Jump to content

Mazda3 Titreme Sorunu


pancaro
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

mazda3 aracım duble yolda 90-120 km hız aralığında titriyor.biraz bozuk yola çıktığımda titreme olmuyor.asfalt sesinin fazla geldiği yolda normal bi sarsıntı var.anaormal bir durum yok.nerde kaymak gibi yol başlıyor asfalt sesi kesiliyor titreme başlıyor.sadece direksiyonda değil genel olarak arabada bir titreme söz konusu.uzun yolda bu olay başıma geldi.sonra araba dinlendikten sonra çevre yolunda kısa bir süre 120 yi gördüm.bi müddet 90 la gittim titreme olmadı.bu durumun sebebi ne olabilir?

Edit : Başlık imla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşımızın da dediği gibi Rot ve Balans ayarlarını kontrol ettirin. Jantlarınız yamulmuş olabilir. Aracınız Lpg'li ise, Lpg'den kaynaklı bir titreme yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok daha baktırmadım.daha sonraki gün çevre yolunda kısa süreli 90 100 km hızlara çıkabildim.titreme yoktu.uzun yoldayken yaptı.daha öncesindede böyle br durum yoktu arabada.bozuk yamuk yollarda 90-120 km hız yaptığımda titreme yoktu.araba ilk defa kaymak gibi yol gördü ama titredi.yolda gelirken lpg yi çok karıştırdım.ipragaz kullanıyordum yolda farklı markalar aldım.acaba ondanmı oldu.birde neden sadece çok güzel yollarda titredi biraz bozuk asfalta çıkınca titreme kesildi.başına böyle birşey gelen oldumu?bu arada arabanın çekişinde sıkıntı yoktu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi bir rot-balans ayarı ile sorununuz %90 çözülür.

Bozuk yolda da titriyor aslında ama siz hissetmiyorsunuz.

Aynen Selman abinin de dediği gibi bozuk yolda, bırakın direksiyonu. Otomobilin kendisi, sürücü, içindeki diğer yolcular titriyor :) Haliyle sizde o ses ve titremede, direksiyonu hissedemiyorsunuz sanırım. İyi bir lastikçiye gidin. 25-50 TL arası bu işi halledersiniz, eğer jantınız yamuk değil ise.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genelde bu tip problemin kaynağı arkadaşlarında bahsettiği gibi rotlarda oluşmuş boşluk veya ayar sorunu ve lastik,jant ikilisinin balans problemidir.Yakın zamanda buna benzer bir sorunu yeni lastik ve jant taktırmamla beraber bende yaşamıştım.Bir hafta arayla 2 defa rot balans ayarına soktuğum aracımda sorun hala devam ediyordu ve aracı kullandığım zaman sıkıntımın her defasında devam ettiğini gördüm.Rot balans ayarlarını yapan yerlerin söylediği saçma sapan farklı olası sorun nedenlerini es geçerek üçüncü defa , bir arkadaşımında tavsiyesi ile başka bir yere gittim. Burada yapılan rot ayarında önde yarım santimetre dışa açıklık çıktı ve jantlar araçtan sökülmeden yapılan balans ayarında da 3 lastikte balans sıkıntısı çıktı. Kısaca özetlemek gerekirse rot balans ayarına gideceğiniz kişinin gerçekten usta olmasına dikkat ediniz.Özellikle rot ayarlama mantığını tam olarak bilmeden sadece bir bilgisayara bağlı kalıp(bu sistemler kalibrasyonları kontrol edilmediği zamanlarda yanlış sonuç veriyor) ölçüm yapanlar sizi uğraştırıp olmayan sorunları araştırmanıza sebebiyet verir.

  Eğer rot ve balansta birşey çıkmazsa işte o zaman lpg ile ilgili olasılıkları gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Almış olduğunuz problemli bir yakıt, aracınızın vuruntulu çalışmasına sebep olmuş olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabayı lastikçiye götürdüm.balans ayarı yaptırayım diye.söktüler jantların 3 tanesi bitmiş dediler.iç kısımda çekiç darbesi var bu jantlar işlem görmüş önceden, jantlar değişecek dediler.biri ordan bu araba sağlam kaza yapmış dedi.arabada boya yok ne kazası dedim.bilemem dedi.başka lastikçiyede uğramadım zamanım yoktu.geri taktırdım o şekilde düşüneyim dedim.ne yapmalıyım.bir arkadaş kırık jantı yaptırdığını söylemişti önceden.bunlar tamir olmaz deyip bir ton fiyat çıkardılar :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne üçkağıtçı insanlar var anlayabilmek gerçekten zor...

O arabada can taşınıyor karpuz değil. Allah sizi bildiği gibi yapsın.

ne demek istediniz anlamadım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne demek istediniz anlamadım

O jantları siz o hale getirmediğinize göre, sizden önceki sahibi bu durumu bile bile tamir ettirerek veya ettirmeyerek üzerindeki canları nasıl taşıyabiliyorlar veya sattığı kişiye bunu neden söylemezler...

Bu aracın ilk sahibi benim diyorsanız eğer; araç bu hale gelene kadar neler yaptınız da jantların canına okudunuz diyesim gelir.

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O jantları siz o hale getirmediğinize göre, sizden önceki sahibi bu durumu bile bile tamir ettirerek veya ettirmeyerek üzerindeki canları nasıl taşıyabiliyorlar veya sattığı kişiye bunu neden söylemezler...

Bu aracın ilk sahibi benim diyorsanız eğer; araç bu hale gelene kadar neler yaptınız da jantların canına okudunuz diyesim gelir.

:)

hayır ben aracın ilk sahibi değilim.anlamadığım şu jantlar nasıl o hale gelmiş.boyası değişeni olmayan bir araba da jantlar nasıl darbe görüyor.jantların dış yüzeyi pırıl pırıl hiç bişey yok.iç kısmında çekiç darbeleri filan var.nasıl bir iş anlamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayır ben aracın ilk sahibi değilim.anlamadığım şu jantlar nasıl o hale gelmiş.boyası değişeni olmayan bir araba da jantlar nasıl darbe görüyor.jantların dış yüzeyi pırıl pırıl hiç bişey yok.iç kısmında çekiç darbeleri filan var.nasıl bir iş anlamadım.

Benim tepkimde bu yönde işte, hadi darbe gördü diyelim ve işin farkındaysa eğer vicdanı bu arabayı böyle nasıl satabiliyor?? O jantların düz yolda patlamayacağını kim garanti edebilir??

Yazık !!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim tepkimde bu yönde işte, hadi darbe gördü diyelim ve işin farkındaysa eğer vicdanı bu arabayı böyle nasıl satabiliyor?? O jantların düz yolda patlamayacağını kim garanti edebilir??

Yazık !!

abi sence ben napayım.bir lastikçiye daha gideyim göstereyim diye düşünüyorum.düzeltilmezmi o jantlar.ya da düzeltilse bile sağlıklı olmazmı diyosun.yenilemek en doğrusumu olur?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi sence ben napayım.bir lastikçiye daha gideyim göstereyim diye düşünüyorum.düzeltilmezmi o jantlar.ya da düzeltilse bile sağlıklı olmazmı diyosun.yenilemek en doğrusumu olur?

O jantlar ile yola çıkmak senin içine sinecekse eğer, hiç bir şey olmamış gibi davranabilirsin... Fakat; durum anlattığın gibiyse seni nerede bir kenara atacağı hiç bilinmez, Allah korusun.

Başka bir ustaya göster, daha önce başka bir yere gösterdiğini söyleme gerekirse üçüncüye göster, eğer gerçekten jantlar sana el sallıyorsa tamir bile ettirme, hemen değiştir derim...

Belki ilk gittiğin usta sana jant satmaya çalışıyor veya tamir ettim diyerek paranı almaya çalışıyor, maalesef bu tarz insanlar da yok değil...

Araştır ve öyle karar ver, ben olsaydım öyle yapardım (yapıyorum)

Kazasız günler, sağlıcakla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 6 ay sonra ...

selam,

sıkıntı büyük=((  aracımla giderken 30-40 km hızlarda titreme silkelenme oluyor...

rot-balanstandır diye hem balans ayarını hem rot ayarını yaptırdım.ama bişey değişmedi.

sizzce ne olabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...