polatpolat28

Mazda 3 2004 model LPG Problemi

Arkadaşlar Merhaba,

Ülkemizdeki yakıt pahalılığı nedeniyle maalesef lpg dönüşüm sistemi taktırmak zorunda kaldım. Takılan sistem Landirenzo marka, sistemle ilgili sıkıntım yoktu ama aracımda anormallikler başladı.

Öncelikle düşük devirlerde, örneğin ışıkta durduğumda birden devirde dalgalanma ve stop etme problemi oluştu ama bazen yapıyor... Benzindeyken ekzozda hiç kirlenme yoktu, şimdi parmağımı çıkış deliğine sürdüğümde kara duman izleri var. Servise gittim, araçta arıza tespit edemediler, boğaz kelebeği vs temizlendi ama sonuç aynı. Sizce ne yapmalıyım?

Orijinal bujisi İridyum Denso SK16PR-E11 model. Bir arkadaşım Lpg taktırınca NGK IFR6E11 kullanmış ve hiç sorunu yokmuş. Acaba şimdi bunu değiştirsemmi, sorun bujiden olabilirmi?

Değerli yorum ve zamanınız için şimdiden çok teşekkürler...

Selamlar, sevgiler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

NGK'nın bu bujisi daha önce konuşulmuştu burda, takanlar memnundu sanırım. Dalgalanma sorununu ben de yaşadım. lpg.ye geçişte ciddi bir silkeleme oluyordu. Performansta da ciddi bir düşüş vardı 3000 devire kadar. Sorun tamamen montajda çıktı:(

Benim taktırdığım marka prins. balıkesirde taktırdım ve sorunlar başladı. Daha sonra bursada bir ustaya gösterdim. Bilgisayara bağladığında söylediği ilk söz, ben takmış olsam bu enjektörleri kullanmazdım. Tamam mazda 1.6 motor ama, donanımı fazla olduğu için bu enjektörler bu arabayı kaldırmaz, bir büyük enjektörlerin kullanılması lazım dedi. ayrıca enjektörlerden manifolda giden hortum çok uzun tutulmuş dedi. garanti kapsamında enjektörler değiştirildi, pipo takılarak lpg enjektörleri manifolda en yakın yere alındı. şu an lpg ile ilgili en küçük bir problemim yok. lpg.ye geçiş farkedilmiyor, herhangi bir dalgalanma yok, performans çok iyi.

Size tavsiyem, enjektörler değiştirilmese bile, pipo taktırıp, manifolda en yakın yere aldırın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Adanadaki servis bu işi çözemedi. Şehir fark etmez iyi bir servis önerisi olan var mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Adanadaki servis bu işi çözemedi. Şehir fark etmez iyi bir servis önerisi olan var mı acaba?

Her zaman olduğu gibi yine marka değil usta vurgusunu yaparak olaya girmek istiyorum.

Çoğu montaj ustaları/işyerleri hangi araca hangi kitin uygun olduğunu bile bilmiyorlar, hangi motor hacmine nasıl kit takılır farkında değiller...

Naçizane tavsiyem;

Orijinal buji alın ve tırnak aralığını 0,7 filere düşürtün, normalde 1,1 filer olan tırnak aralığı düşürüldüğünde ateşleme daha kuvvetli olduğundan teklemeye çözüm olabiliyor...

Ancak; Kazım'ın bahsettiği gibi enjektör veya kit hatası varsa buna çözümü iyi bir usta bulabilir, kalibrasyon yaparak veya uygun olmayan kiti değiştirerek sorunu çözebilir.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her zaman olduğu gibi yine marka değil usta vurgusunu yaparak olaya girmek istiyorum.

Çoğu montaj ustaları/işyerleri hangi araca hangi kitin uygun olduğunu bile bilmiyorlar, hangi motor hacmine nasıl kit takılır farkında değiller...

Naçizane tavsiyem;

Orijinal buji alın ve tırnak aralığını 0,7 filere düşürtün, normalde 1,1 filer olan tırnak aralığı düşürüldüğünde ateşleme daha kuvvetli olduğundan teklemeye çözüm olabiliyor...

Ancak; Kazım'ın bahsettiği gibi enjektör veya kit hatası varsa buna çözümü iyi bir usta bulabilir, kalibrasyon yaparak veya uygun olmayan kiti değiştirerek sorunu çözebilir.

Kolay gelsin.

Öncelikle yorumunuz için sizede çok teşekkür ederim. Yalnız sorun lpg sisteminden değilmiş çünkü araba benzinde de aynı problemi yapıyor ama sıklık oranı çok daha az...

Benzinde az yapması nedeniylede ateşleme sistemine odaklanmış durumdayız. Genel bir tanı ateşleme yetmiyor ama bilgisayarda oranlar normal gözüküyor. Bobinler iyi durumdaymış, geriye buji kalıyor ama üzerindeki bujilerde tertemiz ve  iridyum olduğundan kitapçıkta 100.000 km gider diyor, araç henüz 40.000km'de ayrıca.

Birde emme manifoltunda 4 adet O ring varmış, onlar çürümüş hava alıyor, değişmesi gerekli vs dediler dışarda ama servis hiç bakmadan, kontrol etmeden sağlamdır diyor.

Yani Mıçıdan hiç memnun değilim, ilgilenmiyorlar ve sorunu çözemiyorlar. Olmazsa Ankara servisine götürecem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzinde de aynı problemler varsa ilk bakılacak yer dediğiniz gibi ateşleme sistemidir... Buji kablosu, bujiler, bobin kontrol edilirse uygun olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.