mtutun

Mazda RX-8 & Subaru BR-Z

Bu konuda 25 ileti var

Öncelikle yazıma, ürünlerin global pazarın dikte etmesiyle bu kadar anonimleştiği (örneğin VW Caddy ile VW Passat araçlarda hemen hemen aynı kokpit elemanları ve müzik sisteminin bulunduğu vb...) bir pazarda, bu kadar tutkulu ve sınırlı müşteri bulunan bir segmente yatırım yaptıkları için Mazda, Toyota ve Subaru markalarına bir müşteri olarak teşekkür ederek başlamak istiyorum...

İkinci olarak da, bunca yazıyı tekrar yazmak veya kopya/yapıştır yapmamak için aşağıda 'renesis rotary motor' başlığında tanımladığım spor araç/sportif araç ayrımı ve bir spor aracı oluşturan nitelikler nelerdir? konusunu merak edenlerin okuyabileceği linki veriyorum;

http://www.mazdaclubtr.com/326/renesis-rotary-motoru/

Toyota Türkiye'de ilk lanse ettiğinde bir bayi showroom'unda  ikizlerden GT86'yı çok detaylıca inceleme fırsatı bulmuştum. Kullanmadım ama en az yarım saat her detayıyla inceledim.

Geçen haftalarda da Subaru BRZ'yi detaylı ve uzun bir test sürüşü ile deneme şansım oldu.

Öncelikle şunu belirteyim, bu sınıfta üretim yapma cesaretinde olan hiçbir üreticiye kötü olmuş deme hakkını kendimde görmem. Hepsine emeğinden ve cesaretinden dolayı saygı duyuyorum. Bence bu sınıftaki araçları iyi, daha iyi, çok iyi ve mükemmel olarak değerlendirmeliyiz.

Aşağıda dizayn ile ilgili yapacağım her yorum tamamen sübjektif ve benim şahsi fikirlerimdir;

DIŞ DİZAYN; RX-8'e de, BRZ'ye de çirkin demek doğru değil. Ancak RX-8'in son gelen 3 renginde de (kırmızı, beyaz ve siyah) aynı asalet ve kaliteli, dolgun görüntü yakalanırken, BRZ'ye klasik Subaru mavisi ve Toyota'ya da kırmızı haricindeki renkler gereken ağırlığı sağlamamış. Sonuç olarak her iki araç da kendine özgün, sert, spor ve aynı zamanda klasik bir dizaynda. Yalnız BRZ'nin 17' jantları hem küçük ölçüleri hem de sıradan dizaynlarıyla gerçekten çok vasat, kesinlikle olmamış ve değişmesi lazım. Resimlerde nasıl görünüyor size bilemem ama BRZ, RX-8'den ciddi olarak daha küçük. Bunu da kötü bir şey olarak değil, vurgulamak için söyledim.

İÇ MEKAN; İşte burada dağlar kadar fark var. BRZ üretilirken bence biraz fazla klasik gidilmiş. İşte eski İngiliz spor araç geleneğinde olduğu gibi; sürücünün dikkatini dağıtacak hiçbir şeye yer vermemek ve sadece sürüşe gerekli donanım! Kokpit dizaynı özensiz ve vasat geldi bana. Aynı şekilde direksiyon da öyle, üzerinde müzik sistemi kumandaları bile yok. Müzik sisteminin görüntüsü 90'larin üniteleri gibi. İç mekanda kullanılan plastik, deri, halı, döşeme görüntüleri sanki bu kısımların bu araçta önemli olmadığını vugulamak üzere dizayn edilmiş. RX-8 iç mekanı da çok kaliteli malzemelerden oluşmuyor. Ancak dizayna çok özen gösterilmiş, kullanılan hoş orta konsol dizaynı, piyano black ve krom süslemelerle, ortam olduğundan çok daha elit ve kaliteli görünüyor. Kısaca RX-8'i insanların sadece pistte veya spor sürüşlerde değil de, normal yollarda ve hatta zaman zaman yoğun trafikte de kullanılacağı düşünülmüş, bu belli oluyor. Her iki araçta da harika yanal tutuşa sahip spor koltuklar var. Koltuklar ikisinde de çok iyi olmasına rağmen, yine Mazda'nınkilerin görüntüsü daha elit ve spor. Ancak her ikisinin de sürüş pozisyonu tek kelime ile mükemmel! İki araç da çok kolay kullanılıyor ve manevra yapılıyor, sanki elinizin devamı gibi. Ancak Mazda direksiyonu daha net ve direk hisli, en azından ben öyle hissettim.

Arka koltuklardan özellikle bahsetmek lazım. BRZ'de arka koltuk var olarak kabul etmemek lazım. Burası ancak ihtiyaç olduğunda ek bagaj alanı olarak düşünülebilir. RX-8'de de arka koltuklar 2 yetişkin için çok yeterli denilemez. Ama geriye doğru açılan gizli kapılar ile arka bölüme geçiş çok daha kolay, arkada şaşırtıcı derecede iyi baş mesafesi var ve biraz sıkışılırsa idare edilecek diz mesafesi de var. BRZ'de bunların hiçbiri yok. Bu yönüyle BRZ daha fazla MX-5'e yakın. Tam bir hafta sonu eğlence aracı. RX-8 ise tüketimi rahatsız etmiyorsa, aile maksatlı ve hatta alış verişe giderken bile kullanabileceğiniz otomobil.

Dış dizaynı sizin beğeninize bırakıyorum ama iç mekan kesinlikle RX-8'den yana. Kalite, donanım, dizayn ve genişlik tamamen RX-8!

SÜRÜŞ, PERFORMANS; Burayı tam kıyaslamayabilirim. Çünkü benim RX-8 6 ileri düz şanzımanlı, kullandığım BRZ ise 6 ileri otomatik şanzımanlı. Şunu söylemeliyim ki, BRZ otomatik şanzımanı çok başarılı bir ünite. Ve düz şanzımana yakın değerlere imza attığı, yani kayıplarının çok az olduğu söyleniyor. Gerçekten de kullanırken bunlar dikkatimi çekti, gerçekten iyi bir şanzıman, ancak bu tip araçlarda gerçekten düz şanzımanın yerini tutmak çok zor. Kullandığım 200 bg, 6 ileri otomatik şanzımanlı BRZ'nin performansı, benim RX-8'den ciddi olarak düşüktü. BRZ'nin motor gücü eksikliğinin, RX-8'in ağırlığını yükseklik farkından dolayı ortadan kalktığını varsayıyorum. Yanlış değilsem BRZ 100 kilodan daha fazla hafiflik avantajına sahip RX-8'e karşı.  Ancak düz vitesli BRZ kullanmadığımdan dolayı, bu performans farkının ne kadarının şanzımandan geldiğini bilmiyorum. Yalnız ciddi bir performans farkı hissediliyordu. Şöyle ifade edeyim; benim RX-8 ile düz asfaltta 2'ye attığınızda ve tam gaz yaptığınızda aracın arkasını tutmakta zorlanırsınız, hemen sağa sola hareketlenmeye başlar. ve hatta lastikler yeterince ısınmamışsa, bunu bir miktar 3'te dahi yapabilir. Ben BRZ ile yaptığım tam gaz ani hızlanma testlerinde (40 km/h sabit hıza düşüp, birden tam gaz yaparak 100 km/h üzeri hızlara tırmanma) BRZ'nin arkadan hiç hareketlendiğini hissetmedim. Drift sevenler için virajlarda arkasını bıraktırmanın da sanki RX-8'e göre biraz daha zor olduğunu söyleyebilirim. Yol tutuş genel anlamda çok iyi, bu da çok güzel ve güvenli bir durum. Ancak yazdıklarımı sportif sürüş karakterini vurgulamak için belirttim. RX-8'in tutuşu biraz çift kişiliklidir. Aracı tanıdığınızda 50 km/h ile girdiğiniz bir virajda devir 3-4 bin iken bile arkasını kaydırabilirsiniz. ya da çok hızlı girdiğiniz bir virajda dört tekerleğin nasıl tutunduğuna inanamayabilirsiniz. Bu konuda BRZ düşük motor gücü ve otomatik şanzımanın da etkisiyle daha stabil ve tek karakterli bir görünüm verdi bana. Daha güvenli bir görüntü ancak bu durum, böyle bir sınıfta bana keyif vermedi...

Aracın motor sesi klasik boxer motor, ya izolasyon eksiği veya kasıtlı olarak daha fazla duyuluyor. Standart motorlara göre oldukça özel bir ses ama ben çok özel hissetmedim. Benim eski aracım Subaru Outback'de boxer ünitenin sesi çok daha güzel ve sportifti. RX-8'deki Rotary ünite genel anlamda çok daha sessiz bir motor ya da rotor! Zevke göre değişir ama RX-8'in daha lüks doğasına da daha iyi uyan bir sesi var.

Frenler her iki otomobilde de harika! Net, kolay dozlanır ve ısındığında bile güvenilir.

SONUÇ; BRZ satış fiyatı 120.000 TL civarı. RX-8 bugün yok ama olsaydı vergi avantajı ile herhalde 85-90 bin TL civarı olurdu. Ancak benim ki de dahil bugün piyasada sıfır ayarında çok sayıda 2010-2011 modeller mevcut. Bunların fiyatları da 60-70 bin TL civarı seyrediyor. Bugün bu tip bir aracı tekrar satın almak isteseydim, kesinlikle gider ve 2010-2011 model RX-8 alırdım. Hatta kalan paraya da yine aynı modellerde bir MX-5 alıp, iki değişik konsept keyfi sürerdim. Tabi bunlar benim şahsi fikirlerim. Ve hatta bugün hiçbir fark ödemeden RX-8'i verip, BRZ alma imkanım olsa, RX-8 ile devam ederdim.

Evet, RX-8 ilk olarak 2003 yılında dizayn edildi, üretimi duralı 1 yıl oldu, Türkiye'ye en son ithal edileli daha da fazla oldu. RX-8'in ne kadar iyi bir otomobil olduğunu piyasada şu an onun boşluğunu kapatan en iyi otomobili test edince anlıyorsunuz. RX-8 sahipleri araçlarına tekrar aşık olmak istiyorlarsa, gidin ve piyasaya çıkmış sınıfının en iyi, en güncel otomobillerini test edin. 10 yıl daha yeni, genç ve teknolojik rakiplerine nasıl ezilmediğine ve hatta üstünlük sağladığına şaşıracaksınız.

BRZ ve GT86 gerçekten çok iyi otomobiller. Dünya pazarlarında çok başarılı oldular ve olmaya da devam edecekler. Onlar yeniler ve uzun zaman piyasada olacaklar. Ancak ben kendimi halen şanslı hissediyorum ve RX-8'in vedalaşmak için halen çok iyi olduğunu düşünüyorum. MX-5'i satalı 2 yıl oldu, hiçbir gün özlemedim. Bunu özlerim doğrusu... Bu test sonucu RX-8'in tek eksiği olarak yakıt tüketimini söyleyebilirim. Bir de sürücünün elinin daha fazla kaputun altında olması gerekliliği. Ancak bu tip otomobilleri sevenler için zaten kaputu açmak bir keyiftir. Bu sebeple bunu bir eksi olarak göremeyiz...

zemsta bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yapmış olduğun izlenimlere Teknik olarak yorum yapmam mümkün değil ama;

Otomobilseverlerin genel olarak kaput açma hevesinin olması gerekliliği konusuna sonuna kadar katılıyorum abi.

Hiç bir şey bulamadığımda, kaputu açar, üç beş dakika bakarım, soketleri boruları kabloları kontrol ederim... Arabayı çalıştırır sesini kaput açıkken dinlerim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa; selam tekrar;

Az önce diğer başlık altında yazdığım RX 8'imle yaşadığım sorunu, bu yazını okuduktan sonra yazsaydım;  olayın evden çıktıktan 5dk sonra yani lastikler ısınmadan yaşandığını da yazardım ki belki de sorunun da cevabı büyük ölçüde bu olurdu. 

Hamiş:  Arkadan çekişli bir araçta motor fren, hele de lastiklerin ısınmamışken ve de motorun bu kadar güçlü iken tavsiye edilecek bir durum değil, üstüne bir de asfalt yüzeyi kaymaya müsait inşaat tozu benzeri bir toza sahipse.  Aşağıda yazdığın bölüm mükemmel özetliyor.  Ben de o olaydan sonra arkayı titreterek kullanabilmeyi biraz öğrendim.

"Yalnız ciddi bir performans farkı hissediliyordu. Şöyle ifade edeyim; benim RX-8 ile düz asfaltta 2'ye attığınızda ve tam gaz yaptığınızda aracın arkasını tutmakta zorlanırsınız, hemen sağa sola hareketlenmeye başlar. ve hatta lastikler yeterince ısınmamışsa, bunu bir miktar 3'te dahi yapabilir. Ben BRZ ile yaptığım tam gaz ani hızlanma testlerinde (40 km/h sabit hıza düşüp, birden tam gaz yaparak 100 km/h üzeri hızlara tırmanma) BRZ'nin arkadan hiç hareketlendiğini hissetmedim. Drift sevenler için virajlarda arkasını bıraktırmanın da sanki RX-8'e göre biraz daha zor olduğunu söyleyebilirim. Yol tutuş genel anlamda çok iyi, bu da çok güzel ve güvenli bir durum. Ancak yazdıklarımı sportif sürüş karakterini vurgulamak için belirttim. RX-8'in tutuşu biraz çift kişiliklidir. Aracı tanıdığınızda 50 km/h ile girdiğiniz bir virajda devir 3-4 bin iken bile arkasını kaydırabilirsiniz. ya da çok hızlı girdiğiniz bir virajda dört tekerleğin nasıl tutunduğuna inanamayabilirsiniz. Bu konuda BRZ düşük motor gücü ve otomatik şanzımanın da etkisiyle daha stabil ve tek karakterli bir görünüm verdi bana. Daha güvenli bir görüntü ancak bu durum, böyle bir sınıfta bana keyif vermedi..."

RX8'le ilgili iç mekan için bir koku ilavesi yapacağım.  Bilmem diğer RX8 kullanıcıları da hissediyor mu ama aracın içinde sanki hoş bir koku var.  Bu aromatik bir koku değil veya halı vs. yapıştırıcısı kokusu değil, tam olarak ne olduğunu da bilmiyorum ama bana sportiflik duygusu veriyor.  Bahsettiğin kaliteli iç tasarımın bir ince dokunuşu olabilir.  Malum özellikle perakende de koku insanların alışveriş bilinç altını yönlendiren bir duyuyu hareketlendirici olarak kullanılıyor.  AVM'lerde sık sık giriş katlarında rasladığımız kanserojen mısır kabinlerinin yaydığı iştah artırıcı kokuyu kötü bir örnek olarak verebilirim. 

Bu koku CX 5'te yok ama her fırstta yazıyorum çok sessiz bir araç, hangi trafik olursa olsun, beni yormuyor hatta kırmızı ışıklarda i-stop sayesinde motorun susması da ayrıca kafayı dinlendiriyor.

zemsta bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustad ellerine saglik cok guzel bir yazi olmus.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi yine kullanmış gibi olduk sağolasın:) Fuarda ve bayide gt86'ıyı ciddi şekilde incelemiştim. Hatta bir arkadaş almayı bile düşünüyordu ama şanssızlığı bayiye rx8'le gitmemiz oldu. Adamı arka koltuk olduğuna inandıramadı bayi, hayır o bagajın devamı arka koltuk olamaz dedi arkadaş, satış temsilcisi de bu sınıfın tüm araçları böyledir ne bekliyorsunuz gibisinden bir laf söylemişti.

Valla gelin dışarıdaki arkadaşın aracı inceleyelim o sınıfın tüm araçları böyle mi bakalım dedi arkadaş:) Ki ben rx8'i aldığımda çok da laf etmiş aklınca dalga geçmişti.

Kullanmak kısmet olmadı ama 200bg gibi gitmediği kullanan herkesin ortak fikri sanırım. gt86'ın ön konsolu için tüm yorumlarına katılıyorum abi. Dış dizayn ise oldukça hoşuma gidiyor gayet başarılı.

Ama 6000 devirde gaza yüklenip motorun çıldırışını dinleme keyfini uzun bir süre başka bir araç veremeyecek sanırım, umarım wankel üretimi bir gün tekrar başlar ama öyle hibrit falan şeklinde değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alan var alamayan var dayı ;( zaten arabam 180'i geçmiyor , gözümüze rx sokup duruyorsun :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten her aracın kendine has bir kokusu oluyor. Bugüne kadar birbirine benzer kokan 2 araç görmedim. RX-8'de mevcut farklı ve hoş kokunun, koltuklardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Koltuklar İtalyan yapımı, Recaro fabrikasında da çok sayıda bayan çalışıyor diye duymuştum, belki onların parfümleri sinmiş olabilir... Bir bayiden duymuştum; RX-8'i eşiyle birlikte satın alan bir kişiye, ilk sürüşten sonra eşinin bir daha bu aracı tek başına kullanmasına izin vermeyip, Mazda 6 ile takas ettirdiğini... Büyük ihtimalle bu koku bilinçaltında rekabet dürtüsünü körüklemiş olabilir.

Mustafa; selam tekrar;

Az önce diğer başlık altında yazdığım RX 8'imle yaşadığım sorunu, bu yazını okuduktan sonra yazsaydım;  olayın evden çıktıktan 5dk sonra yani lastikler ısınmadan yaşandığını da yazardım ki belki de sorunun da cevabı büyük ölçüde bu olurdu. 

Hamiş:  Arkadan çekişli bir araçta motor fren, hele de lastiklerin ısınmamışken ve de motorun bu kadar güçlü iken tavsiye edilecek bir durum değil, üstüne bir de asfalt yüzeyi kaymaya müsait inşaat tozu benzeri bir toza sahipse.  Aşağıda yazdığın bölüm mükemmel özetliyor.  Ben de o olaydan sonra arkayı titreterek kullanabilmeyi biraz öğrendim.

"Yalnız ciddi bir performans farkı hissediliyordu. Şöyle ifade edeyim; benim RX-8 ile düz asfaltta 2'ye attığınızda ve tam gaz yaptığınızda aracın arkasını tutmakta zorlanırsınız, hemen sağa sola hareketlenmeye başlar. ve hatta lastikler yeterince ısınmamışsa, bunu bir miktar 3'te dahi yapabilir. Ben BRZ ile yaptığım tam gaz ani hızlanma testlerinde (40 km/h sabit hıza düşüp, birden tam gaz yaparak 100 km/h üzeri hızlara tırmanma) BRZ'nin arkadan hiç hareketlendiğini hissetmedim. Drift sevenler için virajlarda arkasını bıraktırmanın da sanki RX-8'e göre biraz daha zor olduğunu söyleyebilirim. Yol tutuş genel anlamda çok iyi, bu da çok güzel ve güvenli bir durum. Ancak yazdıklarımı sportif sürüş karakterini vurgulamak için belirttim. RX-8'in tutuşu biraz çift kişiliklidir. Aracı tanıdığınızda 50 km/h ile girdiğiniz bir virajda devir 3-4 bin iken bile arkasını kaydırabilirsiniz. ya da çok hızlı girdiğiniz bir virajda dört tekerleğin nasıl tutunduğuna inanamayabilirsiniz. Bu konuda BRZ düşük motor gücü ve otomatik şanzımanın da etkisiyle daha stabil ve tek karakterli bir görünüm verdi bana. Daha güvenli bir görüntü ancak bu durum, böyle bir sınıfta bana keyif vermedi..."

RX8'le ilgili iç mekan için bir koku ilavesi yapacağım.  Bilmem diğer RX8 kullanıcıları da hissediyor mu ama aracın içinde sanki hoş bir koku var.  Bu aromatik bir koku değil veya halı vs. yapıştırıcısı kokusu değil, tam olarak ne olduğunu da bilmiyorum ama bana sportiflik duygusu veriyor.  Bahsettiğin kaliteli iç tasarımın bir ince dokunuşu olabilir.  Malum özellikle perakende de koku insanların alışveriş bilinç altını yönlendiren bir duyuyu hareketlendirici olarak kullanılıyor.  AVM'lerde sık sık giriş katlarında rasladığımız kanserojen mısır kabinlerinin yaydığı iştah artırıcı kokuyu kötü bir örnek olarak verebilirim. 

Bu koku CX 5'te yok ama her fırstta yazıyorum çok sessiz bir araç, hangi trafik olursa olsun, beni yormuyor hatta kırmızı ışıklarda i-stop sayesinde motorun susması da ayrıca kafayı dinlendiriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RX alması pahalı bir araç değil ki, yiğenim! Kullanması ve onunla yaşaması pahalı...

Geçen hafta ortağıma (daha önce CX-5'i benimle birlikte almak için ikna ettiğim ancak bilinen hadiselerden dolayı iptal olan CX-5 yerine) bir Honda Civic sedan full aldık şirkete. İlla tutturdu yerli de yerli istiyorum diye, ben de saygı duyuyorum bu görüşüne. Bu araca ödediğimiz fiyatla hemen hemen benim RX-8'i alabiliyorsun. Bakımı da daha pahalı değil ama tüketimi 2 katından fazladır...

Zaten RX-8 gibi bir aracı 6 -7 litre tükettirirsen, üretimin durmasını bırak, Mazda bu araca özel bir fabrika daha kurar.

Alan var alamayan var dayı ;( zaten arabam 180'i geçmiyor , gözümüze rx sokup duruyorsun :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğin gibi, Wankel'e hibrit değil kibrit gibi olmak yakışır... Ben umutluyum bu aracı 2015 gibi yeni 1.6 Wankel ile değiştireceğim diye... Eğer o olmazsa da Renault Symbol 1.5 dci alırım.

Abi yine kullanmış gibi olduk sağolasın:) Fuarda ve bayide gt86'ıyı ciddi şekilde incelemiştim. Hatta bir arkadaş almayı bile düşünüyordu ama şanssızlığı bayiye rx8'le gitmemiz oldu. Adamı arka koltuk olduğuna inandıramadı bayi, hayır o bagajın devamı arka koltuk olamaz dedi arkadaş, satış temsilcisi de bu sınıfın tüm araçları böyledir ne bekliyorsunuz gibisinden bir laf söylemişti.

Valla gelin dışarıdaki arkadaşın aracı inceleyelim o sınıfın tüm araçları böyle mi bakalım dedi arkadaş:) Ki ben rx8'i aldığımda çok da laf etmiş aklınca dalga geçmişti.

Kullanmak kısmet olmadı ama 200bg gibi gitmediği kullanan herkesin ortak fikri sanırım. gt86'ın ön konsolu için tüm yorumlarına katılıyorum abi. Dış dizayn ise oldukça hoşuma gidiyor gayet başarılı.

Ama 6000 devirde gaza yüklenip motorun çıldırışını dinleme keyfini uzun bir süre başka bir araç veremeyecek sanırım, umarım wankel üretimi bir gün tekrar başlar ama öyle hibrit falan şeklinde değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RX alması pahalı bir araç değil ki, yiğenim! Kullanması ve onunla yaşaması pahalı...

Geçen hafta ortağıma (daha önce CX-5'i benimle birlikte almak için ikna ettiğim ancak bilinen hadiselerden dolayı iptal olan CX-5 yerine) bir Honda Civic sedan full aldık şirkete. İlla tutturdu yerli de yerli istiyorum diye, ben de saygı duyuyorum bu görüşüne. Bu araca ödediğimiz fiyatla hemen hemen benim RX-8'i alabiliyorsun. Bakımı da daha pahalı değil ama tüketimi 2 katından fazladır...

Zaten RX-8 gibi bir aracı 6 -7 litre tükettirirsen, üretimin durmasını bırak, Mazda bu araca özel bir fabrika daha kurar.

dayı o işte iyi değlim ben :) sen biraz evliliği tarif ettin. alması kolay, bakması zor diye :D müzmin bekar kaldım dayı :D ne hatun var ne rx ühühü :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a şükret sen!

dayı o işte iyi değlim ben :) sen biraz evliliği tarif ettin. alması kolay, bakması zor diye :D müzmin bekar kaldım dayı :D ne hatun var ne rx ühühü :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a şükret sen!

hangisine ,rx olmadığına mı hatun olmadığına mı? :D izindeyiz artık. dayı dedik bi kere :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hangisine ,rx olmadığına mı hatun olmadığına mı? :D izindeyiz artık. dayı dedik bi kere :)

Onur duymasın, en büyük mürid O çünki...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bir değerlendirme yazısı. Yukarda bir yorumcunun dediği gibi "aracın içine binmiş gibi oldum"  hakkaten.

Subaru 2006 otomatik Impreza kullanmıştım, ve o ana kadar kullandığım tüm otomatikler arasında en coşkulu en seri giden araçtı. Ancak Subaru'nun dış görünüm olarak hep birşeylerinin tam oturmadığını düşünmüşümdür (son BRZ için demiyorum, genel olarak) Spor ile Cip arası bir görüntüsü var. Ya da Mini Cooper'ın 2013 modelleri gibi sağdan soldan üstten biraz kabarık gibi. O sebepten dolayı herhalde hiç satın almam, zevk meselesi tabi ki.

Toyota GT86'yı ilk bir Internet sitesinde haber olarak görmüştüm. Bence spor araçlar arasında güzel bir yenilik ancak RX-8'e alternatif çıkabilecek kadar değil. RX-8'e alternatifi ancak yine Mazda yapabilir gibime geliyor :)

Yazıımı bitirmeden, RX-8 kabin içindeki koku meselesine değinmek istiyorum. Ben RX-8 'i ilk aldığımda hakkaten değişik bir araç içi kokusu vardı fakat ne koltuk ne de diğer aksamlar, tahminimce motordan veya radyatörden birşeylerden gelen bir koku gibiydi. Öyleydi ki RX-8'in değişik özelliklerine, değişik gidiş ve yol tutuş özelliklerine hazır ol der gibi değişik bir kokuydu.

Her aracın kendine has dğeişik kokusu olduğunu ben de düşünürüm. Bazen taksi dolmuşa binince kendine has koku gelir, onun gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onur duymasın, en büyük mürid O çünki...

Evliyim ben rx-8 de alirim o zaman gorursun sen dayiyi :)

Dayimdan uzak dur. Fosforikasit :)

Sent from my iPhone using Tapatalk, sorry for typos.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fosforik Asit Kola'da olurmuş, Domestos da değil :D Yanlış bilgi vermeyelim ki konunun asidi kaçmasın.. Lütfen :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fosforik Asit Kola'da olurmuş, Domestos da değil :D Yanlış bilgi vermeyelim ki konunun asidi kaçmasın.. Lütfen :D

ben domestos'a demedim ki, o kendini biliyo.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alıntı ondan olunca ona yordum ;)

sen kafani yorma :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.