Erdoğan Ardıç

Sedan Araç Jant + Lastik ve Eibach Prokit 30mm Uygulaması

Bu konuda 39 ileti var

Merhaba arkadaşlar;

  Uzun süredir yapmayı düşündüğüm ve yaklaşık 1 ay öncede kendi hatamdan yaşamış olduğum bir viraj kabusundan dolayı planladığım jant lastik ve yay değişimi olayını sonunda gerçekleştirdim. Önceki ebatlar 195/65/15  michelin energy saver ve 15'' orjinal jant ile araç özellikle virajlarda  benim beklediğim performanstan oldukça uzaktı.Bu nedenle yaptığım aramalar sonucunda ilk etapta advan rg2 replikası olan 35 mm offsetli 17 jantları ve forumdaki tavsiyeler üzerine Yokohama Cdrive2 205/50/17 lastikleri araca takarak işe başladım. Değişimden sonraki kullanımda yol tutuşta çok ciddi artış oldu, virajlarda lastik yanağının yüksek oluşundan ötürü meydana gelen yana yatma ve güvensizlik hissi oldukça azaldı. Fakat araç resimlerde de görüleceği üzere aşırı yüksek durduğu için virajlarda beklediğim keskinliği tam anlamıyla alamadım.

  Servise vermiş olduğum sipariş neticesinde yaz bakım kampanyasının başladığı ilk gün olan 25 mayıs'ta yay montajı Evo Mazda'da gerçekleştirildi.Burada önemli bir detayı belirtmek istiyorum: yaptığım araştırmalarda, üzerinde Eibach yazan her yayın aslında Eibach olmadığı,piyasada taklitlerinin varolduğunu biliniz. Nitekim Aksaray'da bir parçacıyla yaptığım telefon görüşmesinde bana orjinalmi yoksa çin malımı istediğimi sordu.Ben bu işin uzmanı değilim fakat 100 tl gibi bir fark için taklit ürün kullanımı bana doğru gelmediği için servisten orjinal olarak aldım.

  Yay değişimi biraz zaman alan ve külfetli bir iş.Bakım ile beraber  4.5 saatlik uzun bir bekleyişin ardından nihayet montaj gerçekleşti.Araç viraj performansını denemek için daha önceden tespit ettiğim bol virajlı ve görüşü açık,E trafik yoğunluğu olmayan bir bölgede ve boş bir alanda yaklaşık 2 saatlik denemelerim sonucunda ortaya çıkan netice;

    Mazda 3 günlük kullanım amacıyla dizayn edilmiş, genel kriterleri rahatça aşan bir sedan aile aracı. Yapılacak birkaç değişiklikle bu araçtan Rx 8 havası beklemek çok doğal olarak büyük bir haksızlık olur,mühendislik anlamında da bunun bir geçerliliği olacağını sanmıyorum. Benim bakış açımla değerlendirirsem, konfordan bir miktar taviz vererek viraj güvenliğini daha iyi seviyelere çıkarmayı arzu ediyordum ve şu anda aracım benim için en ideal seviyelere geldi.Artan lastik sesi ve sert süspansiyondan ötürü oluşan handikaplara rağmen rahatlıkla memnun kaldığımı söyleyebilirim. Eklediğim resimlerde orjinal ebat, yeni jant lastik takımının yay takılmadan ve takıldıktan sonraki hali mevcut. Yazmayı unuttuğum konular için elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Saygılar... 

post-6916-14169529437_thumb.jpg

post-6916-141695294374_thumb.jpg

post-6916-141695294378_thumb.jpg

post-6916-141695294385_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız, belasız kullanman dileği ile. :nazar:

Paylaşım için teşekkürler, ellerine ve emeğine sağlık.

Umarım memnun kalırsın, bende dönem dönem düşünüyorum sonra vaz geçiyorum. Bu hafta sonu Sakarya'daydım. Ben + 2 yetişkin ve kızım vardı araçta. Yollarda tümsek ve engebeler vardı. Çok yavaş ve dikkatli geçtiğim noktalarda dahil altını sürttüm. İçim gitti resmen. Alçatma yayıyla daha dikkatli olup, kılı kırk yarmak gerekir sanırım.

Zamanla izlenimlerini paylaşmanı bekliyorum. :):tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanın kazasız belasız sürüşler diliyorum. :nazar: Jant ve lastikler ne kadara mal oldu size ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız, belasız kullanman dileği ile. :nazar:

Paylaşım için teşekkürler, ellerine ve emeğine sağlık.

Umarım memnun kalırsın, bende dönem dönem düşünüyorum sonra vaz geçiyorum. Bu hafta sonu Sakarya'daydım. Ben + 2 yetişkin ve kızım vardı araçta. Yollarda tümsek ve engebeler vardı. Çok yavaş ve dikkatli geçtiğim noktalarda dahil altını sürttüm. İçim gitti resmen. Alçatma yayıyla daha dikkatli olup, kılı kırk yarmak gerekir sanırım.

Zamanla izlenimlerini paylaşmanı bekliyorum. :):tey:

Teşekkür ederim. Seni çok iyi anlıyorum, yay takmak için bende aslında uzun bir süre düşünmüştüm.Bahsettiğin şekildeki ciddi dezavantajları gözönüne alarak kararımı verdim. Bir örnek vereyim, dün Şirinevler'de her zaman kullandığım parke taşlı bir yolda yağmur suları için yapılmış düşük seviyeli bir bölüm var, önceden oradan geçerken önceden sürtmüyordu ama dün burnu yere yapıştı :)  Şehrin içinde bile daha dikkatli olmak lazım demekki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanın kazasız belasız sürüşler diliyorum. :nazar: Jant ve lastikler ne kadara mal oldu size ?

Teşekkür ederim. Jantlar 800 tl bijonlar dahil. Lastikler 1200 tl kasım 2012 üretimli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel olmuş, Allah kaza bela vermesin...

:nazar:

Teşekkür ederim Veli bey

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim Veli bey

Resmiyete gerek yok, biz bir aileyiz... Sağlıcakla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel olmuş gerçekten güle güle günlerde kazasız belasız kullanmanız dileğimle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten güzel olmuş, bir de kaliperlere kapak bulursan tam süper olacak. Böyle dekolte jantlarda kaliper boyamak daha güzel olur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten güzel olmuş, bir de kaliperlere kapak bulursan tam süper olacak. Böyle dekolte jantlarda kaliper boyamak daha güzel olur..

Benim O dekolte hoşuma gitti en çok...

:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erdoğan abi merhaba,

Yakışmış..Güzel gözüküyor...

Artık tümseklere düz girmek yok, çapraz geçişlere alış lütfen :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun, uygulamanızın aynısını ben kısa bir süre önce gerçekleştirdim, araç kendini göstermeye başladı bu dokunuşlarla ^^

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hepinize tek tek teşekkür ederim. Kaliperler konusunda kesinlikle haklısınız. Bu jantlar aslında büyük disk ve kaliperli araçlarda çok güzel duruyor, zaten STI'ların orijinal jantı bu model oluyor, ama bizim gibi küçük kaliperler biraz sırıtıyor. Ben sadeliğinden ve replika olmasına rağmen bir miktar daha hafif olduğu için tercih ettim.

Erdoğan abi merhaba,

Yakışmış..Güzel gözüküyor...

Artık tümseklere düz girmek yok, çapraz geçişlere alış lütfen :)

Senin jantların duruşunun eline su dökemez kardeşim, benimki biraz ihtiyar işi oldu :D. Çapraz geçiş aynen dediğin gibi,bu haliyle bile tampon bir yerlerde kalabilir

hayırlı olsun, uygulamanızın aynısını ben kısa bir süre önce gerçekleştirdim, araç kendini göstermeye başladı bu dokunuşlarla ^^

Senin uygulama da çok güzel görünüyor,güle güle kullan.Özellikle kullandığın jantlar çok yakışmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erdoğan ne yaptın sen !! içimde uyuyan o canavarı uyandırdın !! Ne güzel unutmuştum, sakinleşmiştim. Yay, marşpiyel, jant, lastik, kaliper vs..hayallerde kalmıştı..Hepsini canlandırdın yine sen. :)

Kaliper ile ilgili yakın zamanda Mehmet (mevren) arkadaşımız bir çalışma yapmıştı. Onun bağlantısını paylaşıyorum. Bir göz at istersen. Brembo'nun güzel kaliper kapakları mevcut, onlarıda bir incele derim.

Bu tip güzel uygulamaları gördükçe, kendi aracıma yapılmış gibi seviniyorum gerçekten. Otomobil sevdası üzerine, çok güzel hareketler bunlar. :)

http://www.mazdaclubtr.com/30693/kaliper-kapak-montaji-ve-balata-koruyucu/msg499979/#msg499979

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel olmuş güle güle kullanın. Ön arka tampon ekleri ile yan marşpiyel ekleri güzel gider aklınızda olsun.

Hadi marşpiyelleri servisten falan buluruz daön arka tampon eklerini nasıl bulcaz? ebayden bişey aldım mı kendimi kontrol etmekte zorlanıyorum ya :) bu arada marşpiyelleri ebayden alsam kargo esnasında bi sıkıntı yaşanır mı ki ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi marşpiyelleri servisten falan buluruz daön arka tampon eklerini nasıl bulcaz? ebayden bişey aldım mı kendimi kontrol etmekte zorlanıyorum ya :) bu arada marşpiyelleri ebayden alsam kargo esnasında bi sıkıntı yaşanır mı ki ?

Forumda oda var Niyazi kardeşim. :)

İzmir'den Onur (honuuu) arkadaşımızın yaptığı uygulamalara ait bağlantıları paylaşıyorum.

Ön ve arka tampon altı kitler.

http://www.mazdaclubtr.com/29017/mz-style-komle-kit/msg476816/#msg476816

http://www.mazdaclubtr.com/30357/gulu-seviyorum-dikenine-katlanirim/msg493740/#msg493740

Shark Fin Anten uygulaması.

http://www.mazdaclubtr.com/29564/vg-shark-fin-anten-modum/msg484464/#msg484464

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan insanların içindeki canavarları uyandıracaksın bu gidişle :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan insanların içindeki canavarları uyandıracaksın bu gidişle :D

Abi Erdoğan içimdeki canavarı uyandırdı zaten. Ben aracımın şu haliyle bile, evimin garajından çıkarken bile, arada sıra da sürtüyorum altını.

Geçenlerde site yönetimine bastırdım hatta, şu garajın girişine bir çözüm bulamazmısınız, araçlarımızın altı sürtüp duruyor diye. Bir dokundum bin ağıt işittim desem yeridir. :)  Modifiyeye  garajın girişini düzelttirerek başlayayım dedim ama, yemediler. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.