odcaliskan

Mazda3 Ön Süspansiyon Sorunu, 120000 km.de Öncelikli Yapılması Gerekenler

öncelikle yeni bir mazda 3 kullanıcısı olarak merahabalar. aracı almadan önce expertiz yaptırdıgım esnada baskı balatasının 1 sene kadar daha götürebilceği,ön süspansiyonlarda bir sıkıntı oldugu söylendi...benm kafama yattıgı için aracı aldım...fakat sanayide çalışan bir iki arkadaşım beni korkuttu....mazdanın parçasının çok pahalı oldugunu ve ön alt takımın beni maddi olarak çok zorlıycagını söylediler...Ankara için bu konuda hakkında fiyat alabilceğim (mümkünse servis dışında) yerler neresidir..birde bu aracın bu km de gözümden kaçtığı bana çok önemli problem çıkarabilceği ne gibi durumlar olabilir...v kayışı gibi(ki değişip değişmedigi nasıl anlasılır)

Edit : Başlık imla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle hayırlı olsun.allah kaza bela vermesin.süspansiyonlarda ne gibi sıkıntı var yazmamışsınız.sorun belli değilken masraf ve fiyat çıkarılamazki.ama şunu söyleyeyim bu model araçların parçaları aşağı yukarı hep aynı. aracınızın 2006 olduğunu varsayarsak aynı model bi opel aracın parçalarıyla kıyaslarsanız arada cokta fark yoktur benim araştırdığım ve gördüğüm kadarıyla..öncelikle sorunlu olan parçaları tespit edin ve parçaçılardan fıyat alın..v kayısı için ise  aldığınız kişiden araca bakım onarım vs ile ilgili neler yaptırığınız sormazdınız mı? kayıt, fatura vs bişi yok mu hiç?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

            Yeni model araçlarda ,mazda nın parçaları çoğu markadan daha uygun ,heleki servis ücretleri,  diğer markalarda, servis ücretleri çok fahiş olabiliyor ,en son bizim 1997 model toyota corollaya triger ayarı verilmişti serviste, 150 tl ücret istenmişti. Yani diğer modellerin orjinal parça vede servis işçilik fiyatlarını sorgularsanız, mazda nın çok ideal bir marka olduğunu anlarsınız,  tabii servis ağının fazla olmaması , sizi yanıltabilir ama şu husus var, mevcut servislerin tecrübesi ; iyi bir servis bakımı için uzun bir yolculuğa değer bence .zaten siz yakınsınız,  Yani demek istediğim sanayideki ustaların vede konuya hakim olmayan kişilerin ezbere konuşmalarına pek kulak asmayınız, önce arkadaşımızın dediği gibi bir baktırın aracınıza, problemleri bir tespit edin, servisten fiyat alın , piyasadan araştırın ,karşılaştırın ,öle hareket edin. zaten sizden önceki sahibi serviste bakım yaptırdıysa kayıtları veya faturaları mevcuttur ,oradan ilgili kayış , yağ ,filtre v.b. ekipmanların ne zaman değiştiğini öğrenebilirisiniz. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim...aslında arabayı alırken ön takımda sorun oldugunu söylemişlerdi fakat çok fazla birşey tutmaz dediler...bende artık sıkıldıgımdan ve aracı begendigimden aldım...arkadaşım sanayici ve arabayı kullandı...dediğine göre amartisörler patlak,tablaların değişmesi büyük ihtimal ve amartisör kafaları bozuk...tabii araç kalkmadan kesin bişi söylenmez ama işte insan böyle duyunca geriliyor:)  ayrıca vites halatlarında da bi sorun olabilirmiş...aracın diger bakımları hakkında bilgim var(lpg ve sübapların değişimi tarzında bütün herseyi tamam) fakat v kayısı vs yi sormam lazım dediğiniz gibi

öncelikle hayırlı olsun.allah kaza bela vermesin.süspansiyonlarda ne gibi sıkıntı var yazmamışsınız.sorun belli değilken masraf ve fiyat çıkarılamazki.ama şunu söyleyeyim bu model araçların parçaları aşağı yukarı hep aynı. aracınızın 2006 olduğunu varsayarsak aynı model bi opel aracın parçalarıyla kıyaslarsanız arada cokta fark yoktur benim araştırdığım ve gördüğüm kadarıyla..öncelikle sorunlu olan parçaları tespit edin ve parçaçılardan fıyat alın..v kayısı için ise  aldığınız kişiden araca bakım onarım vs ile ilgili neler yaptırığınız sormazdınız mı? kayıt, fatura vs bişi yok mu hiç?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen öyle yapıcam ...teşekkür ediyorum

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

            Yeni model araçlarda ,mazda nın parçaları çoğu markadan daha uygun ,heleki servis ücretleri,  diğer markalarda, servis ücretleri çok fahiş olabiliyor ,en son bizim 1997 model toyota corollaya triger ayarı verilmişti serviste, 150 tl ücret istenmişti. Yani diğer modellerin orjinal parça vede servis işçilik fiyatlarını sorgularsanız, mazda nın çok ideal bir marka olduğunu anlarsınız,  tabii servis ağının fazla olmaması , sizi yanıltabilir ama şu husus var, mevcut servislerin tecrübesi ; iyi bir servis bakımı için uzun bir yolculuğa değer bence .zaten siz yakınsınız,  Yani demek istediğim sanayideki ustaların vede konuya hakim olmayan kişilerin ezbere konuşmalarına pek kulak asmayınız, önce arkadaşımızın dediği gibi bir baktırın aracınıza, problemleri bir tespit edin, servisten fiyat alın , piyasadan araştırın ,karşılaştırın ,öle hareket edin. zaten sizden önceki sahibi serviste bakım yaptırdıysa kayıtları veya faturaları mevcuttur ,oradan ilgili kayış , yağ ,filtre v.b. ekipmanların ne zaman değiştiğini öğrenebilirisiniz. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amartisörler tablalar vs gibi durumlardan dolayı düz yol dısında çok ses geliyor ve rahatsız ediyor...böyle aracı kullanmak çok önemli bir probleme yol açabilir mi pki...

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

            Yeni model araçlarda ,mazda nın parçaları çoğu markadan daha uygun ,heleki servis ücretleri,  diğer markalarda, servis ücretleri çok fahiş olabiliyor ,en son bizim 1997 model toyota corollaya triger ayarı verilmişti serviste, 150 tl ücret istenmişti. Yani diğer modellerin orjinal parça vede servis işçilik fiyatlarını sorgularsanız, mazda nın çok ideal bir marka olduğunu anlarsınız,  tabii servis ağının fazla olmaması , sizi yanıltabilir ama şu husus var, mevcut servislerin tecrübesi ; iyi bir servis bakımı için uzun bir yolculuğa değer bence .zaten siz yakınsınız,  Yani demek istediğim sanayideki ustaların vede konuya hakim olmayan kişilerin ezbere konuşmalarına pek kulak asmayınız, önce arkadaşımızın dediği gibi bir baktırın aracınıza, problemleri bir tespit edin, servisten fiyat alın , piyasadan araştırın ,karşılaştırın ,öle hareket edin. zaten sizden önceki sahibi serviste bakım yaptırdıysa kayıtları veya faturaları mevcuttur ,oradan ilgili kayış , yağ ,filtre v.b. ekipmanların ne zaman değiştiğini öğrenebilirisiniz. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende de ön amortisör sorunu vardı vardı ben ön ikisini 550 tl ye değiştirmiştim özel serviste. Yetkili serviste 4 tanesini değiştirilme taraftarıydı onlarda 1.300 tl istediler. Tabi Ankara da fiyatlar çok değişir mi bilemem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın sübaplarımı değişti lpg den dolayı yoksa yanlış mı anladım ben?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet ..daha önce takılan lpg iyi değilmiş...lovato takılmıs..ayrıca sübaplar elden geçirilmiş

aracın sübaplarımı değişti lpg den dolayı yoksa yanlış mı anladım ben?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

daha önceki lpg markası nedir biliyomusunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilmiyorum tam olarak...ama ustası alabilceğimi söyledi...arabanın güzel bir bakımdan geçtiğini söyledi...sadece dediğim gibi bana masraf çıkarabilcek aksamlar amortisör,tablalar,amartisör kafaları,baskı balata ve vites körügü...yavaş yavaş yaptırcam ama en ucuz ve güzel nasıl yaptırabilirim onun peşindeyim...izliycegim yol nasıl olmalı onu tam olarak bilmiyorum....şöyle bir düşüncem var ...sorunun çözülmesi için mazda servisine gidip ne oldugunu anlamak ve fiyat almak....sonra nelerin değişmesi gerekiyor kesin onların piyasasına bakıp dısarıdan almak ve tanıdık birine bunu yaptırmak...sizin bi yorumunuz varsa onuda alabilirim..

daha önceki lpg markası nedir biliyomusunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilmiyorum tam olarak...ama ustası alabilceğimi söyledi...arabanın güzel bir bakımdan geçtiğini söyledi...sadece dediğim gibi bana masraf çıkarabilcek aksamlar amortisör,tablalar,amartisör kafaları,baskı balata ve vites körügü...yavaş yavaş yaptırcam ama en ucuz ve güzel nasıl yaptırabilirim onun peşindeyim...izliycegim yol nasıl olmalı onu tam olarak bilmiyorum....şöyle bir düşüncem var ...sorunun çözülmesi için mazda servisine gidip ne oldugunu anlamak ve fiyat almak....sonra nelerin değişmesi gerekiyor kesin onların piyasasına bakıp dısarıdan almak ve tanıdık birine bunu yaptırmak...sizin bi yorumunuz varsa onuda alabilirim..

Doğru karar vermişsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugun özel bir servise (bulunduğum yerde yetkili servis yok.) aracı götürdüm. Benim bildiğim ön disk ve balataların değişmesi gerektiği haricinde; aracın ön bölümünün hattinden fazla esnediğini söyledi. bana göstermek içinde aracın arkasına ve önüne bastırarak esnetti ön taraf rahatlıkla yaylanıyordu.

Aracın önü ile arka amartisörler arasında sertlik farkı varmı? birde ne marka amartisör almak gerekir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence parçaları araştır ve özel bir serviste hallet sorunlarını.

Ayrıca parça bulmada ve fiyatlarda çok sorun yaşayacağını sanmıyorum.

Çünkü bizim arabaların motor ve alt takımdan çoğu parçası focuslarla aynı.

Geçenlerde motor kulağı ve alt tabla fişeklerini değiştirdim.

Hepsi 110 TL tuttu ve tamamen focus parçaları kullandık.

Daha az maliyetli ve sorunsuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14.04.2014 at 10:49, slymn.ertugrul :

bence parçaları araştır ve özel bir serviste hallet sorunlarını.

Ayrıca parça bulmada ve fiyatlarda çok sorun yaşayacağını sanmıyorum.

Çünkü bizim arabaların motor ve alt takımdan çoğu parçası focuslarla aynı.

Geçenlerde motor kulağı ve alt tabla fişeklerini değiştirdim.

Hepsi 110 TL tuttu ve tamamen focus parçaları kullandık.

Daha az maliyetli ve sorunsuz.

hocam acaba kullandığınız motor kulağının kodunu markası atabilir misiniz acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.