yüzü astarından pahalıya geliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG taktırmış biri olarak yorum yapayım; ben genelde yılda 30.000 km üzerinde yol yapıtım şimdiye kadar. o yüzden mecburen lpg taktırdım. 7000 km için inanın değmez. Ayrıca, illaki performans düşüklüğü oluyor. Benzindeyken aracın şahlandığını hissedebiliyorsunuz, ama lpgdeyken öyle bir his uyandırmıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yılda 10.000 bile yapmamışsınız bence gerek yok. benzin ile aracınıza binmeye devam edin

Yılda 15000 km yapan biri olarak Her zaman lpg.

Bence dizel almayın yakında dizel ile benzin eşitlenir hatta benzin daha düşük bir fiyat olacağı kanaatindeyim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Lpg ile ekonomik olacağı muhakkak. Ama lpg ile çalıştırmanın dezavantajları da var;

-Subap sorunları çıkabilir. Düzgün bir kit ve iyi montajla 70-80 bin km civarı yapabilirsiniz. O sorun meydana geldiğinde de 1.500-2.000 TL arası bir parayı gözden çıkarmanız gerek.

-Alacağınız lpg markasının muhtemelen birden fazla versiyonu olacak. Manifoldu delerek monte ettirilen kitler ucuzdur ama ayar sorunu yaşatır ve çoğunlukla arıza ışığının yanmasına sebep olurlar. Diğer kitler ise doğrudan yanma odasına lpg'yi püskürtürler ve dolayısıyla zengin-fakir karışımından ötürü arıza ışığı yakmazlar.

-Her halükarda aracınız daha sesli çalışır. İlerleyen zamanlarda dizel motoru gibi hemde.

-Lpg'li araçlarda püf noktası yüksek devirden ve yüksek süratlerden kaçınmak. Yüksek devir pek çok sorun oluşturabiliyor. LPG'ye girerseniz 170-180 km hızlarına çıkmamayı da kabul etmiş olursunuz.

-Bir de psikolojik olarak çok gezme ihtiyacı doğar. 2 yılda 14 bin km çok az; lpg ile 1 yıldan birazcık daha uzun bir sürede 83 bin km yaptım.

-Yılda 20-25 bin km ve üzeri kullanmayacaksanız lpg'ye bulaşmayın derim. Her 100 km de 11-12 lira tasarruf etseniz dahi her 10 bin km' de bin liraya yakın tasarrufunuz olacak. (1.200 TL yakıttan tasarruf - lpg bakım masrafı)

Her 100 km'de 11-12 lira biraz az değil mi? 2009 AT İstanbul'da 55 kuruş yakıyor km'de. LPG ile 43-44 kuruş mu yakar? Benim umduğum en fazla 30 kuruş yakar idi :)

Eğer bu şekildeyse benim için de pek tasarruf olmuyor. Senede 10 bin yapıyoruz, LPG olsun 15000 yaparız.  4 sene daha bu aracı kullansak 4x15000= 60000 km eder. Her 10 binde 1000 TL kar desek, 6000 TL ediyor. Ortalama bir LPG sistemi fiyatını düştük mü 4000 kalıyor. 60bin km'den sonra bir de magnezyum sübap olayı olursa 2000'de o. Yani 4 yıl içinde 60 bin km'e karım LPG'ye bağlı başka bir sıkıntı çıkmasa bile en fazla 2000 lira.  Biraz pahalı kitlerden taktıralım desek, veya birkaç ufak tefek LPG kaynaklı problem olsa o da zaten uçtu gitti. Hesabım doğru mu, bir de siz kontrol edin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg'yi Sevmesem de, istemesem de benzinli arabaya binmek beni acayip soğutuyor... Bu yüzden iyi montajlanmış bir ustanın elinden çıkan her lpgli araca sıcak bakarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla ben memnun kaldım. Aracım 63500km'de .7 bin km iken taktırdım. yaklaşık 56bin km lpg ile gitmişim. Otomatik kuzu şehir içi çok yakıyor, km ye 50 kuruş görüyor rahat. Lpg ile en falza 27 bilemedin 30 kuruş olsun. Kitin maliyeti 2010 Eylül felandı galiba 1500 lira olmuştu. Ben hayli hayli kar ettim yani :) lpg olmasa arabaya binemeyiz. Çekişte, motorda maşallah bir sorunum da yok. Bakımlarını düzenli yapıyorum, bir sıkıntı yok.  Ama az gezen için gereksiz . Amorti etmesi gereken maliyet var çünkü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar herkese teşekkür ederim. sanırım taktırmamak en iyisi :))

Benzinin fiyatı ortadayken direnmenin gezi parkından daha mantıklı olacağını sanmıyorum...

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

100000km de 2002 model honda civic aracima brc lpg kit taktirdim. 60000km yol yaptiktan sonra aracimi sattim. Bu sure zarfindan ne bir cekiste dusus ne de bir sorunla karsilastim. Hatta araci satmadan once teste soktugumda motor %80 cikmisti. Tabiki ustanin kaliteli bir iscilik yapmasinin cok buyuk onemi var.

Mazda 3 alir almazda subap sorununu bilerek hemen brc lpg kiti taktirdim. Rahat rahat biniyorum. suan icinde herhangi bir sorun yasamiyorum. Mantikli olmak gerekirse 70-100bin km de subap erise nolur erimese ne olur. Dizel arac alirken 10000tl fark vermek nasil goze aliniyorsa subap icin de 4-5 yil sonra 2000tl fark goze alinabilir diye dusunuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...