Jump to content

RX-8 'in 2010 kasası mı, 2003-2009 kasası mı daha güzel?


Revivo73
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba

Mazda 2010'dan itibaren çıkardığı RX-8'lerin kasasında az-çok değişikliğe gitti ve görünüm imaj bir miktar değişti.

Benim dikkatimi çeken unsurlar olarak:

Ön farlar yanlara ve üste doğru genişletildi.

Arka far içi sadece 2 yuvarlaktan ibaret hale geldi

Ön marşpiyeller çok daha geniş ve köşeli oldu

Direksiyon simidi incelip çapı daha büyük göründü

Türkiye'ye sunroof'lu olarak hiç gelmedi

Türkiye'de büyük coğunluğu beyaz renk kasa

Tamamen deri koltuklar yarı deri koltuk oldu

Son sürat artmadığı halde jant çapı arttı

Elbette, motorunda ve diğer çeşitli mekanik aksamlarda çeşitli ufak iyileştirmeler yapıldı ancak kasa ve görüntüdeki değişiklikler onları da 2. planda bıraktı.

Bence yeni kasa, 2003-2009 arası kasaya göre maalesef daha kötü görünüyor.

Bu konuda siz ne diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iç dizayndaki direksiyon ve orta konsol güzel oldu açıkçası.... birde renesis3 motor biraz daha iyi ve yağ yakması azalmış diye biliyorum ama arka farlar konusunda haklısınız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iç dizayndaki direksiyon ve orta konsol güzel oldu açıkçası.... birde renesis3 motor biraz daha iyi ve yağ yakması azalmış diye biliyorum ama arka farlar konusunda haklısınız

Bu konuyu, bu akşam Bursa'da arkadaşla yayan gezerken yolda bir RX-8 gördükten sonra açmaya karar verdim. Gördüğüm RX-8 yeni kasaydı. Araç giderken arkadan bakınca LED gibi görünen o çift yuvarlak farlar, malum olumsuz düşüncelerimi destekleyen yapıdalar.

Bence Mazda'nın yapması gereken, 2010'da sadece motor ve mekanik iyileştirmeleri uygulamak onun dışında kaporta ve görünümde hiç değişiklik yapmamasıydı. 192bin satan RX-8'in sadece 20bin civarı yeni kasaymış, nitekim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tamamiyle zevkler ve renkler şeklinde yorumlanabilecek bir konu şahsi görüşüm yeni kasanın çok daha güzel olması eski kasayla arasında dağlar kadar fark var görüntü olarak. Eski kasanında daha çok satmasının sebebi büyük ihtimalle 2004 ten beri satılıyor olmasıdır yeni kasa ise son 3 yıldır satılıyor. Bende mesela eski kasanın on ve arka farlarını beğenmiyorum farın içinde çok fazla karmaşıklık var gibi duruyor  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben her zamanki gibi dizayn ile ilgili yorum yapmayacağım. Çünkü bu konu sübjektif ve kişiye göre değişen bir durum, verilen cevaplardan görüldüğü üzere.

Ben RX-8'i 2003 yılındaki ilk çıktığı hal ile de, 2009 yılında gördüğü makyaj ile de beğenen biriyim. Ama dediğim gibi, bu konu sübjektif bir değerlendirme.

Yalnız makyajlı versiyon olarak bildiğiniz series II'de yapılan teknik iyileştirmeler bir iki konudan çok öte bir durum. Aşağıda listesini veriyorum;

All New Powertrain Control Module (PCM) with TEMPERATURE SENSOR newly added and built into the PCM, when ETC (Engine Compartment Temperature) reaches 230F or 100C with Ignition OFF, Medium Cooling Fans Switch ON.

New Larger Genuine Oil Filter and Repositioned On Front Timing Cover Housing To-wards The Sump (Left Hand Side). USE GENUINE 09 SERIES II OIL FILTER ONLY.

Revised Oil Filler and Dip Stick (Longer Type).

New EMOP "Electric Metering Oil Pumps" Two of them... Internal Oil Pressure in EMOP's is between 7.3 and 21.7 PSI (Used for the first time by Mazda)

New Design Oil Injection Nozzles 3 per Rotor Housing..Totalling 6.

New Oil Pump Assembly.

50% Higher Oil Pressure Rate at 100 oC (121oF) @3000 RPM...500 kPa {5.10 kgf/cm2, 72.5 psi} When compared to Series 1 RX-8.

New Oil Pressure Sensor (ONLY Located on #1 EMOP).

Larger Oil Pan Sump Capacity.

New Hex (8mm) Type Sump Drain Plug.

New Internal Oil/Sump Pan Magnet...(First Time Used In A Rotary Engine Since 1985 FC RX-7)

New External Silver Plate Engine Sump Guard.

New Inlet Manifold.

Revised Auxiliary Port Valves.

Revised 4 Fuel Injection Nozzles (2 Primary, 2 Secondary). (Series I six Port Engine had 6 FI Nozzles).

Revised Atmospheric Air Control Solenoid (Near Throttle Body)

New Fuel Pump.

New Radiator Core.

New Radiator Electric Fan Motors.

Revised Radiator Fans Speeds from 2 to 3 Speeds. (Low, Middle, High).

New Alternator.

New Starter Motor (14 Tooth Cog).

New Battery 80D26L. (80 AMP Hour) (Was 50D22L (50AH) or 75D26L (75AH) in Series I)

New Exhaust System.

New Air Conditioner Temperature Controller (Amplifier).

New Bridgestone RE050A's in 18" and 19" (R3).

New Manual Transmission (6 speed MX-5/Miata) (Reverse is now next to 1st gear not next to 6th gear).

New Differential Ratio (Manual).

New Differential Fixing Plate Washer on PPF (Power Plant Frame).

New Differential Mounting Bracket.

New Additional Alloy Cooling Fins (4) on Alloy Differential Cover Plate, Plus Deeper Set Cooling Fins.

Changed Throw Out Bearing (Thrust or Fork Bearing).

Revised Oil Coolers, Air Intakes and Oil Cooler Hose Lines.

Extra Rotor Knock Sensor (Now 1 per Rotor, Total Of 2).

New Water Pump/ New Timing Cover to suit.

New Water Pump Pulley.

New Water Pump "O" Ring as Gasket.

New Spark Plug Leads.

New Ignition Coil Backing/Mounting Plate (Now Ventilated)

New Alternator/Air Compressor Drive Belts.

Revised Eccentric Shaft (Crankshaft) Pulley.

Revised Oxygen Sensor (CAT).

Revised Air/Fuel Ratio Sensor (Exhaust Manifold).

New Air Pump Control Unit.

New One Piece Trans Tunnel Heat Shield (Previously Two Piece).

New Under Body Covers Reducing C Drag from 0.31 to now 0.30.

Larger Fuel Tank (5 litres extra or around a gallon).

New Dynamic Stability Control (DSC) Hydraulic Unit Control Module.

New Yaw Rate (or Combined Sensor) Sensor Unit.

New Rear Suspension Control Links (Rods) Upper/Lower and Trailing have Increased In Diameter.

New Rear Stabilizer Bar. (R3)

New Rear Shocks And Springs.

New Rear Axles (Manual Trans).

New Rear Suspension Knuckles.

New Rear Parking Brake Cables.

New ABS Wheel Sensors (All 4 Wheels).

Revised TPMS (Tire Pressure Monitoring System) US Only.

New Front Upper And Front Lower Suspension Arms (Wishbone).

New Front Steering Knuckles And Wheel Hubs.

New Front Stabilizer Bar.

New Front Shock and Springs.

New Dashboard Mounting Frame with Crossbar Bushings.

Revised Power Steering Control System Unit.

Revised Headlamp Auto Leveling Sensors.

Revised Air Bag Control Module.

New 3 Piece (Instead of 2) Strut Tower Brace (Manual Only), Auto's Retains Two Piece Tower Brace.

Revised Front and Rear Wheel Arch Splash Guards/Shields.

Thicker (Heavier Guage) Steel On The Two Front Strut Towers.

Additional Spot Weldings Around Both Door Openings For Increased Rigidity.

Stiffened Body Shell = Torsional (twisting) and Flexural (bending) Rigidity have been increased by 5.4 and 8.7 per cent respectively.

Auto's and Manual's both have 6 port engines, Max Power RPM (kw) has been limited to 7500 for Auto compared to 8200 RPM for the manual.

__________________

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben her zamanki gibi dizayn ile ilgili yorum yapmayacağım. Çünkü bu konu sübjektif ve kişiye göre değişen bir durum, verilen cevaplardan görüldüğü üzere.

Ben RX-8'i 2003 yılındaki ilk çıktığı hal ile de, 2009 yılında gördüğü makyaj ile de beğenen biriyim. Ama dediğim gibi, bu konu sübjektif bir değerlendirme.

Yalnız makyajlı versiyon olarak bildiğiniz series II'de yapılan teknik iyileştirmeler bir iki konudan çok öte bir durum. Aşağıda listesini veriyorum;

All New Powertrain Control Module (PCM) with TEMPERATURE SENSOR newly added and built into the PCM, when ETC (Engine Compartment Temperature) reaches 230F or 100C with Ignition OFF, Medium Cooling Fans Switch ON.

New Larger Genuine Oil Filter and Repositioned On Front Timing Cover Housing To-wards The Sump (Left Hand Side). USE GENUINE 09 SERIES II OIL FILTER ONLY.

Revised Oil Filler and Dip Stick (Longer Type).

New EMOP "Electric Metering Oil Pumps" Two of them... Internal Oil Pressure in EMOP's is between 7.3 and 21.7 PSI (Used for the first time by Mazda)

New Design Oil Injection Nozzles 3 per Rotor Housing..Totalling 6.

New Oil Pump Assembly.

50% Higher Oil Pressure Rate at 100 oC (121oF) @3000 RPM...500 kPa {5.10 kgf/cm2, 72.5 psi} When compared to Series 1 RX-8.

New Oil Pressure Sensor (ONLY Located on #1 EMOP).

Larger Oil Pan Sump Capacity.

New Hex (8mm) Type Sump Drain Plug.

New Internal Oil/Sump Pan Magnet...(First Time Used In A Rotary Engine Since 1985 FC RX-7)

New External Silver Plate Engine Sump Guard.

New Inlet Manifold.

Revised Auxiliary Port Valves.

Revised 4 Fuel Injection Nozzles (2 Primary, 2 Secondary). (Series I six Port Engine had 6 FI Nozzles).

Revised Atmospheric Air Control Solenoid (Near Throttle Body)

New Fuel Pump.

New Radiator Core.

New Radiator Electric Fan Motors.

Revised Radiator Fans Speeds from 2 to 3 Speeds. (Low, Middle, High).

New Alternator.

New Starter Motor (14 Tooth Cog).

New Battery 80D26L. (80 AMP Hour) (Was 50D22L (50AH) or 75D26L (75AH) in Series I)

New Exhaust System.

New Air Conditioner Temperature Controller (Amplifier).

New Bridgestone RE050A's in 18" and 19" (R3).

New Manual Transmission (6 speed MX-5/Miata) (Reverse is now next to 1st gear not next to 6th gear).

New Differential Ratio (Manual).

New Differential Fixing Plate Washer on PPF (Power Plant Frame).

New Differential Mounting Bracket.

New Additional Alloy Cooling Fins (4) on Alloy Differential Cover Plate, Plus Deeper Set Cooling Fins.

Changed Throw Out Bearing (Thrust or Fork Bearing).

Revised Oil Coolers, Air Intakes and Oil Cooler Hose Lines.

Extra Rotor Knock Sensor (Now 1 per Rotor, Total Of 2).

New Water Pump/ New Timing Cover to suit.

New Water Pump Pulley.

New Water Pump "O" Ring as Gasket.

New Spark Plug Leads.

New Ignition Coil Backing/Mounting Plate (Now Ventilated)

New Alternator/Air Compressor Drive Belts.

Revised Eccentric Shaft (Crankshaft) Pulley.

Revised Oxygen Sensor (CAT).

Revised Air/Fuel Ratio Sensor (Exhaust Manifold).

New Air Pump Control Unit.

New One Piece Trans Tunnel Heat Shield (Previously Two Piece).

New Under Body Covers Reducing C Drag from 0.31 to now 0.30.

Larger Fuel Tank (5 litres extra or around a gallon).

New Dynamic Stability Control (DSC) Hydraulic Unit Control Module.

New Yaw Rate (or Combined Sensor) Sensor Unit.

New Rear Suspension Control Links (Rods) Upper/Lower and Trailing have Increased In Diameter.

New Rear Stabilizer Bar. (R3)

New Rear Shocks And Springs.

New Rear Axles (Manual Trans).

New Rear Suspension Knuckles.

New Rear Parking Brake Cables.

New ABS Wheel Sensors (All 4 Wheels).

Revised TPMS (Tire Pressure Monitoring System) US Only.

New Front Upper And Front Lower Suspension Arms (Wishbone).

New Front Steering Knuckles And Wheel Hubs.

New Front Stabilizer Bar.

New Front Shock and Springs.

New Dashboard Mounting Frame with Crossbar Bushings.

Revised Power Steering Control System Unit.

Revised Headlamp Auto Leveling Sensors.

Revised Air Bag Control Module.

New 3 Piece (Instead of 2) Strut Tower Brace (Manual Only), Auto's Retains Two Piece Tower Brace.

Revised Front and Rear Wheel Arch Splash Guards/Shields.

Thicker (Heavier Guage) Steel On The Two Front Strut Towers.

Additional Spot Weldings Around Both Door Openings For Increased Rigidity.

Stiffened Body Shell = Torsional (twisting) and Flexural (bending) Rigidity have been increased by 5.4 and 8.7 per cent respectively.

Auto's and Manual's both have 6 port engines, Max Power RPM (kw) has been limited to 7500 for Auto compared to 8200 RPM for the manual.

__________________

ustam ozet gec, belki ingilizcem yok. aaaa :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Revize edilen parçalardan anladığımız kadarıyla, Mazda aracın soğutma sistemi (ki aşırı ısınma Rotary motorlar için problemdir) ve daha iyi yağlama için tedbirler almış. Bundan vesile ile de makyajlı (series II) araçlarda motor hassasiyetleri azaltılarak ömür olarak daha uzun ve stabil hale gelmiş. Yani makyaj operasyonunda dış görünümden daha çok başlı başına teknik bir geliştirme operasyonu var.

Series II R3'lerde tam deri döşeme, koltuk ısıtma ve sunroof'un kaldırılmasının teknik zorunluluğu vardı. Çünkü aracın şasisinin daha rijit hale getirilmesi için uygulanan cross tavan takviyeleri yüzünden sunroof'a yer kalmadı. Yine aracın yeni eklenen şasi güçlendirme elemanlarına rağmen ağırlığının artmaması ve virajlarda daha iyi tutuş için Recaro koltukların kullanımına geçildi. Bildiğiniz gibi, Recaro koltuklar hafiflikleriyle ve yanal tutuşlarıyla ünlüdür. Ancak hafif olabilmek için de ısıtma, elektrik ayarı, bel desteği vb. gibi hiçbir donanım kullanmazlar. Yani bu donanımların olmaması Mazda'dan çok Recaro'nun tercihi.

Amerika'da makyajlı series II'nin hem R3 versiyonu (Türkiye'de de satılan sportif versiyon) hem de GT (grand torung-komfor versiyonu) vardı. GT olan versiyonda sunroof, deri vb. donanımlar mevcuttu yine. Türkiye'ye sadece R3 geldiği için biz spor (Bilstein amortisörlü, Recaro koltuklu ve takviyeli şasili) versiyon geldiği için onu biliyoruz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yeni yetme mürid'ler böyle! He desen Cız, yok desen Bız!

Bi de almış eline bir ışıklı fener;

Bize derler Dart,

Tercümesi bu işin şart,

Yoksa bu konu benim için zart!

edasıyla sağa sola sallıyor. Bence bu Skywalker kardeşimize tez elden bir Skyactiv araç lazım. Tek çözüm bu, öyle barış süreci felan kesmez Anakin'i yoksam...

Hoş olmayan bir mürid çıkışı... nıc nıc nıc

:P

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hm evet mekanikte çeşitli bir çok iyileştirmeler var ancak konu tasarım ve dış görünüm. Tabi ki görüşler sübjektif olacaktır ancak 

Dikkat ediniz, yorumlar arasında ön farların kaputa doğru uzayan şekli, içinin karmakarışık görünmesi ve alelacele tasarlanmış gibi duran arka stopların beğenilmemesi birkaç kez dile getirildi. Benzer yorumları Amerikan RX-8 sitelerinde de rastlamıştım.

Benim siyah 2006 Mazda'yı bazen park ettiğim bir sokak var aynı sokakta beyaz 2011 Mazda RX-8 daha vardı. 6 ay boyunca siyah Mazda'nın önünde poz veren belki 10 kişi gördüysem (güvenlik kamerasından) o beyaz Mazda'nın önünde bir kez dahi öyle birşey görmedim. Vaziyet sokaktaki insanlar tarafından da doğrulanıyor.

Görünümdeki bu olumsuz durum, mekanikteki 50 iyileştirme ve  gelişmeyi gölgede bıraktı, maalesef. Maalesef diyorum çünkü öyle bi durum olmasaydı 2006'yı satıp 2011 almayı düşünebilirdim. Laf attığım yer Mazda fakat bu 2009 sonrası kasanın 2003'tekinden farklı bir ekip tarafından tasarlandığını bile düşünüyorum.

Bir de, iyileştirme listesinde dikkat çeken birşey var; bir coğu "Revised Power Steering Control System Unit." da old gibi Revised ile başlıyor, yani çoğu şey "gözden geçirildi" ki bir modelin yeni serisi çıkacağı zaman o zaten yapılması gereken birşey. iyileştirmeler arasında 50AH akü, 80AH'ye çıkarıldı bile var. Yani hepsi "ufak" iyileştirme. 170bin satmış RX-8'de zaten köklü neyi değiştirecekleri ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dış görünüş olarak yeni kasa tercihim.

+1. Dış hatlarındaki keskinlik daha haşin görünmesine yol açıyor, Recaronun verdiği hissiyat ise muazzam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sana güzel görünen, senin için en güzel araçtır. Bence hiç karşılaştırmaya girme, zevkle ve kazasız belasız kullanmaya bak. Yazdıklarından 'acaba?' diyormuşsun gibi bir izlenim aldım. Dedim ya, ben dizayn olarak her ikisini de beğeniyorum...

Teknik değişiklikler konusunda burada daha fazla bir şey yazmak istemiyorum, yanlış anlaşılabilir.

Benim sana tavsiyem, aracını keyifle kullan. Bir bak bakalım ısınabiliyor musun? Uzun süre kullanmak istiyor musun? Eğer bir iki sene sonra cevabın 'evet' ise, o zaman R3 versiyonlarının fiyatları da iyice gevşemiş olur. Sana tavsiyem o zaman R3'e geçmen. Uzun süreli ve masrafı daha düşük olacak şekilde elde tutmak için teknik olarak makyajlılar daha uygun. Şu anda sadece keyif almaya bakmalısın. Sonuçta çok özel bir otomobile sahipsin...

Not; RX-8 için akünün 50Ah dan 80Ah'a çıkarılması çok hayati bir değişiklik. Diğer araçlar için ufak doğru ama RX-8 için çok büyük bir gereklilik. Bunu yavaş yavaş okuduğun bilgiler arttıkça neden olduğunu anlayacaksın. Yoğun takip ettiğini söylediğin ABD pazarında eski modeller (sanırım 2003,2004,2005) geri çağırılarak aküleri ve alternatörleri daha kapasiteli olanlarla değiştirilmişti. Sonra makyajda bir kez daha güçlendirme yapıldı.

Hm evet mekanikte çeşitli bir çok iyileştirmeler var ancak konu tasarım ve dış görünüm. Tabi ki görüşler sübjektif olacaktır ancak 

Dikkat ediniz, yorumlar arasında ön farların kaputa doğru uzayan şekli, içinin karmakarışık görünmesi ve alelacele tasarlanmış gibi duran arka stopların beğenilmemesi birkaç kez dile getirildi. Benzer yorumları Amerikan RX-8 sitelerinde de rastlamıştım.

Benim siyah 2006 Mazda'yı bazen park ettiğim bir sokak var aynı sokakta beyaz 2011 Mazda RX-8 daha vardı. 6 ay boyunca siyah Mazda'nın önünde poz veren belki 10 kişi gördüysem (güvenlik kamerasından) o beyaz Mazda'nın önünde bir kez dahi öyle birşey görmedim. Vaziyet sokaktaki insanlar tarafından da doğrulanıyor.

Görünümdeki bu olumsuz durum, mekanikteki 50 iyileştirme ve  gelişmeyi gölgede bıraktı, maalesef. Maalesef diyorum çünkü öyle bi durum olmasaydı 2006'yı satıp 2011 almayı düşünebilirdim. Laf attığım yer Mazda fakat bu 2009 sonrası kasanın 2003'tekinden farklı bir ekip tarafından tasarlandığını bile düşünüyorum.

Bir de, iyileştirme listesinde dikkat çeken birşey var; bir coğu "Revised Power Steering Control System Unit." da old gibi Revised ile başlıyor, yani çoğu şey "gözden geçirildi" ki bir modelin yeni serisi çıkacağı zaman o zaten yapılması gereken birşey. iyileştirmeler arasında 50AH akü, 80AH'ye çıkarıldı bile var. Yani hepsi "ufak" iyileştirme. 170bin satmış RX-8'de zaten köklü neyi değiştirecekleri ki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizayn olarak eski kasanın stopları daha hoşuma gidiyor. Yeni ledli stoplar da akşamları güzel gözüküyor ama tercihim eski stoplar.

R3'lerin ön tamponu çok daha agresif  ve güzel bana göre. Spoiler ve marşpiyel orijinal olduğundan tam kıvamında abartısız güzel.

Eskisinin koltukları ilk oturuşta daha rahat ama alışıktan sonra recaro'dan başkasına binince virajlarda tedirgin oluyor insan.

Eski jantlar çok hoşuma gidiyordu, titanium renkli jantları oldum olası sevmem ama 19" olduğundan olacak çok daha fazla dikkat çekiyor.

Mekanik değişikliklere hiç girmeyelim şanzımandaki değişiklikler bile yeterli bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

chaos'un yorumundan sonra aradığım yanıtları tamamen buldum diyebilirim. 

SE3P (2003-2008 arası kasa) ile R3 arasında özellikle ön ve arka farlar konusundaki düşünceler ortak bir noktada birleşiyor gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kasa herseyiyle favorimdir, on far, arka far, tampon ic dizayn, jant.... vs vs gorsel olarak  her turlu daha guzel bence (agzininin suyu akan smiley)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yeni yetme mürid'ler böyle! He desen Cız, yok desen Bız!

Bi de almış eline bir ışıklı fener;

Bize derler Dart,

Tercümesi bu işin şart,

Yoksa bu konu benim için zart!

edasıyla sağa sola sallıyor. Bence bu Skywalker kardeşimize tez elden bir Skyactiv araç lazım. Tek çözüm bu, öyle barış süreci felan kesmez Anakin'i yoksam...

benim allem-i cihan oldugum gercegi bir onem arz etmiyor ben halki dusunuyorum. yanlis anlasilmasin yani

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) 

Forumdaki gönderiler sonradan değiştirilebiliyor olsa, benim RX-8'in önüne geçip poz veren onlarca kişinin güvenlik kamerasıyla çekilmiş resimlerini de gönderirdim.

n20nn.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...