Jump to content

Motorun Sallanması Sorunu


metalshock
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar. Aracımda 0. km de takılmış Landirenzo Lpg kiti var. Araç şu anda 53.000 km. de. yağlandırma sistemini(ne kadar yararı olacağı tartışılabilir olsa da) daha yeni aktırdım yani herhangi bir yağ sistemi yoktu 53.00 km. ye kadar. Geçen günlerde İstanbul-Eskişehir ve aynı gün içinde Eskişehir-İstanbul yaptım; yakışta hiçbir sıkıntı yoktu ve her zamanki performansındaydı araç. Fakat geldikten sonra rölantideyken aracı biraz dinlediğimde 5 saniyede bir hafif bir anormal titreme hissettim. İk aklıma gelen Lpg ayarı ceya enjektör arızası oldu, direk lpg servisinin yolunu tuttum. Orada aracın benzinde iken de kendini titreterek çalıştığını gördüm. Sonra birkaç ustaya götürdüm hepsi eliyle motoru dibnledikten sonra subaplarda sorun var dedi. Ama acil bir durum olmadığını sıkıştırma yapmaya yeni yeni başladığını ve daha gidebileceğini söylediler. Fakat acil olan durum şu ki; araç örneğin 50 TL. lik gaz ile 200km civarı giderken 140km de gaz biter oldu. Çok can sıkıcı bir durum tabiki. Bununla beraber artık algıda seçicilik mi dersiniz ne derseniz diyin devamlı kulağım motorda ve titreme acayip sinirimi bozuyor. Fakat işin ilginç yanı çekişten herhangi bir düşme olmadı ve sabahları da gayet normal çalışıyor.

Sizce sorunun başka birşeyden kaynaklanma ihtimali varmıdır? Birdenbire yakıt tüketiminin bu kadar artması anormal geldi bana. Eğer kesin sübap değişecek ise magnezyum sübapların çelik alaşımlı ile değiştirilmesi mümkün müdür, yapan varmıdır daha önce?(birkaç kez konularda sorulmuş ama kesin bir cevap göremedim açıkçası). Sorunun sübap olduğundan da kesin emin nasıl oluruz bu da bir diğer sorum. Canımı şu konu çok sıkıyor bu aralar; yetkili servis(merser) 2.000 tl civarı bir işlem diyor; dışarıdaki ustalar da 1.300 tl civarı fiyat çıkarıyorlar ve ciddi meblağlar tabiki. Keşke tam bir teşhis konsa da rahatlasam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 46
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Ilgaz-p

    8

  • NoooFearrrr

    7

  • metalshock

    3

  • domestos

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Öncelikle ateşleme sistemini kontrol ederek işe başlarsan az masraf yapmış olursun... Sübap problemleri hakkında detaylı bilgim ve tecrübem yok.

Ayrıca; yağlama sisteminin hiç bir katkısı yok diye biliyorum.

Gelişmelerden bilgilendirme yaparsan bizler de tecrübe edinmiş oluruz. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu birkaç gün içerisinde götürmediğim usta kalmadı. Motor sıcakken kompresyon ölçümü yapıldı ve  subapların hepsi aynı değeri verdi; gözle görülür bir farklılık yoktu ortada. Araç zaten yukarıda bahsettiğim gibi ne çekişten düşüyor; nede sabah çalışmamazlık yapıyor. Ama bujilerde de sorun olmadığını anlayınca; yavaş yavaş(ilk evrelerinde) subapların artık deformasyona uğramaya başladığını anladım. Komple işlem için her kafadan bir ses çıkıyor. Tabiki kapak açılmadan bagalar gayd vs. ne durumda bilinemiyor ama deformasyon daha ilk evrelerinde olduğu için sadece subap değişimiyle kurtulacak gibi. (hatta temizleme ile hallolur diyen ustalar bile oldu ama çok inandırıcı gelmedi açıkçası).

Bende bu gelişmelerden sonra başladım araştırm yapmaya;

-Subap konusunda orjinal subaplarından taktırmayı düşünmüyorum çünkü magnezyum olan bu subaplar yeniden bu sorunu verecek ve daha dayanıklı olması sorunun tekrarlama ihtimalini azaltır veya ömrünü uzatır subapların. O yüzden ilk aradığım yer Supar oldu. Yaptığım görüşmeler sonunda SUpar'ın piyasa isteğine göre özel desteklenmiş LPG için subaplar yaptığını, opel insignia vs. gibi modellerde özel çalışmalar yaptıklarını fakat mazda3 için böyle bir çalışmalarının olmadığını söylediler. Yine de mazda3 için ürettikleri subaplar Krom. Her halükarda magnezyumdan daha dayanıklıdır gibi geliyor bana(görüşleriniz de önemli tabi)

-güneş ve Supsan'a da soracağım fakat ikisine de daha ulaşamadım hep yemek saatlerinde arıyorum :D

- işçilik için 400 TL den 200 TL ye kadar bir usta skalam var şuanda; optimum noktayı bulmak lazım veya şuanda İstanbul(tercihen anadolu yakası) da güzel fiyat çekebilecek motor ustası tanıdığı olan varsa irtibat numarası almaktan mutluluk duyarım.

-Rektifiyeci konusunda da 150 TLden 300TL ye kadar alır diyor ustalar farklı farklı yerlerde, bu konuda da tanıdığı olan veya fikri olanın fikrini alabilirim :)

-diğer masraf olarak kapak contası vs. de haliyle o kapak açılınca değişecek bunlar da haliyle 150 TL civarı tutacak gibi geliyor bana.

-subap fiyatı konusunda da aşşağı yukarı 200-250 TL civarı tutar diye düşünüyorum dayanıklı bir yan sanayi bulabilirsem.

Yani en iyi ihtimalle; 750-800 TL

en kötü ihtimalle de; 1300-1400 TL fiyat çıkıyor dışarıdan.

yetkili servis(merser)'in tahmini verdiği fiyat da 2000. TL yi mutlaka aşacağı.

tanıdıkları veya daha önce yaptıranlar benimle irtibata geçerlerse çok sevinirim; fazla bilgi ve araştırma kafamı iyice karıştırdı; bakalım nasıl bir sonuca varacağız :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kocaeli Körfez'de Gülünce Otomotiv var, istersen birde oraya telefon aç danış... Mesafe olarak sana uzak kalmaz...

http://www.gulunce.com/

daha önce bu işlemi burada mı yaptırdınız? yada özel olarak bu konularla ilgilenen bir yer mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

daha önce bu işlemi burada mı yaptırdınız? yada özel olarak bu konularla ilgilenen bir yer mi?

Böyle bir işlem yaptırmadım ama aracımın bakımını yaptırdım ve oldukça memnun kalmıştım. Forumdan başka bir arkadaşta (Onurum41) gitmişti ve memnun kalmıştı...

Sen Anadolu yakası diye yazınca, fazla uzak olmadığı için tavsiyede bulundum... Gitmeden önce telefonla bilgi al. Yardımcı olacaklarına eminim...

İşçilikleri ve esnaflıkları iyidir. 30 yıldır kendi alanlarında uzman kişiler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben subap değiştirme işlemi yaptırdım.

Subap değiştirmeye gerek olduğunu anlamanın en kolay yolu serviste ölçüm yaptırmak. Hidrokarbon oranı fazla çıkmıştı herhalde. Subap ayarı yaptırdım. Bir süre düzgün devam etti. Sonra tekrar cozuttu.

Özellikle motor sıcakken rölantide çalıştırıldığında - mesela kırmızı ışıkta beklerken- araçta ciddi ciddi bir titreşim hatta sarsıntı varsa subap değişiminin zamanı gelmiştir.

Böyle bir durum yoksa erkenden masraf etmenize gerek yok bence.

Bütün işlemleri Adem Usta yaptı ve yaptırdı. Sadece motor revizyonu işiyle uğraşan bir firmada kapak taşlatılıp çelik subaplar/subap yuvaları takılmış. Subap değişiminden sonra 10bin km kadar yol yaptım. Herhangi bir durum yok şimdilik.Galiba sorun da çıkmayacak artık.

Yapılan işlemler

-Üst kapak ve subap işlemleri

-Triger seti ve kayışların değişimi

-Yağ su ıvır zıvır değişimi

-Değişmesi gereken parçalar parçalar (conta-sekman-termostat vs)

toplam maliyet 1700 tl tuttu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhabalar son durum hakkında bilgi alabilir miyiz? Yaptırdınız mı? Nerede kime ve nekadara hangi sübab gibi sorular aklımızda yakında bizlerde aynı şikayet ile muzzalip olacağız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanıdığı ( yanlış hatırlamıyorsam abisiydi) bir ustada çelik sübaplarla ve yataklarla değiştiren bir mazda 3 sahibi vardi galiba. Hatta toplam fiyat baya bi düşük olduğu icin herkes şaşırmıştı, sonradan öğrenmiştik işçiliğin bedavaya geldiğini... Acaba bu arkadaşın akıbeti ne oldu???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanıdığı ( yanlış hatırlamıyorsam abisiydi) bir ustada çelik sübaplarla ve yataklarla değiştiren bir mazda 3 sahibi vardi galiba. Hatta toplam fiyat baya bi düşük olduğu icin herkes şaşırmıştı, sonradan öğrenmiştik işçiliğin bedavaya geldiğini... Acaba bu arkadaşın akıbeti ne oldu???

O arkadaş sanırım burada Zonguldak'taydı.Aracı da otomatik bej rengi ilk kasa mazda 3 tü.Sonraki mesajlarında sanırım arabadan memnun olmadığını falan yazmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Ama memnuniyetsizliğinin sebebi farklı olabilir.

    Bu arada ben lpg taktıralı(brc) 35 bin km oldu.Sanki benim arabada da var o çok hafif bir titreme 5 saniyede bir falan oluyor.Ama sanki o titreme lpg yi ilk taktırdığımda da vardı yani yeni birşey değil.Yakıtta da bir anormallik yok çevremdeki araçlar içinde en az yakan araç diyebilirim.Titreme çok hafif ve belirsiz.Acaba bende pimpiriklenip servis yolunu tutmalımıyım.

    Bu arada lpg yi takan usta vsr(belli bir devirden sonra %80 lpg+%20 benzin yakması) gibi bir ayar yapmıştı.(karabük sistem otogaz).Aracında böyle bir ayar yaptıran arkadaşlar var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatirlatma icin tesekkurler.

Ayni ayar bende de mevcut, bir onceki lpg bakiminda ustaya sübap eritme mevzusunu acinca bak boyle bir sistem var diye gosterip anlatmisti, hatta forumdonanima felan girmiyomusum oralarda o kadar anlatiyoruz bunu diye sitem bile etmisti :D

Ama o kırmızı ışıktaki beklerken titremeyke alakalı olarak bir yerlerde boğaz kelebeğini suçlamışlardı yanlış hatirlamiyorsam. Önce bir diğer ihtimalleri de gözden geçirmekte fayda var, sübaplarda sikinti varsa onun da çözümü mevcut zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanıdığı ( yanlış hatırlamıyorsam abisiydi) bir ustada çelik sübaplarla ve yataklarla değiştiren bir mazda 3 sahibi vardi galiba. Hatta toplam fiyat baya bi düşük olduğu icin herkes şaşırmıştı, sonradan öğrenmiştik işçiliğin bedavaya geldiğini... Acaba bu arkadaşın akıbeti ne oldu???

Evet o benim

öncelikle subapları yaptırdıktan sonra titreme bende kesilmedi dışarıda 1-2 ustaya gösterdim boğaz kelebeği vs temizlendi edildi buji tırnak aralığı daraltıldı ancak titreme bir türlü gitmedi ancak araç çekişi vs yakıtı güzel örneğin şu an ankaradayım aracımı hep ankara trafiğinde kullandım ev felan aradık mahalle aralarında gezdim sonuç 100 tl lik oto gaz ile 405 km yer yer klima kullanıdlı vs. yakıt olarak güzel ancak ne hikmetdirki titreme sorunum gitmedi yer yer  titreme geliyor gidiyor motor sıcakken yapıyor soğukken veya ilk çalıştırdıktan sonraki 20 dk içinde böyle birşey olmuyor. forumlarda araştırırken lpg bağlantısında sorun olduğunda böyle bir durumun ortaya çıkabildiğini öğrendim servise gitsem servis direk subap diyip çıkıyor bence işin içinden çıkamadım

ankarada servis dışı bir usta bulursam mazdacı ona göstereceğim olmadı böyle biniyorum artık ne yapim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir de lpg ustasına göstermiştim ateşleme bobinlerinden birinde arıza olduğu için bunu yaptığını tam arıza yapmadığı için bobinin tespit edilebileceğini söyledi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet o benim

öncelikle subapları yaptırdıktan sonra titreme bende kesilmedi dışarıda 1-2 ustaya gösterdim boğaz kelebeği vs temizlendi edildi buji tırnak aralığı daraltıldı ancak titreme bir türlü gitmedi ancak araç çekişi vs yakıtı güzel örneğin şu an ankaradayım aracımı hep ankara trafiğinde kullandım ev felan aradık mahalle aralarında gezdim sonuç 100 tl lik oto gaz ile 405 km yer yer klima kullanıdlı vs. yakıt olarak güzel ancak ne hikmetdirki titreme sorunum gitmedi yer yer  titreme geliyor gidiyor motor sıcakken yapıyor soğukken veya ilk çalıştırdıktan sonraki 20 dk içinde böyle birşey olmuyor. forumlarda araştırırken lpg bağlantısında sorun olduğunda böyle bir durumun ortaya çıkabildiğini öğrendim servise gitsem servis direk subap diyip çıkıyor bence işin içinden çıkamadım

ankarada servis dışı bir usta bulursam mazdacı ona göstereceğim olmadı böyle biniyorum artık ne yapim

motor kulaklarına baktırdınız mı hiç acaba? 1 mm boşluk, kulak lastiklerindeki sertleşme bile buna neden olabilir. eski volvo s60 aracımın motor kulağında lastiğin sertleşip büzüşmesinden dolayı ufak bir boşluk oluşmuştu. o boşluğu lastik ile besleyip titremeyi gidermiştim...

mazda 6 ve 3'lerin bu titreme problemleri genellikle motor kulağından dolayı çıkıyor çünkü. her ne kadar sağlam gibi görünse de sertleştiğinden dolayı vibrasyonu direkt iletiyor şaseye. özellikle üst motor kulağı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor kulaklarına baktırdınız mı hiç acaba? 1 mm boşluk, kulak lastiklerindeki sertleşme bile buna neden olabilir. eski volvo s60 aracımın motor kulağında lastiğin sertleşip büzüşmesinden dolayı ufak bir boşluk oluşmuştu. o boşluğu lastik ile besleyip titremeyi gidermiştim...

mazda 6 ve 3'lerin bu titreme problemleri genellikle motor kulağından dolayı çıkıyor çünkü. her ne kadar sağlam gibi görünse de sertleştiğinden dolayı vibrasyonu direkt iletiyor şaseye. özellikle üst motor kulağı...

o hiç aklıma gelmedi zaten benim araç otomatik olduğu için ışıklarda boşa atmıyorum sürekli D konumunda durduğu zaman hissetmiyorum titremeyi ancak aracı N konumuna alınca hissediliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o hiç aklıma gelmedi zaten benim araç otomatik olduğu için ışıklarda boşa atmıyorum sürekli D konumunda durduğu zaman hissetmiyorum titremeyi ancak aracı N konumuna alınca hissediliyor.

tamam işte. araç vitesdeyken kulağın içindeki lastik bağlantı sıkışıyor ve titreşimi önlüyor. vitesi boşa alıp motoru boşa bıraktığınız zamanda kulak içindeki lastik bağlantısı boşa çıkıyor ve sarsıntıya neden oluyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam işte. araç vitesdeyken kulağın içindeki lastik bağlantı sıkışıyor ve titreşimi önlüyor. vitesi boşa alıp motoru boşa bıraktığınız zamanda kulak içindeki lastik bağlantısı boşa çıkıyor ve sarsıntıya neden oluyor...

:) Kulağı değiştireceğim inşallah kesilir.Ama ustalara ne demeli zaten artık usta olduk :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) Kulağı değiştireceğim inşallah kesilir.Ama ustalara ne demeli zaten artık usta olduk :D

şimdi ustalara sövücem ama ortam uygun değil :sopa: sözüm meclisten dışarı :hi: işini bilmeyen usta çok :sopa:

bu boşluğu özellikle üst kulak yapıyor. kaputu açıp karşıdan baktığınızda sol üst de olan. ama diğerlerine de bakmakta fayda var. hani olur ya düşük ihtimalde olsa şanzuman kulağından da çıkabilir. levyeyle motoru ve şanzımanı, kulağın etrafından bir yerden kastırarak anlaşılabilir. ama titreşimi  iyi dinlemek lazım kastırma esnasında. titreşim hangi kulağı sıkıştırdığınızda en aza iniyorsa o kulağa yönelin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi ustalara sövücem ama ortam uygun değil :sopa: sözüm meclisten dışarı :hi: işini bilmeyen usta çok :sopa:

bu boşluğu özellikle üst kulak yapıyor. kaputu açıp karşıdan baktığınızda sol üst de olan. ama diğerlerine de bakmakta fayda var. hani olur ya düşük ihtimalde olsa şanzuman kulağından da çıkabilir. levyeyle motoru ve şanzımanı, kulağın etrafından bir yerden kastırarak anlaşılabilir. ama titreşimi  iyi dinlemek lazım kastırma esnasında. titreşim hangi kulağı sıkıştırdığınızda en aza iniyorsa o kulağa yönelin...

tavsiyeleriniz için teşekkürler ilk fırsatta gerekli çalışmaları yapacağım
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet o benim

öncelikle subapları yaptırdıktan sonra titreme bende kesilmedi dışarıda 1-2 ustaya gösterdim boğaz kelebeği vs temizlendi edildi buji tırnak aralığı daraltıldı ancak titreme bir türlü gitmedi ancak araç çekişi vs yakıtı güzel örneğin şu an ankaradayım aracımı hep ankara trafiğinde kullandım ev felan aradık mahalle aralarında gezdim sonuç 100 tl lik oto gaz ile 405 km yer yer klima kullanıdlı vs. yakıt olarak güzel ancak ne hikmetdirki titreme sorunum gitmedi yer yer  titreme geliyor gidiyor motor sıcakken yapıyor soğukken veya ilk çalıştırdıktan sonraki 20 dk içinde böyle birşey olmuyor. forumlarda araştırırken lpg bağlantısında sorun olduğunda böyle bir durumun ortaya çıkabildiğini öğrendim servise gitsem servis direk subap diyip çıkıyor bence işin içinden çıkamadım

ankarada servis dışı bir usta bulursam mazdacı ona göstereceğim olmadı böyle biniyorum artık ne yapim

Kulaklardan düzelir umarim, baya kovalamışsınız titreşimi ama hala sebebini bulamamış olmak sinir bozucu olmaya başlamıştır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...