prins sönmez usta

Sıralı LPG Sistemleri Hakkında Merak Ettiğiniz Herşey - Prins Sönmez Usta

Bu konuda 130 ileti var

tüm forum müdavimlerine tekrar merhaba .Bu başlık altından sizlere lpg dönüşümü hakkında, merak ettiğiniz tüm konulara cevap bulmanız ve çözüm ortağınız olmak için  elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıcam .

Bilgi ve tecrübe paylaştıkça anlam kazanır deyip aranıza katıldım .

Tüm forum müdavimlerine keyifli forumlar diliyorum  .

Sevgi ve saygılarımla...

PRİNS SÖNMEZ USTA

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar hoşgeldiniz ve ne iyi ettiniz... Böyle bir başlığın olması ilk etapta sizi bunaltabilir ama bir çok kişinin duasını almanıza sebebiyet verecektir...

Ben sorularımı zamana bırakayım en iyisi.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar hoşgeldiniz ve ne iyi ettiniz... Böyle bir başlığın olması ilk etapta sizi bunaltabilir ama bir çok kişinin duasını almanıza sebebiyet verecektir...

Ben sorularımı zamana bırakayım en iyisi.

;)

tekrardan hoşbulduk efendim .bilgiyi paylaşmayacak ve sadece kendimize saklayacaksak o zaman bilgi anlamını yitirir:)

antrenmalıyım Veli bey :) gelsin sorular :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok ısrar ettiniz hocam...  :P

Aracımda OMVL kit var ve zamanın prins ayarında kitlerinden diye söylenmekte fakat şimdi ne montajı ne de servisi yaygın, Allah'tan ayar bakım vs. istemiyor da rahatım...

Kış aylarında lpg'ye geçtikten sonra hafif şekilde titreme yapıyordu, bu titremeyi herkes hissedemiyordu ama bana sıkıntı veriyordu (biraz pimpirikliyimdir de) :) bu sorunumu lpg katkısı koyarak aştım çok şükür...

Ancak; son bir aydır benzinden lpg'ye otomatik olarak ilk geçişte sarsıntı yapıyor rölanti düşüyor neredeyse stop edecek gibi oluyor ve lpg ye geçiyor ve sorunsuz çalışıyor... Lpg'den benzine manuel olarak geçtiğimde tekrar lpg ye aldığımda hiç bir sorun yok, geçişler hissedilmiyor bile...

İlk geçişteki rölanti düşmesinin ve sarsıntının sebebi nedir?

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba

bir başlık açınca daha detaylı bilgi vereceğim bundan emin olabilirisniz .amaönce şunları bilmem gerekiyor ;araç nedir kit markanız nedir  ,geçiş esnasında mı yoksa araç hala benzinde iken mi silkelem yapıyor :)

selamlar

Sağolun ustam: Araç mazda 3 2007 model,tüp brc(tüpün üstündeki parçaların birinden brc,bir başkasında safety yazıyor;çok anlamıyorum.)gün içerisinde ilk çalıştırdığımda geçişe kadar silkeleme oluyor.geçişten sonra olmuyor. Selamlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok ısrar ettiniz hocam...  :P

Aracımda OMVL kit var ve zamanın prins ayarında kitlerinden diye söylenmekte fakat şimdi ne montajı ne de servisi yaygın, Allah'tan ayar bakım vs. istemiyor da rahatım...

Kış aylarında lpg'ye geçtikten sonra hafif şekilde titreme yapıyordu, bu titremeyi herkes hissedemiyordu ama bana sıkıntı veriyordu (biraz pimpirikliyimdir de) :) bu sorunumu lpg katkısı koyarak aştım çok şükür...

Ancak; son bir aydır benzinden lpg'ye otomatik olarak ilk geçişte sarsıntı yapıyor rölanti düşüyor neredeyse stop edecek gibi oluyor ve lpg ye geçiyor ve sorunsuz çalışıyor... Lpg'den benzine manuel olarak geçtiğimde tekrar lpg ye aldığımda hiç bir sorun yok, geçişler hissedilmiyor bile...

İlk geçişteki rölanti düşmesinin ve sarsıntının sebebi nedir?

8:)

veli bey sizin sorununuz geçis ısısının düşük olması gibi dursada asıl sıkıntı enjektörlerinizde malesef .işinin ehli bir serviste enjetörler temizlenip ve iyi bir ayar yapılırsa kesinlikle bu sorun ordadan kalkacaktır . valf tipi enjektörler belli kmler sonra  yakıt ve pistonlu yayların mukavemetinin değişmesi ile bu tarz sorunlar yaratıyor .

sorunun çözümü enjektörlerin kontrolü ve tittizlikle yapılmış bir lpg ayarı .

selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba

bir başlık açınca daha detaylı bilgi vereceğim bundan emin olabilirisniz .amaönce şunları bilmem gerekiyor ;araç nedir kit markanız nedir  ,geçiş esnasında mı yoksa araç hala benzinde iken mi silkelem yapıyor :)

selamlar

Sağolun ustam: Araç mazda 3 2007 model,tüp brc(tüpün üstündeki parçaların birinden brc,bir başkasında safety yazıyor;çok anlamıyorum.)gün içerisinde ilk çalıştırdığımda geçişe kadar silkeleme oluyor.geçişten sonra olmuyor. Selamlar...

tekrar merhaba  söylediklerinizden şunu anladım araç lpg geçmeden henüz daha benzinde iken sarsıntılı çalışıyor ,eğer yanlış anladıysam lütfen düzeltin .eğer durum bu ise aracınızın lft&sft dğerleri pik yapmış olma ihtimali var .diğer bir ihtimalse benzin pompanızın sağlıklı çalışmıyor olabilir olması .başka bir neden daha benzin enjeksiyon ms ile lpg enjeksiyon ms leri arasındaki zamanlama örtüşmüyor olabilir .

sorunun tam olarak neden kaynaklandığını anlamak için  bir hafta kadar aracı hiç lpg de kullanmayın bakalım o sarsıntı yavaş yavaş ortadan kalkıp şiddetini azaltıyor mu ..

öncelikle bunu test etmeliyiz .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sönmez Bey, tekrar hoş geldiniz :) Ben soru değil de rica da bulunacağım. Yeni bir konu açıp bize prins sitemin farklarını, lpg sistemlerindeki farkları (enjektör, ecu vs) Kullanıcının ihtiyaca göre yönelmesi yada uzak durması gereken konuları yazabilir misiniz ? Kaç model var prinsin onu da bilmiyorum mesela. Siz girişi yapın, biz konuyu zenginleştirelim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sönmez Ustam hoşgeldiniz. Sizi DH'den de biliyorum, ama ordaki konu çoktan çığırından çıkmış durumda malesef.

Benim aracım mazda 3 2012 model. 10.000 km.de iken balıkesirde silverline taktırdım. ancak, çekişi çok düştü ve lpg.ye geçişte bariz silkeleme yapıyordu. sonra, bursa'daki serviste enjektörler bir büyükleri ile değiştirildi, pipo takılarak enjektörden manifolda giden hortum kısaltıldı. Şu an çok memnunum. çekişte çok fazla düşüş yok, lpg.ye geçiş farkedilmiyor.

Yalnız, havaların ısınmasından itibaren motor arıza lambası devamlı yanıyor, serin havalarda veya geceleri yol yaptığımda bazen sönüyor.

Klima açıkken rölantide bazen bariz silkeleme yapıyor, hatta motoru durduracak şiddette bile oluyor, 2000-3000 devirlere kadar zaman zaman tekleme yapabiliyor. Bu söylediğim oluştuğu anda, benzine geçersem sorun kalmıyor, yani tamamen lpg ile ilgili bir konu.

Bir de son bir aydır, prins lpg anahtarının üstündeki kırmızı uyarı lambası yanıp sönüyor. araç lpg. ye geçiyor bir sıkıntı yok. balıkesirdeki servise güvenim kalmadığı için, oraya gitmek istemiyorum, fırsatım olunca bursada gösteririm. ama yukarıda yazdığım sorunları bursada da gideremediler malesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sönmez Bey, tekrar hoş geldiniz :) Ben soru değil de rica da bulunacağım. Yeni bir konu açıp bize prins sitemin farklarını, lpg sistemlerindeki farkları (enjektör, ecu vs) Kullanıcının ihtiyaca göre yönelmesi yada uzak durması gereken konuları yazabilir misiniz ? Kaç model var prinsin onu da bilmiyorum mesela. Siz girişi yapın, biz konuyu zenginleştirelim :)

merhaba bahsetmiş olduğunuz konuları sayfalarca yazsak çizsek bitmeyecek kadar detay barındıran bir konu .benimde sizden bir ricam var merak ettiğiniz ve aklınıza takılan tüm soruları bu başlık altından cevaplandırayım soru-cevap şeklinde daha verimli olacağına inanıyorum .Böylelikle başlık kalabalığınında önüne geçmiş oluruz .

mesela ilk olarak şunu belirteyim prinsin atmosferik motorlu araçlar için aslında tek bir sistemi var : PRİNS VSI 2

prins vsı 2 ise kendi arasında enjektör farkından dolayı vsı2 ve silverline olrak ikiye ayrılıyor

vsı 2 keihin enjektörlü olan ve vsı 2 prins enjektörlü (silverline)olan .iki üründeki tek fark enjektördür .150 beygir ve üstüne keihin enjektörlü vsı 2 uygularken 150 bg ve altına prins enjektörlü (silverline) modelini uygulamaktayız .tabi bu sözlerimden şu anlasılmasın keihin enektörlü vsı 2 100 bg lik bir araca olmaz mı ? tabiki olur sadece enjektör renkleri değişir .

aklınıza takıldıkça lütfen yazın .

selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sönmez Ustam hoşgeldiniz. Sizi DH'den de biliyorum, ama ordaki konu çoktan çığırından çıkmış durumda malesef.

Benim aracım mazda 3 2012 model. 10.000 km.de iken balıkesirde silverline taktırdım. ancak, çekişi çok düştü ve lpg.ye geçişte bariz silkeleme yapıyordu. sonra, bursa'daki serviste enjektörler bir büyükleri ile değiştirildi, pipo takılarak enjektörden manifolda giden hortum kısaltıldı. Şu an çok memnunum. çekişte çok fazla düşüş yok, lpg.ye geçiş farkedilmiyor.

Yalnız, havaların ısınmasından itibaren motor arıza lambası devamlı yanıyor, serin havalarda veya geceleri yol yaptığımda bazen sönüyor.

Klima açıkken rölantide bazen bariz silkeleme yapıyor, hatta motoru durduracak şiddette bile oluyor, 2000-3000 devirlere kadar zaman zaman tekleme yapabiliyor. Bu söylediğim oluştuğu anda, benzine geçersem sorun kalmıyor, yani tamamen lpg ile ilgili bir konu.

Bir de son bir aydır, prins lpg anahtarının üstündeki kırmızı uyarı lambası yanıp sönüyor. araç lpg. ye geçiyor bir sıkıntı yok. balıkesirdeki servise güvenim kalmadığı için, oraya gitmek istemiyorum, fırsatım olunca bursada gösteririm. ama yukarıda yazdığım sorunları bursada da gideremediler malesef.

görünen o ki sizin tek sorununuz girlen parametrelerde ki eksikliler ve ayarlarınızın yolda obd cihazı destekli olarak yapılmamış olması . yanan ünlem işareti büyük ihtimalle  map sensörünün arızasından kaynaklanmaktadır .servise uğradığınızda pc ye bağlatın eğer hata kodları arasında ''basınç sinyali çok düşük '' hata kodu var ise map sensörünü değiştirsinler o sorun ordadan kalkacaktır .tabi uğradığınızda ecü yazılımının güncellenmsi ricasında bulunun .

ayarlarınızı obd cihazıyla kesinlikle yolda yapılmasını isteyiniz diğer bir konu ise arıza lambasının yanmasına neden olan kodu bir yere not edin lütfen (servis silmeden önce)

bunları yaptırdıktan sonra sonuçları bizimle paylaşın .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adım başı lpg'de şöyle oldu böyle oldu diyerek konu açan arkadaşlar, doktor ayağınıza gelmiş ve hiç kimse işin uzmanına soru sorayım demiyor...

Anlayabilmiş değilim.

:(

:krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya sorma abicim, lpg konuları almış başını gidiyor. Her önüne gelen yeni bir konu açıyor. İşin ustası gelmiş, ama şimdi ortada kimse yok..Ben yinede iyi düşünmek istiyorum..Arkadaşlar tatilde,malum ramazan...ona veriyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya sorma abicim, lpg konuları almış başını gidiyor. Her önüne gelen yeni bir konu açıyor. İşin ustası gelmiş, ama şimdi ortada kimse yok..Ben yinede iyi düşünmek istiyorum..Arkadaşlar tatilde,malum ramazan...ona veriyorum. :)

Umarım senin dediğin doğrudur İlhan, yoksa Sönmez Usta'yı bulamayabilirler...

Not; Şu anda 23 kullanıcı üye online, rakam azımsanacak değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adım başı lpg'de şöyle oldu böyle oldu diyerek konu açan arkadaşlar, doktor ayağınıza gelmiş ve hiç kimse işin uzmanına soru sorayım demiyor...

Anlayabilmiş değilim.

:(

:krrsz:

sağlık olsun veli bey bakın siz buradasınız ,ilhan bey var ihtiyaç duyuldukça forum müdavimlerinin yazacaklarını düşünüyorum .

elimden geldiğince buralarda olup en hızlı sürede sorulara cevap vermeye çalışıcam .belkide ilhan bey haklıdır ramazan ayının etkisidir.

ilginiz ve methiyeleriniz için tekrar teşekkür ederim .

selamlar efendim .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhabalar 99 model 1.8 gt 131 hp özel versiyon sahibiyim. aracım 90 binde. son 30 güne kadar lpg kesinlikle düşünmüyordum. aracım yolda 100 km de kullanıma göre 5.5 ve 6.5 litre yakıyor. yani 28  kuruş işe 32 kuruş arasında.son bir ayda benzine 40 kuruş zam gelince düşünmeye başladım ama arkadaşlar araban zaten ekonomik lpg 2000 tl ye mal olur yolda lpg de ola bile 24 kuruştan aşağıya düşüremezsin diyorlar. karar veremedim ne yapmalıyım. benim aracım lpg de sizce ne yakar taktırsam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba dincer bey

öncelikle şunu belirtmek isterim işinin ehli serviste takılan bir sistemle aracınızı hiç sorunsuz kullanabilirisniz .yapacağınız tasarruf şuan için %35-40 tır .ama anladığım kadarıyla çok sakin kullanıyorsunuz verdiğiniz değerler gerçekten çok iyi yada uzun yol rakamları olmalı .

samimi olarak tavsiyem iyi bir ürün ve iyi bir ustayı buluşturup dönüşüm yaptırmanız olur .çok geç bile kalmışsınız inanın :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhabalar 99 model 1.8 gt 131 hp özel versiyon sahibiyim. aracım 90 binde. son 30 güne kadar lpg kesinlikle düşünmüyordum. aracım yolda 100 km de kullanıma göre 5.5 ve 6.5 litre yakıyor. yani 28  kuruş işe 32 kuruş arasında.son bir ayda benzine 40 kuruş zam gelince düşünmeye başladım ama arkadaşlar araban zaten ekonomik lpg 2000 tl ye mal olur yolda lpg de ola bile 24 kuruştan aşağıya düşüremezsin diyorlar. karar veremedim ne yapmalıyım. benim aracım lpg de sizce ne yakar taktırsam.

99 model ve 1.8 cc hacimli bir motor için, 5.5 - 6.5 Litre yakıt tüketimi harika bir tüketim. Öncelikli olarak bu veriler, şehir içi, şehirler arası yoksa karma mı ? Yakıt sarfiyatı kontrolünü ne şekilde yapıyorsunuz ?

Yakıt sarfiyatı kişiye göre çok değişkenlik göstermekte. Örneğin benimle aynı araca sahip bir arkadaş şehir içi 8 - 8.5 Litre yakıt tükettiğinden şikayeçi olurken. Ben aynı araç ile 5.4 -5.8 Litre arası yakıt tüketiyorum.

O yüzden sönmez ustanın yada bir başkasının 100 Km'de şu kadar yakıt sarf edersiniz demesi, zor ve yanlış olur bence. Bu konuda kendinizi en iyi bilen sizsiniz. 100 Km'de tükettiğiniz benzin belli. Aynı şekilde 100 Km'de sarf edeceğiniz Lpg'yide kendiniz belirleyeceksiniz. Litre olarak lpg tüketimi benizine göre daha fazla olması lazım, bildiğim kadarıyla. Lpg'nin birim fiyatıyla çarpın tüketim miktarını. Senelik ortalama ne kadar km yapıryosanız, onunla da hesaplayın harcamanızı. Ona göre size uygun olup, olmadığına karar verin bence.

Ama bir kez daha benzin sarfiyatınızı bence gözden geçirin derim. Bir yerlerde bir hesaplama hatası yapıyor olabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

99 model ve 1.8 cc hacimli bir motor için, 5.5 - 6.5 Litre yakıt tüketimi harika bir tüketim. Öncelikli olarak bu veriler, şehir içi, şehirler arası yoksa karma mı ? Yakıt sarfiyatı kontrolünü ne şekilde yapıyorsunuz ?

Yakıt sarfiyatı kişiye göre çok değişkenlik göstermekte. Örneğin benimle aynı araca sahip bir arkadaş şehir içi 8 - 8.5 Litre yakıt tükettiğinden şikayeçi olurken. Ben aynı araç ile 5.4 -5.8 Litre arası yakıt tüketiyorum.

O yüzden sönmez ustanın yada bir başkasının 100 Km'de şu kadar yakıt sarf edersiniz demesi, zor ve yanlış olur bence. Bu konuda kendinizi en iyi bilen sizsiniz. 100 Km'de tükettiğiniz benzin belli. Aynı şekilde 100 Km'de sarf edeceğiniz Lpg'yide kendiniz belirleyeceksiniz. Litre olarak lpg tüketimi benizine göre daha fazla olması lazım, bildiğim kadarıyla. Lpg'nin birim fiyatıyla çarpın tüketim miktarını. Senelik ortalama ne kadar km yapıryosanız, onunla da hesaplayın harcamanızı. Ona göre size uygun olup, olmadığına karar verin bence.

Ama bir kez daha benzin sarfiyatınızı bence gözden geçirin derim. Bir yerlerde bir hesaplama hatası yapıyor olabilirsiniz.

ilhan bey hislerime tercüman olmuş yakıt verileri çok anaormal geldi banada fakat ben bir lpg dönüşümcüsü olarak bunu dile getirisem yanlış anlaşılmaktan korktuğum için çok fazla yorumda bulunmadım .yine ilhan beyin dediği gibi en iyi hesabı siz yaparsınız ve dönüşüme karar verirsiniz .

anlayışınız için teşekkür ederim sürç-i lisan ettik ise affolo ...

selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sönmez usta bunu ankara istanbul arası otoyolda hesap ettim. 500 gittikten sonra depoyu yine fulledim. kaç litre aldı ise 100 km ye böldüm. şehir içi hesap etmedim... ama dediğim gibi  şehir içi çok farkeder diyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.