revivo73

DSC'nin kerameti

Merhaba

Bir önceki başlıkta bahsettiğim DSC OFF konumu ve onunla bağlantılı kayan tekerlekli araç uyarı ışığının asıl ne anlama geldiğini kısaca bir anlatmak için... bu konu.

O konu başlığında bahsettiğim gibi, aküdeki bir temassızlık sonucu aracın DSC ayarı gidiyordu (resetleniyordu) DSC ayarı gitmesi kontağı cevirdikten sonra dahi "DSC OFF" ışığının yanıp sönmesi + orta göstergedeki "kayan araç" ışığının sabit şekilde yanması şeklinde kendini gösteriyordu.

Benim aküdeki temassızlığı tamamen giderene kadar DSC birkaç kez kendini resetlediği için DSC 'siz /DSC'li ve/veya "kayan araç ışığı" yanık/sönük halde değişik sürüş deneyimleri yaşadım, onları aktaracağım.

1- (Bunu zaten biliyor ve tahmin ediyorsunuzdur) DSC OFF iken araca fazla gaz verilirse arka taraf fark edilir şekilde sağa sola kayıyor

2- (Bunu da zaten biliyor ve tahmin ediyorsunuzdur) DSC OFF iken araçla yüksek hızda ani şerit değiştirince, araç sağa sola savuruyor ve yeni geçilen şeritte aracı ancak kontra direksiyon hareketleri ile kontrol edebiliyorsunuz.

3- (Bunu pek bilmiyorsunuzdur) Birgün DSC OFF uyarı ışığı söndü, yani DSC devreye girdi. Fakat orta göstergedeki kayan araç ışığı yanık kalmaya devam etti. O haldeyken, DSC nasıl olsa devrede diye rahatlıkla gaza yüklendim araç (beklendiği gibi) hiç savurmadan hızlandı. Fakat... ani şerit değiştirmede sağa sola kaydı! Ve daha da ilginci, ani frenlemede de bir güzel sağa sola kaydı!

Şu anda ne DSC OFF ne de kayan araç ışığı yanmıyor, dolayısıyla araç hızlanma/yüksek hıza ani şerit değiştirme/ani frenleme durumlarının 3'ünde de hiç savurmadan dimdik görevini yerine getiriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3. maddede DSC off, TCS on.

Dikkat et en tehlikelisi Off Off! olmayasın Off Offfff!

Şaka bir yana bazı araçlarda DSC tuşuna ilk basışta DSC ya da TCS iptal olur, 2. basışta her ikisi de iptal olmuş olur. Senin DSC bu fonksiyona sahip olabilir.

Merhaba

Bir önceki başlıkta bahsettiğim DSC OFF konumu ve onunla bağlantılı kayan tekerlekli araç uyarı ışığının asıl ne anlama geldiğini kısaca bir anlatmak için... bu konu.

O konu başlığında bahsettiğim gibi, aküdeki bir temassızlık sonucu aracın DSC ayarı gidiyordu (resetleniyordu) DSC ayarı gitmesi kontağı cevirdikten sonra dahi "DSC OFF" ışığının yanıp sönmesi + orta göstergedeki "kayan araç" ışığının sabit şekilde yanması şeklinde kendini gösteriyordu.

Benim aküdeki temassızlığı tamamen giderene kadar DSC birkaç kez kendini resetlediği için DSC 'siz /DSC'li ve/veya "kayan araç ışığı" yanık/sönük halde değişik sürüş deneyimleri yaşadım, onları aktaracağım.

1- (Bunu zaten biliyor ve tahmin ediyorsunuzdur) DSC OFF iken araca fazla gaz verilirse arka taraf fark edilir şekilde sağa sola kayıyor

2- (Bunu da zaten biliyor ve tahmin ediyorsunuzdur) DSC OFF iken araçla yüksek hızda ani şerit değiştirince, araç sağa sola savuruyor ve yeni geçilen şeritte aracı ancak kontra direksiyon hareketleri ile kontrol edebiliyorsunuz.

3- (Bunu pek bilmiyorsunuzdur) Birgün DSC OFF uyarı ışığı söndü, yani DSC devreye girdi. Fakat orta göstergedeki kayan araç ışığı yanık kalmaya devam etti. O haldeyken, DSC nasıl olsa devrede diye rahatlıkla gaza yüklendim araç (beklendiği gibi) hiç savurmadan hızlandı. Fakat... ani şerit değiştirmede sağa sola kaydı! Ve daha da ilginci, ani frenlemede de bir güzel sağa sola kaydı!

Şu anda ne DSC OFF ne de kayan araç ışığı yanmıyor, dolayısıyla araç hızlanma/yüksek hıza ani şerit değiştirme/ani frenleme durumlarının 3'ünde de hiç savurmadan dimdik görevini yerine getiriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3. maddede DSC off, TCS on.

Dikkat et en tehlikelisi Off Off! olmayasın Off Offfff!

Şaka bir yana bazı araçlarda DSC tuşuna ilk basışta DSC ya da TCS iptal olur, 2. basışta her ikisi de iptal olmuş olur. Senin DSC bu fonksiyona sahip olabilir.

Hm kayan araç ışığının "TCS" ile ilgili old öğrenmiş oldum böylelikle.

Her ikisi OFF durumdayken gaza ve frene ona göre basarak kullandım zaten. Yani normal binek araç gibi :)

Her sorunda bir iyi yan vardır derler. Aküdeki bu temassızlık sorunu bu ayrıntıları yaşayarak öğrenmemi sağladı. Ve o şekilde OFF-OFF kullanımdaki sağa sola savrumalı deneyimden sonra ON-ON kullanımda aracın her hızda yeri öpercesine sıkı tutması büyük bir tatmin doğurdu. Mazda'daki mühendisler uğraşıp yapmışlar dedirtti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.