arfyzr

Avans Ayarı

Merhaba arkadaşlar;

1998 model mazda 1.8 familiam var. Ancak avansının tam olarak nasıl olması gerektiğini bilen arkadaş var mı acaba? Mersin'de ikametgah ediyorum güvenebiliceğim bir usta bulamıyorum. Aynı model familiası olan arkadaşlar distribütör pozisyonunu gösteren resim çekebilirlermi ?

Şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar;

1998 model mazda 1.8 familiam var. Ancak avansının tam olarak nasıl olması gerektiğini bilen arkadaş var mı acaba? Mersin'de ikametgah ediyorum güvenebiliceğim bir usta bulamıyorum. Aynı model familiası olan arkadaşlar distribütör pozisyonunu gösteren resim çekebilirlermi ?

Şimdiden teşekkür ederim.

Avans ayarı önemli bir ayardır ve bunu işten anlayan ustaya yaptırman gerekir, buradan distribütör fotoğrafı ile avans ayarı tutturman imkansız gibi bir şey...

Motorun sesini dinleyeceksin, rölantiyi ayarlayacaksın, distribütörden ayar yapacaksın ve avans ayarın düzgün olarak ortaya çıkacak...

Sakın kendim yaparım diye düşünme, iyi bir motor ustası bul kolaylıkla ayar yapacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Arabamı  2 farklı  ustaya götürdüm ikiside farklı bir ayar yaptı.İlk ayarda avansı çok kıstılar araba 2000 ile 3000 devir aralığında silkeleme yapıyordu. Başka ustaya götürdüm avansı artırdı bayağı 2. viteste 1000 devir ile 1400 devir arasında silkelerek hızlanıyor. İnanın ne yapacağımı bilmiyorum artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Arabamı  2 farklı  ustaya götürdüm ikiside farklı bir ayar yaptı.İlk ayarda avansı çok kıstılar araba 2000 ile 3000 devir aralığında silkeleme yapıyordu. Başka ustaya götürdüm avansı artırdı bayağı 2. viteste 1000 devir ile 1400 devir arasında silkelerek hızlanıyor. İnanın ne yapacağımı bilmiyorum artık.

Allah Allah !!

:o

Normal bir motor ustasının rahatlıkla yapabileceği bir şey bu aslında... Araç lpgliyse eğer öncelikle gaz ayarlarını ve ateşleme sistemini kontrol ettir dostum. En son avans ayarı yaptır...

Benim bildiğim avans kaçıklığının silkelemeye senin bahsettiğin kadar etkisi olmaması gerekir, araba düzensiz çalışır ama silkelemeyi bu kadar hissettirmesini ilk defa duyuyorum...

Bu iki ustaya ayar yaptırmadan önce aracın silkeleme yapmıyor muydu?

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ben araçtaki tekleme problemini çözdüm size önerim basit değişikliklerden başlayın yani hemen orasını burasını değiştirmeyin Yaptığım işlem;

Önce orjinal bujisini taktım ngk bkr6E 11

Daha sonra Mersinin en iyi ustasında avans yaptırdım ve problemim çözüldü (bu ustadan önce 2 ustada avans ayarı yapılmıştıve bana da önerileri şunlar olmuştu buji kablosu ,ateşleme bobini,distribütör v.s değiştir.) en iyi usta çünkü bana hiç masraf çıkarmadan direk avansını ayarladı ve arabam düzeldi şuna inandım ki doğru ustayı bulmak çok önemli şunuda söylemeliyim ki hor kullanılmamış br mazdada buyuk problem aramak çok yanlış olur.

Umarım sizlerde masrafsızca sağlıklı mazdanıza kavuşursunuz.

Daha önce böyle bir mesaj atmışsınız ama...

Bence sizin tekleme sorununuz avans kaynaklı değil, şimdi biraz daha emin oldum.

Yapılacaklar;

Buji kablolarının değerini ölçtür, sağlam mı emin ol

Ateşleme sistemini kontrol ettir sorunsuz mu

Buji tırnak aralığını 0,7 filere düşürt

Sistemin hava alıyor mu kontrol ettir

lpg filtresini değiştir (10 bin km dolduysa)

Benzin deponda her zaman yarım depoya yakın benzinin olsun

İyi bir ustaya lpg ayarlarını yaptır ve

en son avans ayarını yaptır

------------------------------------------------------------

Sonra da bizi bilgilendir... Büyük ihtimalle sorunun çözülmüş olarak bizi bilgilendiriyor olacaksın.

Kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için çok teşekkür ederim.Araçdaki problem hem gazda hem benzinde oluyor.Gittiğim ustalarda aynı şeyleri söylüyor ancak sizin bu dediklerinizi yaparsam sağlam parçalarıda değiştirmiş olurum ve bana çok pahalıya patlar. Benim nokta atışı yapmam lazım eğer aynı arabaya sahip arkadaş var ise değiş tokuşla hatayı direk bulabilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için çok teşekkür ederim.Araçdaki problem hem gazda hem benzinde oluyor.Gittiğim ustalarda aynı şeyleri söylüyor ancak sizin bu dediklerinizi yaparsam sağlam parçalarıda değiştirmiş olurum ve bana çok pahalıya patlar. Benim nokta atışı yapmam lazım eğer aynı arabaya sahip arkadaş var ise değiş tokuşla hatayı direk bulabilirim.

Ben size yazdığım bütün parçaları değiştir demedim ki, yanlış anlaşılmak istemem Lütfen...

10 bin km. olduysa lpg filtresini değiştir diye yazdım sadece buda kaçınılmaz bir değişim olur zaten...

Geriye kalanların hepsini kontrol ettir ki; sorun hangisinde kaynağını bulasın diye o kadar şeyi yazmıştım.

Neyse, sana kolay gelsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Avans ayarı hiç ellenmese iyimiş. Aracın başka bir sorunu varmış gibi duruyor.

Evet... Ama daha önceki mesajında arkadaş sorunu çözdüm diye yazmış... Zaten avans ayarı en son yapılacak iş...

Bütün ayarlar ve bakımlardan sonra gerekiyorsa avans ayarı yapılır... Gerekiyorsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim.Evet daha öncede böyle bir konu açmıştım.Usta avansını kısınca araba teklemeyi kesmişti ancak daha sonra 2000 ile 3000 devir arasında silkeleme ortaya çıktı.Bakalım sağlam bir usta bulup sorunu çözecez artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim.Evet daha öncede böyle bir konu açmıştım.Usta avansını kısınca araba teklemeyi kesmişti ancak daha sonra 2000 ile 3000 devir arasında silkeleme ortaya çıktı.Bakalım sağlam bir usta bulup sorunu çözecez artık.

Kolay gelsin, gelişmelerden bilgi vermeyi unutma, merak ettim çünki...

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız bir yerden hava da alıyor olabilir. aynı şeyi yapar. Avans açık olursa erken ateşleme durumunda düşük devirlerde araç toparlayamaz. kısık olursa araç bağırır bağırır gitmez ama üst devirlerdeki bahsettiğiniz sıkıntı avans ayarından değil ateşleme sisteminden kaynaklanıyor çok büyük ihtimalle. Buji kabloları ve bujiler akla gelen ilk seçenekler.

Kolay gelsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Avans ayarını tabanca ile de yapıyorlar galiba.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.