emregc

Yakıt Tüketimi Nasıl Düşürülür ?

Bu konuda 34 ileti var

Araçların yakıt tüketim değerleri her ne kadar fabrika verisi adı altında belirli bir miktar olarak bizlere bildirilse de aracı satın aldığımızda gerçekleşen tüketim değerleri kullanıcıdan kullanıcıya, bölgeden bölgeye, yol, iklim ve kullanım tarzına bağlı olarak farklılık gösterebiliyor..

Tüketimleri fabrika verilerinin üzerinde olanlar olduğu gibi biraz modifikasyon ve çaba ile fabrika verilerinin altında tutanlarda görülmektedir.

Peki tüketimi düşük tutmak için neler yapabiliriz ?

Her şeyden önce aracımızın  periyodik bakım ve egzoz emisyon ölçümlerini zamanında yaptırmalıyız ki olası problemlere zamanında müdahale edebilelim.

Lastik hava basınçlarının fabrika verilerine uygunluğunu kontrol etmeli, inmiş veya fazla şişik lastiklerle seyret memeliyiz.

Aracımızda gereksiz ağırlık taşımamalıyız. Fazla ağırlıklar tüketimi artırır ve performansı düşürür. Şehir içi kullanımlarda stepne yerine tamir kiti tercih edilebilir.

Hafif lastikler ve jantlar tüketimin düşürülmesine yardımcı olur.

Kalitesiz yakıt almamaya özen göstermeliyiz. Kalitesiz yakıtlar arızaya neden olabiliyor, yakıt sarfiyatını artıyor.

Araçlarda  start-stop özelliği  olmayabilir ancak biz varız.  Aracımızı  30 saniyeden fazla rölantide çalıştır mamalıyız. Bir yerde 30 saniyeden fazla kalıyorsak aracı durdurmalıyız ama bunu trafikte iken yapmamalıyız.

Yola çıkmaya hazır olmadan  motoru  çalıştır mamalıyız. Motor dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtmak gereksiz yakıt tüketimini önler.

Ani kalkış ve duruşlardan kaçınmalıyız.  Gaza daha az ve yeteri kadar basmış olmak için mümkün olduğu kadar frenleme yerine gaz kesmeli ve frene daha az basmalıyız.

Aracın hava ve yağ filtresinin temiz tutmalıyız, motorun verimli çalışması için bu zorunludur.

Hava ve yağ filtresi kirlendikçe aracın yakıt sarfiyatı da artar.

Aracın ortalama hızı 25 kilometreden düşük ve 95 kilometreden yüksek olmamalı. 25 kilometrenin altı ve 95 kilometreninin üzerindeki hızlar,  aracın daha fazla yakıt tüketmesine yol açar.

Herşeyden önce emniyetimizi düşünmeli, tüketimi düşük tutmak adına kendimizi ve ailemizi riske atacak uygulamalardan kaçınmalıyız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel makale olmuş, öneriler için teşekkürler sayın emregc.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uygun devirde vites geçişleri,

Klima kullanırken özellikle uzun yolda, mekan sıcaklığına göre. Yer yer klima kapatılıp açılabilinir.  Sağlık açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Klima bende inanılmaz boğaz kuruluğu yapıyor. Ara ara cam açarak bunun önüne geçmeye çalışırım.

Yokuş aşağı fren yerine vites küçültmek. Aynı şekilde tekrar hızlanmak içinde uygun devirde, vites büyültmek.

Çok uzun süre cam açık gitmekte etkiler. Bu durumda yukarıda da bahsettiğim gibi klima ve camı dönüşümlü kullanmak daha mantıklıdır. Yol ve rüzgar sesine katlanmak şartı ile. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt tüketimini düşürmek, kilometre düşürmek kadar kolay! Bilgisayar ile biraz oynamak yeterli, 2 lt, 3lt ne istiyorsanız oraya kadar düşürülebilir...

Emre'nin anlattığı yöntemlerle de olur ama kim uğraşacak arkadaş bu kadar teferruatla? Araba mı kullanacağız, elimize listeyi alıp, bunu yaptık mı? şunu yaptık mı? diye kontrol mü edeceğiz????

Araçların yakıt tüketim değerleri her ne kadar fabrika verisi adı altında belirli bir miktar olarak bizlere bildirilse de aracı satın aldığımızda gerçekleşen tüketim değerleri kullanıcıdan kullanıcıya, bölgeden bölgeye, yol, iklim ve kullanım tarzına bağlı olarak farklılık gösterebiliyor..

Tüketimleri fabrika verilerinin üzerinde olanlar olduğu gibi biraz modifikasyon ve çaba ile fabrika verilerinin altında tutanlarda görülmektedir.

Peki tüketimi düşük tutmak için neler yapabiliriz ?

Her şeyden önce aracımızın  periyodik bakım ve egzoz emisyon ölçümlerini zamanında yaptırmalıyız ki olası problemlere zamanında müdahale edebilelim.

Lastik hava basınçlarının fabrika verilerine uygunluğunu kontrol etmeli, inmiş veya fazla şişik lastiklerle seyret memeliyiz.

Aracımızda gereksiz ağırlık taşımamalıyız. Fazla ağırlıklar tüketimi artırır ve performansı düşürür. Şehir içi kullanımlarda stepne yerine tamir kiti tercih edilebilir.

Hafif lastikler ve jantlar tüketimin düşürülmesine yardımcı olur.

Kalitesiz yakıt almamaya özen göstermeliyiz. Kalitesiz yakıtlar arızaya neden olabiliyor, yakıt sarfiyatını artıyor.

Araçlarda  start-stop özelliği  olmayabilir ancak biz varız.  Aracımızı  30 saniyeden fazla rölantide çalıştır mamalıyız. Bir yerde 30 saniyeden fazla kalıyorsak aracı durdurmalıyız ama bunu trafikte iken yapmamalıyız.

Yola çıkmaya hazır olmadan  motoru  çalıştır mamalıyız. Motor dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtmak gereksiz yakıt tüketimini önler.

Ani kalkış ve duruşlardan kaçınmalıyız.  Gaza daha az ve yeteri kadar basmış olmak için mümkün olduğu kadar frenleme yerine gaz kesmeli ve frene daha az basmalıyız.

Aracın hava ve yağ filtresinin temiz tutmalıyız, motorun verimli çalışması için bu zorunludur.

Hava ve yağ filtresi kirlendikçe aracın yakıt sarfiyatı da artar.

Aracın ortalama hızı 25 kilometreden düşük ve 95 kilometreden yüksek olmamalı. 25 kilometrenin altı ve 95 kilometreninin üzerindeki hızlar,  aracın daha fazla yakıt tüketmesine yol açar.

Herşeyden önce emniyetimizi düşünmeli, tüketimi düşük tutmak adına kendimizi ve ailemizi riske atacak uygulamalardan kaçınmalıyız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabam geçen ay çok tüketmişti niye ? çok kullanmıştım.  Ama tüketimim bu ay çok ekonomik olacak çünkü gereksiz yere kullanmayacam, doğal olarak az kullanınca yakıt tüketimide düşüyor. :)  Espri bir tarafa hakkaten yakıt çok  pahalı olmuş ,hani yakıtın üstündeki epey bir miktar ÖTV varya , zaten o miktar ne kadar lüks bir tüketim malı olduğuna işaret ediyor. :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gaza sert basmaktan kaçınmak, lastik basıncını yüksek tutmak, dik yokuşlardan inerken  boşa almak yerine vites yükseltmek, filtrelerin bakımına özen göstermek, araç triptonik ise manuelde sürmek :D , kaliteli yakıt kullanmak..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet İlhan yüksek vites, düşük devirde gitmek de tüketimi düşürüyor yalnız en fazla yakıt tasarrufu Mustafa Abi gibi Space-active araçları tercih etmeyip/satıp  Skyactiv Mazda almakla ve  aynı zamanda Gürhan'ın ve Hecı'nın önerdiği gibi arabayı kullanmayı bırakıp yakıt zamlarını protesto etmekle sağlanabiliyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fesuphanallah! Adamın dediği arabayı aldık, yine de dilinden kurtulamadık...

Evet İlhan yüksek vites, düşük devirde gitmek de tüketimi düşürüyor yalnız en fazla yakıt tasarrufu Mustafa Abi gibi Space-active araçları tercih etmeyip/satıp  Skyactiv Mazda almakla ve  aynı zamanda Gürhan'ın ve Hecı'nın önerdiği gibi arabayı kullanmayı bırakıp yakıt zamlarını protesto etmekle sağlanabiliyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Almadan önce başkaydı,  alınca başka abi , şimdi övgü/tebrik  yağıyor  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla kilolu üyelere duyurulur. Yakıt tüketimini düşürmek için, sağlam bir diyete başlama zamanı geldi ve geçiyor bile. Malum ağırlık çok önemli, bu işe kendi ağırlığınızdan başlayın. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçların yakıt tüketim değerleri her ne kadar fabrika verisi adı altında belirli bir miktar olarak bizlere bildirilse de aracı satın aldığımızda gerçekleşen tüketim değerleri kullanıcıdan kullanıcıya, bölgeden bölgeye, yol, iklim ve kullanım tarzına bağlı olarak farklılık gösterebiliyor..

Tüketimleri fabrika verilerinin üzerinde olanlar olduğu gibi biraz modifikasyon ve çaba ile fabrika verilerinin altında tutanlarda görülmektedir.

Peki tüketimi düşük tutmak için neler yapabiliriz ?

Her şeyden önce aracımızın  periyodik bakım ve egzoz emisyon ölçümlerini zamanında yaptırmalıyız ki olası problemlere zamanında müdahale edebilelim.

Lastik hava basınçlarının fabrika verilerine uygunluğunu kontrol etmeli, inmiş veya fazla şişik lastiklerle seyret memeliyiz.

Aracımızda gereksiz ağırlık taşımamalıyız. Fazla ağırlıklar tüketimi artırır ve performansı düşürür. Şehir içi kullanımlarda stepne yerine tamir kiti tercih edilebilir.

Hafif lastikler ve jantlar tüketimin düşürülmesine yardımcı olur.

Kalitesiz yakıt almamaya özen göstermeliyiz. Kalitesiz yakıtlar arızaya neden olabiliyor, yakıt sarfiyatını artıyor.

Araçlarda  start-stop özelliği  olmayabilir ancak biz varız.  Aracımızı  30 saniyeden fazla rölantide çalıştır mamalıyız. Bir yerde 30 saniyeden fazla kalıyorsak aracı durdurmalıyız ama bunu trafikte iken yapmamalıyız.

Yola çıkmaya hazır olmadan  motoru  çalıştır mamalıyız. Motor dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtmak gereksiz yakıt tüketimini önler.

Ani kalkış ve duruşlardan kaçınmalıyız.  Gaza daha az ve yeteri kadar basmış olmak için mümkün olduğu kadar frenleme yerine gaz kesmeli ve frene daha az basmalıyız.

Aracın hava ve yağ filtresinin temiz tutmalıyız, motorun verimli çalışması için bu zorunludur.

Hava ve yağ filtresi kirlendikçe aracın yakıt sarfiyatı da artar.

Aracın ortalama hızı 25 kilometreden düşük ve 95 kilometreden yüksek olmamalı. 25 kilometrenin altı ve 95 kilometreninin üzerindeki hızlar,  aracın daha fazla yakıt tüketmesine yol açar.

Herşeyden önce emniyetimizi düşünmeli, tüketimi düşük tutmak adına kendimizi ve ailemizi riske atacak uygulamalardan kaçınmalıyız.

yalnız abi ben bişey anlamadım. hani otuz saniyeden fazla rolantıde tutmamalıyız ya peki neden trafikte yapmamalıyız. mesela ben 50 60 saniyelik trafik lambalarında istop ederim arabayı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ve bir de bayır aşağı araba kendi kendine gidiyo ben triptronikte kullanıdıgım ıcın vites kucultuyorum yavas gıtsın dıye. frene bassam daha mı ıyı yoksa motor freniyle yavaslamak daha mı ıyı yakıt acısından  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yalnız abi ben bişey anlamadım. hani otuz saniyeden fazla rolantıde tutmamalıyız ya peki neden trafikte yapmamalıyız. mesela ben 50 60 saniyelik trafik lambalarında istop ederim arabayı

Bu tavsiye eğimli yollardaki uzun ışıklar ,  araçların tekrar çalışmama riski  vb riskli durumlar söz konusu olabileceğinden verildi.Tasarruf ederken fazla risk almamaya çalışmalıyız ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ve bir de bayır aşağı araba kendi kendine gidiyo ben triptronikte kullanıdıgım ıcın vites kucultuyorum yavas gıtsın dıye. frene bassam daha mı ıyı yoksa motor freniyle yavaslamak daha mı ıyı yakıt acısından  :krrsz:

  balataların sağlığı açısından motor freni daha sağlıklı ama motor freninde motor yüksek devirde çalışacağından daha fazla yakıt tüketimine sebep oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işte fazla devirde cidden çok yakıyo ama napalım ya frene basmaktan nefret ederim önümdeki frene basar ben gaz keserim traik ışıklarına bile gaz keserek giderim frene basmam yeşil yansın diye bi gün öndekine capıcam ondan korkuyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Trafiktesin ve kırmızı ışık 50-60 saniye gösterdi.Şahsen ben arabayı stop etmem.Varsın rölantide çalışsın.Bu kadar kısa aralıklarla aracı stop edip çalıştırmak aküyü bitirir diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmm ne biliyim abi Allah o günleri tekrar yaşatmasın ama zamanın da arabayı yerınden cıkartmaya benzın parası yoktu eskiden ışıklarda oyle yapılırdı alışkanlıkta denebilir aslında

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla kilolu üyelere duyurulur. Yakıt tüketimini düşürmek için, sağlam bir diyete başlama zamanı geldi ve geçiyor bile. Malum ağırlık çok önemli, bu işe kendi ağırlığınızdan başlayın. :)

Kilolu üyeler diye genelleme yaparak, Mustafa Abi'yi kastetmediğin açıkça ortada İlhan...

:P

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın Skyactiv diyeti vardı, 1 ayda 5 kg garanti diyorlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.