revivo73

Uzun Aradan Sonra İlk Çalıştırmada Fazla Yağ Dumanı Gelmesi

merhaba

benim rx-8 (2006 model, motoru Kasım 2011 'de sandık değişti, motor 29bin 'de tam bakımlı)

1 ayı aşkın süredir evimin önünde yatıyordu, debriyaj üst merkezi ve debriyaj pedalındaki bir sorunun giderilmesi dolayısyla

Neyse, tamircim bugün gelerek debriyaj üst merkezi değişimini ve debriyaj pedalındaki "saç yırtılması" sorununu halletti ve dolayısıyla bugün ilk kez aracı hareket ettirdim.

Motoru çalıştırdıktan sonra 1-2 dk ısınmasını bekledim.

Park yeri kapısını açarken arkadan baktığımda egzostan mavi duman çıkarıyordu ancak onu normal karşıladım zira araç uzun süredir çalışmamıştı.

Aracı dışarı çıkardıktan sonra bu sefer park kapısını kapatırken aracın arkasına baktığımda mavi yağ dumanı çıkarmaya devam ediyordu. biraz şaşırmış şekilde durup seyretmeye başladığımda dumanın azalmaya başladığını gördüm, yani toplamda 3-4 dk'lık çalışma sonrası duman azalmaya başladı.

Tüm bunlar normal midir? Aslında tabi ki normal olmalı cunku Mazda 'nın yağı özellikle yaktığını biliyoruz, ancak araç kullanılmadan uzun süre bekleyince bu denli çok yakması neden kaynaklanmış olabilir onu merak ettim biraz o yüzden de sordum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle yağ yaktığı bilinen bir araçta bana çok anormal gelmedi. Hele de devamında azaldığını belirtmiş olman ama tabii hayatında RX-8'in sadece sol kapısına yaklaşabilmiş biri olarak benim fikirlerim çok kıymetli olmayabilir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her fikir değerlidir.

Araç o şekilde duman çıkarırken cep telimi çıkarıp video da çekecektim, enteresan bir andı cunku. Hani çok eski ve motoru iyice yıpranmış araçlar vardır ya onları hatırlatırcasına bir görüntüydü.

Ve sonradan yola çıkınca hiçbir anormallik gözlemlemedim. Sadece o anda olan enteresan bir durumdu ve fazla etkisinde kaldım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uzun süre çalışmadığı için en son kapanmadan önce motor yağ bırakmıştır rotorların arasına büyük ihtimalle siz o eski 1 aydır rotorların arasındaki yagı yaktınız.

Aracınızı şu şekilde açıp kaparsanız faydalı olur.

Not: Bu işlem sadece eski kasalar için, yeni kasaların motorlarında eskiye oranla farklar vardır yag mekanizmasıyla alakalı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bilgi , teşekkürler ;)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabanın viteste unutulma ihtimaline karşı sorumluluk almamak için olabilir ama klavuzda belirtilmesi ( eğer yapılmamış ise ) gerçekten güzel olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu start/stop prosedürü RX-8'in 2003-2005 arasında çıkardığı motor serisi için tavsiye edilen prosedür.

Benim RX-8 2006 ve üstündeki de Kasım 2011 'de sıfır takılan motor, yani temelde bu prosedüre gerek yok.  bazen motoru durdururken sırf zevkine 3-4bin devre çıkartıp kontak kapattığım oluyor. Aracın önceki sahibi bu prosedürden haberi dahi yok. Fakat 5bin'de bir Dexelia ve bagajda yedek yağ konusunu harfiyen uygulamış ayrıca bujilerini yenilemiş, onları yaptığı için bu start/stop prosedürünü bilmemesi tamamen önemsizleşiyor.

Duman çıkarma konusuna geliyorum: Bu sabah sırf kontrol amaçlı motoru çalıştırdım, çalıştırdıktan sonra 1dk geçmeden egzosa baktım, duman muman yok arkadaşlar.  Egzosa elimin avuç içini tuttum, elime nerdeyse koku bile gelmedi! O kadar temiz bir egzos yani...

Aslında motoru, dünkü çalıştırmamda marş basmaya yetmeyecek kadar biten Varta akü ne durumda diye merak ettiğim için çalıştırdım bu sabah. Marşı bastı. Şu anda akü, motor ve egzos hepsi çok iyi. Bu deneyimden sonra Mazda'ya güvenim tazelendi, o derece kusursuz çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.