Guest greystone

Mazda 323 Otomatik Vites Yağ Sorunu

Otomatik şanzıman vuruntulu geçiyordu yağ eksilmiş olabilir dedim baktım çubuğa dolu gösteriyor bagajda 500 ml vardı onu doldurdum hiç taşmadı çubukdaki seviyede değişmedi vuruntuda geçmedi benzinliğe gittim 1 litre daha alıp doldurdum seviye gene değişmedi vuruntuda azalmadı hiç biryerden kaçakta yok daha fazla yağ koymalımıyım . yağı araç çalışırken el freni çekili halde D konumunda koyuyorum tahminen içerde hava var .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Kardeş yanlışlık var bu işte, bu kadar yağ eklemeden sonra hala aynı seviyede kalması olası değil, zaten vuruntulu vites geçişlerine, eksik yağ sebep olmaz, yağ filtresi tıkalı olabilir vede alt kısımda mevcut sistemde, yağın dolaşırken uğrak yeri olan selenoidler vardır, onların temizlenmesi gerekebiliir.

     

      Ayrıca yağı çalışırken bırakmak anlamsız stop haldeyken, yeteri  kadar bırakın sonra araç çalışırken R ye alıp, yağ çubuğundan bakın durum normalse tamamdır, siz hatayı baştan yapmışsınız yağ çubuğu dolu gösterdiği halde, vuruntulu geçişi yağ eksikliğine bağlayıp yap eklemesi yaparak.

        Bişey daha ekliyeyim 323 oto şanzımanların yağları radyatördende dolaşır soğumak için radyatör bağlantılarınada bakınız.

     

        Yağ fazla kaçmışsa zaten hemen radyatör bağlantı hortumlarından birini çıkarıp bir kısmını buradan boşaltın.

     

      Temmuz 15 ten sonra  bende şanzıman bakımı yapacam, şanzıman filtresini vede şanzıman karter contasını, servisten aldım, bir kaç ay önce, şanzımanın yağını boşaltıp, filtreyi yenilemek için karterin açılması gerek ,bu aradada contalar, genellikle parçalanıyor, ben servis aracılığıyla, belçikadan aldım contayı, aynı şekilde, komple yağda yenilenecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

filtre ve radyatör yeni ve 6 litre yeni yağ ile değişmişti. test sürüşüne çıktım kaymak gibi geçiyordu vitesler hiç vuruntu yoktu.

radyatör hortumlarından yağ kaçırmıştı 2 litre ekledim taşdı yağ ondan sonra gene eksiltmeye başladı bu kez baktım tapadan kaçırıyor onu sıktırdım çubuğa baktım normal  hava kaparcıklarıda vardı ama vuruntu olmaya başladı tahminen tapadaki kaçak vites kutusundaki tüm yağı boşaltdı

bugün 1 litre daha ekledim vuruntu azaldı fakat vuruntu hala var toplamda 2.5 litre eklemiş oldum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eksilme yok ise ,sorunda yok demektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      89-94 Otomatik şanzıman 323  ler şanzıman yağı olarak  ATF dextron II kullanırlar, onun dışında yağ kullanmamak gerekir, marka olarak kaliteli bir yağ seçimi iyi olur,  ayrıca 6.3 litre şanzıman yağı alırlar , fakat değişimde karter yağ boşaltım tapası açılıp yağ boşaltılsa dahi tork konvektörü vede radyatörün içindeki eski yağ olduğu gibi kalır vede boşalmaz, bunun için radyatörün bağlatı girişleri çıkarılır vede bir bisiklet pğompasıyla hafifiten hava basılarak boşaltılır, ayrıca şanzıman tarafından girişinede bir bisiklet pompasıyla çok yavaşça hava basılarak içerde kalan eski yağın kalanı çıkarılır, zaten hepsi çıkmaz , bir kez boşaltılan kadar yeni yağ konulup çalıştırıldıktan sonra tekrar aynı teknikle yağ boşaltılır,  kalıcı olmak üzere üzeri tamamlanır, yani oto viteslerde yağın tamamını değişemek için şanzımanın inmesi gerekir.

     

      Normalde oto vites yağ değişim makinaları vardır , yakında bulabilirseniz pratik şekilde pis yağın tamammını değişebilirisiniz , bu makinalar bir girişten eski yağı çekerken öbüründen yeni yağı şanzımana basarlar,  youtubede var vidaoları bakabilirsiniz, benim daha önce yazdıklarım bu makinadan yoksun durumlar içindir, araştırmalarım sonucunda ulaştığım yöntemlerdir vede tarafımdan denenmemiştir,  bende yakında yapacam bu işlemi hatta  karterin içindeki yağ filtresini vede mıknatısıda temizlemeyi düşünüyorum,  sırf bunun için servis aracılığıyla şanzıman carter contası aldım yurt dışından, söküldüğünde yenilenmesi gerekiyor, conta olmadan  karteri açmak pek uygun olmayabilir sonuçta yağ kaçağı riski vardır, sadece yağ değişimide yeterlidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motoru yaptırırken şanzıman sökülmüştü  zaten tork konvektörüde sökülmüştü. sorun motor yaptırdığım yerin tıpayı tam sıkmamasındaymış  :kafa: .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki damalatma falan olmadımı , gözüne çarpmadımı hiç , sonuçta ATF çok ince bir yağdır sızdığı aşikar belli eder , daha kötüsü yağ tıpası düşüp tüm şanzıman yağının boşalmasına sebep olabilir vede şanzımana büyük zarar verebilirdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

damlama azda olsa vardı aks keçesinden damlatıyor diyorlardı öyle değilmiş. yağ arabanın altını sarmış benzin deposuna kadar atf yayılmış  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkat etmek gerek , çok haklısınız, sonra şanzıman yağsız kalıp zarar görür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.